Gå til innhold

Kvinner som lurer menn til ufrivillig farskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det kan bevises eller motbevises gjennom en enkel blodprøve.

Men om årsaken til et uønsket svangerskap er bevisst feil bruk av prevensjon, eller et uhell, kan ikke bevises eller motbevises.
Da er det snakk om tillit.
Og hvis man ikke har tillit til den man har sex med, er sølibat eneste mulighet til å være 100 % sikker på at man kan unngå uønsket svangerskap. (Fordi uhell kan skje, i og med at ingen prevensjonsmidler er 100 % sikre, selv ved korrekt bruk)

Anonymkode: 2fc40...130

Måtte korrigere feilfi\ormulering.

Anonymkode: 2fc40...130

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan bevises eller motbevises gjennom en enkel blodprøve.

Men om årsaken til et uønsket svangerskap er bevisst feil bruk av prevensjon, eller et uhell, kan ikke bevises eller motbevises.
Da er det snakk om tillit.
Og hvis man ikke har tillit til den man har sex med, er sølibat eneste mulighet til å unngå uønsket svangerskap.

Anonymkode: 2fc40...130

Hvilket beviser at hele greia er sexual fiendtlig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Hvilket beviser at hele greia er sexual fiendtlig.

 

Hva er "sexual fiendtlig"?

At alle former for samleie medfører en sjanse for graviditet?

Anonymkode: 2fc40...130

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Hvilket beviser at hele greia er sexual fiendtlig.

 

:ler:

Anonymkode: 3f570...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig bryr man seg om pengene, for barnets del. Man ønsker at barnet skal ha det best mulig. Og man ønsker selvfølgelig at mannen skal ta sin del av ansvaret. Hvorfor skal dette bare falle på kvinnen, når begge har skapt ungen?

Problemet er at det bare er kvinner som går gravide, og dere menn sliter med å akseptere det. Biologien bestemmer dette, og man kan ikke gjennomføre inngrep i kvinnens kropp mot kvinnens vilje. Når barnet er født handler det ikke lenger om kvinnen, men om at barnet skal ha best mulig oppvekstvilkår. Det får ikek barnet om det finnes muligheter for juridisk abort. 

Anonymkode: 4839f...daa

Nemlig :Nikke:

Så lenge det bare er kvinnen som går gravid vil det være en viss ulikevekt mellom mannen og kvinnen når det kommer til svangerskapsavbrudd. Det er det biologien som bestemmer og ikke loven. Alle som er oppvokst i Norge vet det er slik det er. Alle har de muligheten til å handle ut i fra de rammene det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kondom er ikke den minst sikre formen for prevensjon. Det er mye sikrere enn sikre perioder osv som faktisk er en form for prevensjon. Hvor stor sannsynlighet tror du det er for graviditet hvis kvinnen tar p-piller og mannen bruker kondom? 

Menn vil heller ikke bruke p-piller som sagt tidligere i tråden, så det kan vel menn for selv at dette alternativet ikke finnes på markedet nå. For det er jo tydeligvis så grusomt at menn får ereksjonssvikt noen ganger, men du driter vel i at kvinner faktisk i noen tilfeller dør av p-pillebruk. 

Hvorfor ikke heller droppe å ha ONS og heller være i forhold med kvinner som man stoler på og kjenner? Da vil ikke juksing med prevensjon være et problem. Men jeg skjønner problemet noen av dere har med å finne sånne kvinner fordi sånne kvinner ikke gidder sånne menn som dere. Jeg hadde aldri giddet å være med en mann som ikke tålte at det er kvinnen som er den som går gravid og mente at han ikke hadde noe ansvar hvis uhellet var ute. Selvsagt hadde jeg ikke giddet en slik mann. Og selvsagt ikke en mann som deg som faktisk synes det er greit å slå kvinner. Selvsagt velger jeg heller en oppegående, snill mann som i stedet for å være den mannen som slår kvinnen fordi han er syk, heller henter de mennene som slår kvinner. Sånn er det bare.

Anonymkode: 6c36d...f9b

Og her ligger altså problemet. Man trenger bare å la alt være opp til kvinnen og la henne ha full bestemmelsesrett, Viser hvor egoistiske dere kvinner altså er.

Anonymkode: 45f5d...55b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og her ligger altså problemet. Man trenger bare å la alt være opp til kvinnen og la henne ha full bestemmelsesrett, Viser hvor egoistiske dere kvinner altså er.

Anonymkode: 45f5d...55b

Hvorfor er det egoistisk å mene at menn bør la være å ha sex med kvinner de ikke stoler på? Hvis mannens verden kommer til å rase sammen om kvinnen blir gravid må det da være lurt å tenke seg om to ganger før man har sex?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og her ligger altså problemet. Man trenger bare å la alt være opp til kvinnen og la henne ha full bestemmelsesrett, Viser hvor egoistiske dere kvinner altså er.

Anonymkode: 45f5d...55b

Det går ikke ut over meg på noen måte at du puler på deg en unge. Hvorfor skulle jeg bry meg om det? Jeg prøver bare å gi deg råd til hvordan du kan unngå det, men du tåler tydeligvis ikke høre det heller. 

Anonymkode: 6c36d...f9b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.2.2016 at 19.28, AnonymBruker skrev:

Problemet er at selv om en mann bruker alt av prevensjon i verden har han likevel ingen rettigheter. Kvinner har alle rettigheter. Du ser fremdeles ikke problemet tipper jeg?

Anonymkode: 45f5d...55b

Hva er problemet? Du lager og leter etter problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Inocybe skrev:

Hvorfor er det egoistisk å mene at menn bør la være å ha sex med kvinner de ikke stoler på? Hvis mannens verden kommer til å rase sammen om kvinnen blir gravid må det da være lurt å tenke seg om to ganger før man har sex?

Man stoler gjerne på sin kone/samboer. Når begge har vært enige om at han ikke ønsker barn/er klar for det, er det et veldig stort tillitsbrudd når partneren plutselig etter for eksempel fire års forhold med regelmessig sex "plutselig" slurver med p-pillen og lurer mannen til noe han ikke er klar for. 

Dessverre lever mange kvinner med tanken på at det er mulig å bli gravd med p-piller, og spiller på den unnskyldningen til det fulle. 

Min mann var gift og var med eksen i 8 år, hvor de var enige om ikke å få barn. Han ønsket ikke barn. Hun er en av de som plutselig ble gravid, kort tid etter at hun hadde luftet tanken om å prøve å få barn, og om hun skulle slutte på pillen. Han sa nei, men 3 måneder etter var hun gravid.... Han sliter fremdeles med å knytte seg til barnet og har det kun fordi barnet fortjener en far. Han er en utrolig god far, for all del, men sier ofte at han ønsker at han gikk/at barnet ikke eksisterte. 

Å ta juridisk abort er ikke bare bare. Mannen ville ikke ønsket det, nettopp fordi en mann også kan knyttes følelsesmessig, på samme måte som en kvinne gjør hormonmessig. Så for dere som diskuterer at mannen skal kunne gjøre dette, absolutt at det burde være en mulighet for dem, men ikke tro at det er et enkelt valg en mann tar. Min mann klarte det ikke, og det er jeg utrolig glad for! 

Anonymkode: 1ab4b...987

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man stoler gjerne på sin kone/samboer. Når begge har vært enige om at han ikke ønsker barn/er klar for det, er det et veldig stort tillitsbrudd når partneren plutselig etter for eksempel fire års forhold med regelmessig sex "plutselig" slurver med p-pillen og lurer mannen til noe han ikke er klar for. 

Dessverre lever mange kvinner med tanken på at det er mulig å bli gravd med p-piller, og spiller på den unnskyldningen til det fulle. 

Min mann var gift og var med eksen i 8 år, hvor de var enige om ikke å få barn. Han ønsket ikke barn. Hun er en av de som plutselig ble gravid, kort tid etter at hun hadde luftet tanken om å prøve å få barn, og om hun skulle slutte på pillen. Han sa nei, men 3 måneder etter var hun gravid.... Han sliter fremdeles med å knytte seg til barnet og har det kun fordi barnet fortjener en far. Han er en utrolig god far, for all del, men sier ofte at han ønsker at han gikk/at barnet ikke eksisterte. 

Å ta juridisk abort er ikke bare bare. Mannen ville ikke ønsket det, nettopp fordi en mann også kan knyttes følelsesmessig, på samme måte som en kvinne gjør hormonmessig. Så for dere som diskuterer at mannen skal kunne gjøre dette, absolutt at det burde være en mulighet for dem, men ikke tro at det er et enkelt valg en mann tar. Min mann klarte det ikke, og det er jeg utrolig glad for! 

Anonymkode: 1ab4b...987

Man kan jo bli gravid på p-piller. De er ikke 100% sikre. Det står i pakningsvedlegget. 

Om din manns ex løy og slurvet med vilje eller faktisk ble gravid ved et uhell vet jeg ikke noe om. Det vil bare være spekulasjon fra min side. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man stoler gjerne på sin kone/samboer. Når begge har vært enige om at han ikke ønsker barn/er klar for det, er det et veldig stort tillitsbrudd når partneren plutselig etter for eksempel fire års forhold med regelmessig sex "plutselig" slurver med p-pillen og lurer mannen til noe han ikke er klar for. 

Dessverre lever mange kvinner med tanken på at det er mulig å bli gravd med p-piller, og spiller på den unnskyldningen til det fulle. 

Min mann var gift og var med eksen i 8 år, hvor de var enige om ikke å få barn. Han ønsket ikke barn. Hun er en av de som plutselig ble gravid, kort tid etter at hun hadde luftet tanken om å prøve å få barn, og om hun skulle slutte på pillen. Han sa nei, men 3 måneder etter var hun gravid.... Han sliter fremdeles med å knytte seg til barnet og har det kun fordi barnet fortjener en far. Han er en utrolig god far, for all del, men sier ofte at han ønsker at han gikk/at barnet ikke eksisterte. 

Å ta juridisk abort er ikke bare bare. Mannen ville ikke ønsket det, nettopp fordi en mann også kan knyttes følelsesmessig, på samme måte som en kvinne gjør hormonmessig. Så for dere som diskuterer at mannen skal kunne gjøre dette, absolutt at det burde være en mulighet for dem, men ikke tro at det er et enkelt valg en mann tar. Min mann klarte det ikke, og det er jeg utrolig glad for! 

Anonymkode: 1ab4b...987

Utrolig trist at mannen din ble lurt på denne måten. Men veldig bra at han tar ansvar for barnet sitt.

Når det gjelder juridisk abort, er vel menn som er i flertall om å ønske dette. De innbiller seg at det ikke er noe problem overhodet og skjønner ikke at abort kan være vanskelig for kvinner å gjennomføre. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man stoler gjerne på sin kone/samboer. Når begge har vært enige om at han ikke ønsker barn/er klar for det, er det et veldig stort tillitsbrudd når partneren plutselig etter for eksempel fire års forhold med regelmessig sex "plutselig" slurver med p-pillen og lurer mannen til noe han ikke er klar for. 

Dessverre lever mange kvinner med tanken på at det er mulig å bli gravd med p-piller, og spiller på den unnskyldningen til det fulle. 

Min mann var gift og var med eksen i 8 år, hvor de var enige om ikke å få barn. Han ønsket ikke barn. Hun er en av de som plutselig ble gravid, kort tid etter at hun hadde luftet tanken om å prøve å få barn, og om hun skulle slutte på pillen. Han sa nei, men 3 måneder etter var hun gravid.... Han sliter fremdeles med å knytte seg til barnet og har det kun fordi barnet fortjener en far. Han er en utrolig god far, for all del, men sier ofte at han ønsker at han gikk/at barnet ikke eksisterte

Å ta juridisk abort er ikke bare bare. Mannen ville ikke ønsket det, nettopp fordi en mann også kan knyttes følelsesmessig, på samme måte som en kvinne gjør hormonmessig. Så for dere som diskuterer at mannen skal kunne gjøre dette, absolutt at det burde være en mulighet for dem, men ikke tro at det er et enkelt valg en mann tar. Min mann klarte det ikke, og det er jeg utrolig glad for! 

Anonymkode: 1ab4b...987

Jeg synes mannen din ikke høres helt god ut. Det der er ting han bør holde for seg selv, ikke si høyt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Inocybe skrev:

Man kan jo bli gravid på p-piller. De er ikke 100% sikre. Det står i pakningsvedlegget. 

Om din manns ex løy og slurvet med vilje eller faktisk ble gravid ved et uhell vet jeg ikke noe om. Det vil bare være spekulasjon fra min side. 

Hun slurvet dessverre med vilje. Men ja, som jeg nevnte, mange som gjør dette skylder jo selvsagt på at p-piller ikke er sikkert. (Han vet det fordi hun plutselig hadde den på badet, synlig ved vasken, og kastet pillen i do. Etter 8 år på pillen var det suspekt at hun plutselig ikke hadde den i vesken lengre og at hun splutselig begynte å kommentere at hun måtte inn på badet å ta pillen, så ikke hun glemte den. Han skjønte i etterkant at han var lurt).  

En kompis og samboeren prøvde å få forholdet til å fungere, og hadde sine problemer. Hun ville ikke at han skulle gå, han var usikker og snakket en del om det med vennene sine. Likevel valgte han å prøve, hun ble redd og sluttet på pillen, og plutselig ble hun gravid. Han var IKKE klar til å bli far og hvertfall ikke med henne. Han var veldig fortvilet over at hun ikke ville ta abort og han skjønte i ettertid lang vei at hun ikke ville miste han. Han følte seg du i etterkant, men klarte ikke å gå fra barnet og ble i forholdet. Han også er en god far, men han er ikke den samme lengre og er også en som skulle ønske at han fikk barn med en han ønsket å være med. 

Så at "alle" som blir gravid på pillen var uheldig er meget lite sannsynlig. Her snakker vi om et fåtall. Det interessante er at de gjerne blir gravid etter å ha snakket om barn en stund, hvor mannen gjerne sier nei. Alle menn burde lære at det er et faresignal på at man er i ferd med å bli far og at kvinnen gjerne slutter på pillen kort tid etter.  

Anonymkode: 1ab4b...987

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun slurvet dessverre med vilje. Men ja, som jeg nevnte, mange som gjør dette skylder jo selvsagt på at p-piller ikke er sikkert. (Han vet det fordi hun plutselig hadde den på badet, synlig ved vasken, og kastet pillen i do. Etter 8 år på pillen var det suspekt at hun plutselig ikke hadde den i vesken lengre og at hun splutselig begynte å kommentere at hun måtte inn på badet å ta pillen, så ikke hun glemte den. Han skjønte i etterkant at han var lurt).  

En kompis og samboeren prøvde å få forholdet til å fungere, og hadde sine problemer. Hun ville ikke at han skulle gå, han var usikker og snakket en del om det med vennene sine. Likevel valgte han å prøve, hun ble redd og sluttet på pillen, og plutselig ble hun gravid. Han var IKKE klar til å bli far og hvertfall ikke med henne. Han var veldig fortvilet over at hun ikke ville ta abort og han skjønte i ettertid lang vei at hun ikke ville miste han. Han følte seg du i etterkant, men klarte ikke å gå fra barnet og ble i forholdet. Han også er en god far, men han er ikke den samme lengre og er også en som skulle ønske at han fikk barn med en han ønsket å være med. 

Så at "alle" som blir gravid på pillen var uheldig er meget lite sannsynlig. Her snakker vi om et fåtall. Det interessante er at de gjerne blir gravid etter å ha snakket om barn en stund, hvor mannen gjerne sier nei. Alle menn burde lære at det er et faresignal på at man er i ferd med å bli far og at kvinnen gjerne slutter på pillen kort tid etter.  

Anonymkode: 1ab4b...987

P-piller er ikke 100% sikker. Det er også kommet frem at de er mindre sikker enn først antatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man stoler gjerne på sin kone/samboer. Når begge har vært enige om at han ikke ønsker barn/er klar for det, er det et veldig stort tillitsbrudd når partneren plutselig etter for eksempel fire års forhold med regelmessig sex "plutselig" slurver med p-pillen og lurer mannen til noe han ikke er klar for. 

Dessverre lever mange kvinner med tanken på at det er mulig å bli gravd med p-piller, og spiller på den unnskyldningen til det fulle. 

Min mann var gift og var med eksen i 8 år, hvor de var enige om ikke å få barn. Han ønsket ikke barn. Hun er en av de som plutselig ble gravid, kort tid etter at hun hadde luftet tanken om å prøve å få barn, og om hun skulle slutte på pillen. Han sa nei, men 3 måneder etter var hun gravid.... Han sliter fremdeles med å knytte seg til barnet og har det kun fordi barnet fortjener en far. Han er en utrolig god far, for all del, men sier ofte at han ønsker at han gikk/at barnet ikke eksisterte. 

Å ta juridisk abort er ikke bare bare. Mannen ville ikke ønsket det, nettopp fordi en mann også kan knyttes følelsesmessig, på samme måte som en kvinne gjør hormonmessig. Så for dere som diskuterer at mannen skal kunne gjøre dette, absolutt at det burde være en mulighet for dem, men ikke tro at det er et enkelt valg en mann tar. Min mann klarte det ikke, og det er jeg utrolig glad for! 

Anonymkode: 1ab4b...987

Tilføyelse. Når nå det var så forferdelig for mannen din å bli far at han slo opp med samboeren og sitt barn mor, har tilknytningsproblemer med barnet og ønsker at barnet ikke eksisterte. Så burde han ha beskyttet seg bedre i utgangspunktet. 0,30-1,5 av 100 samleier er usikre og kan ende i graviditet selv ved korrekt bruk at p-piller.

Kilde: http://www.nettdoktor.no/sex_samliv/fakta/prevensjon_hvilken.php

Bare sølibat er helt sikkert. Jeg håper at du og mannen din ikke har sex siden en uplanlagt graviditet vil være en slik katastrofe for mannen din. Du kommer til å sitte alene med en bitter ex og barnefar hvis det skulle skje.

Når det er sagt så skjønner jeg at mannen din lurer på om ex-en slurvet med vilje. Men det er fortsatt bare spekulasjon fra min side. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man stoler gjerne på sin kone/samboer. Når begge har vært enige om at han ikke ønsker barn/er klar for det, er det et veldig stort tillitsbrudd når partneren plutselig etter for eksempel fire års forhold med regelmessig sex "plutselig" slurver med p-pillen og lurer mannen til noe han ikke er klar for. 

Dessverre lever mange kvinner med tanken på at det er mulig å bli gravd med p-piller, og spiller på den unnskyldningen til det fulle.

Anonymkode: 1ab4b...987

Jeg har blitt gravid med p-piller og spiral (kobberspiral).
Har jeg da lurt min mann siden vi var enige om å vente med barn til jeg var ferdig med studiene?

(Og for ordens skyld, han var den som ville beholde tross uønsket graviditet.)

Anonymkode: 2fc40...130

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man stoler gjerne på sin kone/samboer. Når begge har vært enige om at han ikke ønsker barn/er klar for det, er det et veldig stort tillitsbrudd når partneren plutselig etter for eksempel fire års forhold med regelmessig sex "plutselig" slurver med p-pillen og lurer mannen til noe han ikke er klar for. 

Dessverre lever mange kvinner med tanken på at det er mulig å bli gravd med p-piller, og spiller på den unnskyldningen til det fulle. 

Min mann var gift og var med eksen i 8 år, hvor de var enige om ikke å få barn. Han ønsket ikke barn. Hun er en av de som plutselig ble gravid, kort tid etter at hun hadde luftet tanken om å prøve å få barn, og om hun skulle slutte på pillen. Han sa nei, men 3 måneder etter var hun gravid.... Han sliter fremdeles med å knytte seg til barnet og har det kun fordi barnet fortjener en far. Han er en utrolig god far, for all del, men sier ofte at han ønsker at han gikk/at barnet ikke eksisterte. 

Å ta juridisk abort er ikke bare bare. Mannen ville ikke ønsket det, nettopp fordi en mann også kan knyttes følelsesmessig, på samme måte som en kvinne gjør hormonmessig. Så for dere som diskuterer at mannen skal kunne gjøre dette, absolutt at det burde være en mulighet for dem, men ikke tro at det er et enkelt valg en mann tar. Min mann klarte det ikke, og det er jeg utrolig glad for! 

Anonymkode: 1ab4b...987

Takk for flott innlegg. Veldig mye bra det  du skriver. 

Det jeg tenker rundt juridisk abort er muligheter til dette når foreldrene ikke har fokeregistert adresse sammen. 

I din manns tilfelle er I mitt hode juridisk abort ikke hovedtema men en aktuell tanke.Ja han ble rundlurt så dette kan være bittert. Den type graviditet der bare mor vil ha barn og ikke far er veldig vanlig. Det er en jævlig oppførsel av mor. 

Jeg er 100 % sikker på at et forslag om juridisk abort er det rette ved ons, tilfeldig sex, venner og lignende .

Du inne på det følesemessig, at du alltid vet det finnes et barn du er far til der ute. Det kan være vanskelig og takle. 

Endret av Peter007
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...