Gå til innhold

Kvinner som lurer menn til ufrivillig farskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser at flere har mener at menn bør bruke kondom. Vel, kondombruk er langt i fra et 100% sikkert prevensjonsmiddel. Skal de mennene som brukte kondom for at dama ikke skulle bli gravid også straffes dersom dama nekter å ta abort/skal tyne penger ut av ham? 

Sølibat er urealistisk å pålegge noen med mindre man er veldig religiøs eller har en sykdom. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva mente du denne tråden skulle handle om da? Jeg mente å si i hovedinnlegget at det er svært uheldig at ærlige kvinner som opplever graviditet til tross for korrekt bruk av prevensjon, kan bli beskyldt for å jukse med prevensjonen og dermed bli feilaktig dømt. 

Anonymkode: d8828...b12

Det betyr ikke at det ikke finnes kvinner som faktisk trikser, noe de innleggene etter hovedinnlegget påpeker.

Anonymkode: 156ce...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at disse som "lurer" på seg en graviditet er en uting. 

Men det triste er at vi som oppriktig kan si det var et "uhell" gjerne blir dratt under samme kammen. Jeg feks. Jeg gikk på piller, hadde sex med én fyr én gang, og ble gravid. I dag har jeg et barn, og faren har svært lite kontakt med barnet (ikke mitt ønske, altså). Han kan også finne på å si at jeg lurte han. Det stemmer ikke i det tilfellet.. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du faktisk leser det jeg skriver har jeg altså sagt at jeg har valgt å leve med de bivirkningene jeg har på p-pillene. Så hvorfor kan ikke da menn leve med bivirkningene av hormonell prevensjon når kvinner må? Jeg synes i alle fall det er veldig spesielt. 

Jeg og min mann er selv veldig godt klare over at prevensjon kan svikte og har valgt å ha sex likevel. Så hvor mener du at du kan sammenligne menn som ikke bruker prevensjon og ikke vil bli fedre med jeg som bruker prevensjon og forstår at prevensjon kan svikte og at det går bra om jeg skulle bli gravid? :klo: 

Anonymkode: 6c36d...f9b

Fordi pillen som var laget for menn gir ereksjonssvikt som gjør samleie lite gjennomførbart.

Hva er det med dere kvinner og å ikke ha peiling på hva dere snakker om, men likevel være så jævlig bastante?

Anonymkode: 45f5d...55b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, strawberryjaw skrev:

Enig i at disse som "lurer" på seg en graviditet er en uting. 

Men det triste er at vi som oppriktig kan si det var et "uhell" gjerne blir dratt under samme kammen. Jeg feks. Jeg gikk på piller, hadde sex med én fyr én gang, og ble gravid. I dag har jeg et barn, og faren har svært lite kontakt med barnet (ikke mitt ønske, altså). Han kan også finne på å si at jeg lurte han. Det stemmer ikke i det tilfellet.. 

Det er så trist at det jenter skal lure menn til å få barn for du har helt rett, da kommer folk til å tenke det om feks deg også. En skikkelig uting på veldig mange måter. 

Selv er jeg oppvokst uten far fordi han ikke ville ha noe med meg å gjøre og kan bare si at dere som lurer dere til å bli gravide gjør IKKE barnet deres en tjeneste!!

Anonymkode: 8a80c...458

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels
8 timer siden, Silfen skrev:

KONDOM!

IKKE SÅ ENKELT NÅR DET FINNES DESPERATE VERPEHØNER SOM STIKKER HULL I KONDOMEN ELLER HUN NEKTER KONDOM UNDER SEX OG SIER HUN GÅR PÅ PILLEN! ENDA VERRE NÅR DET ER KJÆRESTEN DIN SOM DU STOLER 100% PÅ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hummels
1 time siden, strawberryjaw skrev:

Enig i at disse som "lurer" på seg en graviditet er en uting. 

Men det triste er at vi som oppriktig kan si det var et "uhell" gjerne blir dratt under samme kammen. Jeg feks. Jeg gikk på piller, hadde sex med én fyr én gang, og ble gravid. I dag har jeg et barn, og faren har svært lite kontakt med barnet (ikke mitt ønske, altså). Han kan også finne på å si at jeg lurte han. Det stemmer ikke i det tilfellet.. 

Ja det er ikke bare å tvinge en unge på en mann. Han må ville ha det han også, ellers ender barnet opp med å ikke få kontakt med sin egen far. Det er kun ungen det er synd på. Barn skal ha mor og far som ønsker det. Jeg har selv vokst opp med en far som ikke ville ha meg. Et helvete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mearrasámi skrev:

Ser at flere har mener at menn bør bruke kondom. Vel, kondombruk er langt i fra et 100% sikkert prevensjonsmiddel. Skal de mennene som brukte kondom for at dama ikke skulle bli gravid også straffes dersom dama nekter å ta abort/skal tyne penger ut av ham? 

Sølibat er urealistisk å pålegge noen med mindre man er veldig religiøs eller har en sykdom. 

Vel, men hvis damerne bruker noe og menn trekke på kondomet i tillegg så tror jeg vi trygt kan slå fast at en eventuell graviditet var ment å bli og begge partene må finne seg i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så flott at kvinner har klart å kuppe denne tråden og fått det til å handle om at det alltid er menns ansvar. Selv når dama lyver og blir gravid mot hans vilje. For han skulle brukt kondom. Og selv om hun kanskje saboterte kondomen, så er det fortsatt hans skyld.

Anonymkode: 156ce...216

Hvor i denne tråden er det at de kvinnelige debattantene sier det er greit med vilje og viten å lure en mann til å bli far? Det nermeste jeg kan se er en som sier hun kan skjønne kvinnen hvis mannen har lurt henne og brått nektet å få barn etter mange år. Ellers er da kvinnene i denne tråden helt enige om at det ikke er greit å lure andre. 

Det kvinnene her stort sett også er enige om er at det heller ikke er greit at mannen lyver og sier barnemoren lurte ham da de egentlig ble gravid ved et uhell. 

Og så er de fleste kvinnene her også enige om at mannen også må ta ansvar. Hvis mannen på død og liv ikke ønsker barn må han bruke kondom i tillegg til annen prevansjon. Og helt ærlig, den der nål i kondomer greier er nok mer en historie som sirkulerer blandt mindre intelligente menn på nettet enn å være et virkelig stort problem i virkeligheten. Hvis dere virkelig er så redd for nålen så ta med kondomene selv da eller la vær å ha sex med den utilregnelige kvinnen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi pillen som var laget for menn gir ereksjonssvikt som gjør samleie lite gjennomførbart.

Hva er det med dere kvinner og å ikke ha peiling på hva dere snakker om, men likevel være så jævlig bastante?

Anonymkode: 45f5d...55b

Jeg har har hatt en god del bivirkninger av hormonell prevansjon. Jeg mistet totalt sex-lyst så da ble det hverken noe på meg eller mannen. Er det bedre enn ereksjonssvikt? I tillegg til synsforstyrrelser, ekstreme humørsvingninger og mange mange andre. Blodpropp og død er også en forholdsvis vanlig bivirkning av p-piller. Har du lest bivirkningene som er listet opp for p-piller? Det er ikke hyggelig lesing. 

Når det er sagt tar jeg ansvar for meg selv og bruker prevansjon nå når jeg ikke ønsker å bli gravid. Det samme burde man vel kunne forvente av en voksen mann?

Anonymkode: 11570...01f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Inocybe skrev:

Hvor i denne tråden er det at de kvinnelige debattantene sier det er greit med vilje og viten å lure en mann til å bli far? Det nermeste jeg kan se er en som sier hun kan skjønne kvinnen hvis mannen har lurt henne og brått nektet å få barn etter mange år. Ellers er da kvinnene i denne tråden helt enige om at det ikke er greit å lure andre. 

Det kvinnene her stort sett også er enige om er at det heller ikke er greit at mannen lyver og sier barnemoren lurte ham da de egentlig ble gravid ved et uhell. 

Og så er de fleste kvinnene her også enige om at mannen også må ta ansvar. Hvis mannen på død og liv ikke ønsker barn må han bruke kondom i tillegg til annen prevansjon. Og helt ærlig, den der nål i kondomer greier er nok mer en historie som sirkulerer blandt mindre intelligente menn på nettet enn å være et virkelig stort problem i virkeligheten. Hvis dere virkelig er så redd for nålen så ta med kondomene selv da eller la vær å ha sex med den utilregnelige kvinnen. 

Mye av uenigheten dreier seg  at mannen skal stå til ansvar selv om hun ikke skulle bli gravid sett fra  mannens side. Dette setter frem spørsmål om hvorvidt juridisk abort kan benyttes av menn. Jeg har kunne tenkt en grense ved folkeregisteret bostedsadresse. 

Videre vil mannen vite det finnes er avkom ser ute uansett I flere/de fleste  tilfeller. Dette kan være en stor belastning for mange. Et mer drastisk tiltak heren tvungen abort. Også abort etter 12 uke. 

Jeg ser nå at det siste avsnittet er drastisk. Men en juridisk abort som diskutert I Danmark er ikke noen umulighet I fremtiden  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Peter007 skrev:

Mye av uenigheten dreier seg  at mannen skal stå til ansvar selv om hun ikke skulle bli gravid sett fra  mannens side. Dette setter frem spørsmål om hvorvidt juridisk abort kan benyttes av menn. Jeg har kunne tenkt en grense ved folkeregisteret bostedsadresse. 

Videre vil mannen vite det finnes er avkom ser ute uansett I flere/de fleste  tilfeller. Dette kan være en stor belastning for mange. Et mer drastisk tiltak heren tvungen abort. Også abort etter 12 uke. 

Jeg ser nå at det siste avsnittet er drastisk. Men en juridisk abort som diskutert I Danmark er ikke noen umulighet I fremtiden  

Selvfølgelig er ikke tvungen abort eller abort etter uke 12 et tiltak. Det burde ikke være noe å lukte på engang. 

Anonymkode: 215d3...835

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Peter007 skrev:

Mye av uenigheten dreier seg  at mannen skal stå til ansvar selv om hun ikke skulle bli gravid sett fra  mannens side. Dette setter frem spørsmål om hvorvidt juridisk abort kan benyttes av menn. Jeg har kunne tenkt en grense ved folkeregisteret bostedsadresse. 

Videre vil mannen vite det finnes er avkom ser ute uansett I flere/de fleste  tilfeller. Dette kan være en stor belastning for mange. Et mer drastisk tiltak heren tvungen abort. Også abort etter 12 uke. 

Jeg ser nå at det siste avsnittet er drastisk. Men en juridisk abort som diskutert I Danmark er ikke noen umulighet I fremtiden  

Jeg skjønner ønsket og fordelene med juridisk abort. Jeg mener likevel det er utelukket som mulighet av hensyn til barnet. Barnets rettigheter bør i dette tilfelle overtrumfe både mors og fars. Barnet har rett til å vite hvem far er. 

Å tvinge en kvinne til abort eller til å bære fram et uønsket barn (i motsatte tilfelle hvor far ønsker barnet men ikke mor) mener jeg heller ikke er en mulighet. Det er slik at det er mors kropp ting foregår i og hun som tar alle fysiske risikoer og plager. Og mesteparten av de psykiske også. 

Tilbake sitter vi med de voksne menneskers ansvar for å beskytte seg mot uønsket graviditet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Mearrasámi skrev:

Ser at flere har mener at menn bør bruke kondom. Vel, kondombruk er langt i fra et 100% sikkert prevensjonsmiddel. Skal de mennene som brukte kondom for at dama ikke skulle bli gravid også straffes dersom dama nekter å ta abort/skal tyne penger ut av ham? 

Sølibat er urealistisk å pålegge noen med mindre man er veldig religiøs eller har en sykdom. 

Hva mener du er alternativet? At kvinnen alene skal være ansvarlig for "uhell" som ingen av partene kan klandres for? Hva om hun finner ut av det etter uke 12 og ikke kan ta abort, skal hun fortsatt sitte alene med ansvaret? Eller hvis det skal gjøres unntak der, hvordan skal hun kunne bevise at hun ikke visste det før uke 12?

Jeg har full forståelse for at dagens regelverk kan føles urettferdig for menn, men slik som biologien er så finnes det dessverre ikke noe fullgodt alternativ.

Anonymkode: 7d873...85d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du er alternativet? At kvinnen alene skal være ansvarlig for "uhell" som ingen av partene kan klandres for? Hva om hun finner ut av det etter uke 12 og ikke kan ta abort, skal hun fortsatt sitte alene med ansvaret? Eller hvis det skal gjøres unntak der, hvordan skal hun kunne bevise at hun ikke visste det før uke 12?

Jeg har full forståelse for at dagens regelverk kan føles urettferdig for menn, men slik som biologien er så finnes det dessverre ikke noe fullgodt alternativ.

Anonymkode: 7d873...85d

De damer som holder på kondombruk for menn når de ikke skal bli far,  ber samtidig mannen ta ansvar når kondom bruk gir graviditet. Slik er også Norges regelverk. Mannen har sikret seg etter alle kunstens regler og blir alikevel fullstendig straffet.

Hvilken rettspraksis har det samme på andre områder? Ingen som jeg vet om.

Skulle du være så uheldig ved jakt å skyte en jaktk-kamerat og har opptrådt aktsomt bluesen ikke straffet og hvertfall ikke  full staff. 

Skulle du være så uheldig å skyte dine spermier I ei dame selv om du brukte kondom og var aktsom blir di straffet FULLT ut.

Dette henger ikke sammen. Helt MUPPET- !!

Barnets beste - er det barnets beste å ha en far som ikke ønsket du var til? Neppe, dette er kommentert som et helvete av andre som har det slik I denne  tråden. 

Nå må Norge stå opp ta ansvar for de barna som blir født slik på grunn av dagens regelverk. I tillegg til tusenvis av ødelagte menn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi pillen som var laget for menn gir ereksjonssvikt som gjør samleie lite gjennomførbart.

Hva er det med dere kvinner og å ikke ha peiling på hva dere snakker om, men likevel være så jævlig bastante?

Anonymkode: 45f5d...55b

Bivirkningen er at noen KAN få ereksjonssvikt. På samme måte som at bivirkning på p-piller for kvinner kan gi hodepine, kvalme, hormonforandringer, blodpropp (som kan føre til død) osv. Prøv å ha sex med kvalme og hodepine samtidig som du griner uten grunn eller med blodpropp. 

Jeg har nok en god del mer peiling på medisiner enn det du har. Du vet ikke hvilken bakgrunn de du diskuterer med har ;) 

Anonymkode: 6c36d...f9b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi pillen som var laget for menn gir ereksjonssvikt som gjør samleie lite gjennomførbart.

Hva er det med dere kvinner og å ikke ha peiling på hva dere snakker om, men likevel være så jævlig bastante?

Anonymkode: 45f5d...55b

Forøvrig:

Sitat

Progestins have been used in multiple small studies of men for suppression of spermatogenesis and testosterone production. Progestins used alone result in significant side effects such as loss of libido and erectile dysfunction. The mechanism of action of progestins is thought to be either negative feedback on the pituitary–gonadal axis, inhibition of LH receptor expression or direct effects on sperm.[56,57] Progestins alone cannot suppress spermatogenesis in dosages tolerable for administration and without significant side effects. However, by combining lower doses of progestins with testosterone supplementation to restore exogenous testosterone, safety and efficacy may be improved and side effects lessened.

Hilsen hun som ikke har peiling på hva hun snakker om fordi hun er kvinne :fnise: 

Anonymkode: 6c36d...f9b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste skjønner at å bevisst klusje med prevensjonen bak mannens rygg er fullstendig feil, umoralsk osv.osv. Dette er noe de færreste kunne gjort. Hvis man f.eks. skulle innført juridisk abort ville man samtidig sagt "hey, menn, null behov for å tenke på prevensjon. Sprekker kondomet, ikke tenk på det. Synes du det er ubehagelig å bruke kondom, ikke tenk på det. Går ikke damen på p-piller eller har annen prevensjon og du ønsker å ha sex likevel, bare å hoppe av i svingen. Husk, skulle hun bli gravid, er det ene og alene hennes ansvar. Enten får hun ta abort alene (uansett hvor vanskelig det skulle være, bivirkninger osv.) eller så må hun gjerne få barnet, men det er ikke ditt problem. Det får hun ta ansvar for når barnet blir stor nok til å spørre hvor pappa er hen."

Det er en ting å tenke at juridisk abort skal "redde" de mennene som har blitt utsatt for at kvinnen med vilje har prøvd å bli gravid bak hans rygg. Men, er det så vanskelig å skjønne at det ville vært så og si umulig å skille ut disse, da det ville vært ord mot ord? Eller mente dere at det skulle finnes en juridisk kontrakt der menn kunne underskrive på å ikke ha ansvar uansett grunn til at kvinnen blir gravid? F.eks. at hun ble gravid selv om de brukte prevensjon? Da ville samtidig menn blitt fratatt ansvar om riktig prevensjonsbruk. Om kvinnen da fant det vanskelig å ta abort, ville det til syvende og sist vært barnet det hadde gått utover. Eller tenker dere at det ikke hadde blitt vanskelig for barnet som vokste opp når h*n spør "hvorfor ville ikke pappa ha noe med meg å gjøre?". Morens ansvar sier du? Ja, i følge en juridisk kontrakt, men hvem går det egentlig ut over? Eller tenker dere at et juridisk dokument kunne blitt utlevert ved 18 års dagen? "Den mannen som mammaen din hadde samleie med, ønsket ikke å bli far og så på det som en straff å bli ansvarlig for et barn. Juridisk dokument ble underskrevet. Egentlig burde det blitt tatt abort, men mammaen nektet og ansvaret ligger da ene og alene på henne. Det er grunnen til at det ikke finnes noe pappa til deg. Beklager. Med vennlig hilsen....".           

Anonymkode: 73375...e76

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Peter007 skrev:

De damer som holder på kondombruk for menn når de ikke skal bli far,  ber samtidig mannen ta ansvar når kondom bruk gir graviditet. Slik er også Norges regelverk. Mannen har sikret seg etter alle kunstens regler og blir alikevel fullstendig straffet.

Hvilken rettspraksis har det samme på andre områder? Ingen som jeg vet om.

Skulle du være så uheldig ved jakt å skyte en jaktk-kamerat og har opptrådt aktsomt bluesen ikke straffet og hvertfall ikke  full staff. 

Skulle du være så uheldig å skyte dine spermier I ei dame selv om du brukte kondom og var aktsom blir di straffet FULLT ut.

Dette henger ikke sammen. Helt MUPPET- !!

Barnets beste - er det barnets beste å ha en far som ikke ønsket du var til? Neppe, dette er kommentert som et helvete av andre som har det slik I denne  tråden. 

Nå må Norge stå opp ta ansvar for de barna som blir født slik på grunn av dagens regelverk. I tillegg til tusenvis av ødelagte menn. 

Jeg spør igjen jeg, siden du kommenterte innlegget mitt uten å svare på det jeg spurte om: Hva er alternativet? Hvis ingen av dem vil ha barn og det skjer et uhell, moren finner det ikke ut før det er for sent å ta abort, er det da riktig at den ene parten (moren) blir sittende med ansvaret alene? Begge har da like mye/lite skyld i uhellet.

Anonymkode: 7d873...85d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen

Kjenner faktisk to damer som gikk sammen på vidregående, de var liksom en liten klikk med to par. Så begynte det å gå litt dålig for ene paret og hun "gjorde seg" gravid med vilje, da hev veninna seg rundt hun og, idag er de alenemødre, og ene far nekter tilogmed at han er far og har ingen kontakt med barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...