Gå til innhold

Da blir det enda en liten på oss!


Småkjekset

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De må jo ihvertfall ikke gå arbeidsledige :fnise:

Jeg bor på byggeplass om dagen. Lekkasje inne pga dårlig drenering ute. Har hen som har gravd opp utenfor huset, og det er ikke rart at vi får vann inn. Var en svær dam rett ved husveggen! :daane: E synes det er kjempespennende med gravemaskin og lastebil rett utenfor huset, så det er det eneste hun snakker om i barnehagen :) 

Det blir spennende å se hvordan ting blir når en skal ordne huset innvendig. De må ta opp det meste av gulvet i underetasjen, og der er soverommene, badet, vaskerom og gangen vår. Det skal visst ikke være et problem å bo her mens det står på, men jeg klarer ikke helt å se for meg hvordan en kan bo her med en fireåring når man må ta opp alt av gulv slik at det kan tørke i 2-3 uker, før man i det hele tatt får begynt å ordne det! Skulle det være lekkasje mot soverommene må gulvet og veggene rives der, så da blir det spennende å være her :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, det hørtes ganske kjipern ut (selv om gravemaskiner og store sandkasser ute er stor stas). Vi må også drenere etterhvert, for vi oppdaga plutselig at panelet nede i kjellerstua hadde bittelitt vannskader nederst i et hjørne... Men da er det bare kjellerstua, som vi egentlig ikke bruker, som det går utover. Og hagen da... faktisk irriterer jeg meg mest over at jeg må ta opp igjen tråden til robotklipperen vår :P styra så masse med å få den på plass :ler: . Men det må bli litt utover høsten regner jeg med... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det kjekkeste vi har holdt på med, og det er så kjedelig når det drar ut i tid! Vi tok opp gulvet i gangen i mai og har siden da hatt et provisorisk gulv å gå på. Og siden det er ferietid er det ikke så lett å få noen til å begynne å rette det opp heller. Håper bare at folk kommer hjem fra ferie snart slik at vi får orden på dette! blir helt tullete av å ikke vite om det går greit å bo her mens det står på, eller om vi må flytte inn hos foreldre/svigerforeldre mens det står på.

Jeg er bare så glad for at vi ikke hadde skrevet under på lånepapirer i banken for å kunne bygge nytt hus når vi oppdaget dette :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meget godt til hvordan det er å bo på en byggeplass! Fytti rakkeren. Når jeg ser tilbake på det nå, hvor ekstremt det faktisk var når vi bygget på/pusset opp, så forstår jeg ikke hvordan jeg ikke dævva av hele opplegget. Men når det stod på så var det akkurat som jeg satte på meg skylapper eller noe sånt. Når du må så går det på et vis :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått vært hos legen en tur. Digger han virkelig, så det var absolutt ingen ting å bekymre seg om på forhånd.

Jeg fortalte at forrige gang jeg ble gravid prøvde vi i over 1 år før jeg ble henvist til gyn, tatt prøver av meg og mannen, for så å få dobbel pergo Han lurte på om jeg ble utredet for noe når jeg var hos gyn, for å finne ut om det var noe som lå bak det faktum at jeg ikke ble gravid av meg selv men det ble ikke gjort. Blodprøvene var fine - her er tabletter - lykke til.

Så nå skal jeg henvises til en gyn for å bli utredet der. Har jeg ingen EL nå heller så er det greit å få hjelp, og han skulle sende avgårde i dag. Det er nok litt ventetid for å komme til, men jeg håper at jeg kommer til i løpet av høsten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig greit! Den følelsen av at ting er i gang, den må jo være ganske god! Det gjør vel også at man senker skuldrene litt, og det er jo bare positivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig sant! Jeg klarte jo å bli gravid med litt hormonhjelp sist, så da skal jeg det denne gangen også! :Nikke:

Jeg har visst vært hos den gynekologen jeg blir henvist til tidligere. Husket det ikke når jeg satt hos legen, men når jeg kom  hjem fant jeg ut at det var noe fryktelig kjent med navnet. Var der i fjor høst ifm celleprøve etter alt med søsteren min. Vet ikke om jeg har skrevet noe om det her eller om det bare er i bloggen her inne, men søsteren min fikk livmorhalskreft så da ble det nesten felles celleprøve på alle i familien. Jeg følte meg veldig trygg hos gyn, så det er godt å ha med nå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du fikk henvisning! Det er en bra følelse å vite at nå skjer det ting og tang :) Sendte legen henvisningen elektronisk? Håper det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellå! :vinke:

Håper det blir fortgang hos gyn og at du får litt hjelp med å bli gravid på egenhånd :)

Hvordan gikk det med søsteren din? :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Weebs skrev:

Så bra du fikk henvisning! Det er en bra følelse å vite at nå skjer det ting og tang :) Sendte legen henvisningen elektronisk? Håper det!

Det er veldig sant! Ble plutselig mer virkelig at vi prøver nå :jepp:

Mener han har gjort det med andre henvisninger. Kan jeg logge meg inn et sted og sjekke det tro :klo:

46 minutter siden, Leopanter skrev:

Hellå! :vinke:

Håper det blir fortgang hos gyn og at du får litt hjelp med å bli gravid på egenhånd :)

Hvordan gikk det med søsteren din? :klem: 

Heisann :vinke:

Sist jeg ble henvist fikk jeg svar dagen etter tror jeg, så håper jeg vet noe i løpet av uken :Nikke:

Gikk dessverre ikke bra med henne :tristbla: Hun hadde nok gått med det lenge før det ble oppdaget (forbannet lege som ikke tok henne på alvor!), så fra hun fikk det bekreftet til hun døde gikk det vel 4 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, kjære... :klem: Det var forferdelig trist å lese! :sukk: Det er så vondt, og den sorgen kommer man aldri over. Eller, i alle fall gjør ikke jeg det. Mista kusina mi i (en annen type) kreft for 7 år siden, og det gjør like vondt fortsatt. Men, på en eller annen måte kommer man seg jo videre... Skulle ønske jeg hadde noe vettugt å si, men, blæh. :riste: En stor klem til deg! :klemmer:   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Leopanter skrev:

Åh, kjære... :klem: Det var forferdelig trist å lese! :sukk: Det er så vondt, og den sorgen kommer man aldri over. Eller, i alle fall gjør ikke jeg det. Mista kusina mi i (en annen type) kreft for 7 år siden, og det gjør like vondt fortsatt. Men, på en eller annen måte kommer man seg jo videre... Skulle ønske jeg hadde noe vettugt å si, men, blæh. :riste: En stor klem til deg! :klemmer:   

Det er helt ubeskrivelig den tomheten og sorgen man sitter igjen med. Dette året har vært en evig berg og dalbane, hvor alle bursdager, høytider og merkedager har kommet og gått med en vond følelse. Man kommer seg som du sier videre på en eller annen måte, men det er ikke alltid like lett. Noen dager er bedre enn andre, og det må en bare ta til seg.

:klemmer: til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Småkjekset skrev:

Det er veldig sant! Ble plutselig mer virkelig at vi prøver nå :jepp:

Mener han har gjort det med andre henvisninger. Kan jeg logge meg inn et sted og sjekke det tro :klo:

Liiitt usikker! Jeg logger meg inn på Vestlandspasienten for å sjekke mine greier, men der ligger bare ting fra sykehuset, ikke fastlegen. Jeg er typen som ringer og maser da :P Sist legen min henviste meg til privat gynekolog så gikk jeg rett i bilen og ringte for å bekrefte at de hadde mottatt henvisningen ;) Så jeg ville gjort det. Men det er meg. Tålmodighet i minus :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Weebs skrev:

Liiitt usikker! Jeg logger meg inn på Vestlandspasienten for å sjekke mine greier, men der ligger bare ting fra sykehuset, ikke fastlegen. Jeg er typen som ringer og maser da :P Sist legen min henviste meg til privat gynekolog så gikk jeg rett i bilen og ringte for å bekrefte at de hadde mottatt henvisningen ;) Så jeg ville gjort det. Men det er meg. Tålmodighet i minus :plystre:

Når jeg ble henvist sist til samme gyn hadde jeg brev i posten dagen etter tror jeg :fnise: Så jeg får følge med. Som legen sa, hører jeg ikke noe innen rimelig tid måtte jeg ta kontakt så kunne han mase også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj.. Har fått senebetennelse tror jeg :sukk: Passer ikke i det hele tatt.  Holder på å ferdigstille en  genser som eldstesøsteren min skal få i bursdagsgave senere i måneden og det er den som er synderen. Vet at jeg bør legge den vekk og la armen få hvile, men det er ikke så lett! Blir rastløs av å ikke ha noe å holde på med om kveldene når E er lagt seg. I tillegg skal mannen dra vekk på sykkeltur i morgen og til fredag/lørdag sammen med svogeren vår, så da er jeg avhengig av to velfungerende armen når jeg skal være alene med E. Og så var det jobb da, greit å kunne bruke begge hendene i stell :fnise:

Jeg vil ikke knaske på tabletter,  men kan jo kanskje få tak i betennelsedempende salve og dose om det hjelper.

Jaja, ikke noe mer å få gjort i kveld.  Så får se hvordan den er i morgen.  Får godsnakke med en sykepleier på jobb i morgen ang gode tips; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingenting er som å sitte en søndagskveld i sofaen med strikketøy i fanget og tv-serier. For ikke å snakke om godteri :nigo:

Og innimellom klarer jeg jammen meg å snike på ting jeg kunne tenkt meg til neste ungen :fnise: Jeg undersøker tilbehør til vogn, babygym og alle de søte små klærne :hjerte: Ingen tvil om at strikkepinnene kommer til å gå varme fremover - det er så mye fint en kan lage til disse små :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, jeg vil også kunne strikke! Har sett litt i oppskrifter til baby da jeg lette etter et babyteppe som jeg tenkte å hinte til mamma om :fnise: Det hadde sikkert gått greit å gjøre det selv, men jeg kan ikke legge opp masker engang. Heter det det? Når du starter, liksom... :P Jeg har strikket et skjerf en gang. Og det ble skikkelig ujevnt! :ler: Smalt og bredt om hverandre. Grusomt stygt. 

Kan jo få et lynkurs av mamma kanskje. Stas med et teppe jeg har strikket selv :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter å legge opp ja :jepp:

Det er veldig kjekt når en lager noe selv, og med øving og råd fra moren din skal du se at det går fint :nigo:

Garnstudio har strikkeskole også, så der kan man lære og se hvordan det gjøres. Jeg bruker strikkeskolen innemellom når jeg står helt fast i hva jeg skal gjøre :)

Jeg skal hekle sauer til to stk som får baby på nyåret. Det er også veldig artig :nigo: Digger hobbyen min! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått time hos gyn i november. Mannen mente at det var fryktelig lenge til, men jeg måtte vente lenger sist jeg ble henvist så jeg er fornøyd :)

Håper jo at kroppen stabiliserer seg selv og gir meg eggløsning på egenhånd, men i tilfelle det ikke gjør det er det greit med den timen å se frem til!

Neste helg skal vi feire søsteren min i en stor fest, men siden jeg ikke har styr på syklusen min vet jeg jo ikke hvordan jeg ligger i løypa. Så i steden for å tenke på hva om og hvis, og koser meg med en skikkelig fest! Har planer om at den blir den siste på lang tid :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...