Gå til innhold

Sårende beskjed fra mannen etter mer enn 12 års ekteskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det måtte du aldeles ikke. Jeg skrev hygiene fordi jeg mente hygiene.

Rettefrøkner og kverulanter, gå et annet sted!

Anonymkode: f225e...cfa

Og apropos, til dere feminister: det å fly i bena på andre, kverulere, moralisere, rette på, hindre folk i å være til hjelp...der snakker vi om ting som er ødeleggende for feminisme og samhold!

Anonymkode: f225e...cfa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Kara W skrev:

Men vi diskuterer ikke hygiene her, vi diskuterer i hvilken grad man skal gidde å pynte seg for andre.

Ja. Men da må man lage seg sitt eget argument, fremfor å henge seg på andres og rette på dem.

Jeg har faktisk lov til å skrive om hygiene. Og jeg er heller ikke så veldig usaklig, det vil du se om du følger med på det jeg skriver i stedet for å henge deg på detaljene her slik de som ødelegger gjør.

Anonymkode: f225e...cfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Men da må man lage seg sitt eget argument, fremfor å henge seg på andres og rette på dem.

Jeg har faktisk lov til å skrive om hygiene. Og jeg er heller ikke så veldig usaklig, det vil du se om du følger med på det jeg skriver i stedet for å henge deg på detaljene her slik de som ødelegger gjør.

Anonymkode: f225e...cfa

Nei, du er ikke spesielt usaklig, og selvfølgelig kan du skrive om hva du vil, men når du bringer opp hygiene i en tråd som handler om fjerning av kroppshår, synes du det er rart at folk tror du har satt likehetstegn mellom de to?  Det er dessverre ganske vanlig at folk at tror at dersom man ikke barberer seg så er man uhygienisk.  Det har vi sett flere eksempler av bare i denne tråden, og mange flere i alle de andre trådene som omhandler det samme her på KG.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor det er så mye styr rundt det. Må jo være opp til den enkelte hva h*n ønsker å barbere. Hvis en kvinne ikke vil barbere, så må hun få velge det. Hvis en mann vil barbere alt, så må han få velge det. 

Anonymkode: fa81d...251

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Feministisk revolusjon?

Anonymkode: f225e...cfa

Mja? Jeg har fått inntrykk av det er sånt enkelte menner bekymrer seg en del for i disse dager. At damene skal fortrenge mennene og tvinge dem tilbake til den tilværelsen som tidligere har vært forbeholdt kvinner. Men hva vet jeg, det er ikke sånt jeg har satt meg grundig inn i.

Endret av Synne-Marie
Hersens skrivefeil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen min har en avtale om at jeg barberer legger når de skal ut i det fri, men på vinteren gjør jeg det ikke. Han blir mer plaget av det enn meg, og jeg barberer leggene mest for hans del. Under armene barberer jeg ikke, og det får han bare leve med. Noen ganger må man kanskje gjøre noe kun for den andres skyld. Barbere leggene er ikke det største tapet.

Anonymkode: ac0b2...6fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Kara W skrev:

Nei, du er ikke spesielt usaklig, og selvfølgelig kan du skrive om hva du vil, men når du bringer opp hygiene i en tråd som handler om fjerning av kroppshår, synes du det er rart at folk tror du har satt likehetstegn mellom de to?  Det er dessverre ganske vanlig at folk at tror at dersom man ikke barberer seg så er man uhygienisk.  Det har vi sett flere eksempler av bare i denne tråden, og mange flere i alle de andre trådene som omhandler det samme her på KG.

Helt ærlig? Ja, det forbauser meg fremdeles at man ikke gidder å lære seg de mest elementære ting som forskjellen mellom hygiene og barbering. Og at man drar inn de tingene der som om slike nyanser skulle være selve kjernen i Skjønnhetsmyten. Vel det er de ikke, men oppheng i bagateller er!

Usaklighet og uvitenhet er enormt mye mer til skade for kvinner, enn hva både det å barbere seg og det å ikke barbere seg er til skade for kvinner. Perspektiv folkens!!

Anonymkode: f225e...cfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Underlig vending denne tråden tok: Feminisme.
Ut fra informasjon som er gitt har ikke jeg fått inntrykk av at mannen har hatt et ønske om at hun skal gjøre dette til enhver tid: Kun under denne turen. Det vil da være feil å trekke inn feminisme.
Det riktige vil da være å anta at han ellers er fornøyd. At det han forsøker å unngå er at hans kone vil bli samtaleemne, og at han også muligens forsøker å avverge kommentarer som vil være sårende for enten ham eller hans kone.
Såvidt jeg vet, for de så godt engasjerte feministene i tråden, er dette det feminisme handler om: Å beskytte kvinner. Hvilket er det denne mannen forsøker å gjøre. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger må man kanskje gjøre noe kun for den andres skyld. Barbere leggene er ikke det største tapet.

Anonymkode: ac0b2...6fc

Nettopp!

Anonymkode: f225e...cfa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, gjestvest skrev:

Underlig vending denne tråden tok: Feminisme.
Ut fra informasjon som er gitt har ikke jeg fått inntrykk av at mannen har hatt et ønske om at hun skal gjøre dette til enhver tid: Kun under denne turen. Det vil da være feil å trekke inn feminisme.
Det riktige vil da være å anta at han ellers er fornøyd. At det han forsøker å unngå er at hans kone vil bli samtaleemne, og at han også muligens forsøker å avverge kommentarer som vil være sårende for enten ham eller hans kone.
Såvidt jeg vet, for de så godt engasjerte feministene i tråden, er dette det feminisme handler om: Å beskytte kvinner. Hvilket er det denne mannen forsøker å gjøre. 

 

"Feminisme handler om å beskytte kvinner"

:popcorn:Heretter lener jeg meg tilbake og ønsker dere en god kveld!

Anonymkode: f225e...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å møtes på midten og dra sammen på spa? Så får TS vokset legger og mannen rygg, så tar de begge intimvoksing etterpå :ler:hoho

Anonymkode: fa81d...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Vile bare si at jeg ikke har MYE hår men det som finnes er mørkt så jeg vet at det synes. Har bikini med boxer-underdel siden jeg ikke orker barbering med påfølgende sår hud, nupper mm.

Får lett tørr hud på føttene og fotfilen er et slit, får jo senebetennelse av den gnukkinga. Synes heller ikke at jeg får vekk alt. Har jo skjønt at mannen har latt seg påvirke av de andre jentene på turen som baksnakker meg og kjenner meg litt dolka i ryggen av dem. 

Skal jeg "gjøre dette for mannen da"?

Anonymkode: 1de05...f90

Hva med å kjøpe en sånn, så slipper du å "gnukke" så mye? At du ikke tar bikinilinja må jo være innafor så lenge du bruker boxer-underdel så håret ikkesynes. Leggene er det vel greit å ta, det går jo fort og smertefritt.

Anonymkode: b57fe...827

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig? Ja, det forbauser meg fremdeles at man ikke gidder å lære seg de mest elementære ting som forskjellen mellom hygiene og barbering. Og at man drar inn de tingene der som om slike nyanser skulle være selve kjernen i Skjønnhetsmyten. Vel det er de ikke, men oppheng i bagateller er!

Usaklighet og uvitenhet er enormt mye mer til skade for kvinner, enn hva både det å barbere seg og det å ikke barbere seg er til skade for kvinner. Perspektiv folkens!!

Anonymkode: f225e...cfa

Nå må jeg helt ærlig innrømme at jeg ikke skjønner poenget ditt.  Det er mange som tror at barbering har noe med hygiene å gjøre, og det også er mange som vet at det ikke har det.  Derfor når man hører noen nevne hygiene i en debatt om kroppshår, så mener jeg at det er ganske naturlig tro at denne personen ikke har forstått forskjellen og ønske å korrigere og opplyse dem (som vil være i tråd med det siste du skriver).

Mener du at jeg henger meg opp i bagateller, og hvor passer skjønnhetsmyten inn i dette?  (Jeg beklager, men jeg har ikke lest boken du refererer til)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Kara W skrev:

Nå må jeg helt ærlig innrømme at jeg ikke skjønner poenget ditt.  Det er mange som tror at barbering har noe med hygiene å gjøre, og det også er mange som vet at det ikke har det.  Derfor når man hører noen nevne hygiene i en debatt om kroppshår, så mener jeg at det er ganske naturlig tro at denne personen ikke har forstått forskjellen og ønske å korrigere og opplyse dem (som vil være i tråd med det siste du skriver).

Mener du at jeg henger meg opp i bagateller, og hvor passer skjønnhetsmyten inn i dette?  (Jeg beklager, men jeg har ikke lest boken du refererer til)

Det var ikke ment mot deg, så vidt jeg har fått med meg så skriver du fornuftig. Beklager dersom det virket som det var deg jeg bruste mot.

Men det har vært mye mas - fra andre - om bagateller, det minner om kverulering, og tålegrensen min er nådd, for å si det sånn ;)

Skjønnhetsmyten er en bok, den anbefales!! :)

Anonymkode: f225e...cfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde tråden handlet om at mannen sa han ville skilles, eller drapp en skikkelig BOMBE i forholdet...noe skikkelig traumatisk og sårende.

Men så har han bare bedt dama om å shave seg litt her og der når de skal på badeferie, og tråden har fått NI sider allerede der folk klikker mentalt. KG, aldri forandre deg,..dette er underholdning på en kjedelig søndagskveld.

Anonymkode: 99a3f...1b1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Det stemmer, fører til bittesmå hull i huden der bakterier kan samle seg. Fra et helsemessig perspektiv er det ikke anbefalt å barbere seg, både gynekologer og bakteriologer er enig der. Det handler vel mer om hva vi ser på som sosialt akseptabelt. 

Anonymkode: fa81d...251

Leggene kan man iallefall ta...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trodde tråden handlet om at mannen sa han ville skilles, eller drapp en skikkelig BOMBE i forholdet...noe skikkelig traumatisk og sårende.

Men så har han bare bedt dama om å shave seg litt her og der når de skal på badeferie, og tråden har fått NI sider allerede der folk klikker mentalt. KG, aldri forandre deg,..dette er underholdning på en kjedelig søndagskveld.

Anonymkode: 99a3f...1b1

 

Hvor har du sett at noen har "klikket mentalt" egentlig? Jeg ser ikke det fra noen av partene i debatten her. For øvrig en ganske gjennomskuelig hersketeknikk å fremstille meningsmotstandere som mentalt ustabile bare fordi de er uenige.

 

Og til det første du skriver: det meste blir jo temmelig bagatellmessig når man holder det opp mot noe annet som er verre, her skilsmisse. Det betyr ikke at andre ting ikke er av betydning eller ikke kan oppleves som sårende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar skjegget fordi samboeren min liker meg best uten. Jeg kler på meg t-skjorter, bukser og gensere hun har sagt at hun liker, fordi jeg ønsker å ta meg godt ut for henne. Jeg bruker parfymen hun liker fordi jeg vet at hun liker den. Jeg gikk ned 10 kg for meg selv, men hun liker resultatet, så jeg jobber med å opprettholde det. Hvorfor skulle jeg ikke gjøre det? Det koster meg ikke mye, og jeg har en kjæreste som er fornøyd. Og hun gjør ting for å holde seg fresh for meg. Hvorfor skulle man ikke det?

 

jeg synes du burde være glad for at du har en mann som åpenbart liker deg, men har små forslag til "forbedringer". Det ER ikke mye han ber om. 

Anonymkode: 8e7bb...942

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får da være opp til hver enkelt om de vil barbere bort kjønnshår, samt hår under armene og leggene. Jeg synes at det er merkelig at så mange forbinder kroppshår med dårlig hygiene. Ekkelt er det vist nok også. Kroppshår er helt naturlig. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest
1 time siden, AnonymBruker skrev:

"Feminisme handler om å beskytte kvinner"

:popcorn:Heretter lener jeg meg tilbake og ønsker dere en god kveld!

Anonymkode: f225e...cfa

Alle rettighetene samlet er en beskyttelse av kvinnen. At han vil unngå sårende seksuelle kommentarer rettet mot hans kone går under denne beskyttelsen. 

Endret av gjestvest
Manglet et ord
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...