Gå til innhold

Tror dere legemiddelbransjen er korrupt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Verden er tydeligvis full av folk som bruker lakmus-papir for å sjekke ph-verdi på urin, spytt osv.
Når disse får forskjellige verdier, er det løgn tror du? Eller har du en forklaring?

Anonymkode: f867c...890

pH i urin, spytt og andre substanser som kommer ut av kroppen er ikke representativt for pH-verdier i blod og interstitiell væske inne i kroppen. 

Avfallsprodukter kroppen kvitter seg med varierer i pH nettopp fordi kroppen kvitter seg med ulike stoffer for å regulere intern syre-/basebalanse.

Det er tydelig at du ikke forstår hvordan dette fungerer. pH i urin MÅ variere for at kroppen skal fungere. pH i blod gjør det i praksis ikke.

pH i urin svinger fra ca. 3.5-8.0, mens pH i blodet varierer fra ca. 7.3-7.5. Ytterpunktene i dette gjør deg dårlig, og er en indikator på at kroppen ikke er frisk. Man går ikke symptomfri med forstyrrelser i syre-/basebalansen.

Anonymkode: c79c0...ab6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

PR vettu. 

Anonymkode: 839cf...5cd

Hva skal de med PR når de er så onde som bare det uansett, i følge psykopater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, jabx skrev:

Hva skal de med PR når de er så onde som bare det uansett, i følge psykopater?

Om myndighetene virkelig er i lomma på big pharma, er det ikke mye vits i all mulig rosende omtale nei. Da kan de vel bare beordre «marionettregjeringen» sin til å bestille mer medisiner?

Anonymkode: 8cf3a...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6.2.2016 at 18.25, AnonymBruker skrev:

Jeg er egentlig ikke en konspirasjonsteoretiker. Det er egentlig ingen konspirasjonsteorier jeg tror så særlig mye på, men i det siste har jeg begynt å tenke på om legemiddelbransjen kan være korrupt. Med så mye kunnskap vi har i dag synes jeg det er merkelig det ikke finnes en kur mot kreft (annet enn stråling og cellegift som faktisk er kreftfremkallende) eller Alzheimers syndrom eller vaskulær demens.

Jeg har begynt å tenke at tenk hvis det faktisk er funnet kur mot både kreft og noen typer demens, men at disse ikke får komme fram i lyset? Jeg tror legemiddelbransjen er en kynisk bransje som kun vil tjene penger, og selvsagt tjener de mer penger på at noen er dement i 20 år og må ha forskjellige typer medisiner eller at noen har kreft og må ha flere år med rådyr cellegiftbehandling i tillegg til smertestillende, kvalmestillende o.l.

Jeg lurer på hva dere andre tror? Tror dere legemiddelbransjen er så kynisk eller tror dere den bare vil at alle skal bli friske så fort som mulig selv om de taper milliarder på at folk ikke har kreft eller demens? 

Jeg ønsker en skikkelig debatt rundt dette og ikke masse tull. 

Anonymkode: 44838...163

Jeg har nok kommet til den konklusjonen at de som sitter på toppene i legemiddelbransjen er kyniske og bryr seg lite om om de skaper sykdom med medikamentene sine. Det er så mye å snakke om her....jeg tror de er så kyniske at de driter i om folk blir syke bare de tjener seg rike på det for å si det rett ut.

Når det gjelder kreft, gå for eksempel på kanalen til ChrisBeatCancer https://www.youtube.com/user/chrisbeatcancer/videos der han har alle mulige vitnemål fra mennesker som har overlevd kreft og lever i beste velgående, uten kjemoterapi, og som ser veldig kritisk på kreftindustrien, og forteller om behandlinger som virker. Han har også en serie på videolista som heter The Truth About Cancer laget av en annen mann, verdt å se.
Han støtter ikke disse kreft-innsamlingene, det er jo bare en industri som fra før av håver inn masse penger, som skal ha enda mere penger, og ingen kur finner de uansett hvor mye penger de får.

Og så har vi Jon Virapen, som forteller om nøyaktig hvor korrupte de er, han vet det fordi han var en av dem, han jobbet i Sverige for legemiddelfirmaet Ely Lily: https://www.youtube.com/watch?v=KUJmTwFBRO4

Noe som forhåpentligvis kommer til å virkelig få folk tl å få øynene opp er denne filmen som handler om hvordan Center for Disease Control (som FHI i Norge) har dekket over at MMR-vaksinen kan forårsake autisme. https://www.youtube.com/watch?v=NnC84W5ud7w

Legger en alt dette sammen (og man kan finne mye mere, div. skandaler etter legemidler, varslere, forsøk med barn i u-land, i militæret og med hjemløse etc.) så er det egentlig ikke noe å lure på lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Isabel70 skrev:

Jeg har nok kommet til den konklusjonen at de som sitter på toppene i legemiddelbransjen er kyniske og bryr seg lite om om de skaper sykdom med medikamentene sine. Det er så mye å snakke om her....jeg tror de er så kyniske at de driter i om folk blir syke bare de tjener seg rike på det for å si det rett ut.

Når det gjelder kreft, gå for eksempel på kanalen til ChrisBeatCancer https://www.youtube.com/user/chrisbeatcancer/videos der han har alle mulige vitnemål fra mennesker som har overlevd kreft og lever i beste velgående, uten kjemoterapi, og som ser veldig kritisk på kreftindustrien, og forteller om behandlinger som virker. Han har også en serie på videolista som heter The Truth About Cancer laget av en annen mann, verdt å se.
Han støtter ikke disse kreft-innsamlingene, det er jo bare en industri som fra før av håver inn masse penger, som skal ha enda mere penger, og ingen kur finner de uansett hvor mye penger de får.

Og så har vi Jon Virapen, som forteller om nøyaktig hvor korrupte de er, han vet det fordi han var en av dem, han jobbet i Sverige for legemiddelfirmaet Ely Lily: https://www.youtube.com/watch?v=KUJmTwFBRO4

Noe som forhåpentligvis kommer til å virkelig få folk tl å få øynene opp er denne filmen som handler om hvordan Center for Disease Control (som FHI i Norge) har dekket over at MMR-vaksinen kan forårsake autisme. https://www.youtube.com/watch?v=NnC84W5ud7w

Legger en alt dette sammen (og man kan finne mye mere, div. skandaler etter legemidler, varslere, forsøk med barn i u-land, i militæret og med hjemløse etc.) så er det egentlig ikke noe å lure på lenger.

Du har fått en masse informasjon om din ekstremt mangelfulle kunnskap om medisin og fysiologi - og spesielt vaksiner - fra veldig mange med fagkunnskap. Du klarer ikke å se problemer med kildene dine.

 

Men når du nå fortsetter med det vi må kalle løgn etter at du har fått så mange solide forklaringer, da blir jeg sint på deg. Du har ikke fnugg av peiling på hva du snakker om. Dette kan du ikke uttake deg om før du har en minimumsforståelse av hva dette deeier seg om.

Anonymkode: c79c0...ab6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Isabel70 skrev:

Når det gjelder kreft, gå for eksempel på kanalen til ChrisBeatCancer https://www.youtube.com/user/chrisbeatcancer/videos der han har alle mulige vitnemål fra mennesker som har overlevd kreft og lever i beste velgående, uten kjemoterapi, og som ser veldig kritisk på kreftindustrien, og forteller om behandlinger som virker.

Fortell det til Steve Jobs. Han er dau på grunn av kreft nå da, men du kan sikkert få ta i en klarsynt som kan ta kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At legemiddelbransjen er korrupt er det ingen tvil om. Det er alle bransjer hvor det er mulighet for å tjene penger. Dessuten er legemiddelbransjen i en vanskelig periode, etter å ha hatt en gullalder siden midten av forrige århundre med ekstremt mange oppdagelser på kort tid, som ser ut til å være over. Da er det ikke rart at mange leger og forskere velger å sette kommersielle interesser foran vitenskap.

Dette betyr IKKE at det finnes en kur mot kreft som holdes skjult, at vaksiner er farlige eller at alt vi får av legen er en del av en konspirasjon for å alltid holde oss småsyke. Det finnes nok av fusk og uredelighet å ta av, så hvorfor må dere motstandere av "big pharma" på død og liv fokusere på de sakene som bare er tull?

Anonymkode: c46a9...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2/13/2016 at 8.17, Mann 42 skrev:

Kontrollorganene fungerer slett ikke så bra som man skulle ønske.

Bransjen vil prioritere profitt fremfor utvikling av medikamenter for reelle sykdommer. Hvis det lønner seg bedre å lage slankepiller enn anti psykotika eller en kur mot aids, så blir det slankepiller. Det er forsåvidt forståelig, men bra er det ikke.

Bransjen vil utnytte patentsystemet til å lage nye medikamenter som bare er en ny (og ikke nødvendigvis bedre) versjon av gamle medikamenter. En liten endring i molekylstrukturen gjør at man kan patentere det som et nytt preparat, selv om det i praksis bare er et gammelt i nye sko.

Bransjen har i de senere år omgått reglementet for etikk i testingen av nye medikamenter ved å legge en stor del av produktutvikling og testing av medikamenter til U-land, der myndighetene ikke utøver den samme kontrollen som i Vesten. De ferdige produktene selges i Vesten.

Jeg vil igjen anbefale Ben Goldacres bok "Bad Pharma", og et besøk på hans nettsted Bad Science.

Til tross for titlene på hans publikasjoner, så er ikke Ben Goldacre en pharma-hater. Han er lege, skeptiker og vitenskaps-journalist, og når han trekker frem kritikkverdige forhold ved den farmakologiske industrien, så er det fordi han mener at den kan forbedres, og at det kan og bør skje gjennom kontroll utenfra. Han ønsker IKKE, som enkelte stjernekadetter, å legge ned hele greia og satse på krystaller og chanting fremfor forskningsbasert medisin. Goldacre er skolemedisiner og vitenskapsmann så god som noen.

 

Signerer.

De morsomste er anti-vakserne som prøver å avskrive Goldrace som marionetten til big pharma, en del av konspirasjonen og alt det der, uten å ha fått med seg at det nettopp er "big pharma" han har gått til krig mot.

Anonymkode: c46a9...ad0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6.2.2016 at 18.25, AnonymBruker skrev:

Jeg er egentlig ikke en konspirasjonsteoretiker. Det er egentlig ingen konspirasjonsteorier jeg tror så særlig mye på, men i det siste har jeg begynt å tenke på om legemiddelbransjen kan være korrupt. Med så mye kunnskap vi har i dag synes jeg det er merkelig det ikke finnes en kur mot kreft (annet enn stråling og cellegift som faktisk er kreftfremkallende) eller Alzheimers syndrom eller vaskulær demens.

Jeg har begynt å tenke at tenk hvis det faktisk er funnet kur mot både kreft og noen typer demens, men at disse ikke får komme fram i lyset? Jeg tror legemiddelbransjen er en kynisk bransje som kun vil tjene penger, og selvsagt tjener de mer penger på at noen er dement i 20 år og må ha forskjellige typer medisiner eller at noen har kreft og må ha flere år med rådyr cellegiftbehandling i tillegg til smertestillende, kvalmestillende o.l.

Jeg lurer på hva dere andre tror? Tror dere legemiddelbransjen er så kynisk eller tror dere den bare vil at alle skal bli friske så fort som mulig selv om de taper milliarder på at folk ikke har kreft eller demens? 

Jeg ønsker en skikkelig debatt rundt dette og ikke masse tull. 

Anonymkode: 44838...163

Det er merkelig hvor godt betalt de skal ha for kreftmedisiner i alle fall...

De er jo høyt utdannede og mange eksperter - og dyre ingredienser sikkert....men det er noe som ikke stemmer.
Det virker mer som det er viktigere å tjene penger enn å redde menneskeliv.


Kanskje staten burde starte sin egen legemiddelvirksomhet?
Jeg kjenner selv en dame som forsker på kreftmedisiner, men hun er ikke tilknyttet noe firma...

Jeg vet at hun er seriøst og ikke grisk etter penger... hun er mer sånn hippiedame som drømmer om å redde verden.
Dessverre virker det som de fleste i legemiddelbransjen kun er ute etter å tjene penger.


Hvis staten fikk ansvaret, så ville det vært letter eå kunne godkjenne kreftmedisiner og få forske på sånne på norske pasienter!

Tenk så mange liv som kunne blitt reddet!

Anonymkode: 63a17...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er merkelig hvor godt betalt de skal ha for kreftmedisiner i alle fall...

De er jo høyt utdannede og mange eksperter - og dyre ingredienser sikkert....men det er noe som ikke stemmer.
Det virker mer som det er viktigere å tjene penger enn å redde menneskeliv.


Kanskje staten burde starte sin egen legemiddelvirksomhet?
Jeg kjenner selv en dame som forsker på kreftmedisiner, men hun er ikke tilknyttet noe firma...

Jeg vet at hun er seriøst og ikke grisk etter penger... hun er mer sånn hippiedame som drømmer om å redde verden.
Dessverre virker det som de fleste i legemiddelbransjen kun er ute etter å tjene penger.


Hvis staten fikk ansvaret, så ville det vært letter eå kunne godkjenne kreftmedisiner og få forske på sånne på norske pasienter!

Tenk så mange liv som kunne blitt reddet!

Anonymkode: 63a17...d3e

Kunnskapsløsheten din er slående. Du aner virkelig ikke hvordan forskning fungerer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje staten burde starte sin egen legemiddelvirksomhet?

Hvordan det gikk da den Norske staten skulle produsere vaksiner:

" 9. oktober 2006 sendte Dokument 2 et program om Svein Erik Berners årelange kamp for å få staten til å erkjenne at det er en sannsynlig sammenheng mellom en trippelvaksine som ble gitt på 80-tallet og hjerneskadde barn. Dokumentaren fortalte historien om Svein Erik Berners sønn, 25 år gamle Eilert, som i 1981 fikk trippelvaksinen og få dager etter ble lagt inn på Rikshospitalet etter en kraftig vaksinereaksjon. Der konkluderte legene at han var hjerneskadet, høyst sannsynlig på grunn av vaksinen han fikk. Men skaden hans ble ikke registrert hos Folkehelseinstituttet, som hadde ansvaret for å registrere og følge opp bivirkninger og alvorlige bivirkninger (komplikasjoner).

Med Eilerts sak som utgangspunkt belyste dokumentaren hvordan Folkehelseinstituttet, som produserte og distribuerte vaksinen, mottok tallrike bekymringsmeldinger om trippelvaksinen, uten å følge opp eller videreformidle meldingene. Videre ble det dokumentert at helsemyndighetene kjente til at den egenproduserte vaksinen ved Folkehelsa ikke holdt mål, og at frykten for trippelvaksinens bivirkninger førte til at vaksineproduksjonen i 1984 ble stanset av daværende sosialminister Leif Arne Heløe og helsedirektør Torbjørn Mork."

https://www.youtube.com/watch?v=5kJmmwjTuyk

Det er i praksis ikke mye forskjell på hvordan staten og legemiddelfimaene opererer. Den Amerikanske dokumentaren Vaxxed  handler om hvordan CDC (som FHI i Norge) jukset med forskning og dekket over en link mellom autisme og MMR-vaksinen. Staten virker som den er like korrupt som legemiddelfirmaene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Isabel70 skrev:

Hvordan det gikk da den Norske staten skulle produsere vaksiner:

" 9. oktober 2006 sendte Dokument 2 et program om Svein Erik Berners årelange kamp for å få staten til å erkjenne at det er en sannsynlig sammenheng mellom en trippelvaksine som ble gitt på 80-tallet og hjerneskadde barn. Dokumentaren fortalte historien om Svein Erik Berners sønn, 25 år gamle Eilert, som i 1981 fikk trippelvaksinen og få dager etter ble lagt inn på Rikshospitalet etter en kraftig vaksinereaksjon. Der konkluderte legene at han var hjerneskadet, høyst sannsynlig på grunn av vaksinen han fikk. Men skaden hans ble ikke registrert hos Folkehelseinstituttet, som hadde ansvaret for å registrere og følge opp bivirkninger og alvorlige bivirkninger (komplikasjoner).

Med Eilerts sak som utgangspunkt belyste dokumentaren hvordan Folkehelseinstituttet, som produserte og distribuerte vaksinen, mottok tallrike bekymringsmeldinger om trippelvaksinen, uten å følge opp eller videreformidle meldingene. Videre ble det dokumentert at helsemyndighetene kjente til at den egenproduserte vaksinen ved Folkehelsa ikke holdt mål, og at frykten for trippelvaksinens bivirkninger førte til at vaksineproduksjonen i 1984 ble stanset av daværende sosialminister Leif Arne Heløe og helsedirektør Torbjørn Mork."

https://www.youtube.com/watch?v=5kJmmwjTuyk

Det er i praksis ikke mye forskjell på hvordan staten og legemiddelfimaene opererer. Den Amerikanske dokumentaren Vaxxed  handler om hvordan CDC (som FHI i Norge) jukset med forskning og dekket over en link mellom autisme og MMR-vaksinen. Staten virker som den er like korrupt som legemiddelfirmaene.

Er det ikke på ride at du gir deg med kunnskapsløsheten din nå?

Lærte du ingen ting av den andre tråden der du ble satt på plass?

Normalt ville jeg ha gått inn og forklart hvordan ting henger sammen, men med deg nytter det ikke.

Anonymkode: c79c0...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6.2.2016 at 18.25, AnonymBruker skrev:

Jeg er egentlig ikke en konspirasjonsteoretiker. Det er egentlig ingen konspirasjonsteorier jeg tror så særlig mye på, men i det siste har jeg begynt å tenke på om legemiddelbransjen kan være korrupt. Med så mye kunnskap vi har i dag synes jeg det er merkelig det ikke finnes en kur mot kreft (annet enn stråling og cellegift som faktisk er kreftfremkallende) eller Alzheimers syndrom eller vaskulær demens.

Jeg har begynt å tenke at tenk hvis det faktisk er funnet kur mot både kreft og noen typer demens, men at disse ikke får komme fram i lyset? Jeg tror legemiddelbransjen er en kynisk bransje som kun vil tjene penger, og selvsagt tjener de mer penger på at noen er dement i 20 år og må ha forskjellige typer medisiner eller at noen har kreft og må ha flere år med rådyr cellegiftbehandling i tillegg til smertestillende, kvalmestillende o.l.

Jeg lurer på hva dere andre tror? Tror dere legemiddelbransjen er så kynisk eller tror dere den bare vil at alle skal bli friske så fort som mulig selv om de taper milliarder på at folk ikke har kreft eller demens? 

Jeg ønsker en skikkelig debatt rundt dette og ikke masse tull. 

Anonymkode: 44838...163

Så lenge det er store penger å tjene er det all grunn til å tro at bedrifter forsøker bestikkelser, etc for å få sine varer ut på markedet. Det er tros alt milliarder å tjene på bare et eneste legemiddel hvis du treffer riktig mhp marked og egenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, Far til 2 skrev:

Så lenge det er store penger å tjene er det all grunn til å tro at bedrifter forsøker bestikkelser, etc for å få sine varer ut på markedet. Det er tros alt milliarder å tjene på bare et eneste legemiddel hvis du treffer riktig mhp marked og egenskap.

Og så koster det vanvittig mye å utvikle og få godkjent et legemiddel for bruk. Samt at hvert legemiddel som kommer på markedet også må være med på å dekke inn kostnadene for de prosjektene som ikke viste seg brukbare.

Å utvikle legemidler er forbundet med enorme kostnader, og inntjeningsmarginene er ikke så store som dere tror.

Anonymkode: c79c0...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dr. Peter Gøtzsche er er en dansk lege, forsker og leder af Det Norske Cochrane Center på Rigshospitalet i Danmark. Hør på hva han har å si. Han råder til å ta mye færre legemidler og sier vi vil leve lengre og bedre liv uten dem.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 16.5.2016 at 20.07, Far til 2 skrev:

Så lenge det er store penger å tjene er det all grunn til å tro at bedrifter forsøker bestikkelser, etc for å få sine varer ut på markedet. Det er tros alt milliarder å tjene på bare et eneste legemiddel hvis du treffer riktig mhp marked og egenskap.

Nei, det er faktisk ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er den det. Det dreier seg om ganske mye penger. Det er en grunn til at legen din gir deg x antall resepter, selv om problemet ditt lett kunne ha blitt forbedret, eller løst, ved å endre livsstilen. Man tjener jo ikke penger på friske mennesker. 

Anonymkode: 33f40...8a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...