Gå til innhold

Sårende beskjed fra mannen etter mer enn 12 års ekteskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, gjestvest skrev:

Alle rettighetene samlet er en beskyttelse av kvinnen. At han vil unngå seksuelle kommentarer rettet mot hans kone går under denne beskyttelsen. 

Hsn burde jo være stolt av at andre menn finner henne attraktiv. Hadde det vært bedre om alle menn syntes hun var stygg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjestvest
1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Hsn burde jo være stolt av at andre menn finner henne attraktiv. Hadde det vært bedre om alle menn syntes hun var stygg?

Selvsagt. Jeg bare forsøker å forklare nærmere for en som tydeligvis ikke helt forsto hva jeg mente. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels
4 timer siden, Hummels2 skrev:

Du GiDDER ikke følge kroppshysteriet om hårfjærning? Hva om han ikke skulle gidda å følge hysteriet rundt barbering og sett ut som en ustelt  boms? Kvinner har et ansvar for å holde seg sexy for mannen sin ellers er det jo ikke noe vits å være sammen. 

Er det ekte følelser med i bildet så er kvinnen sexy uansett. Alle tåler litt hår ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Hummels skrev:

Er det ekte følelser med i bildet så er kvinnen sexy uansett. Alle tåler litt hår ;) 

Det er en sannhet med modifikasjoner

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, gjestvest skrev:

Selvsagt. Jeg bare forsøker å forklare nærmere for en som tydeligvis ikke helt forsto hva jeg mente. :)

Jeg forstod hva du mente. Det er bare det at du kom med den mest misvisende forklaringen av hva feminisme egentlig dreier seg om; at man skal beskytte (fremfor den opprinnelige; at man skal styrke, og gi dem likestilling med menn). Ergo tenkte jeg at dette får noen andre ta seg av...

Men det virker som man ikke kommer lengre her, enn til ulikheten mellom barbering og hygiene, så det er mulig disse kvinnene faaktisk trenger beskyttelse likevel. Mot seg selv, og hverandre?

Anonymkode: f225e...cfa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min og jeg har tre barn og i vinterferien drar vi til syden med tre andre vennepar som også har barn så vi er en stor gjeng. Vi koser oss, barna koser seg i hverandres selskap og ja... vi har det fint.

I går kom mannen med diverse hinting om at ferien nærmer seg og at det er på tide å "rydde opp litt", ble litt lei og skjønte ikke helt hva han mente før han bare buste ut med at han var lei av å se meg på stranda med hårete legger, hard hud på føttene, uten neglelakk og med hår her og der. Alle de andre fruene var jo så freshe som han sa, og innimellom kom det kommentarer blant dem om at jeg var litt vel avslappet.

Jeg ble skikkelig lei meg, jeg trener og er slank men gidder ikke følge kroppshysteriet om hårfjerning. Føler at hele ferien er ødelagt før den har begynt. Turen er bestilt og betalt men nå føler jeg meg ekkel og vil ikke dra. 

Skjønner jo nå hvorfor mannen ga meg epilatormaskin i julegave..... faen

Anonymkode: 1de05...f90

Har du snakket med mannen din om dette, og fortalt om hvordan du tar det, og spurt han om hans tanker og følelser rundt det han sa?

Anonymkode: ab4a8...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Årh feminister.. Alle prinsippene dere gidder å ha. Hår under armene? Er det virkelig så viktig å ha prinsipper om det?

Anonymkode: 807af...18c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vanskelig kan det være å shave de værste hårene før man drar på badeferie? Dersom dette faktisk er en "snakkis" så virker det jo ikke som det er et par hår på avveie som er greia. Syntes absolutt ikke dette er dårlig gjort av mannen din. Virker jo bare som om han prøver å beskytte deg fra å bli feriens samtaleemne. Det er jo ingen som har sagt at du skal rake det helt ned overalt.

Anonymkode: beb7a...924

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Maleficenta skrev:

Å fjerne kroppshår har vært vanlig i uminnelige tider. Det med neglelakken er jeg enig i ikke er så viktig. Men velstelte negler er viktig.

Hvordan definerer du uminnelige tider? Våre bestemødre drev ikke med slikt.

Anonymkode: 20ad1...2d9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Maleficenta skrev:

Om hårene dine holder deg varm må du ha jævlig mye hår

Ikke mer enn et tynt dunlag. Som anorektikere får for eksempel, fordi de fryser så mye.

Anonymkode: 20ad1...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, gjestvest skrev:

 Underlig vending denne tråden tok: Feminisme.
Ut fra informasjon som er gitt har ikke jeg fått inntrykk av at mannen har hatt et ønske om at hun skal gjøre dette til enhver tid: Kun under denne turen. Det vil da være feil å trekke inn feminisme.
Det riktige vil da være å anta at han ellers er fornøyd. At det han forsøker å unngå er at hans kone vil bli samtaleemne, og at han også muligens forsøker å avverge kommentarer som vil være sårende for enten ham eller hans kone.
Såvidt jeg vet, for de så godt engasjerte feministene i tråden, er dette det feminisme handler om: Å beskytte kvinner. Hvilket er det denne mannen forsøker å gjøre. 

 

Ojojoj, du har misforstått feminisme noe så salig...! Feminisme handler aldeles ikke om at kvinner skal beskyttes, men om like muligheter og rettigheter uansett kjønn. Vi er først og fremst individer, så ingen skal tillegges ferdigheter eller mangel på sådanne eller forskjellsbehandles basert på hvilket kjønn de er. Logikken din er mildt sagt bristende. I gamle dager skulle mannen beskytte kvinnen. Feminisme har ført til kvinners yrkesdeltakelse og økt selvstendighet for kvinner. Altså omtrent det motsatte av det du sier. Hvor har du levd de siste 40 årene? I denne sammenhengen handler det heller ikke om akkurat denne mannen og denne kvinnen, det handler om hvilke krav som er rimelig å sette til en partner og til individer kun basert på kjønn.

Menn har hår både på skruttet, legger, lår, bryst, under armer og noen til og med på ryggen. Hvorfor er det greit? Hvorfor er ikke det urenslig, hvis ubarberte kvinner er urenslig? Hvorfor kan menn gå slik på stranden uten at andre - både menn og kvinner - vemmes. Det er diskriminerende. Men jeg orker ikke selv ta kampen på stranden, og føyer meg for å slippe negativ oppmerksomhet. Men honnør til damene som ikke gjør det.

Anonymkode: 20ad1...2d9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstod hva du mente. Det er bare det at du kom med den mest misvisende forklaringen av hva feminisme egentlig dreier seg om; at man skal beskytte (fremfor den opprinnelige; at man skal styrke, og gi dem likestilling med menn). Ergo tenkte jeg at dette får noen andre ta seg av...

Anonymkode: f225e...cfa

And here we go...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ojojoj, du har misforstått feminisme noe så salig...! Feminisme handler aldeles ikke om at kvinner skal beskyttes, men om like muligheter og rettigheter uansett kjønn. Vi er først og fremst individer, så ingen skal tillegges ferdigheter eller mangel på sådanne eller forskjellsbehandles basert på hvilket kjønn de er. Logikken din er mildt sagt bristende. I gamle dager skulle mannen beskytte kvinnen. Feminisme har ført til kvinners yrkesdeltakelse og økt selvstendighet for kvinner. Altså omtrent det motsatte av det du sier. Hvor har du levd de siste 40 årene? I denne sammenhengen handler det heller ikke om akkurat denne mannen og denne kvinnen, det handler om hvilke krav som er rimelig å sette til en partner og til individer kun basert på kjønn.

Menn har hår både på skruttet, legger, lår, bryst, under armer og noen til og med på ryggen. Hvorfor er det greit? Hvorfor er ikke det urenslig, hvis ubarberte kvinner er urenslig? Hvorfor kan menn gå slik på stranden uten at andre - både menn og kvinner - vemmes. Det er diskriminerende. Men jeg orker ikke selv ta kampen på stranden, og føyer meg for å slippe negativ oppmerksomhet. Men honnør til damene som ikke gjør det.

Anonymkode: 20ad1...2d9

 

Anonymkode: f225e...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Årh feminister.. Alle prinsippene dere gidder å ha. Hår under armene? Er det virkelig så viktig å ha prinsipper om det?

Anonymkode: 807af...18c

De jeg ser som har sterke meninger om hår under armene er stort sett de som mener at man skal fjerne det.  Eller sikter du nå til at det først og fremst er feminister som mener det er viktig å gjøre seg attraktiv for andre?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ojojoj, du har misforstått feminisme noe så salig...! Feminisme handler aldeles ikke om at kvinner skal beskyttes, men om like muligheter og rettigheter uansett kjønn. Vi er først og fremst individer, så ingen skal tillegges ferdigheter eller mangel på sådanne eller forskjellsbehandles basert på hvilket kjønn de er. Logikken din er mildt sagt bristende. I gamle dager skulle mannen beskytte kvinnen. Feminisme har ført til kvinners yrkesdeltakelse og økt selvstendighet for kvinner. Altså omtrent det motsatte av det du sier. Hvor har du levd de siste 40 årene? I denne sammenhengen handler det heller ikke om akkurat denne mannen og denne kvinnen, det handler om hvilke krav som er rimelig å sette til en partner og til individer kun basert på kjønn.

Menn har hår både på skruttet, legger, lår, bryst, under armer og noen til og med på ryggen. Hvorfor er det greit? Hvorfor er ikke det urenslig, hvis ubarberte kvinner er urenslig? Hvorfor kan menn gå slik på stranden uten at andre - både menn og kvinner - vemmes. Det er diskriminerende. Men jeg orker ikke selv ta kampen på stranden, og føyer meg for å slippe negativ oppmerksomhet. Men honnør til damene som ikke gjør det.

Anonymkode: 20ad1...2d9

Hjelpes.Feminister på ferde.:klaske:

Anonymkode: d5831...671

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Ragnar89 skrev:

Skjønner godt mannen din jeg. Masse hår under armer og på ben og underliv er IKKE sexy!

Mannen har tydeligvis levd helt fint med dette i flere år.  Han har aldri sagt noe til konen sin om at han synes at dette er usexy (og det er en helt ærlig sak dersom han hadde ment dette).  Det han reagerer på er at andre synes konen hans er usexy og kommenterer det.  Han legger det frem som om at han også ønsker en "fjong og fin" dame, slik som de andre mennene har.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelpes.Feminister på ferde.:klaske:

Anonymkode: d5831...671

Hehe. Du hadde ikke noe godt motargument og bestemte deg for å vise hele verden det, med å komme med et ganske gjennomskuelig forsøk på hersketeknikk? :)

Anonymkode: e6ca8...084

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å shave leggene før en sydentur syns jeg er helt naturlig, men å kreve at kona tar på seg neglelakk derimot.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg sikkert er helt politisk ukorrekt nå, men om dette er ekkelt for mannen, mon tro hvordan BARNA føler det! Mor en jo den eneste som sprader rundt på stranden med hår stikkende ut fra alle kroppsdeler. Håper barna ikke er i tenåra! Just saying!

Anonymkode: e90a0...7f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner jeg sikkert er helt politisk ukorrekt nå, men om dette er ekkelt for mannen, mon tro hvordan BARNA føler det! Mor en jo den eneste som sprader rundt på stranden med hår stikkende ut fra alle kroppsdeler. Håper barna ikke er i tenåra! Just saying!

Anonymkode: e90a0...7f4

Om barna er i tenårene så er det de som hadde bedt moren sin barbere legga. Just sayin...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...