Gå til innhold

Kvinner som lurer menn til ufrivillig farskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker p-pillen zoely. Det er den eneste p-pillen som fungerer for min del. Av de andre har jeg menstruasjon i hytt og pine i tillegg til at jeg til og med har fått eggløsning på noen p-piller.
Jeg har bivirkningene humørsvingninger, hodepine svært ofte (ca hver dag) og ikke minst kvalme som fører til at jeg spiser veldig lite. Inntil 1 av 10 av alle som bruker denne pillen opplever dette, noe som faktisk er ganske vanlig. 

Før tok jeg pillen kl 16. Når klokken ble 20 var jeg på gråten og hadde det helt forjævlig. Nå tar jeg pillen kl 22 og har da litt problemer med humøret tidlig om morgenen. 
Hodepinene er egentlig ganske forferdelig, og jeg spiser vel ca 1500 kcal om dagen max når jeg egentlig skulle hatt godt over 2000. 

Men det er den prisen jeg må betale (i tillegg til over 300 kr hver 3 mnd) for å ikke bli gravid. Du skjønner vel du også at det blir lite sex hvis man er på gråten hver kveld, så det er ikke akkurat så mye bedre det enn litt ereksjonssvikt her og der. Men du ser vel bare problemene menn opplever og driter vel i alle bivirkningene kvinner har av hormonell prevensjon? 

 

Det virker ikke akkurat som at du aner så mye om hormonell prevensjon når ereksjonssvikt liksom er det verste en kan oppleve. Hva med kvinnene som får blodpropp og i verste fall dør hvert år av p-piller? Hva tenker du om det? 

Anonymkode: 6c36d...f9b

Hvis vi skal bruke logikken i kvinner i denne tråden bruker, så må du avstå fra sex. Er du med på leken, må du tåle steken

Anonymkode: 156ce...216

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Castielz skrev:

Feil igjen.

 Bør menn som ikke får til kondombruk ha sex?

 

Nei.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvis vi skal bruke logikken i kvinner i denne tråden bruker, så må du avstå fra sex. Er du med på leken, må du tåle steken

Anonymkode: 156ce...216

Hvis du faktisk leser det jeg skriver har jeg altså sagt at jeg har valgt å leve med de bivirkningene jeg har på p-pillene. Så hvorfor kan ikke da menn leve med bivirkningene av hormonell prevensjon når kvinner må? Jeg synes i alle fall det er veldig spesielt. 

Jeg og min mann er selv veldig godt klare over at prevensjon kan svikte og har valgt å ha sex likevel. Så hvor mener du at du kan sammenligne menn som ikke bruker prevensjon og ikke vil bli fedre med jeg som bruker prevensjon og forstår at prevensjon kan svikte og at det går bra om jeg skulle bli gravid? :klo: 

Anonymkode: 6c36d...f9b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis vi skal bruke logikken i kvinner i denne tråden bruker, så må du avstå fra sex. Er du med på leken, må du tåle steken

Anonymkode: 156ce...216

Ja, er du ikke villig til å bruke kondom og samtidig vil komme unna ansvaret for resultatet av sexen så må avholdenhet bli svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Castielz
9 minutter siden, O.G. skrev:

 Bør menn som ikke får til kondombruk ha sex?

 

Nei.

Bør personer som ikke vet hva de snakker om komme med bastante kommentarer?

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Castielz skrev:

Bør personer som ikke vet hva de snakker om komme med bastante kommentarer?

Nei.

Bør man kaste bort tiden og krangle med en feminist?

Nei.

Anonymkode: 156ce...216

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Castielz skrev:

Bør personer som ikke vet hva de snakker om komme med bastante kommentarer?

Nei.

´Mens menn som liksom vet hva de snakker om og fremdeles ikke bruker kondom skal få komme med bastante kommentarer?

 

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet selvsagt ikke at pillet gav ereksjonssvikt i veeeldig mange tilfeller. Vanseklig å ha sex uten ereksjon... Kanskje ha LITT peiling før du lirer av deg ting du ikke aner noe om?

Anonymkode: 45f5d...55b

Du vet at mange kvinner får alvorlige komplikasjoner og andre livshemmende følger, som følge av p-pille bruk? Hvorfor skal vi måtte gå gjennom noe slikt, fordi mannen ikke gidder å tre på seg et kondom? Blirj jo i samma gata som du her nevner.. 

Anonymkode: 3b6cf...7e5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz
5 minutter siden, O.G. skrev:

´Mens menn som liksom vet hva de snakker om og fremdeles ikke bruker kondom skal få komme med bastante kommentarer?

 

Nei.

Jeg er sterilisert, men brukte alltid kondom utenfor forhold.
Men samtidig er jeg ikke ignorant nok til å tro at kondomer er 100% sikre, ingen prevensjon er det.
Ergo, jeg snakker fakta, du leker tåkefyrste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis vi skal bruke logikken i kvinner i denne tråden bruker, så må du avstå fra sex. Er du med på leken, må du tåle steken

Anonymkode: 156ce...216

Nei, men dere må gjerne føle dere fri til å bruke kondom og ikke bare legge ansvaret over på kvinnen som ender med å stappe i seg masse unødvendige hormoner.. 

Alkurat som at kvinnen må sørge for at mannen bruker kondom, om hun selv ikke kan gå på hormonpreparater.. 

Endret av Sinsiew
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Castielz skrev:

Jeg er sterilisert, men brukte alltid kondom utenfor forhold.
Men samtidig er jeg ikke ignorant nok til å tro at kondomer er 100% sikre, ingen prevensjon er det.
Ergo, jeg snakker fakta, du leker tåkefyrste.

Like presis og det er hva vi andre har mer enn bare hintet til under hele diskusjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Castielz
4 minutter siden, O.G. skrev:

Like presis og det er hva vi andre har mer enn bare hintet til under hele diskusjonen. 

Så hvorfor gnåler du om de kondomene hele tiden da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Castielz skrev:

Så hvorfor gnåler du om de kondomene hele tiden da?

Fordi du er den eneste av de mannelige debattørene som ser ut til og faktisk ha hørt om kondombruk. Så du kan avskrive det på folkeopplysningens navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Castielz skrev:

Så hvorfor gnåler du om de kondomene hele tiden da?

Du skjønner vel du også at det er sikrere å bruke kondom enn å ikke bruke kondom. Så hvorfor bruker ikke menn som ikke vil bli fedre kondom? Det er lov å ta litt ansvar. 

Slik jeg tolker det da fra en del her inne så vil de ikke ha bivirkninger fra hormonell prevensjon og dermed ikke bruke dette, de vil ikke bruke kondom og de vil heller ikke ta ansvar om damen de har sex med blir gravid med deres sperm. 

Det er jo tydeligvis det som er problemet. Jeg skulle gjerne ha sluppet hormonell prevensjon og i tillegg nekte å bli gravid, men så er det en gang slik at naturen er som den er og noen ting går ikke uansett hvor sterkt vi ønsker at det skal være sånn. 

Anonymkode: 6c36d...f9b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønner vel du også at det er sikrere å bruke kondom enn å ikke bruke kondom. Så hvorfor bruker ikke menn som ikke vil bli fedre kondom? Det er lov å ta litt ansvar. 

Slik jeg tolker det da fra en del her inne så vil de ikke ha bivirkninger fra hormonell prevensjon og dermed ikke bruke dette, de vil ikke bruke kondom og de vil heller ikke ta ansvar om damen de har sex med blir gravid med deres sperm. 

Det er jo tydeligvis det som er problemet. Jeg skulle gjerne ha sluppet hormonell prevensjon og i tillegg nekte å bli gravid, men så er det en gang slik at naturen er som den er og noen ting går ikke uansett hvor sterkt vi ønsker at det skal være sånn. 

Anonymkode: 6c36d...f9b

Jepp, slik er situasjonen de messer om i tide og utide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, O.G. skrev:

Hvor hen er mennene som kjemper på barrikadene om å få lov til å bruke kondom hver gang de har sex og ikke vil ha barn?

Amen! Haha, denne var fantastisk bra 

Anonymkode: 215d3...835

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at kvinner har klart å kuppe denne tråden og fått det til å handle om at det alltid er menns ansvar. Selv når dama lyver og blir gravid mot hans vilje. For han skulle brukt kondom. Og selv om hun kanskje saboterte kondomen, så er det fortsatt hans skyld.

Anonymkode: 156ce...216

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så flott at kvinner har klart å kuppe denne tråden og fått det til å handle om at det alltid er menns ansvar. Selv når dama lyver og blir gravid mot hans vilje. For han skulle brukt kondom. Og selv om hun kanskje saboterte kondomen, så er det fortsatt hans skyld.

Anonymkode: 156ce...216

Og hva mente du denne tråden skulle handle om da? Jeg mente å si i hovedinnlegget at det er svært uheldig at ærlige kvinner som opplever graviditet til tross for korrekt bruk av prevensjon, kan bli beskyldt for å jukse med prevensjonen og dermed bli feilaktig dømt. 

Anonymkode: d8828...b12

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...