Gå til innhold

Sårende beskjed fra mannen etter mer enn 12 års ekteskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden gjør meg trist. Det er ikke rart våre tenåringsdøtre sliter, når verden er kommet dithen at en kvinne ikke kan vise seg på stranden uten å ha fjernet kroppshår og lakket negler først. Absurd!

Kjernen i problemstillingen her, er vel ikke om barbering og neglelakk er tidkrevende -- det handler vel mer om prinsipper? At noen kvinner ikke ønsker å fjerne hår og lakke negler for å være "god nok" for stranden. At man er god nok som menneske på andre måter, og at kjærlighet og et godt ekteskap i bunn og grunn ikke avhenger av hårstubber og andre banale detaljer ved kroppen.

Anonymkode: 6f74a...9ed

Men herregud da. Må man gi totalt faen i eget utseende for å bevise hvor fantastisk man er som menneske??

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Maleficenta skrev:

Men herregud da. Må man gi totalt faen i eget utseende for å bevise hvor fantastisk man er som menneske??

Må man fjerne hår og lakkere negler for å bevise hvor fantastisk man er som menneske?

Endret av Synne-Marie
Hersens skrivefeil
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Synne-Marie skrev:

Må man fjerne hår og lakke negler for å bevise hvor fantastisk man et som menneske?

Nei men man må fjerne hår for å se stelt it og ikke sjuskete. Man kan like godt være et fantastisk menneske på innsiden om man lar vær å dusje på 2 uker også. Men andre vil likevel skygge banen fordi man stinker død og helvete

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min og jeg har tre barn og i vinterferien drar vi til syden med tre andre vennepar som også har barn så vi er en stor gjeng. Vi koser oss, barna koser seg i hverandres selskap og ja... vi har det fint.

I går kom mannen med diverse hinting om at ferien nærmer seg og at det er på tide å "rydde opp litt", ble litt lei og skjønte ikke helt hva han mente før han bare buste ut med at han var lei av å se meg på stranda med hårete legger, hard hud på føttene, uten neglelakk og med hår her og der. Alle de andre fruene var jo så freshe som han sa, og innimellom kom det kommentarer blant dem om at jeg var litt vel avslappet.

Jeg ble skikkelig lei meg, jeg trener og er slank men gidder ikke følge kroppshysteriet om hårfjerning. Føler at hele ferien er ødelagt før den har begynt. Turen er bestilt og betalt men nå føler jeg meg ekkel og vil ikke dra. 

Skjønner jo nå hvorfor mannen ga meg epilatormaskin i julegave..... faen

Anonymkode: 1de05...f90

Æsj barberer du deg ikke?😝😝😝 tror jeg hadde begynt ellers så er det ikke lenge før du ikke har noen mann. Bare ekkelt å gå rundt med svettelukten som setter seg i kjønnshår etc, æsj!

Anonymkode: e7966...df7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Mythic skrev:

Aldri? Hvorfor ikke? Jeg mener det viser liten respekt for partner om man bare gir helt blaffen i hvordan man ser ut. 

Jeg har ikke sagt at jeg gir blaffen i utseendet mitt, men jeg nekter å tilpasse kroppen etter hva en partner måtte finne på av krav. Neitakk til hårfjerning, neitakk til brystforstørrelser, neitakk til frisering/operering av underlivet og neitakk til bleking av rumpehullet.

Jeg pynter og steller meg for å ha det bra. Ikke for noen andre

Anonymkode: 122e6...7a9

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Men herregud da. Må man gi totalt faen i eget utseende for å bevise hvor fantastisk man er som menneske??

Nå vrir du totalt på det jeg skriver. 

Du må gjerne drive med hårfjerning og lakke negler så mye du vil. Poenget er at andre kvinner kan velge å la være. Noen kvinner ønsker å beholde sin naturlige hårvekst, av prinsipp, fordi det er mest komfortabelt, eller fordi de vil prioritere andre ting i livet. Ingen kvinner skylder andre å være hårfrie og "velpleide" for å kose seg på stranden. 

Anonymkode: 6f74a...9ed

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden gjør meg trist. Det er ikke rart våre tenåringsdøtre sliter, når verden er kommet dithen at en kvinne ikke kan vise seg på stranden uten å ha fjernet kroppshår og lakket negler først. Absurd!

Kjernen i problemstillingen her, er vel ikke om barbering og neglelakk er tidkrevende -- det handler vel mer om prinsipper? At noen kvinner ikke ønsker å fjerne hår og lakke negler for å være "god nok" for stranden. At man er god nok som menneske på andre måter, og at kjærlighet og et godt ekteskap i bunn og grunn ikke avhenger av hårstubber og andre banale detaljer ved kroppen.

Anonymkode: 6f74a...9ed

Amen!

Anonymkode: 122e6...7a9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Vile bare si at jeg ikke har MYE hår men det som finnes er mørkt så jeg vet at det synes. Har bikini med boxer-underdel siden jeg ikke orker barbering med påfølgende sår hud, nupper mm.

Får lett tørr hud på føttene og fotfilen er et slit, får jo senebetennelse av den gnukkinga. Synes heller ikke at jeg får vekk alt. Har jo skjønt at mannen har latt seg påvirke av de andre jentene på turen som baksnakker meg og kjenner meg litt dolka i ryggen av dem. 

Skal jeg "gjøre dette for mannen da"?

Anonymkode: 1de05...f90

Hørt om voksing??? Bedre for huden, du slipper nupper osv. Jo mindre du barberer deg jo mer rød hud vettu. Kjønnshår er jo direkte uapetittelig! Hadde du vist deg frem sånn hvis dere datet? Er jo grunner som det her, at man lar seg forfalle som ødelegger ekteskap.

Anonymkode: e7966...df7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Maleficenta skrev:

Nei men man må fjerne hår for å se stelt it og ikke sjuskete. Man kan like godt være et fantastisk menneske på innsiden om man lar vær å dusje på 2 uker også. Men andre vil likevel skygge banen fordi man stinker død og helvete

Litt forskjell på å ikke barbere seg og ikke dusje? Er virkelig hår så disgusting? Hvorfor?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nå vrir du totalt på det jeg skriver. 

Du må gjerne drive med hårfjerning og lakke negler så mye du vil. Poenget er at andre kvinner kan velge å la være. Noen kvinner ønsker å beholde sin naturlige hårvekst, av prinsipp, fordi det er mest komfortabelt, eller fordi de vil prioritere andre ting i livet. Ingen kvinner skylder andre å være hårfrie og "velpleide" for å kose seg på stranden. 

Anonymkode: 6f74a...9ed

Tingen er at hun har en mann. Og msn skal ikke ta sin mann for gitt. Om han finner det avtennende at hun gror skog alle veier så syns jeg ikke det er mye forlangt at hun gjør noe med dette. Akkurst som at hun garantert ikke hadde satt pris på dersom han bare slutta å klippe håret og gro fullt sjegg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som prøver å gi TS råd om spa-dag og hvor fort det går å fjerne hår, tror dere virkelig ikke at TS vet hvordan man fjerner hår og lakker negler?  Eller skjønner at andre kan synes at dette er attraktivt?  Det er jo ikke her problemet ligger i det hele tatt.  TS mener åpnebart at dette ikke er noe hun har lyst til å prioritere.  Mannen hennes derimot har latt seg påvirke av venninnene, og enten er flau over at de baksnakker henne, eller så er han misunnelig på at de andre mennene har "finere" koner.  Ingen av disse delene fikses av at TS tar en dag på spa.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Maleficenta skrev:

Tingen er at hun har en mann. Og msn skal ikke ta sin mann for gitt. Om han finner det avtennende at hun gror skog alle veier så syns jeg ikke det er mye forlangt at hun gjør noe med dette. Akkurst som at hun garantert ikke hadde satt pris på dersom han bare slutta å klippe håret og gro fullt sjegg.

Han mannen la vel merke til at hun ikke var hårløs når de møttes? Det virker jo ikke som om problemet er at mannen finner håret avtennende, men at han bekymrer seg for hva andre måtte mene?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå vrir du totalt på det jeg skriver. 

Du må gjerne drive med hårfjerning og lakke negler så mye du vil. Poenget er at andre kvinner kan velge å la være. Noen kvinner ønsker å beholde sin naturlige hårvekst, av prinsipp, fordi det er mest komfortabelt, eller fordi de vil prioritere andre ting i livet. Ingen kvinner skylder andre å være hårfrie og "velpleide" for å kose seg på stranden. 

Anonymkode: 6f74a...9ed

Klart de kan velge å la være. Men da kan også mannen velge å ikke dra på ferie med dem.

Ingen skylder kvinner å bli med dem med på badeferie fylt av skam, eller å la være å si fra om hva de selv føler.

Anonymkode: f225e...cfa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Kara W skrev:

Dere som prøver å gi TS råd om spa-dag og hvor fort det går å fjerne hår, tror dere virkelig ikke at TS vet hvordan man fjerner hår og lakker negler?  Eller skjønner at andre kan synes at dette er attraktivt?  Det er jo ikke her problemet ligger i det hele tatt.  TS mener åpnebart at dette ikke er noe hun har lyst til å prioritere.  Mannen hennes derimot har latt seg påvirke av venninnene, og enten er flau over at de baksnakker henne, eller så er han misunnelig på at de andre mennene har "finere" koner.  Ingen av disse delene fikses av at TS tar en dag på spa.

Det bunner i at mannen er flau over henne pga noe hun lett kan fikse. Men hun har bestemt seg for å leke 70 talls rødstrømpe og drite i eget utseende. Lurer på hva ts hadde sagt dersom mannen begynte å gi en lang f i hvordan han så ut

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg bare hadde ledd hvis min mann sa det, og sagt at det kan jeg vel godt gjøre når du liker det. Bare du liker meg best ;) Så hadde jeg håpet og trodd at han ville svare: klart jeg gjør det.

Endret av Berit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kara W skrev:

Dere som prøver å gi TS råd om spa-dag og hvor fort det går å fjerne hår, tror dere virkelig ikke at TS vet hvordan man fjerner hår og lakker negler?  Eller skjønner at andre kan synes at dette er attraktivt?  Det er jo ikke her problemet ligger i det hele tatt.  TS mener åpnebart at dette ikke er noe hun har lyst til å prioritere.  Mannen hennes derimot har latt seg påvirke av venninnene, og enten er flau over at de baksnakker henne, eller så er han misunnelig på at de andre mennene har "finere" koner.  Ingen av disse delene fikses av at TS tar en dag på spa.

Så lenge hun ikke alltid har neglisjert det syntes jeg det er innafor at manne poengterer det. Skulle jeg sluttet å sminke meg, eller mannen sluttet å se flid ut har vi som ektepar lov å poengtere det. Man skylder partneren sin å se bra ut. Man har selvsagt lov å ha perioder hvor man ikke ser ut, men man bør gjøre seg pen når man har mulighet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Disse produktene var det jeg ville anbefalt:

Varmvoks:

http://www.vita.no/merker/veet/veet-warm-wax-250-ml

Men jeg bruker også høvel, og jeg bruker mannehøvel fordi de er best. Mach 3 eller 4.

Eksfolierende sokker:

https://www.apotek1.no/produkter/footner-eksfolierende-sokker-1par-868591p

Anonymkode: f225e...cfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jokkmokk

Dette synes jeg er helt innafor å gi beskjed om.

Han sier ikke på noen måte at du ikke i utgangspunktet er attraktiv, men at du kan gjøre det som kvinner og menn flest gjør; steller seg.

Så kan man mene mye om hvor naturlig hår er eller ikke, og selvsagt handler dette om sosiale normer.

Men selv jeg som er feminist synes det er noe ganske ufresht over fullstendig uryddig bikinilinje, tydelig hårete legger(noen få dager er innafor, ikke uker) når en faktisk er på ferie. 

Han har jo ikke lagt opp til at du skal følge et regime hvor du er konstant hårløs, men at du faktisk følger helt ordinære sosiale normer.

Ustelte føtter er jo udelikat hos begge kjønn, akkurat som uflidd skjegg er kjipt hos mannfolk.

Det er nok ikke bare han som legger merke til det, men hele stranda. For å være brutalt ærlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode råd i tråden :)

Jeg er ikke TS,

men jeg vil ha hard hud på føttene, da det beskytter meg mot skarpe steiner m.m. på stranden og ellers! :)

 

Anonymkode: ab4a8...e4a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jokkmokk
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke sagt at jeg gir blaffen i utseendet mitt, men jeg nekter å tilpasse kroppen etter hva en partner måtte finne på av krav. Neitakk til hårfjerning, neitakk til brystforstørrelser, neitakk til frisering/operering av underlivet og neitakk til bleking av rumpehullet.

Jeg pynter og steller meg for å ha det bra. Ikke for noen andre

Anonymkode: 122e6...7a9

Du kan ikke sidestile større kirurgiske inngrep og særheter som bleking av baki der med enkel hårfjerning.

Det er en helt meningsløs sammenlikning.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...