Gå til innhold

Havrekjeksen prøver igjen (nr2)

Havrekjeksen

Anbefalte innlegg

Beklager det, fikk ikke boksen bort :)

Håper dere alle får oppleve den deilige følelsen av sovende unge på armen. Jeg vil så gjerne ha en til. Sovne mellom to sovende unger må være toppen av lykke! 

Så forresten noe sært i dag. Annonse for en reborn treff..  Jeg måtte Google det. Og det var så creepy. Dukker som ser ut som nyfødte barn. Enkelte får laget kopier av egne. Og de steller med dem, prater om dem og.. Voksne damer. Er ikke det litt..... Rart? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, jeg så akkurat samme greia i dag. Noen hadde lagt igjen et Hjemmet-blad på et bord her. Jeg tenkte det var meget spesielt med tanke på arbeidsplassen min :P 
Men der va det en annonnse med "Dukker til salgs". De så ut som skumle grusomme nyfødte babyer. Hvem vil ha sånne? Jeg kommer til å ha mareritt i natt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er litt rart, altså. Kanskje det er et slags instinkt eller morsfølelse som slår ut på en underlig måte hos enkelte? Da jeg var liten, ønsket jeg meg imidlertid virkelig ei sånn dukke. Og jeg skulle i hvert fall ha mange som voksen. Jeg skulle nemlig aldri slutte å leke! Men jeg har ikke noen nå, altså! Æresord. Jeg har ei dukke, babyborn dukka Julie, som ligger i skapet hos foreldrene mine. Hun kan spise, tisse og bæsje, men bortsett fra det, ser hun veldig lite ekte ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 11... I følge appen så begynner kaninuka i morgen, men det forutser EL på dag 17. Og jeg er halvveis forberedt på at det skjer på dag 14 igjen, så vi later som om kaninuka starta i går. Jeg er liksom ikke like optimist denne gangen som jeg har vært tidligere perioder. Jeg har begynt å bli litt redd for "secondary infertility", der man får et barn og sliter/ikke klarer å få barn nummer to. 

Jeg har veldig lyst til å bli mamma igjen. Den lysten og frykten for at det ikke skal gå, overskygger litt nå. Men det er bare små glimt av frykt, jeg har jo regelmessig syklus, jeg har fått et barn, jeg sleit riktignok med amming men ellers har kroppen min fungert, innenfor alle normale tidslinjer... Så dette skal gå. Kanskje. Nå er det også ganske nøyaktig tre mnd siden mannen var influensasjuk (som kan myrde spermen om man har høy feber, og det kan ta 70-90 dager å gjenopprette). Så kanskje jeg skal henge meg på håpet om at det var feberen som ødela alt og at det derfor klaffer til uka... 

Vi får se! Spennende er det uansett! Og jeg har glemt hostesaft i hele dag og dag tidlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror def er helt normalt å være tidvis pessimist med prøving (og alt annet som blir bestemt av sannsynlighet og tilfeldighet). men det er bare å legge inn aksjer nå uansett, fertiliteten blir vel ikke påvirka av pessimisme, så kanskje det går likevel :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja, det er sant :) Skal over på wild yam etter EL, så håpe det også hjelper. Er litt morsomt å gå inn i denne kanin uka, for vi er for en gangs skyld hjemme, uten gjester i de grønne dagene.

Kjenner det at vi faktisk har privatliv denne kaninuka gjør at det frister litt å flørte litt mer med mannen.. Men for et par mnd siden fikk jeg ham til å laste ned snapchat med svevende løfte om litt private bilder. Han lastet det fort ned. Men når responsen uteble på noen forsøksvis frekke bilder så følte jeg meg bare teit :P Samme med hintende meldinger fra jobb, for eksempel. Fikk gjerne et smil eller et hjerte tilbake, men jeg er jo tross alt kvinne og analyserer sånt som punktum og langt fra invitasjon til å fortsette.

Flere med lignende erfaring fra langtidsforhold? 

Så den biten er nok mangelvare på permanent basis, dessverre. Sikkert mye min egen feil, jeg er ikke så bra på å ta styring. Rart at man aldri skal være fornøyd, jeg synes vi fungerer så utrolig flott sammen ellers, både i hverdag,  motgang og i senga. Kanskje ta mot til meg å prøve igjen en dag. 

Jeg glemmer stadig å ta hostesaft. Har vel husket det ca en av tre døgndoser. Får sette min litt til pre-seed! 

Eggløsningstestene er negative og svake. Håpe denne syklusen er som forrige, med positiv test søndag eller mandag. :) Tiden går egentlig ganske fort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Havrekjeksen skrev:

Haha, ja, det er sant :) Skal over på wild yam etter EL, så håpe det også hjelper. Er litt morsomt å gå inn i denne kanin uka, for vi er for en gangs skyld hjemme, uten gjester i de grønne dagene.

Kjenner det at vi faktisk har privatliv denne kaninuka gjør at det frister litt å flørte litt mer med mannen.. Men for et par mnd siden fikk jeg ham til å laste ned snapchat med svevende løfte om litt private bilder. Han lastet det fort ned. Men når responsen uteble på noen forsøksvis frekke bilder så følte jeg meg bare teit :P Samme med hintende meldinger fra jobb, for eksempel. Fikk gjerne et smil eller et hjerte tilbake, men jeg er jo tross alt kvinne og analyserer sånt som punktum og langt fra invitasjon til å fortsette.

Flere med lignende erfaring fra langtidsforhold? 

Så den biten er nok mangelvare på permanent basis, dessverre. Sikkert mye min egen feil, jeg er ikke så bra på å ta styring. Rart at man aldri skal være fornøyd, jeg synes vi fungerer så utrolig flott sammen ellers, både i hverdag,  motgang og i senga. Kanskje ta mot til meg å prøve igjen en dag. 

Jeg glemmer stadig å ta hostesaft. Har vel husket det ca en av tre døgndoser. Får sette min litt til pre-seed! 

Eggløsningstestene er negative og svake. Håpe denne syklusen er som forrige, med positiv test søndag eller mandag. :) Tiden går egentlig ganske fort! 

Snart i de mest spennende dagene igjen :) Har du brukt wild yam før, og merket du noen forskjell i så fall? Det hjelper på å ikke har gjester rundt på alle kanter når man skal i gang med den heftigste baby dancen!

Jeg tror jeg kjenner igjen noe av det du beskriver. Her er mannen helt med på litt private bilder og hint når vi er fra hverandre (det er vi ganske ofte over tid pga jobb), men når det kommer til stykket og vi er hjemme sammen, er han ikke like med i det hele tatt. I starten av forholdet syns jeg han var litt vel lysten, men tenkte at det er vel bare typisk menn og fint det. Nå ser det ut til at jeg har mest og oftest lyst. Spesielt i kaninuka blir det litt problematisk. Jeg prøver å forføre, men så går ikke det etter planen og så ender jeg med å mase i stedet (prøver å slutte med masinga). Men jeg kan tenke meg at mannen din egentlig er veldig fornøyd med forsøkene dine allerede, men ikke helt har fått med seg hvordan han skal svare. Menn og meldinger vettu. Å få "ok."er det kjipeste.

Usj, hostesaft, altså. Jeg klarer ikke å glemme den fordi jeg gruer meg til hver slurk. Så nå skal jeg faktisk høre på anbefalingene dine bestille pre-seed i stedet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lystmessig er han nok hakket over meg, men kommunikasjon er mitt bord mer enn hans..  Enig i at "ok" er kjipe svar. Jeg leser så lett litt passiv-aggressivitet inn i svært korte svar, også blir jeg defensiv selv! Utrolig, etter over et tiår sammen. Jeg kjenner heldigvis meg selv såpass nå at jeg klarer å forstå at det ikke stemmer. Men savner litt meldinger som er litt rikere på ord og "pute-prat" på kvelden om tanker, drømmer, ønsker osv som de første årene. Blir stort sett praktisk informasjon som deles nå. Elsker bilturer, da skravler vi mye. Men nå demper jo faktisk toåringen på bilturen også, fordi mye handler om ham.  Jaja, man kan ikke vinne alle trofeer! 

For å snakke om noe helt annet, kanal fem har en serie "The secret life of 4 year olds", finnes i canal digital arkivet og kanskje på YouTube? Et kjempesøtt program om barns mentale utvikling. Jeg satt med tårer i øyene og fårete smil og jeg er ikke hormonell en gang! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv EL-test! Det ble aksjer i går, men ikke kvelden før..  Kjøre med pre-seed i kveld og de neste to dagene, så treffer vi kanskje blink? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin kveld kan man lage selv, men få ting til å feste seg og sånt, det trenger man flaks til! Synd å høre det ikke klaffet denne mnd for dere, Marimba :/ Det blir vår tur også, snart!

Jeg har nå glemt så mye hostesaft at jeg ikke kan telle bruk av den denne mnd... tror jeg har husket å ta fem doser totalt. Og ingen dager mer enn to.. Ettersom EL var positiv i går kveld, så skjer det vel i dag eller i morgen. EL-smerter vil jeg ikke kjenne i dag fordi jeg nettopp tok paracet mot en ekkel mandags-hodepine som kom snikende. Blæh. Gleder meg til ferie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omstendigheter og familieliv hindret litt i går... Og i natt i firetiden kjente jeg EL-smerter. Men sex 28-30 timer før EL burde ikke være helt ille, og siden det var med pre-seed og full pakke så får vi håpe at alt klaffer for aprilbaby. Nå er prøving omme for denne PPen, og øving gjenstår. :P Nesten bedre det, uten press (og uten de sexy pre-seed sprøytene..)

Hadde en skikkelig morsom natt. Sutrete barn ved tre-tiden, sutret igjen etter tjue minutter. Da oppdaget jeg bleielekkasje og at madrassen og pysjen og ungen var våt (og kald). Fikk skikkelig dårlig samvittighet og bytta bleia og pysj på en halvsovende unge i mørket og putta ham mellom oss etter å ha strippet barnesengen for vått sengetøy. Jammen godt det er helg sn... nei, vent litt. Tirsdag i dag. Faen!

Endret av Havrekjeksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere er nok innafor, med gode sjanser for aprilbaby da :) Slitsom natt! Håper det blir en veldig rolig dag med lite å gjøre nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Jo takk for trøsten. :) Kanskje jeg skal ta meg en dag avspasering på fredag... jeg tror kanskje jeg gjør det. Det er rolig på jobb og jeg har en dag til overs. Bestille meg frisørtime! Åh, for en deilig idé! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal definitivt ta noen rolige dager nå. Ferien som kommer snikende i august er jo full av ferier, turer og opplevelser, så greit å skru litt ned tempoet nå, når man kan. Været er jo litt sørgelig her på Østlandet, så det blir mye sofakvelden etter at mini har lagt seg, med teppe i fanget og kaffekoppen på bordet. Må også skaffe barnevakt til helgen. Hadde vært deilig med en date-night med Tarzan (Kan vi være enige i at Alexander Skarsgård er verdt å bruke litt tid på?) og litt tid sammen med mannen ute av huset i ro og mak. 

DPO 1.

11 dager til jeg skal ta graviditetstest.

14 dager til IKM. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn i DPO-land igjen! Håper du kom deg til frisøren, og ble fornøyd. Sofakveld er helt rett i dag. Jeg reiste inn til Oslo, og så for meg appelsinjuice i sola. Det ble appelsinjuide inne, gitt. Like før jeg bestiller meg en varm kakao. Alexander Skarsgård er vel verdt å bruke tid på, ja! :biggrin: 

Blir det live-testing? (håper det!). Og klarer du å vente til 12 DPO?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DPO 3. Jeg skal teste neste lørdag på DPO 11.

Jeg sover så utrolig dårlig for tiden! Det har helt sikkert ingenting med prøving å gjøre, det er bare en greie. Nå legger jeg meg og tenker "Håper jeg sovner fort" og etter en halvtime så begynner jeg å sukke og se på klokka. Også tar det 1,5-2 timer før jeg endelig sovner og er stuptrøtt når jeg står opp. Også skjer det samme neste kveld. En dag tidligere i uka skulle jeg legge meg tidlig. Jeg var i seng før 22, men jeg så klokka passere midnatt før jeg sovna. Det er irriterende! Også tenker jeg at det finnes alltids medisiner om dette fortsetter. Men ikke om jeg blir gravid.

Samtidig så var jeg supertrøtt og sliten og sov døgnet rundt som gravid, så kanskje det er medisinen som skal til?

Jeg skal uansett forsøke å være mindre gal i denne DPO-perioden. Hittil funker det. Ingen goggling av symptomer, festetidspunkt og tidligste testedatoer ennå. Nå skal jeg få unna litt jobb på morgenkvisten også dra hjem tidlig og ta en deilig tidlig helg med familien. Skulle bare ønske sommerværet spilte mer på lag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så slitsomt å ikke få sove! 1. trimester var den beste sovemedisinen jeg har prøvd i alle fall, håper du snart får teste den ut! :) Det ble en vane å legge seg ni på kvelden, så jeg fortsatte liksom bare. Så lå jeg bare der. "Øhkei..." :fnise:

Lykke til med mindre galskap og mer chill :) Testing 11 DPO er såvidt godkjent fra min side, men okeida ;) Siden det er deg så får det gå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...