Gå til innhold

Kvinner som lurer menn til ufrivillig farskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å betale for mat, hus, barnehage, SFO til 5000 kr i mnd, ballettimer, klær og utstyr med 2000 kroner (som er det mange får i bidrag i mnd) du og så kan du si at man får mye i bidrag. Dette gjelder ikke bare for kvinner. Du har tydeligvis ikke hørt om alenefedre siden du absolutt prøver å få det til at alle kvinner vil ha barn og alle menn vil ikke ha. Det finnes evig med tilfeller der det er motsatt.

Anonymkode: 6c36d...f9b

Da må dere avstå fra sex, om dere ikke er økonomisk sterke nok til å ta dere av et barn ;)

Det blir jo det samme som kvinner her har sagt i hele tråden. Vil du ikke ha barn, så ikke ha sex. Vil du ikke betale for en unge når du vil ha det som kvinne, så får du avstå fra sex og heller ikke bli gravid.

 

Anonymkode: 156ce...216

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da må dere avstå fra sex, om dere ikke er økonomisk sterke nok til å ta dere av et barn ;)

Det blir jo det samme som kvinner her har sagt i hele tråden. Vil du ikke ha barn, så ikke ha sex. Vil du ikke betale for en unge når du vil ha det som kvinne, så får du avstå fra sex og heller ikke bli gravid.

 

Anonymkode: 156ce...216

Nå er det en gang sånn at barnet er 50% mors og 50% fars. Da er det ikke annet enn logisk at begge parter skal betale halvparten hver ;) 

Anonymkode: 6c36d...f9b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

At en mann tvinger en kvinne til å få barn? Haha! Eneste måte er å binde henne fast i ni måneder, slik at hun ikke kan komme seg til sykehuset for å ta abort. 

En alenefar har barn av grunn moren er syk/narkoman/død eller ønsker ikke å ha noe med barnet å gjøre fordi hun er syk/narkoman/død. Hadde hun ikke ønsket barnet før fødsel, hadde hun tatt abort... 

Anonymkode: 1ab4b...987

Mange ønsker ikke barn, men vil ikke ta abort. Derfor finnes det alenefedre. Mødrene her kan ikke ta juridisk abort de heller og betaler barnebidrag. 

Anonymkode: 6c36d...f9b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange ønsker ikke barn, men vil ikke ta abort. Derfor finnes det alenefedre. Mødrene her kan ikke ta juridisk abort de heller og betaler barnebidrag. 

Anonymkode: 6c36d...f9b

Adopsjon kan begge foreldrene samtykke til. Vil eller kan ingen av de bio-logiske foreldrene  være foreldre, er det mange kompetente par  som ønsker adopsjon. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3.2.2016 at 19.10, Snuppi skrev:

Om du ikke ønsker barn, steriliserer du deg! En kvinne eller en mann som ønsker familie i fremtiden tar ansvar og bruker prevensjon i mellomtiden. Hva er problemet?

Problemet er at selv om en mann bruker alt av prevensjon i verden har han likevel ingen rettigheter. Kvinner har alle rettigheter. Du ser fremdeles ikke problemet tipper jeg?

Anonymkode: 45f5d...55b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det en gang sånn at barnet er 50% mors og 50% fars. Da er det ikke annet enn logisk at begge parter skal betale halvparten hver ;) 

Anonymkode: 6c36d...f9b

Så dersom mannen i forholdet går ut og kjøper et hus og så må damen da betale og bli tvunget til å eie halvparten av dette huset, enten hun vil eller ikke, så mener du at det er helt fint?

Ganske latterlig av deg...

Anonymkode: 45f5d...55b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så dersom mannen i forholdet går ut og kjøper et hus og så må damen da betale og bli tvunget til å eie halvparten av dette huset, enten hun vil eller ikke, så mener du at det er helt fint?

Ganske latterlig av deg...

Anonymkode: 45f5d...55b

Hvis denne kvinnens gener er 50% av huset, men nå har jeg aldri hørt om mennesker som føder hus. Sammenligner du materialistiske ting med et menneske? Som om at det er samme greie å kjøpe ett hus og å få barn?

Anonymkode: 6c36d...f9b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at selv om en mann bruker alt av prevensjon i verden har han likevel ingen rettigheter. Kvinner har alle rettigheter. Du ser fremdeles ikke problemet tipper jeg?

Anonymkode: 45f5d...55b

Ja, ja, tråden går nå fremover. Dere har nu i det minste begynt å varmes opp til tanken om at menn må ta ansvar for eiga prevensjon og seksualitet på linje med kvinner. Selv om dere fremdeles glemmer at grunnen for sex er først og fremst å lage barn, ikke nytelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2.2.2016 at 13.16, AnonymBruker skrev:

Juridisk abort gjør at barnet får straff fordi far ikke vil være far. Det er kvalmt å ønske og skade et barn på den måten, for det er faktisk barnet det går ut over og ikke mor. I tillegg hvis juridisk abort skulle bli innført betyr det at menn er ikk i stand til å ta ansvar for egne handlinger. Da bør i grunn alle menn også være umyndiggjort siden de da i følge deg ikke klarer å ta ansvar for det de gjør.

Jeg skulle i grunn ønske at jeg også kunne skrive under på et papir og slippe å få barn hvis jeg skulle blitt gravid nå, men på samme måte som at alle kvinner må ta ansvar enten ved å bli mor eller ved å ta abort (sistnevnte er svært psykisk belastende) så må alle menn også ta ansvar. 

Du slipper å tenke på noen problemstilling som dette om du passer på at dama tar p-piller og du bruker kondom i tillegg. Da er du sikret så og si 100% 

Her går jeg på p-piller som gjør at jeg ikke engang har mens, så de er veldig sikre. Min mann ønsker ikke å få barn akkurat nå (det gjør ikke jeg heller) og har derfor tatt ansvar slik som menn skal gjøre og han har tilbudt seg å bruke kondom i tillegg, men vi har sammen bestemt oss for at vi dropper kondomen da jeg aldri glemmer piller osv og så tar vi sjansen på at vi ikke er en av de som blir gravide på pilla. Men da betyr det også at han har like mye ansvar som meg hvis vi skulle bli gravide. Og da må man ta det ansvaret man har tatt på seg når man har sex.

Anonymkode: 6c36d...f9b

(har ikke kommet lenger i tråden, så tar forbehold om dette kan være berørt i senere innlegg)

Juridisk abort gir barnet samme start som når en kvinne velger å dra til "Storken" i Danmark for å bli alenemor. Den muligheten har heller ikke menn.

Menn kan ikke velge å ta abort - og heller ikke bestemme over kvinnen, noe kvinnen selv kan bestemme. Når abort omtales i frigjøringen navn finnes det ikke ubehag, bare når det kan være til ulempe for kvinnen. (for ordens skyld, jeg kjenner godt til det psykiske som kan oppstå etter en abort, så jeg avskriver det overhode ikke). Jeg vil forøvrig tro at mannen også vil komme i en samvittighetskvale i valget om å ta juridisk abort. 

For at man skal komme ulike situasjoner i møte, bør mannen måtte ta juridisk abort før abortfristen for kvinnen, slik at kvinnen fortsatt kan velge abort om mannen tar juridisk grep. Dersom mannen derimot ikke er gjort kjent med graviditeten, må han få en viss frist fra dette er kjent til han må ta beslutningen, uavhengig av fristen for kirurgisk abort. Dermed blir det et incitament for kvinnen å opplyse mannen om graviditeten om hun ikke skal bli sittende ufrivillig alene med omsorgen. Dette vil gagne begge parter. Ufrivillig far i et forhold er et tillitsbrudd på linje med utroskap, men her er jo grensegangen mellom bevisst utelates av p-pillebruk og forglemmelse eller uhell (den lille %en) veldig smal.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ei sprikende høne inviterer en frøpikk på besøk må hun ta ansvar for invitasjonen hun inviterte til. Noe mer er det ikke å si om den saken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Peter007 skrev:

Når ei sprikende høne inviterer en frøpikk på besøk må hun ta ansvar for invitasjonen hun inviterte til. Noe mer er det ikke å si om den saken.

Både menn og kvinner må ta ansvar. Heldigvis. Juridisk abort vil aldri bli innført i Norge, og det er jeg glad for :) Merkelig med menn som faktisk ønsker å umyndiggjøring seg selv.

Anonymkode: 6c36d...f9b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 3.2.2016 at 20.51, AnonymBruker skrev:

Det er det en grisk mor hadde sagt. STAKKARS BARNET! I virkeligheten så tenker hun: "Faen, nå blir det dyrt for meg å ha barnet. Kan NAV hjelpe meg?!"

Ser jo gang på gang tråder her inne på KG hvor det klages over for lite bidrag. Hvis dere virkelig ikke brydde dere om pengene, så hadde ikke disse trådene dukket opp.

Anonymkode: 156ce...216

Selvfølgelig bryr man seg om pengene, for barnets del. Man ønsker at barnet skal ha det best mulig. Og man ønsker selvfølgelig at mannen skal ta sin del av ansvaret. Hvorfor skal dette bare falle på kvinnen, når begge har skapt ungen?

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at selv om en mann bruker alt av prevensjon i verden har han likevel ingen rettigheter. Kvinner har alle rettigheter. Du ser fremdeles ikke problemet tipper jeg?

Anonymkode: 45f5d...55b

Problemet er at det bare er kvinner som går gravide, og dere menn sliter med å akseptere det. Biologien bestemmer dette, og man kan ikke gjennomføre inngrep i kvinnens kropp mot kvinnens vilje. Når barnet er født handler det ikke lenger om kvinnen, men om at barnet skal ha best mulig oppvekstvilkår. Det får ikek barnet om det finnes muligheter for juridisk abort. 

Anonymkode: 4839f...daa

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Både menn og kvinner må ta ansvar. Heldigvis. Juridisk abort vil aldri bli innført i Norge, og det er jeg glad for :) Merkelig med menn som faktisk ønsker å umyndiggjøring seg selv.

Anonymkode: 6c36d...f9b

Den eneste måten frøpikken kommer inn I den sprikende høne på er at hun åpner seg frivillig fra henne . Unntaket voldtekt, ellers må hun ta ansvar når ikke annet er avtalt. 

Her handler det om at mannen faktisk blir myndiggjort ved at uønsket graviditet fra hans side, når det blir juridisk abort eller abort. Han blir hørt og ikke tråkket på. Altså stikk motsatt av det du hevder. 

Desverre tror jeg du har rett angående juridisk abort I Norge. Det blir neppe med det første. Her hjemme har politikere for små pupper og baller til å gå gjennom dette. Det kan tenkes EU en gang innfører noe og Norge tar etter eller blir tvunget til dette. 

Det siste nå er mindre barnetrygd ved barn som bor utenlands. Tidligere har barnebidrag ved bortføring blitt stoppet.

 

Endret av Peter007
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn kan vel lage en knute på tråden? Eller avstå fra sex. Kondom er også fint, sprekker den så finnes nødprevensjon. Uansett ikke greit med folk som går inn for å lure andre, uansett hva det gjelder.

Anonymkode: a34a0...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn kan vel lage en knute på tråden? Eller avstå fra sex. Kondom er også fint, sprekker den så finnes nødprevensjon. Uansett ikke greit med folk som går inn for å lure andre, uansett hva det gjelder.

Anonymkode: a34a0...d6d

Kvinner kan vel avstå fra sex? dersom de ikke vil ha barn? abort er jo uaktuelt fordi har man sex må man jo ta konsekvensene av dette og alle vet at det kan bli barn av å ha sex, ikke sant?

Dette handler ikke om at menn bruker kondom, fordi selv om de gjør det har de ikke en spott flere rettigheter, kondom er dessuten det minst sikre av alle tilgjengelige former for prevensjon. Såvidt meg bekjent mister ikke kvinnen barnet dersom mannen tar nødprevensjon, så hva hjelper da nødprevensjonen?

Anonymkode: 45f5d...55b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner kan vel avstå fra sex? dersom de ikke vil ha barn? abort er jo uaktuelt fordi har man sex må man jo ta konsekvensene av dette og alle vet at det kan bli barn av å ha sex, ikke sant?

Dette handler ikke om at menn bruker kondom, fordi selv om de gjør det har de ikke en spott flere rettigheter, kondom er dessuten det minst sikre av alle tilgjengelige former for prevensjon. Såvidt meg bekjent mister ikke kvinnen barnet dersom mannen tar nødprevensjon, så hva hjelper da nødprevensjonen?

Anonymkode: 45f5d...55b

Kondom er ikke den minst sikre formen for prevensjon. Det er mye sikrere enn sikre perioder osv som faktisk er en form for prevensjon. Hvor stor sannsynlighet tror du det er for graviditet hvis kvinnen tar p-piller og mannen bruker kondom? 

Menn vil heller ikke bruke p-piller som sagt tidligere i tråden, så det kan vel menn for selv at dette alternativet ikke finnes på markedet nå. For det er jo tydeligvis så grusomt at menn får ereksjonssvikt noen ganger, men du driter vel i at kvinner faktisk i noen tilfeller dør av p-pillebruk. 

Hvorfor ikke heller droppe å ha ONS og heller være i forhold med kvinner som man stoler på og kjenner? Da vil ikke juksing med prevensjon være et problem. Men jeg skjønner problemet noen av dere har med å finne sånne kvinner fordi sånne kvinner ikke gidder sånne menn som dere. Jeg hadde aldri giddet å være med en mann som ikke tålte at det er kvinnen som er den som går gravid og mente at han ikke hadde noe ansvar hvis uhellet var ute. Selvsagt hadde jeg ikke giddet en slik mann. Og selvsagt ikke en mann som deg som faktisk synes det er greit å slå kvinner. Selvsagt velger jeg heller en oppegående, snill mann som i stedet for å være den mannen som slår kvinnen fordi han er syk, heller henter de mennene som slår kvinner. Sånn er det bare.

Anonymkode: 6c36d...f9b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.2.2016 at 10.40, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg sett litt for mange tilfeller her inne der det blir antatt at kvinnen har lurt mannen til ufrivillig farskap ved å slurve med prevensjon. Jeg vil bare minne om at det kun er sølibat som er 100% sikkert, og man kan bli gravid også når prevensjon brukes på riktig måte. Jeg blir oppriktig lei meg når kvinner feilaktig blir beskyldt for uærlighet. Det kan nok forekomme noen tilfeller av prevensjonsjuks, men dette gjelder absolutt ikke alle.

Om prevensjonssikkerhet: 

http://www.nettdoktor.no/sex_samliv/fakta/prevensjon_hvilken.php

Anonymkode: d8828...b12

Men hva når menn blir uriktig beskyldt for farskap? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Men hva når menn blir uriktig beskyldt for farskap? 

Det kan bevises eller motbevises gjennom en enkel blodprøve.

Men om årsaken til et uønsket svangerskap er bevisst feil bruk av prevensjon, eller et uhell, kan ikke bevises eller motbevises.
Da er det snakk om tillit.
Og hvis man ikke har tillit til den man har sex med, er sølibat eneste mulighet til å unngå uønsket svangerskap.

Anonymkode: 2fc40...130

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...