Gå til innhold

Havrekjeksen prøver igjen (nr2)


Havrekjeksen

Anbefalte innlegg

Klarte å ikke teste til morgenen i dag. Men hva med kvelden? Måtte på do, tenkte at hvorfor ikke... Og kunne fornøyd slå fast at streken nå begynte å skimtes før jeg var ferdig å holde strimmelen i urinen, og streken i kveld er sterkere enn morgenen i går. 

Om ca fire dager får jeg fnatt av at streken er for sterk og mistenker tvillinger. Men skal ikke ha tidlig UL før uke 12/13. Det, sammen med OUL og evt etterkontroller etter behov får være nok. Vi tok ikke 3D med eldstemann (mini tittelen mister han nå til lillesøster eller lillebror. Åh, tenk om jeg får jente! En av hver! Men gutt er flott også, har så mye flott arvetøy...) og kommer ikke til å ta det med neste. Synes de 3D bildene ser skumle ut.. :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppskriften... Ikke at en persons oppskrift virker for andre, men jeg vet at prøvere ofte deler dette og er interessert..

Denne månedens kosttilskudd:

  • Jern (fordi jeg gav blod i slutten av juni)
  • Kalsium
  • Omega3 kapsler 
  • Folat 
  • Multivitamin
  • Bidronninggelé syklusdag 1 til 13
  • Wild Yam syklusdag 14 - ? (tar fortsatt)
  • Hostesaft (tok totalt fem doser i dagene opp mot EL, så ikke så flink som jeg hadde tenkt)
  • Pre-seed. Brukte Pre-seed syklusdag 13 og 15, EL test og smerter tyder på EL på syklusdag 15. 
  • Dager hvor vi trolig har hatt suksess: Sex på syklusdag 12, 13 og 15 (EL smerter og tegn på EL var 10-12 timer før sex på syklusdag 15, jeg trodde løpet var kjørt på det tidspunktet). Jeg var veldig irritert over at vi misset på syklusdag 14, den kvelden som EL test var positiv. Så dette barnet er enten laget på sex 2 dager før EL... eller et halvt døgn etter EL. Flaks!
Endret av Havrekjeksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dreiv å lurte på om jeg skulle gå for wild yam denne PP. EL i dag nemlig her, så nå ble jeg inspirert av suksessoppskriften din og tok en dose, og pakket resten ned i bagasjen. Så da krysser vi fingrene for at det gjør susen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kudos for å legge ut oppskrift! Alt av tips og inspirasjon, som faktisk virker for andre, er gull verdt, om enn så bare på psyken :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, @Jeey! Pre-Seed er et glidemiddel som er sædvennlig og som kan hjelpe dersom man mangler eggløsningslim. Jeg har funnet EL-slim tror jeg totalt to ganger nå både før eldstemann og i tiden frem til nå, og alle tre ganger jeg ble gravid så var pre-seed involvert i dagene før og rundt eggløsningen. Tror ikke det er noe alle trenger, men er overbevisst om at dette er det som har hjulpet meg aller mest.

Jeg er 4+1 i dag, og Ovia Pregnancy er søt og informerte om at min lille zygote er offisielt et embryo i dag. Jeg har klart å ikke teste... Skal teste 4+4 (lørdag) med min andre CB digital og håper at den da viser 2-3 uker, som er perfekt stigning fra lørdag som var. 

Symptomer:

Ingen kvalme. Litt press på høyre side, samme eggstokk som jeg hadde EL-smerter fra. Min gjetning er at det er press fra det gule legemet og at alt er normalt. Hadde press og ømhet på ene eggstokken første tiden sist også. Mensmurringer jobbet intenst i helgen men har roet seg. I går begynte brystene å bli ømme. Ikke trettere enn før, ikke humørsvinginger, ikke hyppig tissing... Håper jeg slipper kvalmen denne dagen!

Jeg skal be om å få flyttet dagboken til gravidbøkene, men er redd for å jinxe det.. vente litt.

Endret av Havrekjeksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våget meg ikke over på gravidbøkene før etter UL i uke 12 :tongue: Har jinxeskrekk selv. Fysjameg. Ringte ikke og bestilte svangerskapskontroll engang... Har funnet ut at jeg er mye mer overtroisk enn jeg trodde etter at jeg begynte med prøving/svangerskap! :fnise: Jeg var litt tidlig ute med litt av hvert første gangen jeg ble gravid, og det var veldig kjedelig å avbestille ting og tang da jeg mistet i uke 8. Så den følelsen henger godt igjen! 

Håper CB digital gir et perfekt svar! Jeg viste 2+3 ved IKM og begynte nesten å håpe på tvillinger! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Havrekjeksen! Tok turen innom dagboken din siden du tok deg tid til å svare mine maniske innlegg i tolkningstråden. Produktiviteten på jobb er ikke maks - jeg har skummet gjennom hele dagboka di :plystre: Og har var det jammen en hyggelig avslutning! Gratulerer så mye :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Produktiviteten synker gjerne veldig i prøvemodus, jeg kjenner til den. :) Hyggelig at du kom innom hit! 

Jeg er fortsatt litt i testepsykose, men det har resultert i at jeg nå er tryggere. Tok test i dag tidlig, flere dager siden sist. Og teststreken ble betydelig sterkere enn kontrollstreken, så det er fin stigning. Jeg kan bli bra sjokkert om CBD ikke viser 2-3 eller 3+ på lørdag. 

Vi har også begynt å planlegge litt. Eller, vi har begynt å få panikk.(Les: Jeg)

 

Jeg: Mini må ha større seng. Vi trenger sprinkelsenga!

Mannen: Ja, men ikke med en gang?

Jeg: Nei, men snart. Oooh, se, finn.no har masse søskentriller og tvillingtriller brukt og til bare noen hundrelapper.

Mannen: Hva er det?

Jeg: Sånn.. paraplytrille, bare for to?

Mannen: Det trenger vi ikke! Når minsten kan sitte i paraplytrille, så er Mini for gammel til å bli trillet på. 

 

Jeg glemmer det jeg. Mini er jo rett over to, og jeg tenker ikke på at når nestemann begynner å stabbe rundt, så er Mini nesten fire, eller kanskje fylt fire! Vi er også veldig flinke til å ikke bruke vogn. Vogna ble brukt i utallige kilometre til ungen var rett over året og begynte å gå. Da dro vi på små turer, butikker og varemesser osv med ungen på hofte og fikk løpe fritt til han måtte hvile litt på hofta eller på pappas skuldre en stund. Dette er gjort i ren latskap fordi det er styrete å ta med vogn når det ikke trengs. Vi lot den stå på 17.mai som var også. Mini marsjerste lykkelig i ...eh, ok. Rett over en kilometer og ble båret resten. 

Men all denne gåingen gjør at han er veldig vant til å gå, løpe og stå lenge. Det er nok ikke bare dumt. Så vi kjører på med søskenbrett og satser på at han går helt selv når minsten trenger sportsvogn/trille. Selv om disse søskensetene ser greie ut... http://cdn1.lekmer.com/1071874/productoriginal/syskonsate-2.jpg  <- bilde. 

Men han er jo litt tung, så brett blir kanskje best. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tilbake blodprøvesvaret nå, og skal begynne på hormoner i kveld ;) Så produktiviteten er bedre i dag, ettersom jeg endelig har fått et definitivt svar.

Skjønner det du mener med panikkplanlegging. Jeg holder på sånn selv om jeg ikke er gravid enda :sjenert: Her er mini rett over året, og vi merker allerede at tålmodigheten i vogn har sunket drastisk etter at hun ble flink til å gå. Skal vi på lengre turer nå, må vi ha flere laaange stopp så hun får løpt av seg litt energi. Dermed bruker jeg masse mental kapasitet på å vurdere hvorvidt vi skal selge "hovedvogna" og kjøpe søskenvogn, eller få tak i brett til vogna vi har. Og jeg aner ikke hvor gammel hun kommer til å være når nestemann forhåpentligvis blir født en gang :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å få svar og håpe dere lykkes igjen! :)

Jeg tittet på klokka på PCen nå som jeg begynte å skrive og ser at klokka var 11:11. Klikket på klikka og der kommer sekundviserene opp. Tenkte "Friskt barn" i det klokka viste 11:11:11. Ikke for å høres totalt fanatikerfrelst ut, men hallo, kan det BLI bedre eller. :P

Av symptomer så har jeg samme som får, men mine litt ømme pupper virker litt hovne. Altså, de vokser. Ikke mye, men nok at min perfekt passende t-shirt BH med cup'er som dekker brystene mine perfekt til vanlig nå har fått antydning til bul over kanten. Går og stapper på plass med jevne mellomrom. Har noen BH'er det cup'en er littegrann større, får velge dem fremover.

I DAG STARTER FERIEN! 3 uker og to dager deilig ferie! Mini skal ikke i barnehagen igjen før 23. august (siste feriedagen vår, vi blir med og gir myk start og kort dag etter ferien). Dumt at vi ikke skal bort når vi ser værkartet, men tror vi satser på hjemmeferie. Han er ikke så stor at mangel på Tusenfryd og Hunderfossen er et savn, så vi tar turer i skog og mark og masse besøk til besteforeldre, tanter og onkler i stedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok en cbd i dag tidlig, nesten i natt.. Var oppe pga ungen i femtiden og tok testen da. Den sa 2-3 uker, og i skapet med alle testene fant jeg en ubrukt cbd. Det stod stille, men så husket jeg at jeg kjøpte en topak da jeg hadde kjemisk i februar. Har nesten glemt at jeg var gravid noen dager da. Men leser tilbake i dagboka og ser at jeg tvilte veldig fordi testene var så svake. Så jeg hadde egentlig aldri håpet som nå. Den tredje testen ryker med om ei uke for å se 3+, men kun fordi jeg har testen der og ikke har tenkt å få flere barn. :fnise:

Mannen har begynt å snakke om å sterilisere seg, men vil vente til denne overlever sitt første leveår. Teit kanskje, men... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg godt igjen i å være testepsykose! Samboer tror det har klikka fullstendig for meg. 
I tillegg så legger jeg alle de brukte i skuffen på badet og betrakter dem hver gang jeg er der.. 
Jada, neida så... :heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dragoste

Hei! Nå har jeg sittet her i ca 1,5 time og lest igjennom alle disse sidene, veldig spennende! Jeg ble såppas oppslukt i lesingen at jeg følte virkelig både skuffelsen når det ble negativ test, og selvfølgelig gleden når den var positiv! Gratulerer!!:hoppendeglad:

Jeg satser på en april-baby selv.. er dpo 8 idag, tok min første test imårres, den var selvfølgelig negativ.. Jeg er 19 år, og dette er PP 2. Jeg kan ikke teste så alt for mange, for jeg har kun 3 billig-test staver og en CB digital.. Den digitale vil jeg ikke bruke før jeg faktisk har fått en positiv på en vanlig stav, og jeg vil helst ikke kjøpe flere før neste måned... så jeg tester nok på tirsdag neste gang :smilorange:

(nå har jeg aldri brukt EL- tester, så jeg går bare etter gjennomsnittet...så mulig jeg er 6-7 dpo, så jeg ble ikke så alt for skuffet over testen imårres)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å fy faen. Her feires første ferieuke med å gå opp en cupsize over helgen. Brystet er veldig såre. De vokste ikke i første graviditet før etter fødsel. Nå lurer jeg på om så tidlig vekst kanskje er tegn på at jeg får bedre og raskere til ammingen denne gangen. For vi slet endel med det i starten sist. Men brystene mine er to dinglende blåmerker i øyeblikket. Au. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dragoste
2 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Å fy faen. Her feires første ferieuke med å gå opp en cupsize over helgen. Brystet er veldig såre. De vokste ikke i første graviditet før etter fødsel. Nå lurer jeg på om så tidlig vekst kanskje er tegn på at jeg får bedre og raskere til ammingen denne gangen. For vi slet endel med det i starten sist. Men brystene mine er to dinglende blåmerker i øyeblikket. Au. 

Åhh heldige deg, nå ble jeg smått misunnelig, tro det eller ei... Er 10 eller 11 dpo, og fikk blenda hvit test... Har ikke troen på at det gikk denne gangen heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være du tester tidlig. Jeg er veldig glad i denne: http://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/dpo-chart.php?dpo=11 og i følge denne undersøkelsen er det 20% sjanse for å være gravid selv om man får negativ test 11 DPO. 

Jeg er nervøs nå. Puppene er ikke lengre varme og ømme, stikkingen på høyre side har gitt seg og jeg tisser egentlig ikke så ofte som jeg (tror og husker) at jeg gjorde sist.. Har plutselig fått litt mentalt-vondt i magen nå. :/ Men krysser fingrene har ikke hatt blødning eller noe tegn til at noe er galt. Det er jo tidlig ennå, 5+1 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dragoste
13 minutter siden, Havrekjeksen skrev:

Det kan være du tester tidlig. Jeg er veldig glad i denne: http://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/dpo-chart.php?dpo=11 og i følge denne undersøkelsen er det 20% sjanse for å være gravid selv om man får negativ test 11 DPO. 

Jeg er nervøs nå. Puppene er ikke lengre varme og ømme, stikkingen på høyre side har gitt seg og jeg tisser egentlig ikke så ofte som jeg (tror og husker) at jeg gjorde sist.. Har plutselig fått litt mentalt-vondt i magen nå. :/ Men krysser fingrene har ikke hatt blødning eller noe tegn til at noe er galt. Det er jo tidlig ennå, 5+1

Så lenge du ikke har noen tegn til blødninger så har du nok ingen grunn til bekymring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...