Gå til innhold

Kvinner som lurer menn til ufrivillig farskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk suksessfullt blitt laget p-piller for menn, men som du sikkert vet koster det sykt med penger å lage legemidler. Spørreundersøkelser viser at menn ikke ønsker å betale for p-piller eller at de ønsker å leve med de bivirkningene p-pillene gir da de selv ikke direkte blir gravid. 
Så lenge menn flest har de holdningene så vil det ikke skje at p-pillene for menn kommer på markedet. Da må menn akseptere og leve med de samme bivirkningene som vi kvinner gjør, men sannheten er da at menn faktisk da heller vil leve med en høyere risiko for å gjøre kvinnen de ligger med gravid. Det er ikke så rart å tenke seg når de ikke engang gidder å bruke kondom. 

Anonymkode: 6c36d...f9b

Hvis de fleste menn bruker hodet først og kuken sist så blir færre av dem ufrivillige fedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De eneste gangene jeg har brukt KUN p piller ved sex er i langvarige forhold hvor en uplanlagt graviditet ikke hadde fått typen til å flippe og løpe ut døra. 

Ved mindre seriøse forhold eller med menn jeg ikke har ønsket barn med overhode, har jeg sørget for at kondom ble brukt i tillegg. 

 

Flere menn burde praktisere det samme. P piller og kondom sammen er tryggere enn kun p piller, dersom graviditet ikke er ønskelig overhodet. 

Anonymkode: 215d3...835

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
13 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg synes det er interessant hvordan du ikke nevner kondom. 

Er fult klar over at kondom eksisterer. Men hvor vanlig er det i forhold? Når man har muligheten til å bruke p-piller og dama ikke har noe probleme med det, hvorfor skal mannen bruke kondom? For å beskytte mot kjønnsykdommer? Kondomer er heller ikke 100 sikre hvis du ikke visste det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, PetterPanne skrev:

Er fult klar over at kondom eksisterer. Men hvor vanlig er det i forhold? Når man har muligheten til å bruke p-piller og dama ikke har noe probleme med det, hvorfor skal mannen bruke kondom? For å beskytte mot kjønnsykdommer? Kondomer er heller ikke 100 sikre hvis du ikke visste det..

Hvorfor? Fordi hvis en uplanlagt graviditet er helt krise, så er det en ekstra beskyttelse i tillegg til p pillen. Man har altså sikret seg så godt man kan. P pille alene er med en viss risiko, samme som ved kondom alene.

Hvis mannen (eller kvinnen) virkelig er redd for en graviditet, så burde det være en smal sak å sikre seg best mulig. Ellers så bør man ha en viktig samtale på forhånd om hva man gjør ved en eventuelt graviditet, det gjelder vel egentlig uansett? Dette er jo like mye mannens ansvar å ta opp dersom han ikke vil bli far :) 

Anonymkode: 215d3...835

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, PetterPanne skrev:

Er fult klar over at kondom eksisterer. Men hvor vanlig er det i forhold? Når man har muligheten til å bruke p-piller og dama ikke har noe probleme med det, hvorfor skal mannen bruke kondom? For å beskytte mot kjønnsykdommer? Kondomer er heller ikke 100 sikre hvis du ikke visste det..

Vel, menn blir liksom lurt til farskap, men jeg vet om en del kvinner som blir fralurt morskap av menn som lyver og sier "vi skal da bli foreldre vi også 7, jeg må bare bli klar først", men det skjer aldri og tilbake sitter en dame i slutten av 30-årene som kanskje har mistet sjansen sin, mens mannen kan gå å få barn med en annen dame. 

Hvis vi skal snakke om løgn mellom to kjærester så må også de der mennene opp i lyset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
1 minutt siden, O.G. skrev:

Vel, menn blir liksom lurt til farskap, men jeg vet om en del kvinner som blir fralurt morskap av menn som lyver og sier "vi skal da bli foreldre vi også 7, jeg må bare bli klar først", men det skjer aldri og tilbake sitter en dame i slutten av 30-årene som kanskje har mistet sjansen sin, mens mannen kan gå å få barn med en annen dame. 

Hvis vi skal snakke om løgn mellom to kjærester så må også de der mennene opp i lyset. 

Det er ingen menneskerett å få barn. Ja, det er et svik ovenfor kvinnen. På samme måte som at menn blir lurt inn i en farsrolle de ikke vil ha.

Kvinnen lider i form av at hun ikke får barn, men hun påtvinges ikke noe ekstra ansvar. Men i dette tilfellet får faren påtvunget et ansvar han ikke vil ha. Og loven presser han til å ta ansvar.

Tenker andelen kvinner som blir holdt på gress ikke overgår antall menn som blir presset inn i farskap. Det er langt lettere for kvinner å bli gravide, enn det er for menn å unngå farskap gjennom løgn. I det tilfellet du beskrev så kan kvinnen bytte partner. Hva skal en mann gjøre om han må bli far mot sin vilje? Han har ingen rettigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, PetterPanne skrev:

Det er ingen menneskerett å få barn. Ja, det er et svik ovenfor kvinnen. På samme måte som at menn blir lurt inn i en farsrolle de ikke vil ha.

Kvinnen lider i form av at hun ikke får barn, men hun påtvinges ikke noe ekstra ansvar. Men i dette tilfellet får faren påtvunget et ansvar han ikke vil ha. Og loven presser han til å ta ansvar.

Tenker andelen kvinner som blir holdt på gress ikke overgår antall menn som blir presset inn i farskap. Det er langt lettere for kvinner å bli gravide, enn det er for menn å unngå farskap gjennom løgn. I det tilfellet du beskrev så kan kvinnen bytte partner. Hva skal en mann gjøre om han må bli far mot sin vilje? Han har ingen rettigheter.

Menn kan forhindre at de blir fedre mot sin vilje ved å bruke kondom/skjære for strengen hvis det er sånn at de er sammen med en dame som de mener er verpesjuke. Det går ikke an at du og andre menn på forumet her mener at menn skal slippe ansvar for ungene sine når de ikke gadd å trekke på seg kondomet i første omgang.

Og huske på en ting: Mange av de her ungene som blir til i forhold "mot menns vilje" skjer nok fordi det er ei dame der som i bakhodet har en tanke om at fyren hun er sammen med prøver å lure henne og hun vil komme ham i forkjøpet. Og jeg synes ikke synd på mannen her, for han kunne ha sagt at han ønsker seg ikke barn med henne overhodet, tatt ansvar for beslutingen og sitt sexliv med å bruke kondom hver gang. Med det gitt henne et valg om å gå, istedet kommer han med løgn "om barn kanskje snart", og da må han bare ta steken.

Kort oppsummert: Menn kan for det selv ved 1. Fare med løgn i forholdet og 2. Forvente at den som ønsker barn skal ta ansvar for prevensjon. 3. Og liksom si seg lurt når de selv har gitt fra seg ansvar for eiga sexliv og eiga ønske om ikke å få barn.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Juridisk abort ville aldri kunne fungert i praksis. Man hadde ikke klart å skille mellom de mennene som faktisk hadde blitt lurt og de mennene som sammen med sine kjærester hadde vært uforsiktige og droppet prevensjon. Det hadde blitt ord mot ord, og umulig å avgjøre hva som var løgn og hva som var sannhet. Selvfølgelig er det feil å lure noen, men det er nok flere som blir gravide fordi de er slappe med prevensjon og tenker at de kan hoppe av i svingen osv. enn det er menn som blir lurt. Ansvaret ligger hos begge parter. Hvis da først "uhellet" har skjedd, vil det alltid til syvende og sist være kvinnens avgjørelse om barnet skal bæres frem eller ikke, fordi det er hennes kropp. Uansett vil det på ingen måte være etisk forsvarlig å straffe et barn for noe foreldrene har forårsaket. Blir barnet båret frem må begge stå ansvarlige, ingen voksne skal få noe lærepenge på bekostning av barnet.      

 

Anonymkode: 73375...e76

Rent praktisk kan en skille ved samme folkeregisteret bostedsadresse på mor og far. Dette er greit og vil være oppdatert til dagens regelverk der far får foreldreansvar når lik folkeregisteret adresse som mor. Jeg ser ingen praktiske utfordringer knyttet til å sette grensen for juridisk abort  her. Samtidig bør der innføres obligatorisk DNA ved hver fødsel uansett forhold for å fastsette farskap. 

Endret av Peter007
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig så er tråden og problemstillingen en diger vits.

Mot menns vilje.

Så ta ansvar for kuken deres og tre på kondom hver eneste gang dere puler ei dame dere ikke ser for dere som mor til deres barn. Selv om det er i et såkalt fast forhold. Hvis ikke, kom ikke å klage.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
6 minutter siden, O.G. skrev:

Menn kan forhindre at de blir fedre mot sin vilje ved å bruke kondom/skjære for strengen hvis det er sånn at de er sammen med en dame som de mener er verpesjuke. Det går ikke an at du og andre menn på forumet her mener at menn skal slippe ansvar for ungene sine når de ikke gadd å trekke på seg kondomet i første omgang.

Og huske på en ting: Mange av de her ungene som blir til i forhold "mot menns vilje" skjer nok fordi det er ei dame der som i bakhodet har en tanke om at fyren hun er sammen med prøver å lure henne og hun vil komme ham i forkjøpet. Og jeg synes ikke synd på mannen her, for han kunne ha sagt at han ønsker seg ikke barn med henne overhodet, tatt ansvar for beslutingen og sitt sexliv med å bruke kondom hver gang. Med det gitt henne et valg om å gå, istedet kommer han med løgn "om barn kanskje snart", og da må han bare ta steken.

Kort oppsummert: Menn kan for det selv ved 1. Fare med løgn i forholdet og 2. Forvente at den som ønsker barn skal ta ansvar for prevensjon. 3. Og liksom si seg lurt når de selv har gitt fra seg ansvar for eiga sexliv og eiga ønske om ikke å få barn.

 

 

 

Jeg gidder ikke mer. Det går ikke ann å rasjonalisere vekk svik på den måten. Uansett hvor hardt du prøver. La oss lure motparten i tilfelle jeg kanskje blir lurt. #logikk

Du taler med stor egoisme her og liten empati eller forståelse for andre enn deg selv. Jeg kan forstå at kvinner vil ha barn, men da finner man menn som er på samme bølgelengde. Man svindler ikke til seg et barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, PetterPanne skrev:

Jeg gidder ikke mer. Det går ikke ann å rasjonalisere vekk svik på den måten. Uansett hvor hardt du prøver. La oss lure motparten i tilfelle jeg kanskje blir lurt. #logikk

Du taler med stor egoisme her og liten empati eller forståelse for andre enn deg selv. Jeg kan forstå at kvinner vil ha barn, men da finner man menn som er på samme bølgelengde. Man svindler ikke til seg et barn

Så svik mot menn er verre enn svik mot kvinner og barn?

Og vil ikke menn ha barn så får de skjære for strengen/bruke kondom og finne en kvinne som også vil forbli barnløs, ikke lyve for kvinner som vil ha barn.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
4 minutter siden, O.G. skrev:

Så svik mot menn er verre enn svik mot kvinner og barn?

Og vil ikke menn ha barn så får de skjære for strengen/bruke kondom og finne en kvinne som også vil forbli barnløs, ikke lyve for kvinner som vil ha barn.

Du skriver at kvinnen blir gravid fordi hun mistenker at typen ikke vil ha barn. Det redelige er da å droppe fyren om du ikke blir gravid innen en viss tid, og finne noen andre å bli gravid med. Hvis fyren ikke deler samme fremtidsplaner som deg, så dropper du han, du blir ikke gravid mot hans vilje.

Du forstår heller ikke at konsekvensen av å få barn mot sin vilje er større enn å bli løyet for angående det å få barn sammen. Dama kan lett finne seg en annen. Hun kan adoptere. Hun kan dra til Danmark. Det å få barn er dritlett. Gjør heller det redelige og slå opp, enn å fange mannen med et uønsket barn. Det er egoistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, PetterPanne skrev:

Du skriver at kvinnen blir gravid fordi hun mistenker at typen ikke vil ha barn. Det redelige er da å droppe fyren om du ikke blir gravid innen en viss tid, og finne noen andre å bli gravid med. Hvis fyren ikke deler samme fremtidsplaner som deg, så dropper du han, du blir ikke gravid mot hans vilje.

Du forstår heller ikke at konsekvensen av å få barn mot sin vilje er større enn å bli løyet for angående det å få barn sammen. Dama kan lett finne seg en annen. Hun kan adoptere. Hun kan dra til Danmark. Det å få barn er dritlett. Gjør heller det redelige og slå opp, enn å fange mannen med et uønsket barn. Det er egoistisk.

Enig, men så gjør de ikke det da, de gjør akkurat det samme som de mennene som lyver om at de så gjerne vil bli pappa, men vil vente litt til, og så går årene. 

Men siden du mener konsekvensene er verre for menn når de blir det du kaller ufrivillig fedre, så kommer du uansett ikke unna det faktum at de her mennene som mener seg lurt aldri gjorde en skit selv for å unngå svangerskap. Ikke skar de for strengen og ikke brukte de kondom og med det viste kvinnene at de mente det de sa. Og ikke ble de sammen med kvinner som ville det samme som dem: Forbli barnløse. 

Så jeg har ingen sympati for dem. De hadde all makt for å forhindre eiga farskap, men de gav valget til kvinnene. Skjerp dere karer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest PetterPanne
8 minutter siden, O.G. skrev:

Enig, men så gjør de ikke det da, de gjør akkurat det samme som de mennene som lyver om at de så gjerne vil bli pappa, men vil vente litt til, og så går årene. 

Men siden du mener konsekvensene er verre for menn når de blir det du kaller ufrivillig fedre, så kommer du uansett ikke unna det faktum at de her mennene som mener seg lurt aldri gjorde en skit selv for å unngå svangerskap. Ikke skar de for strengen og ikke brukte de kondom og med det viste kvinnene at de mente det de sa. Og ikke ble de sammen med kvinner som ville det samme som dem: Forbli barnløse. 

Så jeg har ingen sympati for dem. De hadde all makt for å forhindre eiga farskap, men de gav valget til kvinnene. Skjerp dere karer.

Har du noen gang vært i et forhold? Jeg lurer. For det er jo ikke slik at man ønsker seg barn fra første stund. 

Jeg snakker om menn som blir lurt. Det er menn som har en avtale med dama om at hun skal ta noen piller slik at det ikke blir barn. Begge er enige. Så slutter hun fordi hun vi ha barn. Hun har brutt avtalen. Spiller ingen rolle hvorfor hun gjør det, fakta er at avtalen er brutt.

Det er ikke slik at menn ønsker å være barnløse for alltid. Ting forandrer seg, vet du det?

Du har ikke sympati for menn som blir lurt med andre ord. Menn som stolte på dama si. Og så er det vi som skal skjerpe oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Castielz skrev:

Juridisk abort burde helt klart vært i loven allerede.
Det hadde ført til at kvinner måtte tenke seg om en gang eller to før de satt uønskede barn til verden.

:balltre:

Det må TO stykker til for å danse tango. Tenk deg om før du blir med på å sette et barn til verden!

Anonymkode: 4bcab...2da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, PetterPanne skrev:

Har du noen gang vært i et forhold? Jeg lurer. For det er jo ikke slik at man ønsker seg barn fra første stund. 

Jeg snakker om menn som blir lurt. Det er menn som har en avtale med dama om at hun skal ta noen piller slik at det ikke blir barn. Begge er enige. Så slutter hun fordi hun vi ha barn. Hun har brutt avtalen. Spiller ingen rolle hvorfor hun gjør det, fakta er at avtalen er brutt.

Det er ikke slik at menn ønsker å være barnløse for alltid. Ting forandrer seg, vet du det?

Du har ikke sympati for menn som blir lurt med andre ord. Menn som stolte på dama si. Og så er det vi som skal skjerpe oss?

Dersom dama med vilje slutter eller slurver med p pillene er det selvsagt helt høl i hodet. Men menn må være klar over at p piller alene kan være risikabelt. 

Neste spørsmål blir jo da, innrømmer disse (gale) kvinnene at de har slurvet med vilje for å bli gravid, eller blir noen også feilaktig beskyldt for det? Det siste skjer nok dessverre også ganske ofte, da det virker som noen menn tror p piller er garanti mot graviditet. 

Løs mage eller oppkast er nok til at p piller ikke fungerer f.eks. 

Anonymkode: 215d3...835

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, MapleSirup skrev:

Jeg synes det er ekstrem misbruk av makt å pålegge andre å få barn.

Disse mennene får da ofte barn med halvfremmede kvinner. Kvinner som i tillegg får barn for sin egen del og skal sette premissene for hans liv for all fremtid.

Skikkelig stygt gjort!

Ja, menn har ansvar de også. Men det gir ikke en person rett å bestemme så mye over andres liv. Dersom noen får HIV/AIDS av ONS så er det ingen som sier "den som er med på leken...". Til det er det for alvorlig. Det er det også å få barn når en part ikke ønsker det.

Godt innlegg, med et interessant perspektiv jeg aldri har tenkt over før.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:


Hvilken dame tror du ville vært i et forhold med en mann som ville fraskrevet seg alt av ansvar om hun under noe omstendighet skulle blitt gravid? Og hva hvis mannen ikke blir lurt, men at hun faktisk blir gravid selv om de bruker prevensjon? Skal da mannen kunne fraskrive seg alt av ansvar for barnet mens kvinnen blir tvunget til å enten ta abort eller sitte igjen med alt ansvaret alene? Det er faktisk ikke slik at det "bare er å ta abort", for mange er det en stor og vanskelig avgjørelse som påvirker de i lang tid etterpå.  

Anonymkode: 73375...e76

Og du tror ikke det er et veldig stort ansvar og en veldig stor avgjørelse som menn ikke får lov til å ta det med at kvinnen holder de gissel for penger i 18 år bare fordi hun selv slutter å gå på pillen eller stikker hull på kondomene?

Anonymkode: 50767...4a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, PetterPanne skrev:

Har du noen gang vært i et forhold? Jeg lurer. For det er jo ikke slik at man ønsker seg barn fra første stund. 

Jeg snakker om menn som blir lurt. Det er menn som har en avtale med dama om at hun skal ta noen piller slik at det ikke blir barn. Begge er enige. Så slutter hun fordi hun vi ha barn. Hun har brutt avtalen. Spiller ingen rolle hvorfor hun gjør det, fakta er at avtalen er brutt.

Det er ikke slik at menn ønsker å være barnløse for alltid. Ting forandrer seg, vet du det?

Du har ikke sympati for menn som blir lurt med andre ord. Menn som stolte på dama si. Og så er det vi som skal skjerpe oss?

Vel, men p-piller har en feilmargin og det er mange som har tatt dem til punkt og prikke og likevel blitt gravide. 

Og det er heller ikke sånn at kvinner ønsker å være barnløse for alltid. Ting forandrer seg, vet du det? 

Og nei, jeg har ikke sympati for menn som mener seg lurt når de gav valget om foreldreskap ifra seg. Vil ikke menn bli fedre med dama de er sammen med så må de ta ansvar for eiga seksualitet ved å trekke på kondomet selv om hun bruker p-piller. Hvis ikke må de ha i bakhodet at p-pillene kan feile ellers blir de det du kaller lurt.

Som en anekdote til saken så vet jeg om et par hvor hun sa til sin mann at nu var hun klar for barn så hun sluttet med p-pillene og hvis ikke han ville ha barn med henne så måtte han sørge for kondomer. Det gjorde han ikke og damen ble gravid og nu sitter han der og klager på at han ble lurt. Da hadde han fått et valg om å bruke kondom av dama. 

Sikkert flere slike historier der ute. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, O.G. skrev:

Egentlig så er tråden og problemstillingen en diger vits.

Mot menns vilje.

Så ta ansvar for kuken deres og tre på kondom hver eneste gang dere puler ei dame dere ikke ser for dere som mor til deres barn. Selv om det er i et såkalt fast forhold. Hvis ikke, kom ikke å klage.

 

Og hva når damen stikker hull på kondomene? Alle svarene dine i denne tråden er en eneste diger vits som viser at du ikke har noen som helst følelse ovenfor menn da de ikke er av samme kjønn som deg og det dermed ville svekket dine egne rettigheter.

Anonymkode: 50767...4a1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...