Gå til innhold

Kvinner som lurer menn til ufrivillig farskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun slurvet dessverre med vilje. Men ja, som jeg nevnte, mange som gjør dette skylder jo selvsagt på at p-piller ikke er sikkert. (Han vet det fordi hun plutselig hadde den på badet, synlig ved vasken, og kastet pillen i do. Etter 8 år på pillen var det suspekt at hun plutselig ikke hadde den i vesken lengre og at hun splutselig begynte å kommentere at hun måtte inn på badet å ta pillen, så ikke hun glemte den. Han skjønte i etterkant at han var lurt).  

En kompis og samboeren prøvde å få forholdet til å fungere, og hadde sine problemer. Hun ville ikke at han skulle gå, han var usikker og snakket en del om det med vennene sine. Likevel valgte han å prøve, hun ble redd og sluttet på pillen, og plutselig ble hun gravid. Han var IKKE klar til å bli far og hvertfall ikke med henne. Han var veldig fortvilet over at hun ikke ville ta abort og han skjønte i ettertid lang vei at hun ikke ville miste han. Han følte seg du i etterkant, men klarte ikke å gå fra barnet og ble i forholdet. Han også er en god far, men han er ikke den samme lengre og er også en som skulle ønske at han fikk barn med en han ønsket å være med. 

Så at "alle" som blir gravid på pillen var uheldig er meget lite sannsynlig. Her snakker vi om et fåtall. Det interessante er at de gjerne blir gravid etter å ha snakket om barn en stund, hvor mannen gjerne sier nei. Alle menn burde lære at det er et faresignal på at man er i ferd med å bli far og at kvinnen gjerne slutter på pillen kort tid etter.  

Anonymkode: 1ab4b...987

Jeg skjønner at mannen din slet med å stole på exen etter dette. Men hva hadde han gjort hvis det faktisk hadde vært er uhell? Hva gjør han hvis du blir gravid? 

Generelt: Mange i denne diskusjonen virker til å slite med statistikk. Ingen prevansjon er helt sikker og ikke alle lyver om at graviditeten var et uhell. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Inocybe skrev:

Man kan jo bli gravid på p-piller. De er ikke 100% sikre. Det står i pakningsvedlegget. 

Om din manns ex løy og slurvet med vilje eller faktisk ble gravid ved et uhell vet jeg ikke noe om. Det vil bare være spekulasjon fra min side. 

P-piller (ikke mini pillen ) er nesten like sikre som sterilisering. Det vil si under 1% feilmargin OM DE BLIR BRUKT RIKTIG. Her ligger nøkkelen. Når en dame slurver så kan det mye lettere bli graviditet.

Det er blant annet derfor svært skjelden p-pillen skal svikte. Altså damen MÅ skjerpe seg og ikke skylde på uhell. 

Skulle hun bli syk og pillen ikke virke som normalt  så får hun avstå fra sex. Der er så mye sludder prat fra damer her om pillen svikter ofte ovs. Dette er bare vååååås

http://www.nettdoktor.no/sex_samliv/fakta/prevensjon_hvilken.php

Altså p-pillen er sikrere enn kondomer med. Så damer har problemet med å innse dere luerer menn til farskap. 

Jeg "lurer" på hvor mange menn som blir lurt denne lørdagskvelden og natta av øyrene damer. .....

Jeg tror om dere leser innholdet I lenken, vil dere  skjønne mer hva jeg vil frem til. Derfor må juridisk abort  bli mulig ved unnfangelser der hun og han ikke har folkeregisteret bostedsadresse. 

Endret av Peter007
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Inocybe skrev:

Jeg skjønner at mannen din slet med å stole på exen etter dette. Men hva hadde han gjort hvis det faktisk hadde vært er uhell? Hva gjør han hvis du blir gravid? 

Generelt: Mange i denne diskusjonen virker til å slite med statistikk. Ingen prevansjon er helt sikker og ikke alle lyver om at graviditeten var et uhell. 

Men I det er under 1% feilmargin ved riktig bruk av p-piller. Faktisk mer sikkert enn kondom. 

Jeg foreslår du revurderer tilliten  til de aller fleste som blir gravide ved såkalte uhell. I såfall er det påfallende mye slendrian ute blant damer som bruker prevensjon. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Peter007 skrev:

P-piller (ikke mini pillen ) er nesten like sikre som sterilisering. Det vil si under 1% feilmargin OM DE BLIR BRUKT RIKTIG. Her ligger nøkkelen. Når en dame slurver så kan det mye lettere bli graviditet.

Det er blant annet derfor svært skjelden p-pillen skal svikte. Altså damen MÅ skjerpe seg og ikke skylde på uhell. 

Skulle hun bli syk og pillen ikke virke som normalt  så får hun avstå fra sex. Der er så mye sludder prat fra damer her om pillen svikter ofte ovs. Dette er bare vååååås

http://www.nettdoktor.no/sex_samliv/fakta/prevensjon_hvilken.php

Altså p-pillen er sikrere enn kondomer med. Så damer har problemet med å innse dere luerer menn til farskap. 

Jeg "lurer" på hvor mange menn som blir lurt denne lørdagskvelden og natta av øyrene damer. .....

Jeg tror om dere leser innholdet I lenken, vil dere  skjønne mer hva jeg vil frem til. Derfor må juridisk abort  bli mulig ved unnfangelser der hun og han ikke har folkeregisteret bostedsadresse. 

Ser du linker til samme artikkel som jeg, men det virker som du ikke har forstått det som faktisk står i den eller skjønner statistikk. P-piller er mer sikre enn kondomer ja, men det står ikke noe sted i artiklen at p-piller er HELT sikre selv ved korrekt bruk. 

Ved korrekt bruk er fortsatt 0,3-1,5 av 100 samleier usikre. Da kan man bli gravid. Så noen må nødvendigvis ha sex og ikke være fullstendig beskyttet selv om p-pillene tas perfekt. Det er det tallene sier.

Hvis mannen bruker kondom i tillegg til at kvinnen bruker p-piller vil sannsynligheten for en uplanlagt graviditet bli enda mindre. Også hvis damen skulle ha hatt omgangssyke eller spist kosttilskudd med innholdstoffer som senker effekten av hormonprevansjon eller gjort annet uforvarende som kan senke effekten av p-piller. 

Jeg gjentar meg selv enda en gang. Det eneste som er helt 100%  sikkert er sølibat. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Peter007 skrev:

P-piller (ikke mini pillen ) er nesten like sikre som sterilisering. Det vil si under 1% feilmargin OM DE BLIR BRUKT RIKTIG. Her ligger nøkkelen. Når en dame slurver så kan det mye lettere bli graviditet.

Det er blant annet derfor svært skjelden p-pillen skal svikte. Altså damen MÅ skjerpe seg og ikke skylde på uhell. 

Skulle hun bli syk og pillen ikke virke som normalt  så får hun avstå fra sex. Der er så mye sludder prat fra damer her om pillen svikter ofte ovs. Dette er bare vååååås

http://www.nettdoktor.no/sex_samliv/fakta/prevensjon_hvilken.php

Altså p-pillen er sikrere enn kondomer med. Så damer har problemet med å innse dere luerer menn til farskap. 

Jeg "lurer" på hvor mange menn som blir lurt denne lørdagskvelden og natta av øyrene damer. .....

Jeg tror om dere leser innholdet I lenken, vil dere  skjønne mer hva jeg vil frem til. Derfor må juridisk abort  bli mulig ved unnfangelser der hun og han ikke har folkeregisteret bostedsadresse. 

Med jurdisk abort, mener du at far og retten kan påtvinge kvinnen til å ta en abort, eller at far kan fraskrive seg absolutt alt jurdisk angående ungen? 
En abort kan gi mange psykiske og noen fysiske problemer (man kan bli steril hvis man er uheldig)

Anonymkode: 67e32...017

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Med jurdisk abort, mener du at far og retten kan påtvinge kvinnen til å ta en abort, eller at far kan fraskrive seg absolutt alt jurdisk angående ungen? 
En abort kan gi mange psykiske og noen fysiske problemer (man kan bli steril hvis man er uheldig)

Anonymkode: 67e32...017

Nei det er ikke slik som du tror. Se lenker.

http://mobil.dr.dk/smartphone/#artikel/nyheder/kultur/tro/skal-maend-have-ret-til-juridisk-abort-filosoffer-og-teologer-giver-deres-bud

 

http://www.etik.dk/sex-og-etik/snydt-til-faderskab-skal-m%C3%A6nd-kunne-f%C3%A5-juridisk-abort

 

http://www.information.dk/484048

 

http://m.b.dk/?redirect=www.b.dk/nationalt/etisk-raad-skal-diskutere-abort-for-maend&

 

http://bittebitte.dk/2016/02/min-holdning-til-juridisk-abort/

 

Les og lær. De er kommet lenger på halvøya sør for  oss enn her oppe på berget. 

Mye nyttig informasjon til alle som vil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Inocybe skrev:

Man kan jo bli gravid på p-piller. De er ikke 100% sikre. Det står i pakningsvedlegget. 

 

P- piller er 99,9 % sikre, dersom de blir brukt i henhold til bruksanvisningen. De fleste som blir gravide på P- piller har enten glemt å ta pillen eller hatt omgangssyke. 

Anonymkode: aefb9...878

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Peter007 skrev:

Det var det jeg mente med det andre spørsmålet. Det er jeg enig i. Man burde kunne få fraskrive seg ett barn uten konsekvenser, men det tror jeg desverre mange mannfolk kan misbruke også. 

Det er jo ikke alle som planlegger å bli gravide å prevensjonen "feiler" Men de kvinnemenneskene som gjør sånt med vilje mot ett annet menneske syns jeg ikke burde få barn engang. 

Anonymkode: 121ac...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var det jeg mente med det andre spørsmålet. Det er jeg enig i. Man burde kunne få fraskrive seg ett barn uten konsekvenser, men det tror jeg desverre mange mannfolk kan misbruke også. 

Det er jo ikke alle som planlegger å bli gravide å prevensjonen "feiler" Men de kvinnemenneskene som gjør sånt med vilje mot ett annet menneske syns jeg ikke burde få barn engang. 

Anonymkode: 121ac...e77

Jeg tenker en grense ved felles folkeregisteret bostedsadresse. Dette er inntaktotalt med dages regelverk. Far får foreldreansvar ved den samme grensen. 

Da er det mer slik at for par I forhold er at anerledes, enn et knull mer eller minære tilfeldig. Eller med en pulevenn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, synes ikke synd på mannen. Han får runke hvis han er så redd for å bli far :)

Anonymkode: cca06...0d3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si at situasjonen var omvendt. Kvinnen ble gravid, men ønsker ikke å beholde barnet. La oss si at loven blir endret, så mannen faktisk kan kreve at hun må bære frem hans barn hvis han vil beholde barnet. Kvinnen har da ingenting hun skulle sagt, hun må bære frem barnet, gi det til far og betale bidrag i 18 år.

De aller fleste vil finne dette totalt urimelig. Hvorfor er det mer rimelig at menn skal tvinges til å bli far mot sin vilje?

Anonymkode: aefb9...878

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La oss si at situasjonen var omvendt. Kvinnen ble gravid, men ønsker ikke å beholde barnet. La oss si at loven blir endret, så mannen faktisk kan kreve at hun må bære frem hans barn hvis han vil beholde barnet. Kvinnen har da ingenting hun skulle sagt, hun må bære frem barnet, gi det til far og betale bidrag i 18 år.

De aller fleste vil finne dette totalt urimelig. Hvorfor er det mer rimelig at menn skal tvinges til å bli far mot sin vilje?

Anonymkode: aefb9...878

For det er jo noe som går ut over kroppen til kvinnen?  Mannen må jo strengt talt ikke drite ut en fotball.  Er like urimelig hvis det er mannen som bærte frem barnet og ikke kvinnen.. 

Hvis fysiske ting ble endret så mannen hadde gått gravid så burde han få lov til å bestemme over sin egen kropp og hva han ønsker og ikke hva kvinnen ønsker da hadde hu ikke hatt noe hu skulle ha sagt.. 

Man burde kunne gi fra seg juridisk ansvar. Men hvis dette er noe en mann velger x antall ganger med forskjellige kvinnfolk så det er en vane burde han da bli kjemisk kastreret. For da misbruker han den retten. 1- 2 ganger kan man være uheldig men fraskriver du deg den for 23 gangen så er det ingen uhell. 

Anonymkode: 121ac...e77

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For det er jo noe som går ut over kroppen til kvinnen?  Mannen må jo strengt talt ikke drite ut en fotball.  Er like urimelig hvis det er mannen som bærte frem barnet og ikke kvinnen.. 

Hvis fysiske ting ble endret så mannen hadde gått gravid så burde han få lov til å bestemme over sin egen kropp og hva han ønsker og ikke hva kvinnen ønsker da hadde hu ikke hatt noe hu skulle ha sagt.. 

Man burde kunne gi fra seg juridisk ansvar. Men hvis dette er noe en mann velger x antall ganger med forskjellige kvinnfolk så det er en vane burde han da bli kjemisk kastreret. For da misbruker han den retten. 1- 2 ganger kan man være uheldig men fraskriver du deg den for 23 gangen så er det ingen uhell. 

Anonymkode: 121ac...e77

Bør kvinner miste retten til abort etter å ha tatt X antall aborter?

Anonymkode: aefb9...878

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menn hadde ikke blitt lurt dersom de ikke slurvet med prevensjonrn selv. Er alt for mange menn som helst vil slippe kondom. Det fins kondomer som er tynnere enn de vanlige. Hva med å prøve de kan man foreslå. Men nei. Det vil de ikke prøve for de liker ikke kondomer basta. Er typisk slike menn som i ettertid sutrer over å ha blitt lurt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fremdeles ingen av dere kvinner som har greid å forsvare hvorfor det skal være fri, selvbestemt abort (for annet enn sykdom hos fosteret). Sex er til for å lage barn og skal dere være så uheldige at uhellet er ute når dere går på prevensjon så er jo det den risikoen dere tar ved å ha sex. Hvorfor skal det da være lovlig med abort?

Alle kvinner som er for selvbestemt abort, men mot juridisk abort er hyklere og trolig mindre begavet som ikke klarer å se sin egen utrolige dobbelmoral, eller så går det fint å diskriminere, sålenge de ikke er dem selv som blir diskirminert.

Anonymkode: 45f5d...55b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, synes ikke synd på mannen. Han får runke hvis han er så redd for å bli far :)

Anonymkode: cca06...0d3

Enig. La oss fjerne selvbestemt abor så får bare kvinner masturbere dersom de er redd for å bli mor.

Anonymkode: 45f5d...55b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 2.2.2016 at 12.03, AnonymBruker skrev:

Juridisk abort hadde også vært en greie, glemte å nevne det i mitt innlegg over. Vil hun absolutt ha en unge, mens far ikke vil, så burde far ha mulighet til å juridisk abortere den ungen og overlate alt ansvar til mor.

Anonymkode: 156ce...216

Det er jeg enig i. Det burde forøvrig også gjelde i motsatt tilfelle dersom farn vil ha ungen men moren ikke... skjer litt sjeldnere men. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig. La oss fjerne selvbestemt abor så får bare kvinner masturbere dersom de er redd for å bli mor.

Anonymkode: 45f5d...55b

Men det vil ikke stoppe problemet..de kvinnene som ikke vil ta abort vil da fortsatt ha like full mulighet til å lure på seg et barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bør kvinner miste retten til abort etter å ha tatt X antall aborter?

Anonymkode: aefb9...878

Ja det burde de. Vet om ei som nærmest brukte det som prevensjonsmiddel (10 selvvalgte aborter) hu burde heller bare ha sterilisert seg. 

Anonymkode: 121ac...e77

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fremdeles ingen av dere kvinner som har greid å forsvare hvorfor det skal være fri, selvbestemt abort (for annet enn sykdom hos fosteret). Sex er til for å lage barn og skal dere være så uheldige at uhellet er ute når dere går på prevensjon så er jo det den risikoen dere tar ved å ha sex. Hvorfor skal det da være lovlig med abort?

Alle kvinner som er for selvbestemt abort, men mot juridisk abort er hyklere og trolig mindre begavet som ikke klarer å se sin egen utrolige dobbelmoral, eller så går det fint å diskriminere, sålenge de ikke er dem selv som blir diskirminert.

Anonymkode: 45f5d...55b

Hvis abort blir forbudt er det jo enda flere menn som blir ufrivillige fedre...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...