Gå til innhold

Da blir det enda en liten på oss!


Småkjekset

Anbefalte innlegg

Siden jeg har lavt stoffskifte og går på Levaxin skal jeg ha tidlig time hos lege for å sjekke om dosering er rett slik at jeg ikke blir over- eller undermedisinert da dette er farlig for fosteret. Så da har jeg fått legetime om vel to uker, og er 6+6 når jeg har time. Satser på at vi bare tar blodprøver for å se hvordan nivåene i kroppen er, og at jeg kommer innom noen uker senere for resten av testene.

Tok en EL-test nå bare for å sjekke ståa, og har aldri fått så positiv før! Ingen tvil om at det er noe som skjer i kroppen om dagen :hjerte: 

 

2016-09-08 11.43.35.jpg

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlighet så oppblåst jeg er i kveld! Lurer på om det skyldtes mye luft i magen, men det er så fremtredende! Måtte ut av tightsen og rett i pysjbuksa etter at vi var i besøk i ettermiddag,  for det strammet sånn! For bikke å snakke om ømme pupper :daane:Skal bli spennende å holde dette skjult i flere uker enda om dette er like fremtredende hver kveld :fnise:

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6.9.2016 at 23.00, Småkjekset skrev:

Takk for det :strix:

Hyggelig med nytt spor i boka :vinke: Har du dagbok selv? 

Alltid hyggelig å lese at det endelig klaffer for folk. :)Jeg har ei dagbok som ligger under prøvere. Jeg er ikke den aller flinkeste til å skrive i den, men det blir da ett og annet innlegg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Snotra skrev:

Alltid hyggelig å lese at det endelig klaffer for folk. :)Jeg har ei dagbok som ligger under prøvere. Jeg er ikke den aller flinkeste til å skrive i den, men det blir da ett og annet innlegg. :)

Skal finne frem til den og følge deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dumt spørsmål: hva er Pergo og hvordan funker det?

Angående legebesøk så glemte jeg nevne i boka mi at jeg ikke fikk noen annen oppfølging enn blodprøvene før uke......12(?) eller noe. 

Stas med graviditet :nigo:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ludodama skrev:

Dumt spørsmål: hva er Pergo og hvordan funker det?

Angående legebesøk så glemte jeg nevne i boka mi at jeg ikke fikk noen annen oppfølging enn blodprøvene før uke......12(?) eller noe. 

Stas med graviditet :nigo:

 

Pergo eller Pergotime som det egentlig heter er et legemiddel for stimulering av eggproduksjon. Jeg fikk det sist grunnet manglende EL, og da altså manglende eggproduksjon.

Ble henvist til gyn som sjekket ståa med livmor og eggledere, og så fikk jeg resept på doble kurer for å få ting i gsng.  Og det funket det :nigo:

Tenker jeg bare sier til legen min at jeg er blitt gravid siden sist og at jeg gjerne vil sjekke stoffskiftet prøver nå, slik at han har resultat på det til neste ordinære første svangerskapstime :)

Utrolig stas med graviditet ja :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Småkjekset skrev:

Pergo eller Pergotime som det egentlig heter er et legemiddel for stimulering av eggproduksjon. Jeg fikk det sist grunnet manglende EL, og da altså manglende eggproduksjon.

Ble henvist til gyn som sjekket ståa med livmor og eggledere, og så fikk jeg resept på doble kurer for å få ting i gsng.  Og det funket det :nigo:

Tenker jeg bare sier til legen min at jeg er blitt gravid siden sist og at jeg gjerne vil sjekke stoffskiftet prøver nå, slik at han har resultat på det til neste ordinære første svangerskapstime :)

Utrolig stas med graviditet ja :nigo:

Smart :)

Jeg følte jeg leste i en brosjyre om Pergo(jada, krisemaksimerer allerede første pp :P ) at man ikke kunne bruke det når man har stoffskifteissues. Vet du om de snakket noe om det sist når du brukte det? Det virka jo tydeligvis siden du fikk bolle i ovnen :)

 

Endret av Ludodama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ludodama skrev:

Smart :)

Jeg følte jeg leste i en brosjyre om Pergo(jada, krisemaksimerer allerede første pp :P ) at man ikke kunne bruke det når man har stoffskifteissues. Vet du om de snakket noe om det sist når du brukte det? Det virka jo tydeligvis siden du fikk bolle i ovnen :)

 

Greit å være forberedt ;) Ingen nevnte noe om det til meg når jeg fikk det, regner med gyn eller lege hadde nevnt noe om det hadde vært et problem :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

@Marimba @Leviora @Weebs @Leopanter @A4-livet Takk for klemmer :klemmer:

I gåe leverte jeg E i barnehagen og dro ut på kirkegården med blomster.  Ble sitiende der en stund, klarte ikke helt å gå der i fra. Er ekstra tungt på merkedager å skulle gå fra henne, men det blir nok lettere med tiden. Mens jeg satt der og tenkte på ting vi har gjort fortalte jeg henne at hun skal få enda et tantegull. En det en ting hun satt stor pris på så var det alle tantebarna :hjerte:

Jeg dro på jobb på ettermiddagen og det gikk forholdsvis greit der, jeg hadde nok å ta meg til gjennom hele vakta. Men rett etter klokke 21 får jeg melding fra en av de jeg er tante til om jeg kunne ringe henne når jeg hadde mulighet. Hun hadde hatt en turbulent dag i dag, for det hadde kommet mange minner fra fjoråret og hun visste ikke helt hvordan hun skulle takle det. Hun gikk høygravid på denne tiden i fjor, og det å skulle glede seg over den lille ble overskygget av sorgen. Etterhvert som vi prater så har hun noe hun vil fortelle, slik at denne dagen kan få noe positivt også. Hun venter andremann! :hjerte: Jeg hadde sååå lyst å si at det gjør vi også, men jeg får holde ut til etter TUL. Men åhh, så gøy med blir å ha henne å kunne være sammen med i permisjonstide! Foreløpig termin hos henne er i april/mai, så her blir det ikke stor aldersforskjell! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Weebs skrev:

Så fantastisk at dere får så jevngamle barn! Det blir bra! Så gode nyheter å få på en sånn dag :) 

Det var akkurat slike nyteter som kommer godt med på slike dårlige dager! :)

1 time siden, Leviora skrev:

Åh, så moro! :nigo:Blir stas for ungene etterhvert også, tenker jeg! 

Det kommer til å bli veldig spennende med jevnaldrende :jepp: E og niesen min sin sønn er det 3,5 år imellom, så det kommet til å bli bra med 4 stykk med 5 års aldersspenn :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...