AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #101 Del Skrevet 2. februar 2016 2 minutter siden, PetterPanne skrev: Og hvis du hadde lest artikkelen så ser du at det er større prosentandel kvinner som gjør det samme. Altså lurer partneren sin. En kvinne som blir gravid kan ta abort. En mann som må bli far kan ikke gjøre noe som helst. Ser du forskjellen? I et tilfelle der mannen saboterer prevensjonen til dama, så kan dama fortsatt stoppe graviditeten. I et tilfelle der kvinnen saboterer prevensjonen kan ikke mannen gjøre noe som helst. Vær så snill si du ser hva jeg prøver å si. Klarer du skille de to tilfellene? Nei hun, slik som de fleste feminister, ser ikke forskjellen da den ikke har noe med hennes eget kjønn å gjøre. Dermed er det ikke hennes kamp, men heller noe hun må aktivt kjempe mot for å ikke miste egne privilegier. Anonymkode: 50767...4a1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #102 Del Skrevet 2. februar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke funnet meg i det selv om jeg ikke vil ha barn akkurat nå. Menn som vil fraskrive seg alt ansvar er umodne og ikke noe for meg. Jeg vil ha en mann som tar ansvar for sine handlinger, og dette gjelder nok for de fleste kvinner. Det ender da i at menn som ikke vil ta ansvar ikke får sex, så hvorfor kan ikke menn som ikke vil ta ansvar allerede nå bare avstå fra det? Anonymkode: 6c36d...f9b Du så tydeligvis ikke hva jeg skrev på slutten av innlegget. Ombestemmer man seg kan man fjerne kontrakten og få barn. Menn vil på sin side heller da bare lyve og si de tar ansvar, og så løpe når den tiden kommer. Hva ville du heller hatt? En partner som tenker på sine rettigheter først, og så går med på å fjerne kontrakten når tiden kommer, eller en fyr som lyver til deg og aldri tar ansvar? I førstnevnte tilfelle så er han jo villig til å ta ansvar når han er klar. Anonymkode: 156ce...216 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 2. februar 2016 #103 Del Skrevet 2. februar 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvordan skal det bevises da? At mannen føler at han ble lurt? Anonymkode: ca6e3...fd7 Tja det at han sier at han ble lurt til å bli far. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 2. februar 2016 #104 Del Skrevet 2. februar 2016 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke åssen du trekker den slutninga. La meg dumme det ned for deg: Menn oppsøker kvinner for sex. Menn ser ikke vits å være i et forhold med en dame uten sex. Mister han tilgangen søker han sex et annet sted. Er han økonomisk forpliktet eller har barn, velger han å få seg elskerinner eller drar til prostituerte. Så hvis du mener at menn skal holde seg unna sex hvis de ikke vil ha barn, så betyr det at de holder seg unna kvinner generelt. Det betyr at det koselige forholdet mange damer drømmer om ikke skjer. Er dette virkelig noe dere vil ha? Anonymkode: 156ce...216 Intet tap for kvinner akkurat, vi er ikke tjent med å ha med slike fyrer å gjøre. 48 minutter siden, PetterPanne skrev: Og hvis du hadde lest artikkelen så ser du at det er større prosentandel kvinner som gjør det samme. Altså lurer partneren sin. En kvinne som blir gravid kan ta abort. En mann som må bli far kan ikke gjøre noe som helst. Ser du forskjellen? I et tilfelle der mannen saboterer prevensjonen til dama, så kan dama fortsatt stoppe graviditeten. I et tilfelle der kvinnen saboterer prevensjonen kan ikke mannen gjøre noe som helst. Vær så snill si du ser hva jeg prøver å si. Klarer du skille de to tilfellene? Er det dette avsnittet du hinter til? Sitat Around 10% of U.S. men reported ever having an intimate partner who tried to get pregnant when they did not want to or stopped them from using birth control. Around 9% of U.S. women reported having an intimate partner who tried to get them pregnant when they did not want to or refused to use a condom.[4] En prosent forskjell til kvinners favør og så har vi ellers da resten som artikkelen som snakker om hvordan menn skader kvinner og menn kan forhindre en uønsket graviditet ved å sørge for egne kondomer eller komme seg ut av forholdet, mens en kvinne som er sammen med en mann som er utidig og som nekter å bruke kondom i tillegg har intet valg. Skremmende at du ikke ser forskjellen. La meg utdype med en større sitering fra siden om hvorfor det her er verre for kvinnene enn det er for menn. Sitat Studies on the birth control sabotage performed by males against female partners have indicated a strong correlation betweendomestic violence and birth control sabotage. These studies have identified two main classes of the phenomenon:[7] Verbal sabotage—verbal or emotional pressure not to use birth control or to become pregnant. Behavioral sabotage—the use of force to have unprotected sexual intercourse or not to use birth control. 14% of surveyed young mothers reported undergoing birth control sabotage.[7] A separate study found that 66% of teen mothers on public assistance who had recently experienced intimate partner violence disclosed birth control sabotage by a dating partner. When women did try to negotiate condom use with their abusive partners, 32% said they were verbally threatened, 21% reported physical abuse, and 14% said their partners threatened abandonment.[2] Gender and sexual power dynamics and coercion associated with sexual power dynamics are both linked to condom nonuse.[8]Even women with high STI knowledge are more likely to use condoms inconsistently than women with low STI knowledge when there is a high level of fear for abuse.[2] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #105 Del Skrevet 2. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og du tror ikke det er et veldig stort ansvar og en veldig stor avgjørelse som menn ikke får lov til å ta det med at kvinnen holder de gissel for penger i 18 år bare fordi hun selv slutter å gå på pillen eller stikker hull på kondomene? Anonymkode: 50767...4a1 Hvor mange kvinner stikker hull på kondomen til mannen? Finn ut av det først du. Anonymkode: 6c36d...f9b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 2. februar 2016 #106 Del Skrevet 2. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange kvinner stikker hull på kondomen til mannen? Finn ut av det først du. Anonymkode: 6c36d...f9b Tror mange menn lyver her siden menn ikke akkurat trekker på kondomet i første omgang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 2. februar 2016 #107 Del Skrevet 2. februar 2016 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei hun, slik som de fleste feminister, ser ikke forskjellen da den ikke har noe med hennes eget kjønn å gjøre. Dermed er det ikke hennes kamp, men heller noe hun må aktivt kjempe mot for å ikke miste egne privilegier. Anonymkode: 50767...4a1 Hvor hen er mennene som kjemper på barrikadene om å få lov til å bruke kondom hver gang de har sex og ikke vil ha barn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #108 Del Skrevet 2. februar 2016 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du så tydeligvis ikke hva jeg skrev på slutten av innlegget. Ombestemmer man seg kan man fjerne kontrakten og få barn. Menn vil på sin side heller da bare lyve og si de tar ansvar, og så løpe når den tiden kommer. Hva ville du heller hatt? En partner som tenker på sine rettigheter først, og så går med på å fjerne kontrakten når tiden kommer, eller en fyr som lyver til deg og aldri tar ansvar? I førstnevnte tilfelle så er han jo villig til å ta ansvar når han er klar. Anonymkode: 156ce...216 Heldigvis trenger jeg ikke velge noen av delene! For jeg har allerede en mann som tar ansvar (noe som ut i fra denne tråden later til å være en sjeldenhet ut ifra en del av dere menns holdninger til ansvar) og som ikke lyver og som gjerne akkurat som meg kunne tenke seg å få barn om noen år. Flott det eksisterer noen menn som er såpass normale og oppegående. Heldigvis i virkeligheten gjelder det for svært mange menn. En kompis av meg f.eks er student og har akkurat blitt pappa. Mor til barnet som da er samboer til kompisen min er også student. De var uheldige og ble gravide til tross for prevensjon og for dem var ikke abort ett alternativ engang. Nå sier de at de er verdens lykkeligste. Jeg blir så glad av mennesker som tar ansvar Anonymkode: 6c36d...f9b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PetterPanne Skrevet 2. februar 2016 #109 Del Skrevet 2. februar 2016 4 minutter siden, O.G. skrev: Intet tap for kvinner akkurat, vi er ikke tjent med å ha med slike fyrer å gjøre. Er det dette avsnittet du hinter til? En prosent forskjell til kvinners favør og så har vi ellers da resten som artikkelen som snakker om hvordan menn skader kvinner og menn kan forhindre en uønsket graviditet ved å sørge for egne kondomer eller komme seg ut av forholdet, mens en kvinne som er sammen med en mann som er utidig og som nekter å bruke kondom i tillegg har intet valg. Skremmende at du ikke ser forskjellen. La meg utdype med en større sitering fra siden om hvorfor det her er verre for kvinnene enn det er for menn. Jeg sier meg ferdig her. Jeg skjønner godt hva du prøver å si, men du nekter å annerkjenne at menn har ikke har rettigheter når uhellet først er ute. Du klarer ikke innrømme at kvinner kan ha skyld under noen omstendigheter. Er helt utrolig. Siden du er så god på wikipedia artikler så har jeg en til deg: https://en.wikipedia.org/wiki/Empathy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #110 Del Skrevet 2. februar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk suksessfullt blitt laget p-piller for menn, men som du sikkert vet koster det sykt med penger å lage legemidler. Spørreundersøkelser viser at menn ikke ønsker å betale for p-piller eller at de ønsker å leve med de bivirkningene p-pillene gir da de selv ikke direkte blir gravid. Så lenge menn flest har de holdningene så vil det ikke skje at p-pillene for menn kommer på markedet. Da må menn akseptere og leve med de samme bivirkningene som vi kvinner gjør, men sannheten er da at menn faktisk da heller vil leve med en høyere risiko for å gjøre kvinnen de ligger med gravid. Det er ikke så rart å tenke seg når de ikke engang gidder å bruke kondom. Anonymkode: 6c36d...f9b Du vet selvsagt ikke at pillet gav ereksjonssvikt i veeeldig mange tilfeller. Vanseklig å ha sex uten ereksjon... Kanskje ha LITT peiling før du lirer av deg ting du ikke aner noe om? Anonymkode: 45f5d...55b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #111 Del Skrevet 2. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei hun, slik som de fleste feminister, ser ikke forskjellen da den ikke har noe med hennes eget kjønn å gjøre. Dermed er det ikke hennes kamp, men heller noe hun må aktivt kjempe mot for å ikke miste egne privilegier. Anonymkode: 50767...4a1 Som heldigvis flere og flere menn har begynt å forstå. Feminisme er mannsdiskriminering satt i sytem og velsignet av staten der de gjemmer seg bake "likestilling" i form av å få flere rettigheter til kvinner og færre til menn. Anonymkode: 45f5d...55b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 2. februar 2016 #112 Del Skrevet 2. februar 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange kvinner stikker hull på kondomen til mannen? Finn ut av det først du. Anonymkode: 6c36d...f9b Det må du nesten finne ut av selv! Det nytter ikke å slenge ut den ene dumme kommentaren etter den andre. Du stiller på ingen måte sterkere i din sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 2. februar 2016 #113 Del Skrevet 2. februar 2016 13 minutter siden, PetterPanne skrev: Jeg sier meg ferdig her. Jeg skjønner godt hva du prøver å si, men du nekter å annerkjenne at menn har ikke har rettigheter når uhellet først er ute. Du klarer ikke innrømme at kvinner kan ha skyld under noen omstendigheter. Er helt utrolig. Siden du er så god på wikipedia artikler så har jeg en til deg: https://en.wikipedia.org/wiki/Empathy Menn hadde rettighetene i første omgang til å ikke bli pappa i første omgang, men de gir fra seg valget frivillig om hva som skal skje med innskuddet når de ikke bruker kondom. Så det er like greit at du gir deg nu, for barnsligheten din begynner å tære på min tålmodighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 2. februar 2016 #114 Del Skrevet 2. februar 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som heldigvis flere og flere menn har begynt å forstå. Feminisme er mannsdiskriminering satt i sytem og velsignet av staten der de gjemmer seg bake "likestilling" i form av å få flere rettigheter til kvinner og færre til menn. Anonymkode: 45f5d...55b Hvilke rettigheter da? Som retten til å bruke kondom? Er det liksom rettigheten kvinner prøver å ta fra menn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 2. februar 2016 #115 Del Skrevet 2. februar 2016 2 timer siden, PetterPanne skrev: Hahahahaha. Hvilken mann saboterer kvinnens prevensjon?! WHAT THE ACTUAL FUCK Hva er problemet ditt? Kan skjønne at det finnes menn som saboterer kvinnens prevensjon, da de er desperate og innbiller seg at det er måten å beholde dama på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trollkarlen Skrevet 2. februar 2016 #116 Del Skrevet 2. februar 2016 Greit nok at man skal kunne stole på dama si. Men det er forskjell på å stole på at hun ikke kommer til å lure deg og stole på at hun klarer å ta de pillene uten å rote det til. Velfortjent hvis mannen ikke bruker kondom. Så enkelt er det. Ønsker mannen ikke barn bør kondom og trekke ut være standarden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 2. februar 2016 #117 Del Skrevet 2. februar 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet selvsagt ikke at pillet gav ereksjonssvikt i veeeldig mange tilfeller. Vanseklig å ha sex uten ereksjon... Kanskje ha LITT peiling før du lirer av deg ting du ikke aner noe om? Anonymkode: 45f5d...55b Men et kondom fungerer hver gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PetterPanne Skrevet 2. februar 2016 #118 Del Skrevet 2. februar 2016 2 minutter siden, Snuppi skrev: Hva er problemet ditt? Kan skjønne at det finnes menn som saboterer kvinnens prevensjon, da de er desperate og innbiller seg at det er måten å beholde dama på. Og så sette seg selv i 18 år med barnebidrag. Høres logisk ut. Veldig logisk. Du tenker hva en kvinne hadde gjort, ikke hva en mann hadde gjort. Menn vet såpass at de har veldig få rettigheter og setter ikke seg selv i en slik situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2016 #119 Del Skrevet 2. februar 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet selvsagt ikke at pillet gav ereksjonssvikt i veeeldig mange tilfeller. Vanseklig å ha sex uten ereksjon... Kanskje ha LITT peiling før du lirer av deg ting du ikke aner noe om? Anonymkode: 45f5d...55b Jeg bruker p-pillen zoely. Det er den eneste p-pillen som fungerer for min del. Av de andre har jeg menstruasjon i hytt og pine i tillegg til at jeg til og med har fått eggløsning på noen p-piller. Jeg har bivirkningene humørsvingninger, hodepine svært ofte (ca hver dag) og ikke minst kvalme som fører til at jeg spiser veldig lite. Inntil 1 av 10 av alle som bruker denne pillen opplever dette, noe som faktisk er ganske vanlig. Før tok jeg pillen kl 16. Når klokken ble 20 var jeg på gråten og hadde det helt forjævlig. Nå tar jeg pillen kl 22 og har da litt problemer med humøret tidlig om morgenen. Hodepinene er egentlig ganske forferdelig, og jeg spiser vel ca 1500 kcal om dagen max når jeg egentlig skulle hatt godt over 2000. Men det er den prisen jeg må betale (i tillegg til over 300 kr hver 3 mnd) for å ikke bli gravid. Du skjønner vel du også at det blir lite sex hvis man er på gråten hver kveld, så det er ikke akkurat så mye bedre det enn litt ereksjonssvikt her og der. Men du ser vel bare problemene menn opplever og driter vel i alle bivirkningene kvinner har av hormonell prevensjon? Det virker ikke akkurat som at du aner så mye om hormonell prevensjon når ereksjonssvikt liksom er det verste en kan oppleve. Hva med kvinnene som får blodpropp og i verste fall dør hvert år av p-piller? Hva tenker du om det? Anonymkode: 6c36d...f9b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Castielz Skrevet 2. februar 2016 #120 Del Skrevet 2. februar 2016 Et øyeblikk siden, O.G. skrev: Men et kondom fungerer hver gang. Feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå