Gå til innhold

Tror dere legemiddelbransjen er korrupt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for mange gode og reflekterte svar :) Dere hjelper meg til å se sider av det som jeg ikke har tenkt på.

Jeg mener selvsagt innleggene utenom dette vrølet om at kreft er psykisk :) 

TS

Anonymkode: 44838...163

All sykdom har et psykisk aspekt, da det psykiske og det fysiske henger sammen . 

Anonymkode: 87f7a...4d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

All sykdom har et psykisk aspekt, da det psykiske og det fysiske henger sammen . 

Anonymkode: 87f7a...4d1

Ja, men du sa nå at kreft starter psykisk. Selvfølgelig henger det psykiske og fysiske sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, jabx skrev:

Hvorfor skulle de holde slike medisiner skjult? Et firma som klarer å lage gode medisiner mot slike ting vil tjene enorme summer. Når de kurerer en persons kreft eller demens står det millioner av andre i kø for å få samme medisiner, og denne køen vokser hver eneste dag. De vil aldri slippe opp for personer å selge medisinene til, så de vil være sikret profitt til menneskeheten forsvinner.

Det finnes ikke én spesiell kur i kreft for noen, da vi alle er skapt forskjellige og enhver kreft er individuell selv om det evt er samme krefttype. Legemiddelindustrien får oss til å tro at de sitter på svarene til vår helse, men cluet er at det finnes ingen spesiell kur for kreft spesielt, for noen. Kreft er komplekst, som helsa ellers. Men vi må lære oss til å prøve å forstå hva helsa sier når den er i ubalanse. Det er alltid en blanding av det psykiske og det fysiske. Mange bearbeider ikke sine følelser f.eks, og da kan det hope seg opp ubalanser i kroppen, som fører til sykdommer på sikt. 

Anonymkode: 87f7a...4d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, visp skrev:

Ja, men du sa nå at kreft starter psykisk. Selvfølgelig henger det psykiske og fysiske sammen.

Ofte starter alle sykdommer psykisk, da det ligger dypere. Det er derfor helse også er så komplekst. Men mange leger behandler ikke den psykiske biten, de sender pasientene sine kanskje til en psykolog/psykiater, sånn er det vestlige helsesystemet. Østen har mye mer den psykiske biten inkludert i den fysiske biten, tenker mer helhetlig enn vesten. 

Anonymkode: 87f7a...4d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Lutetium 71 skrev:

Derfor overlater man det også til folk som har peiling, ikke karmagærninger.

Ja legg all makten din i hendene på legene du...Leger som har hvite frakker, og studert x antall år for å få sin grad. Lest hva andre har gjort før, og sånn går spiralen...

Helse er komplekst, men den er og invividuell, og det gjelder å være klok å lytte til sin egen kropp og hvorfor den evt er i ubalanse. Ikke legge alle kortene sine i hendene på en lege, som verken kjenner deg, som ofte ikke har din helsehistorie engang, men som bruker 15-20 min på å høre om noen symmptomer, som de er lært at de skal "ta knekken på", med legemidler, som man ofte kanskje må stå på resten av livet. Som krasjer med andre ting som er livsviktige for helsa, f.eks blodfortynnende krasjer med vitamin K, som er livsviktig for skjelettet og beinmassen vår osv. Og sånn baller det på seg av helseproblemer, istedenfor å prøve å finne rota til problemet med en mer gjennomtenkt plan på sikt, med f.eks kosthold som er blodfortynnende. Da hadde man kanskje reversert hele problemet, men i legenes hender, begynner helseproblemene...og de tar som regel nye vendinger og utvikler seg, da legemidler ofte fører til nye ublanser, spesielt på sikt.

Anonymkode: 87f7a...4d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kreft begynner psykisk. Og den kan ofte reverseres av bra kosthold, nok bevegelse, gode tanker, frisk luft, mulig man må ha miljøforandring, en forandring av vaner, stake ut ny kurs i livet, bli kjent med nye folk, utvikle seg selv ( hvis man har stagnert ), bruke sine evner osv. Det psykiske og det fysiske henger sammen.

Helse er kompleks, men kroppen har en uvurdelig evne til å heale seg selv over tid. Men dette hører man selvsagt aldri om fra leger og legemiddelindustrien, da de lever av frykt og stress rundt sykdommer. Mange kreftbehandlinger tar livet av folk , ikke sykdommen. Cellegift f.eks, kan ofte ødelegge mer enn den kurerer. Den ødelegger ikke bare kreftceller, men også mange friske celler og skader immunforsvaret. Det er en ekstrem påkjenning for kroppen. Alle har kreftceller i kroppen, men det er når de blir aktive at det er farlig. Mange kan som sagt reverseres av seg selv over tid. Men hva skjer når noen får kreft : det blir hysteri rundt det, man får beskjed om å fjerne det så fort som mulig! Hvis ikke spreer det seg...Kreftceller som har blitt akitve , har brukt laaang tid, så det er ingen stress med å måtte fjerne de! Stress er heller ikke bra for kroppen, det kan faktisk øke kreftfaren...Man må puste dypt, tenke rolig, ta et steg av gangen. Tenke helhetlig helse, ta vare på den psykiske og fysiske biten, spisie sunt og næringsrikt, bevege seg regelmessig, sove nok og godt. Så kan man f.eks spe på med enkelte urter som kan reversere krefcellene, og mye mat kan hjelpe. Men ofte må man jobbe med psyken, hvordan man tenker, hva man tenker osv. Frisk luft, da oksygen er livsviktig, samme med kosthold som er basisk. Har man for mye syre i kroppen, lever kreften i beste velgående og kan utvikle seg, derfor er det viktig å spise mest mulig basisk. Legemidler gir syre f.eks!

Jeg har lest mye om helse, og en ting er sikkert. Legemiddelindustrien hadde ikke tjent noe hvis folk begynte å ta ansvar for helsa selv, dvs tro på at de selv kan kureres. Nå mener jeg ikke at alle kan bli friske da helse som sagt er komplekst, men at legene sitter på alle svarene, er langt fra sannheten.

Bruk ditt eget hode til å finne kunnskap. Mye der ute er korrupt definitivt! Jeg vil påstå at mange legemidler tar mer liv enn de hjelper, da de har bivirkninger, spesielt over tid. Men dette kommer sjelden frem. Samme med overbehandling av pasienter pga rutinesjekker, leger, sykepleiere og kirurger som må ha jobber...Hele systemet vårt! Er bygd opp sånn. Dette tenker vi aldri over her i Norge da vi har så og si gratis helsehjelp, men det er definitivt mange ting vi aldri hører om i kulissene, som skader mer enn det gavner helsen vår.

Vær selv våken!

Anonymkode: 87f7a...4d1

Det er fullt mulig at god psyke kan gi en viss placeboeffekt, som kan hjelpe. Men resten av det du skriver er ren svada.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Legemiddelindustrien gjør folk passive og som slaver av et system, istedenfor at folk selv tar kontroll og makt over egen helse.

Anonymkode: 87f7a...4d1

Studert medisin, eller?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, nordpedant skrev:

Det er fullt mulig at god psyke kan gi en viss placeboeffekt, som kan hjelpe. Men resten av det du skriver er ren svada.

Studert medisin, eller?

God psyke gir ikke bare en placeboeffekt, men den henger sammen med kroppens celler!

Nei, jeg har ikke studert medisin, men jeg har studert mye helse på egen hånd, lest masse og opparbeidet meg kunnskaper. Det handler om å se sammenhenger.

Anonymkode: 87f7a...4d1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke helbrede kreft ved å være glad, og du kan ikke få kreft fordi du er trist. Eller fordi du har andre sinnstilstander. Det er feil.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, nordpedant skrev:

Det er fullt mulig at god psyke kan gi en viss placeboeffekt, som kan hjelpe. Men resten av det du skriver er ren svada.

 

Det er bare å studere hva f.eks et traume kan gjøre med kroppen/helsa.

Hva et samlivsbrudd kan gjøre med helsa.

Osv...

Anonymkode: 87f7a...4d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare å studere hva f.eks et traume kan gjøre med kroppen/helsa.

Hva et samlivsbrudd kan gjøre med helsa.

Osv...

Anonymkode: 87f7a...4d1

Joda, det er ikke noe i veien med det. Traumer kan fungere som nocebo, mens positive omstendigheter kan være et placebo.

Men derfra, til at kreft kan forårsakes av psykiske traumet, og at kreft kan helbredes av positivt humør, det er ren svada.

Det er like tåpelig som teorien om at man kan helbrede kreft ved å gjøre kroppen basisk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, nordpedant skrev:

Du kan ikke helbrede kreft ved å være glad, og du kan ikke få kreft fordi du er trist. Eller fordi du har andre sinnstilstander. Det er feil.

Dette er dine ord. Jeg sa det ikke så enkelt, på langt nær. Jeg begynte å skrive at helsa vår er kompleks. Veldig kompleks. Men det essensielle her er at psyken påvirker helsa vår mer enn vi er klar over. Og at det ligger dypt uten at vi alltid kan måle og veie. Alt som er synlig ( f.eks som i statistikker ), gir oss ikke svarene. I østen har de mye mer fokus på den psykiske biten. De kan f.eks si at visse tanker kan være giftige. Tanker er energier. En god del urter i f.eks kinesisk medisin, går også på den spirituelle biten. Mange taoister f.eks lever mye lenger enn andre, fordi de klarer å tenke helse som en helhet, det er livsvisdom, og en livskunst. 

Anonymkode: 87f7a...4d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, nordpedant skrev:

Joda, det er ikke noe i veien med det. Traumer kan fungere som nocebo, mens positive omstendigheter kan være et placebo.

Men derfra, til at kreft kan forårsakes av psykiske traumet, og at kreft kan helbredes av positivt humør, det er ren svada.

Det er like tåpelig som teorien om at man kan helbrede kreft ved å gjøre kroppen basisk.

Du klarer ikke engang komme med noe annet enn uttryket svada...Forteller hvor indoktrinert du har blitt av det bl.a leger har fortalt deg, evt at du er lege selv og studerer andres teorier. Du tenker ikke selv.

Anonymkode: 87f7a...4d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, nordpedant skrev:

Joda, det er ikke noe i veien med det. Traumer kan fungere som nocebo, mens positive omstendigheter kan være et placebo.

Men derfra, til at kreft kan forårsakes av psykiske traumet, og at kreft kan helbredes av positivt humør, det er ren svada.

Det er like tåpelig som teorien om at man kan helbrede kreft ved å gjøre kroppen basisk.

Og nei, det er ikke tåpelig å si at kreft kan reverseres med basisk kost bl.a, da det er bevist at kreftceller lever ikke i et basisk miljø, men derimot lever, utvikler seg og vokser i et miljø med syre. Men igjen : den psykiske biten kan og ha effekt her, så det hele er komplekst.

Anonymkode: 87f7a...4d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg mener dette er en skitten bransje hvor hovedregelen er at det man slipper unna med, det gjør man. Det finnes mange eksempler på forskningsjuks,  og man har ikke rådata fra studier tilgjengelige for å etterpå resultatene i kliniske studier som gjøres. Det verste eksempelet jeg har hørt om var et legemiddelfirma som solgte kontaminerte blodprodukter til land i Øst-europa på 80-tallet. Dette gjorde de med viten og vilje, og mange av barna som mottok blodprodukter fikk HIV.  Tror det var Bayer,  kan hende jeg husker feil.

Av personlig erfaring kan jeg trekke frem noe som skjedde med en venninne. Gjennom sin forskning fant hun ut at et produkt gir betydelog økt risiko for blodpropp hos en pasientgruppe. Hun ble truet av et farmaselskap og ledelsen ved universitetet til å underrapportere funnene sine.

Jeg jobber i helsevesenet, og må "stole på" at staten har gjort jobben sin når de godkjenner nye medikamenter for bruk. Jeg har rett og slett ikke tid til å undersøke alt dette selv. Men jeg vet også at denne bransjen lever av at vi har kroniske sykdommer som ikke kan kureres, bare kontrolleres/lindres/hindre progresjon. Hvor legger disse selskapene innsatsen da? Jo, der det er penger å hente. For ikke å snakke om hvordan U-landsmedisin nedprioriteres... Det er råttent. Angrer på at jeg valgte dette yrket.

Anonymkode: 839cf...5cd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og nei, det er ikke tåpelig å si at kreft kan reverseres med basisk kost bl.a, da det er bevist at kreftceller lever ikke i et basisk miljø, men derimot lever, utvikler seg og vokser i et miljø med syre. Men igjen : den psykiske biten kan og ha effekt her, så det hele er komplekst.

Anonymkode: 87f7a...4d1

Uansett om du spiser basisk eller sur kost, vil PH-en i kroppen din forbli akkurat den samme, da kroppen opererer innen et svært smalt vindu før den blir syk når dey gjelder syre/baseforstyrrelser. Nyrene dine sørger nemlig for at balansen opprettholdes, og da hjelper det fint lite å innta basiske matvarer.

Anonymkode: 839cf...5cd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett om du spiser basisk eller sur kost, vil PH-en i kroppen din forbli akkurat den samme, da kroppen opererer innen et svært smalt vindu før den blir syk når dey gjelder syre/baseforstyrrelser. Nyrene dine sørger nemlig for at balansen opprettholdes, og da hjelper det fint lite å innta basiske matvarer.

Anonymkode: 839cf...5cd

Hva man spiser påvirker selvfølgelig hvordan nyrene jobber, hallo!

En god del mat er ikke bra for nyrene, samme som at noe mat er bra for nyrene. Dermed er hva vi spiser veldig viktig. 

Mange urter kan og forbedre nyrene. Urter går og på psyken, og den er endel av helheten. Jeg har vært i kontakt med master herbalister, så jeg vet hva jeg snakker om.

Anonymkode: 87f7a...4d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg mener dette er en skitten bransje hvor hovedregelen er at det man slipper unna med, det gjør man. Det finnes mange eksempler på forskningsjuks,  og man har ikke rådata fra studier tilgjengelige for å etterpå resultatene i kliniske studier som gjøres. Det verste eksempelet jeg har hørt om var et legemiddelfirma som solgte kontaminerte blodprodukter til land i Øst-europa på 80-tallet. Dette gjorde de med viten og vilje, og mange av barna som mottok blodprodukter fikk HIV.  Tror det var Bayer,  kan hende jeg husker feil.

Av personlig erfaring kan jeg trekke frem noe som skjedde med en venninne. Gjennom sin forskning fant hun ut at et produkt gir betydelog økt risiko for blodpropp hos en pasientgruppe. Hun ble truet av et farmaselskap og ledelsen ved universitetet til å underrapportere funnene sine.

Jeg jobber i helsevesenet, og må "stole på" at staten har gjort jobben sin når de godkjenner nye medikamenter for bruk. Jeg har rett og slett ikke tid til å undersøke alt dette selv. Men jeg vet også at denne bransjen lever av at vi har kroniske sykdommer som ikke kan kureres, bare kontrolleres/lindres/hindre progresjon. Hvor legger disse selskapene innsatsen da? Jo, der det er penger å hente. For ikke å snakke om hvordan U-landsmedisin nedprioriteres... Det er råttent. Angrer på at jeg valgte dette yrket.

Anonymkode: 839cf...5cd

Bra innlegg! Jeg jobber ikke i helsevesenet, men jeg har lenge følt at noe er galt når man er hos legen, som om det er et system som har kontroll over oss uten at vi er klar over det. Jeg har avslått tilbud fra diverse leger, da jeg har lest meg selv opp på hva som er riktig for meg å gjøre i min situasjon. Det er dette jeg vil få frem, at vi selv må stole på at vi har makt over mye av helsen vår. Jeg sier ikke all, men det har definitivt ikke legene heller. Det ligger mye der i kulissene vi aldri får vite, og interesser som penger er absolutt en av faktorene, samme med arbeidsplasser, rutiner i et system osv.

Ta makt over egen helse.

Anonymkode: 87f7a...4d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du klar over hvor mange feilbehandlinger som finnes der ute, men som aldri blir snakket om fordi vi legger all makt i hendene på leger og helsevesen? Operasjoner som aldri skulle vært utført, som har ført til nye ubalanser?

Det jeg skrev var ingen provokasjon til de som har kreft eller de som har mistet sine nære i kreft. Det var en påminnelse om at vi alle må selv følge med på vår helse, og at VI SELV har mye mer makt over den, enn leger og legemiddelindustrien prøver å få oss til å tro!

Anonymkode: 87f7a...4d1

Les det første avsnittet en gang til, og så kan du angre på at du skrev noe så tåpelig.

"Er du klar over hvor mange feilbehandlinger som aldri blir oppdaget?" Selvsagt ikke. Det er det ingen som er. For de ble aldri oppdaget.

Innlegget ditt om kreft er av den typen oppfordringer som får folk til å terminere livsnødvendig behandling til fordel for krystaller og chanting og urte-te. Stort sett med fatalt resultat.

Kombinasjonen cellegift, stråling og kirurgi har reddet mange liv. Healere ikke et eneste ett. Det er en GRUNN til at de er forbudt å ta alvorlig syke mennesker under behandling, og det er at de ikke gjør stort fra eller til, bortsett fra at de får folk til å føle seg litt bedre..

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

I noen tifeller kan ,an selv tenke hva som kan være bra for en å gjøre. Men vi er vokst opp med at "legene har svarene", og det stemmer ikke alltid! Det jeg skrev hadde heller ingenting med spekulative innen alternativ bransjen. Det jeg skriver er at ALLE kan selv følge med på helsen sin, prøve å forstå symptomer, ikke gå å få behandling for enhvert symptom, da rota til symptomet ofte ligger mye dypere, og det tar lenge sjelden hensyn til. De fjerner symptomer. Vi må lytte mer til kroppen selv!

Anonymkode: 87f7a...4d1

Det er selvsagt mye bedre å vente i det lengste, til f.eks kreften er temrinal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...