Gå til innhold

Kvinner som lurer menn til ufrivillig farskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk :)

Han er veldig flink med barnet som sagt, og barnet elsker faren sin. Tankene oppstår oftest om mor kjefter/krangler om noe. Da sperrer mannen all samarbeidsvilje og kommenterer hvordan han misliker eksen og at hun satt han i en situasjon der han er 'stuck' med henne på grunn av et avkom. 

Veldig tøft når slike perioder oppstår, men heldigvis vet ikke barnet om det, og uansett hvor sinnet kommer fra, er barnet et eget individ. Jeg tror helt ærlig at det er eksen han hater,  og ikke barnet. Relasjonen til barnet er veldig bra, og som sagt, det er kun når mor kverulerer at han blir forbannet (det er dessverre alt for ofte...). 

Barnet gleder seg for øvrig veldig til å få en søsken, og jeg tror at dette kan bli veldig positivt. Forhåpentligvis husker også far de gode periodene av forrige graviditet og spedbarnstid, og han kan slippe tak på at livet ble slik det ble. For hans barn er virkelig nydelig, og at han ble lurt inn i farskap skal ALDRI gå utover barnet. 

Anonymkode: 1ab4b...987

Synes du har flotte innlegg. Du forteller om følesemessige reaksjoner hos han som er far. Han ser også set beste DEN GANG har vært abort .

Genrelt kan en ikke tving abort på noen dame. Det er drastisk om så skulle bli tillatt. Dette  selv om det mange ganger har vært det beste. 

Juridisk abort er et alternativ når det først er blitt så ille at damen ble gravid på en slik måte. 

I Danmark er der undersøkelser som viser til at ca.50% av de kvinnelige deltakere mener mannen skal ha samme rett til å bli far som hun til å bli mor. Derfor mener de juridisk abort bør innføres. 

Dette er seriøst ment og jeg er forundret over antall damer på KG.som mener dette med juridisk abort er feil. 

Jeg mistenker at de gode ordninger I Norge for SÅKALTE enslige mødre er i beste laget. At barnebidrag gir gode INNTEKTER til ei arbeidsløs ung dame uten spesielle jobb ambisjoner. Dette når mannen har ei  vanlig inntekt og hun får på 2g.

Uten samvær når far bor langt borte blir det fort 4500-5000 kr. På en seksåring. Tenker en 17000 I mnd.ved 2g I mnd med minimalt skatt og barnetillegg vil mor ha utbetalt 24000-27000 kr I mnd.med bidraget. I begynnelsen er det også overgangsstønad I tilegg. 

24000 kr er flere tusen kr.mer enn en ansatt I dagligvare butikk har I mnd. 

Så er det så rart en vil bli på tjukken, og bli mor når en ønsker seg barn, og er uten jobb ambisjoner? 

Har en gjort stønader og barnebidrag  mindre under slike tilfeller ville de ha sunket betraktelig. 

Stønader kunne litt overført vanlige sosiale stønader ved behov.  Ikke som I dag at de er automatiske. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Castielz
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men her er det jo åpenbart fars rettigheter som er viktige skjønner du. Det er ikke så nøye med barnet...

Anonymkode: 7d873...85d

¨Barnet er det jo mor som bestemmer om blir født eller ikke, ergo det er hennes egoisme alene som gjør dette til et problem fra begynnelsen av.
Ergo, det er hennes feil at "det ikke er så nøye med barnet".
Men logikk er vanskelig skjønner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Peter007 skrev:

Synes du har flotte innlegg. Du forteller om følesemessige reaksjoner hos han som er far. Han ser også set beste DEN GANG har vært abort .

Genrelt kan en ikke tving abort på noen dame. Det er drastisk om så skulle bli tillatt. Dette  selv om det mange ganger har vært det beste. 

Juridisk abort er et alternativ når det først er blitt så ille at damen ble gravid på en slik måte. 

I Danmark er der undersøkelser som viser til at ca.50% av de kvinnelige deltakere mener mannen skal ha samme rett til å bli far som hun til å bli mor. Derfor mener de juridisk abort bør innføres. 

Dette er seriøst ment og jeg er forundret over antall damer på KG.som mener dette med juridisk abort er feil. 

Jeg mistenker at de gode ordninger I Norge for SÅKALTE enslige mødre er i beste laget. At barnebidrag gir gode INNTEKTER til ei arbeidsløs ung dame uten spesielle jobb ambisjoner. Dette når mannen har ei  vanlig inntekt og hun får på 2g.

Uten samvær når far bor langt borte blir det fort 4500-5000 kr. På en seksåring. Tenker en 17000 I mnd.ved 2g I mnd med minimalt skatt og barnetillegg vil mor ha utbetalt 24000-27000 kr I mnd.med bidraget. I begynnelsen er det også overgangsstønad I tilegg. 

24000 kr er flere tusen kr.mer enn en ansatt I dagligvare butikk har I mnd. 

Så er det så rart en vil bli på tjukken, og bli mor når en ønsker seg barn, og er uten jobb ambisjoner? 

Har en gjort stønader og barnebidrag  mindre under slike tilfeller ville de ha sunket betraktelig. 

Stønader kunne litt overført vanlige sosiale stønader ved behov.  Ikke som I dag at de er automatiske. 

 

 

Der hvor jeg har mest problemer med juridisk abort er barnets rettigheter. Jeg mener at barnet har rett til å vite hvem far og fars familie er. Mange fedre bryr seg desverre ikke om barnet sitt og har ikke kontakt. Det er veldig trist men vanskelig å tvinge noen til å ha kontakt med barnet sitt. I en ideel verden vil alle foreldre elske, ta vare på og ha kontakt med barnet sitt uansett hvordan det er unnfanget. Men det er bare en utopi desverre. 

Og så anser jeg juridisk abort som problematisk i alle de tilfellene hvor det er faren som er løgneren. Hvor faren var enig i at de skulle ha barn men fikk kalde føtter og stakk når graviditeten var et faktum. De mennene er det også mange av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Inocybe skrev:

Der hvor jeg har mest problemer med juridisk abort er barnets rettigheter. Jeg mener at barnet har rett til å vite hvem far og fars familie er. Mange fedre bryr seg desverre ikke om barnet sitt og har ikke kontakt. Det er veldig trist men vanskelig å tvinge noen til å ha kontakt med barnet sitt. I en ideel verden vil alle foreldre elske, ta vare på og ha kontakt med barnet sitt uansett hvordan det er unnfanget. Men det er bare en utopi desverre. 

Og så anser jeg juridisk abort som problematisk i alle de tilfellene hvor det er faren som er løgneren. Hvor faren var enig i at de skulle ha barn men fikk kalde føtter og stakk når graviditeten var et faktum. De mennene er det også mange av.

Men dersom du hadde lest forslagene hadde du fått med deg løsningene som hadde gjort at dette ikke var noe problem...

Anonymkode: 45f5d...55b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Inocybe skrev:

Der hvor jeg har mest problemer med juridisk abort er barnets rettigheter. Jeg mener at barnet har rett til å vite hvem far og fars familie er. Mange fedre bryr seg desverre ikke om barnet sitt og har ikke kontakt. Det er veldig trist men vanskelig å tvinge noen til å ha kontakt med barnet sitt. I en ideel verden vil alle foreldre elske, ta vare på og ha kontakt med barnet sitt uansett hvordan det er unnfanget. Men det er bare en utopi desverre. 

Og så anser jeg juridisk abort som problematisk i alle de tilfellene hvor det er faren som er løgneren. Hvor faren var enig i at de skulle ha barn men fikk kalde føtter og stakk når graviditeten var et faktum. De mennene er det også mange av.

Takk for et konstruktivt innlegg. 

For å begynne på slutten av ditt innlegg. Jeg har foreslått grensen ved folkeregisteret bostedsadresse på mor og far som grensen for juridisk abort. Detter vil eliminere mange I denne gruppen som angrer et ja til barn.Du tenker de ikke skal slippe unna?

Barnets beste ovs. Hva er barnets beste? Det må være å være ønsket og elsket av sine foreldre. Når barnet ikke et dette et det så barnets beste?

Jeg et ikke enig at det er barnets beste slik lovgivningen er I dag. Barnet kan få vite hvem biologisk far ved myndig alder. Da er FNs-barnekpnvensjon oppfylt mener noen eksperter. 

Ut fra dette mener jeg at jurdisk abort er forsvarlig opp mot barnetslik beste. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men dersom du hadde lest forslagene hadde du fått med deg løsningene som hadde gjort at dette ikke var noe problem...

Anonymkode: 45f5d...55b

Ikke enig i de "løsningsforslagene" fjerner problemet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Peter007 skrev:

Takk for et konstruktivt innlegg. 

For å begynne på slutten av ditt innlegg. Jeg har foreslått grensen ved folkeregisteret bostedsadresse på mor og far som grensen for juridisk abort. Detter vil eliminere mange I denne gruppen som angrer et ja til barn.Du tenker de ikke skal slippe unna?

Barnets beste ovs. Hva er barnets beste? Det må være å være ønsket og elsket av sine foreldre. Når barnet ikke et dette et det så barnets beste?

Jeg et ikke enig at det er barnets beste slik lovgivningen er I dag. Barnet kan få vite hvem biologisk far ved myndig alder. Da er FNs-barnekpnvensjon oppfylt mener noen eksperter. 

Ut fra dette mener jeg at jurdisk abort er forsvarlig opp mot barnetslik beste. 

Men faren tenkte jo ikke på barnets beste da han først var med å planla barnet. Om det skulle vært juridisk abort så måtte det også være innenfor 12 ukers fristen. Mannen kan ikke komme etter det er for sent å ta abort og kreve juridisk abort. Da ville iallefall ikke det være til det beste for barnet. For da blir mor ufrivillig alenemor. Hadde mannen ønsket juridisk abort innenfor fristen kvinner har for abort, hadde hun fortsatt hatt mulighet til å velge bort å bli alenemor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sant, men det besvarer likevel ikke spørsmålet om hvorfor vi da skal ha et diskriminerende lovverk.

Det forsvarer heller ikke synet svært mange av kvinnene har her inne, bare at siden de har abort så kan de bare fortelle mannen at han ikke kan ha sex hvis han ikke er klar for barn. Hvorfor skal dette da ikke gjelde begge kjønn? De forfekter jo at sex er til for å lage barn og at "uhell kan skje"

Anonymkode: 45f5d...55b

Det er ikke diskriminerende. Det er kvinnens kropp og sånn er det bare. Det går ikke an å gjøre noe med. Du får gjerne starte forskning på hvordan gjøre det mulig for menn å bli gravid. Da kan også menn ta abort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og det er bedre for barnet å høre at det var uønsket fra pappa sin side og at han ikke ønsker kontakt med det, sålenge moren får penger?

Anonymkode: 45f5d...55b

Nei det er bedre at mannen bestemmer seg for å ønske barnet sitt og ikke flytter langt pokker i vold vekk fra et uskyldig vesen jeg bare ikke fatter han ikke klarer å ikke bli glad i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Peter007 skrev:

Takk for et konstruktivt innlegg. 

For å begynne på slutten av ditt innlegg. Jeg har foreslått grensen ved folkeregisteret bostedsadresse på mor og far som grensen for juridisk abort. Detter vil eliminere mange I denne gruppen som angrer et ja til barn.Du tenker de ikke skal slippe unna?

Barnets beste ovs. Hva er barnets beste? Det må være å være ønsket og elsket av sine foreldre. Når barnet ikke et dette et det så barnets beste?

Jeg et ikke enig at det er barnets beste slik lovgivningen er I dag. Barnet kan få vite hvem biologisk far ved myndig alder. Da er FNs-barnekpnvensjon oppfylt mener noen eksperter. 

Ut fra dette mener jeg at jurdisk abort er forsvarlig opp mot barnetslik beste. 

Vi er enige i at barnets beste er å være elsket og ønsket :) 

Men jeg ser fortsatt ikke hvordan juridisk abort vil gjøre alt bedre enn det er nå. Tror ikke du og jeg kommer til å bli enige her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Maleficenta skrev:

Men faren tenkte jo ikke på barnets beste da han først var med å planla barnet. Om det skulle vært juridisk abort så måtte det også være innenfor 12 ukers fristen. Mannen kan ikke komme etter det er for sent å ta abort og kreve juridisk abort. Da ville iallefall ikke det være til det beste for barnet. For da blir mor ufrivillig alenemor. Hadde mannen ønsket juridisk abort innenfor fristen kvinner har for abort, hadde hun fortsatt hatt mulighet til å velge bort å bli alenemor.

Så du lander egentlig at juridisk abort skal være klar før 12 uker?

. Vet mannen ikke om at han skal bli far biologisk, må det ikke være noen grense oppad  i svangerskapet. Vet han om det og underrettes skriftlig er abort grensen fornuftig som du sier. 

Jeg er mener at mannen ikke kan vingle her. Jeg leser vel at du også tenker dette. 

Takk igjen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Peter007 skrev:

Så du lander egentlig at juridisk abort skal være klar før 12 uker?

. Vet mannen ikke om at han skal bli far biologisk, må det ikke være noen grense oppad  i svangerskapet. Vet han om det og underrettes skriftlig er abort grensen fornuftig som du sier. 

Jeg er mener at mannen ikke kan vingle her. Jeg leser vel at du også tenker dette. 

Takk igjen :)

Det må da også være sånn at mannen skal underrettes innenfor fristen da. Er dårlug gjort å komme lenge etterpå å fortelle det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Inocybe skrev:

Vi er enige i at barnets beste er å være elsket og ønsket :) 

Men jeg ser fortsatt ikke hvordan juridisk abort vil gjøre alt bedre enn det er nå. Tror ikke du og jeg kommer til å bli enige her. 

Takk :)

Hva er det som gjør at juridisk abort ikke er bedre enn dagens systemer ? Jeg hører gjerne på deg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Peter007 skrev:

Takk :)

Hva er det som gjør at juridisk abort ikke er bedre enn dagens systemer ? Jeg hører gjerne på deg. 

Å ha barn handler om så mye mer enn økonomi....

Når man først får et barn, så er det barnet et faktum Far er far om han vil eller ei. Barnet har rett på å vite hvem som er far dersom muig. Økonomi er det minst vesentlige i spørsmålet om juridisk abort.

Endret av MapleSirup
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Maleficenta skrev:

Det må da også være sånn at mannen skal underrettes innenfor fristen da. Er dårlug gjort å komme lenge etterpå å fortelle det

Takk da er vi ikke så uenige. :)

Men hva konkret stopper deg fra å kunne akseptere juridisk abort?

 Jeg ber deg ikke tenke på detaljer som f.eks.12 uke som diskutert her. Men selve temaet .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Inocybe skrev:

Der hvor jeg har mest problemer med juridisk abort er barnets rettigheter. Jeg mener at barnet har rett til å vite hvem far og fars familie er. Mange fedre bryr seg desverre ikke om barnet sitt og har ikke kontakt. Det er veldig trist men vanskelig å tvinge noen til å ha kontakt med barnet sitt. I en ideel verden vil alle foreldre elske, ta vare på og ha kontakt med barnet sitt uansett hvordan det er unnfanget. Men det er bare en utopi desverre. 

Og så anser jeg juridisk abort som problematisk i alle de tilfellene hvor det er faren som er løgneren. Hvor faren var enig i at de skulle ha barn men fikk kalde føtter og stakk når graviditeten var et faktum. De mennene er det også mange av.

Det er mor alene som da har ansvaret om å fortelle at hun var egoistisk nok til å få barn, selv om far i løpet av de første 12 ukene sa fra seg ansvaret (sett at juridisk abort var innført). 

Kvinnen kan også plutselig bestemme seg for å ta abort, uten at far ha noe han skulle sagt i 12 uker. Hvorfor skal ikke da mannen få samme valget? At barnet da ikke har en far er mors problem å løse. 

Uansett. Innføres juridisk abort blir det veldig mange færre alenemødre der ute. Garantert! 

Anonymkode: 1ab4b...987

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

1 Det er mor alene som da har ansvaret om å fortelle at hun var egoistisk nok til å få barn, selv om far i løpet av de første 12 ukene sa fra seg ansvaret (sett at juridisk abort var innført). 

2 Kvinnen kan også plutselig bestemme seg for å ta abort, uten at far ha noe han skulle sagt i 12 uker. Hvorfor skal ikke da mannen få samme valget? At barnet da ikke har en far er mors problem å løse. 

Uansett. Innføres juridisk abort blir det veldig mange færre alenemødre der ute. Garantert! 

Anonymkode: 1ab4b...987

1 om mannen først var med å planla barnet. Hvorfor er moren egoistisk om hun velger å få barnet? I det tilfellet ville han det også. Og abort er ikke bare lett å gjøre rent følelsesmessig. Syns det er spesielt å dra egoisme inn i dette. 

2 det er kvinnens kropp. Mannen vil ikke kjenne en abort på kroppen. Derfor kan ikke valget bli det samme uansett.

3 innføres juridisk abort er jeg redd det blir langt flere aleneforeldre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, MapleSirup skrev:

Å ha barn handler om så mye mer enn økonomi....

Når man først får et barn, så er det barnet et faktum Far er far om han vil eller ei. Barnet har rett på å vite hvem som er far dersom muig. Økonomi er det minst vesentlige i spørsmålet om juridisk abort.

Nå har ikke jeg diskutert økonomi I samband med jurdisk abort - med deg. 

Det er nettopp at barnet ikke skal bli et faktum som er det ideelle. Når mor ikke vil dette etter ons.o.l. Må jurdisk abort være en.mulighet. 

I et innlegg lenger oppe her skrev jeg at senking av tilskudd og barnebidrag ved svangerskapet oppstått under det jeg vil ha under forhold som omfattes av juridisk abort henvises til sosialstønad . Og ikke at de kommer inn under dagens systemer. Dette for å dempe antall svangerskap av denne typen.

Legg merke til at jeg ikke har kritisert dagens systemer ved samlivsbrudd. Altså en forskjell ved juridisk abort tilfeller og vanlige samlivsbrudd. Jeg tror dette vil virke som et prevensjonsmiddel.

Detaljer og unntak kan selvfølgelig diskuteres og gjøres. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Maleficenta skrev:

1 om mannen først var med å planla barnet. Hvorfor er moren egoistisk om hun velger å få barnet? I det tilfellet ville han det også. Og abort er ikke bare lett å gjøre rent følelsesmessig. Syns det er spesielt å dra egoisme inn i dette. 

2 det er kvinnens kropp. Mannen vil ikke kjenne en abort på kroppen. Derfor kan ikke valget bli det samme uansett.

3 innføres juridisk abort er jeg redd det blir langt flere aleneforeldre.

1. Men det er greit om kvinnen ombestemmer seg og tar abort, selv om barnet var planlagt? For hun har full rett til det. 

2. En abort innen 12 uke er fysisk på kroppen en fremprovosert mensen. Og det er alt. Psykisk kan man heller tenke at det er 'bedre' at en kvinne er lei seg for at hun måtte ta abort en periode, enn at en mann er lei seg resten av livet fordi han ikke fikk valget om å slippe. 

3. Innføres juridisk abort tror jeg ikke det vil bli flere aleneforeldre nettopp av den grunn at kvinner ikke jukser med prevensjon, og at mange kvinner innser at det er bedre å ta abort enn å få et barn som ikke vil få kjenne sin egen far. 

Anonymkode: 1ab4b...987

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Peter007 skrev:

Nå har ikke jeg diskutert økonomi I samband med jurdisk abort - med deg. 

Det er nettopp at barnet ikke skal bli et faktum som er det ideelle. Når mor ikke vil dette etter ons.o.l. Må jurdisk abort være en.mulighet. 

I et innlegg lenger oppe her skrev jeg at senking av tilskudd og barnebidrag ved svangerskapet oppstått under det jeg vil ha under forhold som omfattes av juridisk abort henvises til sosialstønad . Og ikke at de kommer inn under dagens systemer. Dette for å dempe antall svangerskap av denne typen.

Legg merke til at jeg ikke har kritisert dagens systemer ved samlivsbrudd. Altså en forskjell ved juridisk abort tilfeller og vanlige samlivsbrudd. Jeg tror dette vil virke som et prevensjonsmiddel.

Detaljer og unntak kan selvfølgelig diskuteres og gjøres. 

Forsvinner bidrag og stønader minskes, vil det plutselig bli 0 (!) nye aleneforeldre av grunnen at far ikke ville ha noe med barnet å gjøre. Mange kvinner tenker at det økonomiske er "reddet" og derfor faller valget på å få barnet, uten at mannen ønsker det. 

En bekjent valgte å ta abort av den ene grunnen: Økonomi. Hun hadde ikke råd med tanke på 2 eksisterende barn og fikk ikke noe av far fordi han var kastet ut av landet... Noen over her sa at økonomi var det minste ved dette, men økonomi har faktisk VELDIG MYE med dette valget å gjøre. 

Anonymkode: 1ab4b...987

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...