Gå til innhold

Havrekjeksen prøver igjen (nr2)

Havrekjeksen

Anbefalte innlegg

Når jeg har hatt perioder jeg sliter med å sove har jeg satt på en podcast på mobilen. Da slipper jeg å ligge og tenke på at jeg ikke får sovne og så sovner jeg i løpet av en halvtime. Kunne det vært noe tror du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 dpo. 

Ikke ett eneste symptom, så dagene flyr faktisk, uten google saken eller noen mani. Fra syklusdag 6 og til i går så har vi hatt sex hyppigere enn annenhver dag.. Det er ett opphold på hele to dager uten, men det var etter EL, ellers har vi vært flinke men jeg tror jeg bommet litt med bruken av pre-seed denne måneden. Brukte det på den mest optimale dagen, men kunne med fordel brukt det kvelden før også.. Er ikke vant til å ha EL rundt syklusdag 14.

Er inne i en sånn periode denne uka hvor mini lar seg lettere legge, dusje/bade med pappa enn med meg, og spiser roligere sammen med pappa enn bare meg, så jeg har i noen slitne øyeblikk tenkt at jeg ikke bør få flere fordi jeg ikke klarer å ta vare på én. 

Også husker jeg at den ene er en trassig toåring. Sjarmerende alder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du har det rolig på google- og manifronten :) Ingen symptomer trenger jo ikke å være negativt, men det kan være ganske behagelig.

Jeg ser på vennepar  med barn  at det er ganske så slitsomt med toåring, og at de er trassige i de merkeligste situasjoner, men også fryktelig søte! Nå føler jeg at jeg kjenner deg så godt at jeg kan si med hånda på hjertet at du klarer å ta mye mer enn godt nok vare på en til, for du er ei flott mor for han du alt har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, tusen takk for oppmuntringen. :) Jeg tror nok vi skal klare en til også. Har alltid drømt om mer enn én, synes søsken er viktig. Men der jeg tidligere kunne dagdrømme om 3, så stopper det nå på 2 stk. For barn er travelt. Litt mer travelt og altoppslukende enn jeg tenkte over. At mini tyr mer til pappaen er jo på en måte behagelig, for han ordner gjerne ut med legging og dusjing han. Men jeg vil jo også. Og det er rart med det. Jeg er over 30, voksen og logisk tenkende, men jeg kjenner på "avvising" og sårhet fra mitt eget barn når han velger å være pappagutt en dag. Logikken klarer ikke overstyre følelsene i det hele tatt. Men man kan trøste seg selv med litt logikk etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 DPO, tre dager til test. Denne DPO-perioden har vært helt symptomfri. Ikke tettere i nesa, ikke rare smerter i magen, ikke humørsvinginger som ikke kan knyttes til noe logisk (Når man snubler i lekebiler, tråkker på lekebiler eller sklir på lekebiler, for eksempel)... så jeg har allerede avskrevet aprilbaby og satse på maibarn :) Noe som egentlig er greit. Det eneste som ikke er greit er å aldri blir gravid. Men vente en måned kan jeg alltids. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vanligvis har noen symptomer, så kan jo ingen symptomer være et symptom da :) Og 8 DPO er tidlig. Så ikke avskriv aprilbabyen helt enda. Men det kan være godt å ikke ha så mye forventninger og. Helt enig med deg når det gjelder den ventingen. Bare det ordner seg, så er ikke én måned mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig med Illy, ingen symptomer kan jo også være et symptom! Du vet aldri før IKM uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. Jeg vet ikke helt. Jeg spurte mannen om han hare magefølelse for denne perioden. Han hadde ingen. Han er ofte vokal når magefølelsen hans sier noe. Da jeg var gravid med mini hadde jeg stikkinger og smerter på ene siden som gjorde at jeg fryktet XU. Men i ettertid tror jeg at det var det gule legemet jeg kjente. I denne perioden var jeg mye nervøs for at det skulle gå galt og mannen sa alltid at han har en god følelse. Svangerskapet skal gå fint og barnet er friskt. Nå gikk ikke aaalt på hjul. Men mini er frisk og kvikk og glad. :) Så magefølelsen til mannen er det mest okkulte jeg tror på.

Nå er jeg 9 dpo og to dager fra testing. Egentlig burde jeg holde meg til søndag (IKM er tirsdag) men.. I følge denne siden har jeg 78% sjans for positivt resultat på DPO 11 dersom jeg er gravid.. http://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/dpo-chart.php?dpo=11

Så når tallene er på vår side, da tester vi!

Søvnproblemene ordna seg også, men var slitsomt igjen i natt, for det var så varmt. Lå oppå dyna hele natta og våkna ca hver halvtime fra klokka 5 og håpte det skulle være på tide å stå opp og ta en dusj. I dag er det shorts, singlet og badedag på verandaen! Jeg tar hjemmekontor i dag og tar samtidig en litt kortere dag. Mannen har ferie og herjer allerede rundt med mini. Men jeg gleder meg likevel til egen ferie. Late dager, grilling, lange shoppingturer, lekeland.. Og sove litt ekstra lenge annenhver morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, jeg klarte å fange Weebs' klokkegud! Jeg har fått det for meg at denne klokkeguden må være viktig. Men jeg har klart å misse denne klokkeguden med minutter hele tiden. Men i dag klarte jeg det. :fnise:  Viktige greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod opp og tenkte test i morgen, fire dager til IKM. Også hadde jeg litt god tid, siden mann og mini er hjemme og ordna frokost og jeg fikk være på badet i fred... Så endte det med test! 

http://m.imgur.com/lYTR5t6

Oj! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne streken her er etter tre minutter, den ble faktisk en anelse skarpere når det passerte fem minutter. Og jeg er 10 DPO! Denne streken er sterkere enn testen jeg tok i samme kopp som CB digital på IKM-dagen da jeg hadde kjemisk. I morgen blir det CB med ukeindikator, også ny av samme type neste lørdag og OH MY GOD! 

Aprilbaby, altså! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:strix: Jaaa! Gratulerer! Aprilbaby!! (Nå kjente jeg nesten et lite stikk av misunnelse, herregud har du hørt noe så dumt. Det var jo egentlig aprilbaby vi hadde planer om å prøve på, før vi bestemte oss for å tjuvstarte tilfelle det tok lang tid :fnise: ) 

Og dumme imgur som er blokkert her jeg er på ferie, sånn at jeg ikke får sett streken :snurt: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være klokkeguden, ja. :fnise: Men jeg klarte ikke å treffe klokkegud-tidspunkter annet enn i går.. 

Jeg traff et par ganger når klokkeradioen min var 0:00, men i mitt hode må det være 11:11 eller 22:22 for å telle! Sånn helt uten at jeg kjenner klokkereligionen til Weebs. 

Denne PP tok jeg også bidronninggele (frem til EL) og wild yam (etter EL), jeg tok et par doser hostesaft men ikke nok til å telle... og jeg brukte pre-seed de mest fertile dagene. Stort sett tror jeg ikke noe av dette betyr så mye, annet enn for psyken. At man gjør det man kan, liksom. 

...skal man slutte med wild yam når man blir gravid? Oh boy. Goooogleeee....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi! Den var tydelig! Gratulerer! :blomst:

Men hva er den klokkeguden? Jeg ble altfor nysgjerrig nå :ninja::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weebs som ønsker seg ting når klokka er 11:11 og 22:22, nesten som under et stjerneskudd. :) Er mitt inntrykk hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, sånn ja! Jeg ønsker meg ting når jeg har mistet en øyevippe og blåser den bort, skal definitivt inkludere klokkereligionen også, det blir jo flere ønskemuligheter :ler: Lov til å ta med kl 13:37 også, ja? :P

Endret av Leopanter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa, hurra! Aprilbaby:strix: Og for en flott strek! Dette blir jo en helt perfekt start på ferien. Og takk for informasjon om hva du har prøvd denne prøveperioden! Det noteres flittig! Klokkeguden også...jeg blir nødt til å få med meg 22.22 nå, i hvert fall én gang før EL denne måneden.

Sånn i verden utenfor dagbøkene får jeg litt vondt i magen når noen annonserer graviditet. Teit, for jeg er jo glad på deres vegne, men samtidig kommer redselen for å aldri få oppleve det selv med full styrke. Men her i prøvedagbøkene er det annerlerledes. Og nå drikker jeg morgenkaffen med en liten, glad tåre i øyekroken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...