Gå til innhold

Havrekjeksen prøver igjen (nr2)


Havrekjeksen

Anbefalte innlegg

Kjpit med hvit test, så kos deg og prøv å tenke på noe helt annet i helga :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok med en test, for jeg måtte vite. Den ble hvit og nå har jeg skikkelige mensmurringer, uten tvilt mens på vei. Den kommer i morgen eller mandag, så da sparer jeg testene mine til neste periode og venter på det. Som jeg skrev i en annen dagbok så er barnebursdag i april myyyye bedre :)  Så jeg prøver å ikke være skuffet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du klarer å dempe skuffelsen med den tanken. April-baby høres meget bra ut, spør du meg! Det er den måneden flest har bursdag også, så det er noe spesielt med april, tror jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her med et stort glass iskald hvitvin med to jordbær i. Jeg har ikke tenkt å drikke meg full, men jeg fikk lyst til å si ja når jeg ble tilbudt og.. Jeg er 99% sikker på at jeg ikke er gravid. Så da så. Er hos en god kollega og får middagen servert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes virkelig idyllisk ut, ja. Nyt jordbær, vin og godt selskap! Forhåpentligvis blir det uten vin i slutten av neste periode, og en aprilbaby. Men mens man venter på det, er det viktig å nyte livet  :klem: Jeg tar også et glass vin i kveld, og å ha noen jordbær i var en strålende ide. Skål:biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aprilbaby 2017, here we come 😃 Får hvertfall prøve 😛 

Kos deg med vin og jordbær 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en stor klem jeg :hug: Kos deg med vinen og alt annet, også krysser jeg fingrene for aprilbaby. De lyse månedene mååå jo bare ha en god innvirkning! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg du takler veldig bra Havrekjeksen :) Jeg liker også aprilbabyplanen! Men uansett en :klem: til deg for de minuttene hvor det ikke er like enkelt! Kos deg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt altså, men ny sjanse neste måned! Så nyt kald vin i sommervarmenn når du kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perspektiv er en flott bil. 

Har nå hatt en lang samtale med en god venninne. Hun er like gammel som meg. Hun er barnløs. Hun er lærer. Hun elsker barn. 

Og hun er singel. 

Hennes sorg er ikke som min var før mini. Det handlet ikke om hun kan bli gravid, om hun må på hormonregime. Det handler om hun møter noen i tide. Bli kjent med i tide. Og som ønsker det hun ønsker. Hun har vært singel i snart fem år. Søt jente, men jobber mye og lange dager og har gitt litt opp kanskje? Hun bruker litt nettsider og apper og treffer noen i blant, men det har ikke blitt noe mer enn noen treff. Og hun har det vondt nå. Vi nærmer oss begge 33. Vi snakket om storken i Danmark og andre løsninger, men hun ønsker ikke dét. Hun ønsker seg familie. Ikke barn for enhver pris, og barn alene med en ukjent donor. Da vil hun heller være barnløs. Hun vil ha en familie. Få egen eller adoptere sammen med en "partner in crime" som hun sa. 

At jeg ikke ble gravid nå den fjerde skikkelige PPen min på barn nr to.... Det er ingenting å henge med nebbet for. Samme om det ikke klaffer neste måned. Jeg skal la meg bli litt skuffet. Men ikke flere kilometer høye fall. 

For i kveld fikk jeg rydde bort sandaler, leiebiler og kosedyr fra gulvet. Jeg plukket opp et par støvler ved ytterdøra og la merke til klissete fingermerker på døra satt av en som gjerne vil ut oftere enn han får. Også fikk jeg gå inn på rommet og legge dyna over beina hans og justere en gardin. 

Jeg er mamma. Å ikke bli gravid med nr to i det hele tatt vil bli en eventuell dyp sorg. Men det er lenge igjen til jeg gir opp. Mange år. Jeg kommer til å klare det. Og i mellomtiden må jeg huske å sette pris på det livet jeg har, og det livet jeg fikk være med på å skape. 

Resten av sommeren skal jeg være en "det som skjer, det skjer" prøver. Jeg skal teste etter EL, og forsøke vårt beste. Men i neste DPO-land skal jeg bare være mamma, ikke galskapsminister! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Jeg føler meg litt roligere nå. Men tok en test nå nettopp som ble hvit. I dag er IKM etter mitt hode og etter Ovia sine beregninger. Men jeg teller etter i gamle måneder og har dessverre ikke testet nok etter EL - men jeg lurer på om jeg har litt lengre lutealfase, kanskje 15-17 dager. Det kan variere litt leser jeg, og jeg har ikke tempet, så mine EL-dager er jo antagelser. 

Derfor skal jeg ikke få hetta om ikke mensen kommer i dag. Jeg tester igjen på onsdag om jeg ikke har noen tegn på at mensen er inkommende. Vi får se. Jeg har nok av ting å henge fingrene i. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må si meg enig med Beccy87, det var veldig fint skrevet, og viktig. Det er lett å miste det perspektivet der når man er midt oppi prøvingen og ønsker så inderlig at det går. Det gjelder meg også. Selv om jeg ikke har barn fra før, har jeg en fantastisk samboer, som jeg vil ha barn med, og evt. leve med bare oss to. Jeg har venninner som ikke er der, single og alenemødre.

Ønsker deg en flott mandag uten TR :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå fint skrevet! Jeg ble både rørt og takknemlig selv :rodmer:

Jeg har også en venninne som ikke er i nærheten av å stifte familie. Hun er 30 og fremdeles like partygirl som vi var da vi var 18. Det har liksom vært greit fordi hun har sagt i alle år at hun ønsker seg ikke barn. Hun har ingen problem med å jakte på mannfolk. De faller som fluer, men de varer som regel bare et par måneder før det er noe "drama". Jeg kjenner at jeg engasjerer meg mindre og mindre for hver historie hun har om alt de gjør galt. Nå sa hun nylig til meg at hun hadde begynt å kjenne at hun også ønsket seg barn. Hun er blitt tante og ser vel hvor godt det egentlig hadde vært med en liten familie selv. Nå er jeg bare spent på om hun klarer å legge fra seg partygirl-stilen og finne seg en kjæreste som er god nok. Mistenker at hun er litt kresen, for å si det sånn. Jeg håper det ordner seg for henne! Det hadde vært greit å liksom kommet mer i samme livssituasjon. Det er grenser på hvor mange snapper jeg synes det er interessant å åpne hver søndagsmorgen med høy musikk, hyling og selfies der hun gråter. 
Oi, nå ble visst dette et innlegg som passer seg best i min egen dagbok. Best jeg trykker send med en gang :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint skrevet! Man mister jo litt perspektivet når man er prøver, det har nok skjedd med oss alle. Har ei venninne som også var evig singel. Plutselig, for tre år siden, møtte hun drømmemannen på en eller annen nettside og nå er de samboere og har en ettåring. Får håpe det ordner seg for venninna di også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har begynt å spotte. Feire med sjokkis og game of thrones. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har så fine perspektiver du havrekjeks! Nå fortjener du sjokkis og GoT :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når tanta først må komme, så er i hvert fall sjokkis og game of thrones helt på sin plass. Håper du har en så god kveld som en kan ha med spotting. Det er aldri helt greit, selv ikke med perspektiv. :klem:

PS, vær så snill å ikke si noe om game of thrones, jeg har ikke sett de siste episodene enda. Måtte hoppe av bussen et stopp for tidlig her om dagen fordi jeg skjønte at de foran meg var i ferd med å røpe noe viktig. Men håper det var bra og spennende og fikk deg til å glemme tanta helt! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...