Gå til innhold

Elsker gentlemen.

Fremhevede innlegg

Gjest Blomsterert
Skrevet

Det virker som om det er helt "ut"her i landet? Han som låner deg jakka si(klassisk:-)

Han som åpner dører og behandler deg på en mer hensynsfull måte enn om han er med kompiser(sitter ikke å jabber om udelikate ting,men gir deg et blikk som sier at han skjønner det ikke er Ok når kompisene ikke har sperrer)

Han som tenker på meg,framfor seg selv(sånn:hva slags mat liker du? Hvilke filmer vil du se?)

Han som sier fra(på en rolig og ordentlig måte)når andre oppfører seg dårlig mot deg.

Dette handler ikke om at jeg ikke kan ordne opp selv,for det kan jeg:-) Det handler heller om at en som vil stå opp for deg.

Det er en som vil være der,avlaste litt kanskje.

Jeg blir dønn sjarmert:-)

Her i Norge synes det å være mer sånn kompisforhold mellom kjønnene.Det er som om alle ulikheter er visket bort mellom kvinner og menn,og det ER jo forskjeller.Det ser en jo tydelig,uansett likestilling.

For ordens skyld så mener jeg at likestilling,eller likeverd er viktig,selvfølgelig!

Men å bli satt pris på,på en tydelig måte,er bekreftelse på at en er spesiell.

Er det flere enn meg som mener dette eller? Eller det vet jeg jo,har jo en omgangskrets: -),men her tenker jeg på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker at jeg har lite interesse av å være en dørmatte for en jente som syns sånne gester er viktigere enn hvor kompatible vi ellers er som par. 

Anonymous poster hash: 1df31...e2e
  • Liker 10
Gjest Blomsterert
Skrevet

Tenker at jeg har lite interesse av å være en dørmatte for en jente som syns sånne gester er viktigere enn hvor kompatible vi ellers er som par.

Dørmatte?

Hvor kom det fra?

Skrevet

Elske er et sterkt ord. 

Gjest Blomsterert
Skrevet

Det er vel tvert i mot sterke og selvsikre menn som er det.

Du misforstår totalt.

Skrevet

Det virker som om det er helt "ut"her i landet? Han som låner deg jakka si(klassisk:-)

Han som åpner dører og behandler deg på en mer hensynsfull måte enn om han er med kompiser(sitter ikke å jabber om udelikate ting,men gir deg et blikk som sier at han skjønner det ikke er Ok når kompisene ikke har sperrer)

Han som tenker på meg,framfor seg selv(sånn:hva slags mat liker du? Hvilke filmer vil du se?)

Han som sier fra(på en rolig og ordentlig måte)når andre oppfører seg dårlig mot deg.

Dette handler ikke om at jeg ikke kan ordne opp selv,for det kan jeg:-) Det handler heller om at en som vil stå opp for deg.

Det er en som vil være der,avlaste litt kanskje.

Jeg blir dønn sjarmert:-)

Her i Norge synes det å være mer sånn kompisforhold mellom kjønnene.Det er som om alle ulikheter er visket bort mellom kvinner og menn,og det ER jo forskjeller.Det ser en jo tydelig,uansett likestilling.

For ordens skyld så mener jeg at likestilling,eller likeverd er viktig,selvfølgelig!

Men å bli satt pris på,på en tydelig måte,er bekreftelse på at en er spesiell.

Er det flere enn meg som mener dette eller? Eller det vet jeg jo,har jo en omgangskrets: -),men her tenker jeg på?

Helt enig med deg.

Hver gang jeg er ute i Oslo og handler, sykler, går, mister noe, etc: det er en utenlandsk mann som holder døren åpen, som hjelper å plukke opp hva jeg mistet, som gir det lille ekstra smilet,, som tør å si hei uten å tro at det er et friere...osv. Det er den utenlandske mannen som møter blikket mitt.

"Utenlandsk" betyr: britisk/engelsk, fransk, amerikansk, etc.

De norske skuffer...de ser usikkert ned, de enser ikke omgivelsene og hva som skjer rundt de og de er så lite høflige : - (

Anonymous poster hash: 27e78...901

• Liker 6
Gjest Blomsterert
Skrevet

Elske er et sterkt ord.

Ja,jeg vet.Du tar tydeligvis ting like bokstavelig som meg:-D

Men det er ordet jeg vil bruke da,kjærlighet er mye: ')

Gjest Angry Man
Skrevet

Det du beskriver TS går begge veier. "Å bli satt pris på, avlaste litt, bekreftelse" er noe begge kjønn har bruk for. Det blir veldig feil når det går bare en vei.

Skrevet

Ja,jeg vet.Du tar tydeligvis ting like bokstavelig som meg:-D

Men det er ordet jeg vil bruke da,kjærlighet er mye: ')

Ja, det er sant :)

Gjest Blomsterert
Skrevet

Helt enig med deg.

Hver gang jeg er ute i Oslo og handler, sykler, går, mister noe, etc: det er en utenlandsk mann som holder døren åpen, som hjelper å plukke opp hva jeg mistet, som gir det lille ekstra smilet,, som tør å si hei uten å tro at det er et friere...osv. Det er den utenlandske mannen som møter blikket mitt.

"Utenlandsk" betyr: britisk/engelsk, fransk, amerikansk, etc.

De norske skuffer...de ser usikkert ned, de enser ikke omgivelsene og hva som skjer rundt de og de er så lite høflige : - (

Anonymous poster hash: 27e78...901

Ja,nettopp:-)

Godt å se at vi er flere her,for virker som det er bannlyst å mene nemlig:-)

Skrevet

Dørmatte?

Hvor kom det fra?

Du er en dørmatte om du gir jakka de til noen annen. Stol kan du dra ut selv, dører klarer du også å åpne. Jeg er ikke en sirkusape som skal gjøre små triks for deg fordi du syns det er underholdende. 

• Liker 5
Gjest Blomsterert
Skrevet

Det du beskriver TS går begge veier. "Å bli satt pris på, avlaste litt, bekreftelse" er noe begge kjønn har bruk for. Det blir veldig feil når det går bare en vei.

Ja,jeg skjønner hva du mener.

Jeg gir jo selv også!

Men nå handlet dette om hva andre jenter/kvinner tenker om det: -)

Gjest Blomsterert
Skrevet

Du er en dørmatte om du gir jakka de til noen annen. Stol kan du dra ut selv, dører klarer du også å åpne. Jeg er ikke en sirkusape som skal gjøre små triks for deg fordi du syns det er underholdende.

Åh,jeg er så glad jeg ikke møter mange som deg:-D få deg litt selvsikkerhet gutt!

Skrevet

Jeg er i 40-årene og da jeg var ung, så var dette helt normal oppførsel fra menn. Men dette har forsvunnet mer og mer. Istedet sitter jeg igjen med et inntrykk av at folk generelt har blitt mer og mer kyniske og ser kun på hva et forhold kan GI de istedet for å se hva de kan tilføre et forhold. Folk har rett og slett blitt for egoistiske.

Anonymous poster hash: 9e691...10a
  • Liker 11
Skrevet

Åh,jeg er så glad jeg ikke møter mange som deg:-D få deg litt selvsikkerhet gutt!

Det er nettopp det jeg har. Jeg trenger ikke oppføre meg som en veldressert hund som utfører de gestene enkle kvinner finner underholdende. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg er i 40-årene og da jeg var ung, så var dette helt normal oppførsel fra menn. Men dette har forsvunnet mer og mer. Istedet sitter jeg igjen med et inntrykk av at folk generelt har blitt mer og mer kyniske og ser kun på hva et forhold kan GI de istedet for å se hva de kan tilføre et forhold. Folk har rett og slett blitt for egoistiske.

Hva tenker du som kvinne at du tilfører forholdet når du etterlyser tradisjonelle gester fra mennene?

• Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet

Ja, det er sant :)

Hehe,vi må skjerpe oss: -D

Skrevet

Hehe,vi må skjerpe oss: -D

Jeg prøver!  :fnise:  Men nå har jeg feber, og da blir jeg bare ennå mer vrang. 

Skrevet

Hva tenker du som kvinne at du tilfører forholdet når du etterlyser tradisjonelle gester fra mennene?

Skjønner du ikke det? At jeg som kvinne vil gi mer enn jeg får i et slikt forhold. Det er jo det som er greia. Man ønsker å gi. Og når man vet at den andre part setter stor pris på dette, så betyr det mye. Om jeg tar imot en jakke en kald kveld, av en flott mann, så blir jeg utrolig lykkelig og takknemmelig og får mer lyst å gi han mer tilbake.

Det handler om å gi - ikke å få. Om en mann er generøs mot oss så betyr det at han er glad i oss.

• Liker 6
Gjest Blomsterert
Skrevet

En ting er at jeg viser tydelig at jeg setter pris på det,og uttrykker det.Jeg bidrar da,er ingen primadonna:-D

Lager han et godt måltid,overrasker med ting jeg finner ut han liker,selvfølgelig.

Dette handler ikke om "å ta",eller" kreve".

Det handler om hva vi jenter/kvinner setter pris på.

Kan en ikke lage en egen tråd om hva menn liker da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...