Gå til innhold

Kvinner som lurer menn til ufrivillig farskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Og hva når damen stikker hull på kondomene? Alle svarene dine i denne tråden er en eneste diger vits som viser at du ikke har noen som helst følelse ovenfor menn da de ikke er av samme kjønn som deg og det dermed ville svekket dine egne rettigheter.

Anonymkode: 50767...4a1

Og hva når mennene torpederer damas prevensjon? Hva med de sakene?

Og hvorfor skal jeg ha følelse for voksne mennesker som skal klare å håndtere sin seksualitet selv, men som overfører ansvaret overfor partneren og likevel hevder seg lurt når de blir fedre?`

Du og de andre som hevder det er synd på menn her er en diger vits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, O.G. skrev:

Så svik mot menn er verre enn svik mot kvinner og barn?

Og vil ikke menn ha barn så får de skjære for strengen/bruke kondom og finne en kvinne som også vil forbli barnløs, ikke lyve for kvinner som vil ha barn.

Hvorfor går kvinner på p-piller? Er det fordi de ikke har lyst på barn? I såfall så burde de sterilisere seg fremfor å bruke p-piller. Om deskulle ha lyst på barn senere så er det jo deres problem. Det er ingen menneskerett å ha sex. Høres du hvor utrolig tåpelig slike arugment er? (jeg tipper at svaret er nei)

Anonymkode: 50767...4a1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor går kvinner på p-piller? Er det fordi de ikke har lyst på barn? I såfall så burde de sterilisere seg fremfor å bruke p-piller. Om deskulle ha lyst på barn senere så er det jo deres problem. Det er ingen menneskerett å ha sex. Høres du hvor utrolig tåpelig slike arugment er? (jeg tipper at svaret er nei)

Anonymkode: 50767...4a1

Og du bare gav meg argumentet som en gavepakke nu i februar:  For jeg er helt enig, det er ingen menneskerett å ha sex og derfor må menn skjerpe seg og bruke kondomer sånn at de ikke føler seg lurt av kvinner. Hvis ikke så må de avstå fra sex hvis de ikke er voksne nok til å ta ansvar for verken prevensjonsbruk eller barn.

For som du selv skrev: Det er ingen menneskerett å ha sex. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

Og du bare gav meg argumentet som en gavepakke nu i februar:  For jeg er helt enig, det er ingen menneskerett å ha sex og derfor må menn skjerpe seg og bruke kondomer sånn at de ikke føler seg lurt av kvinner. Hvis ikke så må de avstå fra sex hvis de ikke er voksne nok til å ta ansvar for verken prevensjonsbruk eller barn.

For som du selv skrev: Det er ingen menneskerett å ha sex. :fnise:

Som sagt, man bruker kondom som kjæresten din gav deg, hun har stukket hull på dem og lyger om å gå på pillen, men det synes du tydligvis at er helt ok. Jeg skjønner ikke at jeg gidder å prøve en gang, gjest, du er uhelbredelig.

Anonymkode: 50767...4a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
2 minutter siden, O.G. skrev:

Og hva når mennene torpederer damas prevensjon? Hva med de sakene?

Og hvorfor skal jeg ha følelse for voksne mennesker som skal klare å håndtere sin seksualitet selv, men som overfører ansvaret overfor partneren og likevel hevder seg lurt når de blir fedre?`

Du og de andre som hevder det er synd på menn her er en diger vits.

Hahahahaha. Hvilken mann saboterer kvinnens prevensjon?! WHAT THE ACTUAL FUCK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, O.G. skrev:

Og du bare gav meg argumentet som en gavepakke nu i februar:  For jeg er helt enig, det er ingen menneskerett å ha sex og derfor må menn skjerpe seg og bruke kondomer sånn at de ikke føler seg lurt av kvinner. Hvis ikke så må de avstå fra sex hvis de ikke er voksne nok til å ta ansvar for verken prevensjonsbruk eller barn.

For som du selv skrev: Det er ingen menneskerett å ha sex. :fnise:

Uten sex så hadde ikke menn ville hatt noe med kvinner å gjøre i et samliv. Så vær litt mer forsiktig med hva du sier.

Anonymkode: 156ce...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg synes er litt vesentlig i denne debatten, er hvor stort problemet er, og hvor mange som har behov for muligheten til å si i fra seg juridisk farskap.

Grunnen til at jeg lurer er at jeg med sikkerhet vet at veldig mange menn faktisk får tilbudt muligheten for å få utført en juidisk "abort".

Noen får tilbud om juridisk "abort" i form av stebarnsadopsjon.

Jeg har ikke tall på hvor mange menn som hvert år blir kontaktet vedrørende stebarnadopsjon, og som sier "nei, det er ikke aktuelt"!, men det er ganske mange.

Mange av disse ønsker ikke å forsørge barnet, vil ikke ha samvær med barnet, men de vil heller ikke at deres barn skal ha en annen far.

 

Så har vi de menn som ønsker å bli oppført som "far ukjent".  Mange får også sitt ønske uppfylt. Dette er også en form for juridisk "abort".

En stor andel av disse takker ja til dette i begynnelsen, men angrer seg i etterkant, krever DNA-testing, samvært (men vil helst ikke betale bidrag)

Det kan kanskje i mange tilfeller virke som om ønsket om å straffe mor kan være sterkere enn ønsket om å bli kvitt et juridisk ansvar?

 

Min personlige mening er at det er så mange menn som tilsynelatende ønsker å bli fritatt for ansvar, men som egentlig ønsker å bli hørt, bli tatt på alvor, og at deres ønsker skal bli tatt med i betraktningen før en endelig avgjørelse blir fattet.

 

Dette gjelder både de som blir far uten å ha et ønske om det, og de som ikke blir far, selv om de hadde et ønske om å bli det.

Anonymkode: 2fc40...130

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aucaman

I utgangspunktet et ganske enkelt dilemma. Vil du ikke ha barn, bruk kondom. Den manglende bruken av den er ganske utbredt, av en eller annen grunn. I et forhold skjønner jeg det, men når man finner seg ei i taxikøen bør en ta de forholdsreglene man kan.

Så har man de andre sakene da. Der hvor kvinnen ønsker barn og manipulerer mannen, om det er ved å droppe pillen uten å si ifra eller å stikke hull i kondomene hans. Hvor utbredt det er vet jeg ikke, men kan godt se for meg at det ikke er helt unormalt.

Jeg besitter lite juridisk ekspertise, men jeg klarer ikke helt se hvordan man kan utforme en lov som skal sørge for rettferdighet uten at en av de berørte partene blir skadelidende. Tvungen abort er vel ikke helt innafor etisk det heller. Alt man kan gjøre er å fordømme det og håpe på at ikke den du har sex med driver med sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt, man bruker kondom som kjæresten din gav deg, hun har stukket hull på dem og lyger om å gå på pillen, men det synes du tydligvis at er helt ok. Jeg skjønner ikke at jeg gidder å prøve en gang, gjest, du er uhelbredelig.

Anonymkode: 50767...4a1

Men så vær da en mann og kjøp egne kondomer og hold de unna henne, eller gå fra dama som du innbiller deg stikker huller i kondomene dine. Ha litt ryggrad mann!

9 minutter siden, PetterPanne skrev:

Hahahahaha. Hvilken mann saboterer kvinnens prevensjon?! WHAT THE ACTUAL FUCK

Det skjer oftere enn du tror, det er til og med en wikipediaside om fenomenet. Jeg siterer.

Sitat

Gender and sexual power dynamics and coercion associated with sexual power dynamics are both linked to condom nonuse.

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uten sex så hadde ikke menn ville hatt noe med kvinner å gjøre i et samliv. Så vær litt mer forsiktig med hva du sier.

Anonymkode: 156ce...216

Vel, det er mange sexløse forhold rundt omkring, hvis menn hadde ville stikke av fra de her forholdene så hadde de da gjort det, så enn om du er litt mer forsiktig med hva du skriver?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg synes er litt vesentlig i denne debatten, er hvor stort problemet er, og hvor mange som har behov for muligheten til å si i fra seg juridisk farskap.

Grunnen til at jeg lurer er at jeg med sikkerhet vet at veldig mange menn faktisk får tilbudt muligheten for å få utført en juidisk "abort".

Noen får tilbud om juridisk "abort" i form av stebarnsadopsjon.

Jeg har ikke tall på hvor mange menn som hvert år blir kontaktet vedrørende stebarnadopsjon, og som sier "nei, det er ikke aktuelt"!, men det er ganske mange.

Mange av disse ønsker ikke å forsørge barnet, vil ikke ha samvær med barnet, men de vil heller ikke at deres barn skal ha en annen far.

 

Så har vi de menn som ønsker å bli oppført som "far ukjent".  Mange får også sitt ønske uppfylt. Dette er også en form for juridisk "abort".

En stor andel av disse takker ja til dette i begynnelsen, men angrer seg i etterkant, krever DNA-testing, samvært (men vil helst ikke betale bidrag)

Det kan kanskje i mange tilfeller virke som om ønsket om å straffe mor kan være sterkere enn ønsket om å bli kvitt et juridisk ansvar?

 

Min personlige mening er at det er så mange menn som tilsynelatende ønsker å bli fritatt for ansvar, men som egentlig ønsker å bli hørt, bli tatt på alvor, og at deres ønsker skal bli tatt med i betraktningen før en endelig avgjørelse blir fattet.

 

Dette gjelder både de som blir far uten å ha et ønske om det, og de som ikke blir far, selv om de hadde et ønske om å bli det.

Anonymkode: 2fc40...130

Det er det at de må være med på den økonomiske oppfostringen som er problemet deres, men rettigheter skal de likevel ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
3 minutter siden, O.G. skrev:

Men så vær da en mann og kjøp egne kondomer og hold de unna henne, eller gå fra dama som du innbiller deg stikker huller i kondomene dine. Ha litt ryggrad mann!

Det skjer oftere enn du tror, det er til og med en wikipediaside om fenomenet. Jeg siterer.

Vel, det er mange sexløse forhold rundt omkring, hvis menn hadde ville stikke av fra de her forholdene så hadde de da gjort det, så enn om du er litt mer forsiktig med hva du skriver?

 

Du er så far out. Helt fantastisk. Hvilken mann velger å sabotere en kvinnes prevensjon om han ønsker barn? Det er da lettere å bare snakke med dama og så bli enige om når man skal bli gravid. Dessuten vet jeg ikke åssen kvinnen ikke legger merke til at p-pillene mangler. Du har ikke helt tenkt igjennom dette, har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:balltre:

Det må TO stykker til for å danse tango. Tenk deg om før du blir med på å sette et barn til verden!

Anonymkode: 4bcab...2da

Jeg har sterilisert meg, ingen planer om å bli en aller annen åndssvak kvinnes sparegris med staten som innkrever.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, O.G. skrev:

Vel, det er mange sexløse forhold rundt omkring, hvis menn hadde ville stikke av fra de her forholdene så hadde de da gjort det, så enn om du er litt mer forsiktig med hva du skriver?

 

Har noen stikkord til deg: økonomiske forpliktelser, barn, elskerinner, prostituerte.

Anonymkode: 156ce...216

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Balian de Ibelin skrev:

100% enig. Dette er kvinner selvsagt i mot. Men akkurat slik en kvinne kan ta abort for å avslutte svangerskapet om hun ikke vil ha barn. Burde en mann ha lov til å ta juridisk\økonomisk abort om han ikke vil ha barn.

Jeg er helt enig, og jeg er kvinne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, PetterPanne skrev:

Du er så far out. Helt fantastisk. Hvilken mann velger å sabotere en kvinnes prevensjon om han ønsker barn? Det er da lettere å bare snakke med dama og så bli enige om når man skal bli gravid. Dessuten vet jeg ikke åssen kvinnen ikke legger merke til at p-pillene mangler. Du har ikke helt tenkt igjennom dette, har du?

Jeg vil anbefale deg å lese artikkelen fra wikipedia, der sies det litt om under omstendigheter menn saboterer kvinners prevensjon, tvinger dem igjennom graviditet og ikke minst når en graviditet de ble enige om til å begynne med ender i abort fordi han vil det. Det går under domestic violence og det føres statistikk på det.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har noen stikkord til deg: økonomiske forpliktelser, barn, elskerinner, prostituerte.

Anonymkode: 156ce...216

Vel, men hvis en fyr ikke bruker kondom når han puler prostituerte og elskerinner en gang. så fortjener han å bli sånn såkalt lurt til farskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, O.G. skrev:

Vel, men hvis en fyr ikke bruker kondom når han puler prostituerte og elskerinner en gang. så fortjener han å bli sånn såkalt lurt til farskap. 

Skjønner ikke åssen du trekker den slutninga. La meg dumme det ned for deg:

Menn oppsøker kvinner for sex. Menn ser ikke vits å være i et forhold med en dame uten sex. Mister han tilgangen søker han sex et annet sted. Er han økonomisk forpliktet eller har barn, velger han å få seg elskerinner eller drar til prostituerte.

Så hvis du mener at menn skal holde seg unna sex hvis de ikke vil ha barn, så betyr det at de holder seg unna kvinner generelt. Det betyr at det koselige forholdet mange damer drømmer om ikke skjer. Er dette virkelig noe dere vil ha?

Anonymkode: 156ce...216

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det faktisk blir slik at juridisk abort er lovlig, så vil flere menn ty til denne kontrakten, og dermed vil det bli normen. Kvinner må finne seg i det hvis de også selv ikke vil ha barn. Om begge forandrer mening så kan jo kontrakten fjernes.

Anonymkode: 156ce...216

Jeg hadde ikke funnet meg i det selv om jeg ikke vil ha barn akkurat nå. Menn som vil fraskrive seg alt ansvar er umodne og ikke noe for meg. Jeg vil ha en mann som tar ansvar for sine handlinger, og dette gjelder nok for de fleste kvinner. Det ender da i at menn som ikke vil ta ansvar ikke får sex, så hvorfor kan ikke menn som ikke vil ta ansvar allerede nå bare avstå fra det? 

Anonymkode: 6c36d...f9b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
8 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg vil anbefale deg å lese artikkelen fra wikipedia, der sies det litt om under omstendigheter menn saboterer kvinners prevensjon, tvinger dem igjennom graviditet og ikke minst når en graviditet de ble enige om til å begynne med ender i abort fordi han vil det. Det går under domestic violence og det føres statistikk på det.

Og hvis du hadde lest artikkelen så ser du at det er større prosentandel kvinner som gjør det samme. Altså lurer partneren sin.

En kvinne som blir gravid kan ta abort. En mann som må bli far kan ikke gjøre noe som helst. Ser du forskjellen? I et tilfelle der mannen saboterer prevensjonen til dama, så kan dama fortsatt stoppe graviditeten. I et tilfelle der kvinnen saboterer prevensjonen kan ikke mannen gjøre noe som helst.

Vær så snill si du ser hva jeg prøver å si. Klarer du skille de to tilfellene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Balian de Ibelin skrev:

Kvinner som gjør dette burde straffes med fengsler og med en kraftig bot.

 

Om man ikke vil ha barn så er det bare en måte man kan unngå det. Lev i sølibat 

 

 

 

Og hvordan skal det bevises da? At mannen føler at han ble lurt?

Anonymkode: ca6e3...fd7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...