Gå til innhold

Tror dere legemiddelbransjen er korrupt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Hapi skrev:

Dr. Peter Gøtzsche er er en dansk lege, forsker og leder af Det Norske Cochrane Center på Rigshospitalet i Danmark. Hør på hva han har å si. Han råder til å ta mye færre legemidler og sier vi vil leve lengre og bedre liv uten dem.

 

Når folk lever lenger på grunn av legemidler så er det ikke rart at det også kan være komplikasjoner fra legemidler som gjør at de dør. Men hadde de ikke tatt legemidler hadde de sannsynligvis dødd lenge før.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

legemiddelindustrien virker mer som en kynisk sekt, enn å ha noe som helst med å kurere sykdommer å gjøre. De poserer under uhyre noble motiver, men løgnene og bedraget går desto lenger ned i avgrunnen. Jo det finnes kur mot kreft allerede og nei, legemiddelindustrien er ikke annet enn løgnere og bedragere som bedriver vranglære.

Anonymkode: 2b4d9...9cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6.2.2016 at 22.39, AnonymBruker skrev:

Kreft begynner psykisk. Og den kan ofte reverseres av bra kosthold, nok bevegelse, gode tanker, frisk luft, mulig man må ha miljøforandring, en forandring av vaner, stake ut ny kurs i livet, bli kjent med nye folk, utvikle seg selv ( hvis man har stagnert ), bruke sine evner osv. Det psykiske og det fysiske henger sammen.

Helse er kompleks, men kroppen har en uvurdelig evne til å heale seg selv over tid. Men dette hører man selvsagt aldri om fra leger og legemiddelindustrien, da de lever av frykt og stress rundt sykdommer. Mange kreftbehandlinger tar livet av folk , ikke sykdommen. Cellegift f.eks, kan ofte ødelegge mer enn den kurerer. Den ødelegger ikke bare kreftceller, men også mange friske celler og skader immunforsvaret. Det er en ekstrem påkjenning for kroppen. Alle har kreftceller i kroppen, men det er når de blir aktive at det er farlig. Mange kan som sagt reverseres av seg selv over tid. Men hva skjer når noen får kreft : det blir hysteri rundt det, man får beskjed om å fjerne det så fort som mulig! Hvis ikke spreer det seg...Kreftceller som har blitt akitve , har brukt laaang tid, så det er ingen stress med å måtte fjerne de! Stress er heller ikke bra for kroppen, det kan faktisk øke kreftfaren...Man må puste dypt, tenke rolig, ta et steg av gangen. Tenke helhetlig helse, ta vare på den psykiske og fysiske biten, spisie sunt og næringsrikt, bevege seg regelmessig, sove nok og godt. Så kan man f.eks spe på med enkelte urter som kan reversere krefcellene, og mye mat kan hjelpe. Men ofte må man jobbe med psyken, hvordan man tenker, hva man tenker osv. Frisk luft, da oksygen er livsviktig, samme med kosthold som er basisk. Har man for mye syre i kroppen, lever kreften i beste velgående og kan utvikle seg, derfor er det viktig å spise mest mulig basisk. Legemidler gir syre f.eks!

Jeg har lest mye om helse, og en ting er sikkert. Legemiddelindustrien hadde ikke tjent noe hvis folk begynte å ta ansvar for helsa selv, dvs tro på at de selv kan kureres. Nå mener jeg ikke at alle kan bli friske da helse som sagt er komplekst, men at legene sitter på alle svarene, er langt fra sannheten.

Bruk ditt eget hode til å finne kunnskap. Mye der ute er korrupt definitivt! Jeg vil påstå at mange legemidler tar mer liv enn de hjelper, da de har bivirkninger, spesielt over tid. Men dette kommer sjelden frem. Samme med overbehandling av pasienter pga rutinesjekker, leger, sykepleiere og kirurger som må ha jobber...Hele systemet vårt! Er bygd opp sånn. Dette tenker vi aldri over her i Norge da vi har så og si gratis helsehjelp, men det er definitivt mange ting vi aldri hører om i kulissene, som skader mer enn det gavner helsen vår.

Vær selv våken!

Anonymkode: 87f7a...4d1

Selv små barn, selv babyer får kreft. Og det er ikke pga. at de har tenkt negative tanker eller levd usunt. Din uvitenhet er så hensynsløs at den går over grensen til ondskapsfullhet. Hadde svaret vært så latterlig enkelt som du liker å tro at det er, så hadde smartere folk enn deg løst problemet for lenge siden. Det finnes profesjonelle sportsutøvere, personlige trenere, meditasjons-instruktører som også er veganere, som også blir syke. 

Anonymkode: a5965...afd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo det finnes kur mot kreft allerede

Det finnes en kur mot kreft? Hvilken kreftform da? Kreft er ikke bare en type sykdom, men en hel haug av vidt forskjellige tilstander. En kur kan umulig kurere kreft generelt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, jabx skrev:

Det finnes en kur mot kreft? Hvilken kreftform da? Kreft er ikke bare en type sykdom, men en hel haug av vidt forskjellige tilstander. En kur kan umulig kurere kreft generelt.

såvidt jeg gidder svare.... folks er så ignorante, men jo; de har et stoff (som de fant for 12 år siden) som kan sprøytes inn i en hvilken som helst form for kreftcelle slik at selve kreftcellen tar selvmord, ikke noenting av vevet rundt. Sannheten er at legemiddelindustrien styrer dette og de ønsker slett ingen kur, de tjener penger på status quo og er dessuten dypt menneskefiendtlige. Hele verden er forledet av massesuggesjon og avguder, og det kollektive minnet og det kollektive underbevisste feltet maltraktert av krig og horror og faenskap. Det er sannheten om denne planeten.

Anonymkode: 2b4d9...9cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

legemiddelindustrien virker mer som en kynisk sekt, enn å ha noe som helst med å kurere sykdommer å gjøre. De poserer under uhyre noble motiver, men løgnene og bedraget går desto lenger ned i avgrunnen. Jo det finnes kur mot kreft allerede og nei, legemiddelindustrien er ikke annet enn løgnere og bedragere som bedriver vranglære.

Anonymkode: 2b4d9...9cd

Dette innlegget er en god illustrasjon av at uvitenhet er farlig. Du kan definitivt ingen ting om kreft. Og ingen ting om markedskrefter heller. Legemiddelindustrien er et konglomerat av i hovedsak private firmaer som konkurrerer med hverandre, og har all interesse i verden av å avsløre om konkurrentene jukser eller holder noe tilbake.

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

såvidt jeg gidder svare.... folks er så ignorante, men jo; de har et stoff (som de fant for 12 år siden) som kan sprøytes inn i en hvilken som helst form for kreftcelle slik at selve kreftcellen tar selvmord, ikke noenting av vevet rundt. Sannheten er at legemiddelindustrien styrer dette og de ønsker slett ingen kur, de tjener penger på status quo og er dessuten dypt menneskefiendtlige. Hele verden er forledet av massesuggesjon og avguder, og det kollektive minnet og det kollektive underbevisste feltet maltraktert av krig og horror og faenskap. Det er sannheten om denne planeten.

Anonymkode: 2b4d9...9cd

Hva heter dette stoffet, da? Hvem er "de" som "fant" det?

Tankene dine grenser veldig tett opp til sykelighet.

Anonymkode: c79c0...ab6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette innlegget er en god illustrasjon av at uvitenhet er farlig. Du kan definitivt ingen ting om kreft. Og ingen ting om markedskrefter heller. Legemiddelindustrien er et konglomerat av i hovedsak private firmaer som konkurrerer med hverandre, og har all interesse i verden av å avsløre om konkurrentene jukser eller holder noe tilbake.

Hva heter dette stoffet, da? Hvem er "de" som "fant" det?

Tankene dine grenser veldig tett opp til sykelighet.

Anonymkode: c79c0...ab6

Du er ganske frekk til å være så uvitende. Du tror vel ikke jeg legger ut om noe sånt her på kg.

Anonymkode: 2b4d9...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ganske frekk til å være så uvitende. Du tror vel ikke jeg legger ut om noe sånt her på kg.

Anonymkode: 2b4d9...9cd

Er JEG uvitende fordi jeg med en solid og relevant utdannelse påpeker at det du skriver er oksebæsj av verste sort? Kom med dokumentasjonen din, da? Eller er det kanskje slik at noen kommer og dreper deg om du sladrer? Hvordan har du fått vite om dette selv, hvis det er så hemmelig og farlig?

 

Du er jo fullstendig kunnskapsløs.....

Anonymkode: c79c0...ab6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er JEG uvitende fordi jeg med en solid og relevant utdannelse påpeker at det du skriver er oksebæsj av verste sort? Kom med dokumentasjonen din, da? Eller er det kanskje slik at noen kommer og dreper deg om du sladrer? Hvordan har du fått vite om dette selv, hvis det er så hemmelig og farlig?

 

Du er jo fullstendig kunnskapsløs.....

Anonymkode: c79c0...ab6

ja kos deg gjerne i din lille boble,men tro du meg du VET svært lite. du får ikke vite noe mer av meg her, men kanskje jeg kan stimulere noen til å stille spørsmål og grave rundt "sannheter" de tar totalt for gitt.

Anonymkode: 2b4d9...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

såvidt jeg gidder svare.... folks er så ignorante, men jo; de har et stoff (som de fant for 12 år siden) som kan sprøytes inn i en hvilken som helst form for kreftcelle slik at selve kreftcellen tar selvmord, ikke noenting av vevet rundt. Sannheten er at legemiddelindustrien styrer dette og de ønsker slett ingen kur [...]

Anonymkode: 2b4d9...9cd

Hva heter dette stoffet?

Hvordan virker det? Induserer det apoptose gjennom stimulering av Bcl-2, aktivering av caspaser, p53-ekspresjon, bid, bax, eller hva?

Må det virkelig sprøytes inn i cellene? Det er i så fall en veldig inaktiv medisin, siden man da må sprøyte stoffet inn i milliarder av individuelle celler. En svulst på 1x1 cm inneholder omtrent 10^8 antall kreftceller. Hvordan skal du komme til med en intracellulær nål i alle disse? Hvordan kommer du inn i kroppen med slik redskap? Hvordan skal du finne alle kreftcellene?

Du er vel klar over at det firmaet som kunne fremstille et slikt stoff ville ha hatt milliardinntjening i ubegrenset tid (helt til noen fant et stoff som hindrer kreft i å oppstå)? Hvorfor skulle de si nei til verdens sikreste inntjening i milliardklassen? Mener du de vurderer at det er bedre å gå glipp av profitten og holde oppdagelsen skjult? I stedet opprettholde dyr produksjon av mindre effektive medikamenter med betydelig lavere profittmargin? Risikere at et konkurrerende firma klarte å stjele oppfinnelsen og bruke den selv, slik at man  ikke bare er utkonkurrert fra markedet, men også legge ned fordi man blir ansett som det ondeste firmaet i verden?

 

Dette er fascinerende. Jeg vil vite mer om din forrykte tankeverden!

Anonymkode: c79c0...ab6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja kos deg gjerne i din lille boble,men tro du meg du VET svært lite. du får ikke vite noe mer av meg her, men kanskje jeg kan stimulere noen til å stille spørsmål og grave rundt "sannheter" de tar totalt for gitt.

Anonymkode: 2b4d9...9cd

Jeg tar ingen ting for gitt. Jeg forlanger målbarhet, reproduserbarhet og transparens. Du kommer bare med ulne og usannsynlige påstander. Svar meg på spørsmålene over, du! Problemet er vel at du har kommet med tidenes dårligste bløff.....

Anonymkode: c79c0...ab6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst mye som kan kurere kreft. Hvitløk, løk, ingefær, gurkemeie og kålplanter for å nevne noe, sies å drepe kreftceller og gjøre kroppen mindre "spiselig" for dem (her er det ikke snakk om en ihjelkokt kvast med broccoli, men høye doser av virkestoffer og rå juice og store salater som hovedmåltid over tid). Etter å ha lest mye de siste mnd. og sett på videoer av ChrisBeatCancer blant annet https://www.youtube.com/watch?v=1StrQOAz-q4 er jeg ikke det minste redd for kreft lenger, og også sjokkert over at man faktisk bruker kjemoterapi for å "kurere" kreft. Det virker helt bakvendtland nå.
Anbefaler denne serien, her er det endel om legemiddelbransjen, intervjuer med leger etc:

The Truth About Cancer: A Global Quest - The True History of Chemo & The Pharmaceutical Monopoly

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Hapi skrev:

Det er visst mye som kan kurere kreft. Hvitløk, løk, ingefær, gurkemeie og kålplanter for å nevne noe, sies å drepe kreftceller og gjøre kroppen mindre "spiselig" for dem (her er det ikke snakk om en ihjelkokt kvast med broccoli, men høye doser av virkestoffer og rå juice og store salater som hovedmåltid over tid). Etter å ha lest mye de siste mnd. og sett på videoer av ChrisBeatCancer blant annet https://www.youtube.com/watch?v=1StrQOAz-q4 er jeg ikke det minste redd for kreft lenger, og også sjokkert over at man faktisk bruker kjemoterapi for å "kurere" kreft. Det virker helt bakvendtland nå.
Anbefaler denne serien, her er det endel om legemiddelbransjen, intervjuer med leger etc:

The Truth About Cancer: A Global Quest - The True History of Chemo & The Pharmaceutical Monopoly

 

Sånn her kvakksalveri er direkte farlig! Håper virkelig du tar imot tradisjonell behandling om du får kreft, så kan du gjøre det holistiske ved siden av. Ja, legemiddelbransjen bryr seg kun om profitt, men å spise seg frisk og droppe kjemo fordi en mann på youtube hadde suksess med det er veldig naivt. Det funket særs dårlig for Steve Jobs, som hadde levd i dag om han ikke prøvde å behandle seg selv med diett da kreften hans først ble oppdaget. Han hadde en nevroendokrin svulst i bukspyttkjertelen, noe som har ganske gode prognoser. Med kirurgi kunne han overlevd!

Anonymkode: 839cf...5cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

såvidt jeg gidder svare.... folks er så ignorante, men jo; de har et stoff (som de fant for 12 år siden) som kan sprøytes inn i en hvilken som helst form for kreftcelle slik at selve kreftcellen tar selvmord, ikke noenting av vevet rundt. Sannheten er at legemiddelindustrien styrer dette og de ønsker slett ingen kur, de tjener penger på status quo og er dessuten dypt menneskefiendtlige. Hele verden er forledet av massesuggesjon og avguder, og det kollektive minnet og det kollektive underbevisste feltet maltraktert av krig og horror og faenskap. Det er sannheten om denne planeten.

Anonymkode: 2b4d9...9cd

Det firmaet som finner opp en kur mot kreft vil tjene ekstremt mye penger. Du snakker om "legemiddelindustrien" som om det var en samlet enhet, men i realiteten er det mange ulike firmaer som konkurrerer med hverandre. I tillegg ville det vært i legemiddelindustriens interesse å holde folk levende så de kunne kjøpe enda flere medisiner. Argumentet ditt er altså både ulogisk og latterlig dårlig.

Dessuten er det altså ikke mulig med en kur mot kreft siden kreft egentlig er en haug med forskjellige sykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.5.2016 at 21.53, AnonymBruker skrev:

legemiddelindustrien virker mer som en kynisk sekt, enn å ha noe som helst med å kurere sykdommer å gjøre. De poserer under uhyre noble motiver, men løgnene og bedraget går desto lenger ned i avgrunnen. Jo det finnes kur mot kreft allerede og nei, legemiddelindustrien er ikke annet enn løgnere og bedragere som bedriver vranglære.

Anonymkode: 2b4d9...9cd

Da håper jeg du aldri oppsøker fastlegen din eller legevakta, og heller ligger syk hjemme i leiligheten din hver gang du blir skikkelig syk. Eller at du velger bort insulin og satser på et kortere liv om du får diabetes. Hvis ikke er du bare en hykler.

Anonymkode: 8cf3a...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

såvidt jeg gidder svare.... folks er så ignorante, men jo; de har et stoff (som de fant for 12 år siden) som kan sprøytes inn i en hvilken som helst form for kreftcelle slik at selve kreftcellen tar selvmord, ikke noenting av vevet rundt.

Anonymkode: 2b4d9...9cd

Jeg kunne også tenke meg å vite navnet på dette stoffet? På den annen side sier ikke virkningen av et stoff in vitro så veldig mye om hvordan det vil virke i en menneskekropp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hellig overbevist at den er veldig korrupt.

Litt klamt når legen skriver ut medisiner som også står på kulepenn,notablokk osv osv..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånn her kvakksalveri er direkte farlig! Håper virkelig du tar imot tradisjonell behandling om du får kreft, så kan du gjøre det holistiske ved siden av.

Jeg kommer aldri til å ta noen tradisjonell behandling om jeg får kreft. Jeg går aldri til sånne "screenings", jeg går faktisk aldri til lege, for jeg opplever medisinen deres som primitiv og ødeleggende. Det er kun en ulykke med beinbrudd eller lignende som kan få meg til lege/sykehus. Jeg har ikke vært til lege på 27 år. Før det opplevde jeg aldri å få noen hjelp derfra, unntatt med å få sydd et sår. Det eneste som skjedde med å gå til lege var at jeg ble syk av all antibiotikaen de skrev ut.

Jeg har en venninne som ble diagnostisert med brystkreft, og hun ble skikkelig syk. Hun ble så syk at hun nesten ikke orket å gå ut i en lang periode. Og gjett hva hun ble syk av? Hun var overhodet ikke syk da hun ble diagnostisert med kreft, hun følte seg bare litt trett, men mens hun gikk på cellegift.....jeg har sjeldent sett noen så syk. Hun fikk også urinveisinfekjsoner i ettertid, og halsbetennelse mens hun gikk på cellegift, på grunn av et nedbrutt immunforsvar? I tillegg fikk hun prolaps i ryggen da hun fikk beskjeden, hun sa det var av sjokket da de fortalte det.

Det er veldig mye man kan stille spørsmålstegn ved når det gjelder helsevesenet og behandling av sykdom, og også behandling av pasienter. Jeg ble ikke noe imponert over det hun fortalte, eller behandlingen hun fikk. Jeg har også sett begge foreldrene mine bli stadig sykere på medikamenter.
Broren min døde av kreft eller kreftbehandling, han ble obdusert på tre forskjellige sykehus, det ene sa han døde av kreften, det andre sa at de fant ikke kreft og at han døde av behandlingen, det trede sa at de visste ikke.

Jeg tar ikke motstanden mot helsevesenet ut av løse lufta. Om man ser videoene til ChrisBeatCancer så skjønner man hva helse er laget av, det er ikke medikamenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Hapi skrev:

Jeg kommer aldri til å ta noen tradisjonell behandling om jeg får kreft. Jeg går aldri til sånne "screenings", jeg går faktisk aldri til lege, for jeg opplever medisinen deres som primitiv og ødeleggende. Det er kun en ulykke med beinbrudd eller lignende som kan få meg til lege/sykehus. Jeg har ikke vært til lege på 27 år. Før det opplevde jeg aldri å få noen hjelp derfra, unntatt med å få sydd et sår. Det eneste som skjedde med å gå til lege var at jeg ble syk av all antibiotikaen de skrev ut.

Jeg har en venninne som ble diagnostisert med brystkreft, og hun ble skikkelig syk. Hun ble så syk at hun nesten ikke orket å gå ut i en lang periode. Og gjett hva hun ble syk av? Hun var overhodet ikke syk da hun ble diagnostisert med kreft, hun følte seg bare litt trett, men mens hun gikk på cellegift.....jeg har sjeldent sett noen så syk. Hun fikk også urinveisinfekjsoner i ettertid, og halsbetennelse mens hun gikk på cellegift, på grunn av et nedbrutt immunforsvar? I tillegg fikk hun prolaps i ryggen da hun fikk beskjeden, hun sa det var av sjokket da de fortalte det.

Det er veldig mye man kan stille spørsmålstegn ved når det gjelder helsevesenet og behandling av sykdom, og også behandling av pasienter. Jeg ble ikke noe imponert over det hun fortalte, eller behandlingen hun fikk. Jeg har også sett begge foreldrene mine bli stadig sykere på medikamenter.
Broren min døde av kreft eller kreftbehandling, han ble obdusert på tre forskjellige sykehus, det ene sa han døde av kreften, det andre sa at de fant ikke kreft og at han døde av behandlingen, det trede sa at de visste ikke.

Jeg tar ikke motstanden mot helsevesenet ut av løse lufta. Om man ser videoene til ChrisBeatCancer så skjønner man hva helse er laget av, det er ikke medikamenter.

Chris Wark charges $100 an hour or $175 for two hours to impart his “healing wisdom” to you. 

Det er både billigere og lurere å gå til legen. 

Men hva du velger og ikke velger er opp til deg, men la det bli sagt at å stole på kvakksalvere kontra legevitenskapen kan potensielt grense til Darwin-award i mine øyne.

Endret av Midgard
typos
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Den 5/21/2016 at 23.25, AnonymBruker skrev:

såvidt jeg gidder svare.... folks er så ignorante, men jo; de har et stoff (som de fant for 12 år siden) som kan sprøytes inn i en hvilken som helst form for kreftcelle slik at selve kreftcellen tar selvmord, ikke noenting av vevet rundt. Sannheten er at legemiddelindustrien styrer dette og de ønsker slett ingen kur, de tjener penger på status quo og er dessuten dypt menneskefiendtlige. Hele verden er forledet av massesuggesjon og avguder, og det kollektive minnet og det kollektive underbevisste feltet maltraktert av krig og horror og faenskap. Det er sannheten om denne planeten.

Anonymkode: 2b4d9...9cd

Jobber du for big pharma? Siden du tydeligvis vet om en kur mot kreft, men nekter å fortelle noe om det. 

Anonymkode: c46a9...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...