Gå til innhold

Havrekjeksen prøver igjen (nr2)

Havrekjeksen

Anbefalte innlegg

Så utrolig fint skrevet av deg her lenger opp :hjerte: Og du har så rett! Det er så utrolig viktig å være takknemlig over det man har. Da tror jeg også man får det bedre selv :) Du er så flink til å skrive!

Kos deg med GoT og sjokkis! Tenk, jeg har enda ikke rukket å se siste episode :bond: Det er nesten helt krise! Og takk for at du ikke spoilet, da hadde jeg blitt gretten :fnise: Har klart å unngå det så langt (men det er vanskelig!!)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud så trøtt jeg er. Har løpt beina av meg på jobb i dag. Første dag av mensen skulle vært rød i kalenderen og til bruk i fosterstilling på sofaen. 

Syklusdag 1. EL estimert 10 juli. Jeg liker den datoen. Det kjennes ut som det skal gå veien. Mannen og jeg diskuterte prevensjon etter neste barn og mannen lurer på sterilisering. Jeg synes to unger er nok, men en del av meg tenker panisk på nr tre.  Hahaha! Så måtte jeg si at han må tenke egoistisk for et sånt valg (ny kone som vil ha barn om ti år?) og det er ikke et valg vi skal ta som par, men han alene. Tror kanskje jeg såret ham litt. Jeg mener jo ikke at vi har nye ektefeller i fremtiden, men jeg mener bare at han må tenke på seg selv og ikke ta hensyn til meg (at jeg da kan slippe hormonprevensjon for eksempel). 

Men jeg akter ikke la ham stikke av og få kull nr to uansett. Han er min! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du fikk en god natts søvn og føler deg bedre i dag :) 

Jeg skjønner tankegangen din om prevensjon. Jeg ser heller ikke for meg et liv uten mannen, men jeg tenker jo realistisk. Folk skiller seg etter ørten år sammen og finner seg nye partnere. Personlig trives jeg godt på p-piller. De gir meg fin hud og jeg merker ingenting til humørsvingninger eller vektoppgang som mange klager på :) Så min plan er i alle fall å gå tilbake til min trofaste Yasmin så snart det er trygt ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedre i dag. Tenk, den vesle skrotten sov hele natta gjennom og lot meg til og med få gå på badet og stelle meg for dagen før han våkna. Men jeg kjenner jeg er babysyk. Til og med de tingene som jeg er litt redd for har jeg begynt å "lengte" etter. Å levere en i barnehagen med den andre i bilstol, midtvinters og all ting. Ja, jeg er en som planlegger å ta mammapermisjonen med eldste i barnehagen. Han er vilter og energisk og trives godt sammen med andre unger. Så vi beholder fulltidsplassen hans i ev evt permisjon, og heller lar ham være der kun i kjernetiden og med hyppige fridager hjemme. 

Jeg vil ha tooo... Det føles jo mørkt og umulig. Men vi BLE jo gravide i februar. Det holdt seg ikke så mange dagene, men det betyr jo at det er både fungerende svømmere og egg med i regningen her. Så.. en PP til. Da skal jeg ikke teste før 12 DPO. Se om "Weebs Effekten (TM)" fungerer for meg også. :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner til det med å lengte etter selv de tingene som blir litt slitsomme. Nattevåk, ja takk! Men jeg vet jo ikke hva jeg snakker om enda, så det er godt å høre at du som har en fra før også lengter. Da tenker jeg at det er nok mye som er slitsomt, men at det virkelig er verdt det :) 

Og du har rett, du ble gravid i februar. Det er bevist at ting fungerer, og ingen grunn til å tro at det ikke går igjen snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er verre enn du tror, @Illy. Slitsomt er fornavnet. Men det er absolutt verdt det. Jeg fikk helt sjokk og tror jeg var på vei inn i en fødselsdepresjon pga lite søvn og mye skrik i starten. Det kunne ikke falt meg inn å tenke på en til da. Fødselen var ingenting, skummelt, vondt og spennende på en gang. Men de første fire mnd? De er rimelig dystre i minnet, kun fordi jeg knapt sov. Litt var min egen feil. Fordi når ungen endelig sovna så lå jeg storøyd og titta på og lytta etter pust i stedet for å sove. Han som skrek sånn kunne jo ikke være SÅÅÅ stille? Så da ble jeg redd noe var galt. Men jeg vet alt dette, og jeg går gjerne en sånn tid imøte igjen. Fordi jeg vet det er midlertidig. Og vel verdt det! (Og det kan jo tenkes jeg får sovebaby?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååh. Mannen og jeg la mini og satte oss ned og så på bilder og videoer fra mini sine første to måneder. Små babyknirk og grønt, første stellet, de store øynene og rynkete nesa. 

Vil ha en sånn igjen ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj. Ser ut til at mensen har bestemt seg for at to døgn er nok plage for meg. Et luksusproblem, men jeg pleier vanligvis å plages i fire dager med det, hvor første og siste dag er mer spotting og blod på papiret enn på bindet... Håper det ikke betyr at jeg har hatt for tynne hinner i livmoren til egget..... Ny bekymring!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det, for det har blødd ganske bra i perioder, og kom sammen med menssmerter og verk i korsryggen... Og til helt riktig dato. Jeg tror ikke festeblødninger skal være så voldsomme?Spotter såvidt i dag, på dag tre, så mensen har vært et døgn kortere denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bidronning-gele og wild yam denne mnd.. kjøper i dag. Første frem til EL og sistnevnte etter EL (fordi det støtter progestoron i kroppen). Legene er skeptiske menneh.. jeg prøver! Sammen med pre-seed, folat og alle de andre tilskuddene såklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God plan! Jeg har ikke prøvd wild yam enda, men kanskje det er noe å prøve på neste pp... Ettersom den skal tas etter el, så har jeg god tid til å bestille (om jeg bestiller fra en norsk side hvertfall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helg... skal bli koselig! Selv om været ikke er det beste, så skal vi kose oss. Vi tittet mye på babybilder og små videosnutter de siste dagene. At han var så liten! Og innrømmelsetid: Jeg synes ikke babyer i alderen 3-4 måneder til rundt 10+ mnd er søte. De er mer rare. De er lubne og utrolige, men søte? Jeg fortrekker smårollinger som den jeg har nå. La merke til det når jeg tittet på bildene også, det skjedde liksom noe når han nærmet seg året. Ble "seg selv" og babytrekkene forsvant. :P Ting mødre ikke skal si. Han er jo nydelig skjønn nå! Nydeligste faktisk. Men babyer lager så søte lyder. Små knirk og smattelyder og sovegrynt. Sutter på underleppa si, myser med blikket og sovner i halsgropa di. De er jo uimotståelige i seg selv. Og jeg vil ha en ny! Mini tittet på seg selv bli badet og sa "beibi! Beibi! beibi!". Fortsatt litt baby-dilla. Blir nok en bra storebror en dag.

Sånn sett er ikke tre års aldersforskjell så dumt. De er fortsatt nærme nok til at de vil kunne leke sammen, ha felles interesser, feste sammen i tjueårene, etablerer seg kanskje noenlunde på samme tid, kanskje havne i samme studentby. Men med nok år mellom til at de ikke invaderer hverandres områder, de vil få gå på forskjellige fotballag og klasser/avdelinger. 

Jeg har en venninne som har en søster med under 12 mnd mellomrom. Ene ble utadvent, andre ble litt sjenert. De hadde mange felles intersDen utadvente endte opp med å bli kjent med alle klassevennene til den sjenerte søsteren gjennom henne. Så hun tok over "alle", og ble ekstra sårt for den sjenerte. Det er jo ekstremtilfelle, men med 3 års aldersforskjell er sjansen liten for at sånt skjer. Så får vi bare håpe jeg blir gravid i løpet av de neste 4 månedene så jeg får "innenfor barnehagefristen" neste år.. 

Mensen min er teit. Den "sluttet" og gikk helt over til spotting natt til i går, men jeg spotter fortsatt. Kun på papiret når jeg er på do, litt friskt og litt brunt. Kan det ikke bare bli ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 7! Jeg tar det som et godt tegn at jeg måtte sjekke appen for å være sikker på hvor langt jeg er i syklusen. Jeg tenker at jeg skal begynne å teste etter EL på syklusdag 10-11. 

Har hatt en strålende helg med familien. Mini har kosa seg og vi har besøkt og hatt besøk og en sliten unge har sovnet på rekordtid hele helgen. Vi fortsetter med litt sommeraktiviteter, lekeplass, svømmehall og mye tid ute hele denne uka. 

Jeg tror jeg vet favorittingen med å ha barn. Det er den følelsen når du har en kosete unge på fanget, eller deler seng med en sovende unge og legger armen rundt han eller en liten hånd holder din. Det er en sånn merkelig ro som senker seg. Som om alt er helt riktig akkurat da. 

Nest best er når ungen ler. Hele verden stråler når ungen din er glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syklusdag 9. Tok nettopp en EL-test, som var negativ. Forventet EL er på tirsdag/onsdag igjen, men siden EL var fire dager for tidlig sist så ryker det nå med en test om kvelden. Inntar solvipect daglig.. Håper det blir klaff. I så fall er vi omgitt av familie og venner rett etter positiv test (jeg har ferie mesteparten av august) og vil trolig røpe det for de nærmeste.. Åh, håperhåperhåper. Hele 20 dager til jeg skal røre ved en G-test. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres så herlig ut, den lille sovende ungen, og barnelatter! Så fine beskrivelser! :)

Lykke til med EL-jakten framover, du kommer til å få det med deg og være klar nå i hvert fall. Krysser fingrene for full klaff og aprilbaby! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til framover! Hadde vært en helt fantastisk nyhet å dele med familien i august :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...