Gå til innhold

Hvordan få closure med en mann som ikke vil snakke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg var i et forhold som fikk en veldig brå og merkelig slutt, og har slitt hardt for å komme over det, fordi jeg ikke forstår. (vil ikke bli sammen med han igjen.)

Er vant til at man snakker litt sammen i ettertid for å få klarhet i ting, men han er stum som en østers. Jeg vet han har hatt en vanskelig barndom, men vet ikke om det er konflikskyhet eller egoisme som ligger til grunn for væremåten hans nå. Jeg møter på han med jevne mellomrom, og derfor er det ekstra ubehagelig når han snur seg bort som om jeg er det verste mennesket på jord.

Spørsmålet mitt er: Hvordan bør jeg gå frem for å ha best mulighet for å få han i tale?

Hvis jeg viser veldig mye forståelse og empati så kan det kanskje virke masete, men hvis jeg er for casual vil han kanskje ikke forstå hvor viktig det er for meg.

Jeg ønsker ikke argumenter for hvorfor man ikke skal ønske closure/at man skal drite i det, for det vet jeg veldig godt, men vil gjerne ha råd fra de som har lykkes i å myke opp eksen. Tips til hva man kan si, etc.



Anonymous poster hash: e9b01...97a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skriv et brev til han hvor du skriver alt du tenker og føler - så brenner du det opp og går videre.



Anonymous poster hash: 848b5...93b
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvor utrolig slitsomt det er å forholde seg til noen som totalt ignorerer deg, og ikke minst ekstra smertefullt. Jeg aner ikke, hva med å gi han litt tid?



Anonymous poster hash: 2632f...dcc
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du ikke ba om å høre den andre siden av saken, men det kan godt være han har fått closure og ikke har behov for å prate med deg mer. Det må du dessverre bare respektere

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva svarer han egentlig når du spør han? Absolutt ingenting?



Anonymous poster hash: 79fc3...53a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han blir neppe og snakke. Blei separerte for 6 måneder sider. Ho er også en østers, kald skulder, bruker 2 døgn på og svare en sms. Å vi var sammen i over 12 år. Tipset jeg kan gi deg på og myke han opp er faktisk og gå videre. Tenk på all energien du kaster vekk. Er ikke verdt det, jeg har prøvd 200 måter og myke ho opp. Ingen funket.

Anonymous poster hash: e1460...001

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare godta at du aldri får svar på spørsmålene dine og gå videre. Da får du closure.



Anonymous poster hash: c9bc7...982
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva svarer han egentlig når du spør han? Absolutt ingenting?

Anonymous poster hash: 79fc3...53a

Nei, ingenting. Så det var et svare strev å få tilbake klær og filmer og sånt som lå igjen i leiligheten hans.

Anonymous poster hash: e9b01...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen, men jeg må igjen presisere at jeg bare ønsker å høre fra de som har forslag til hvordan man kan gå frem, eller som har fått det til selv.



Anonymous poster hash: e9b01...97a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du ikke ba om å høre den andre siden av saken, men det kan godt være han har fått closure og ikke har behov for å prate med deg mer. Det må du dessverre bare respektere

Kan ikke si jeg har så mye respekt for han etter det der. Det er da vel ikke bare hans behov som skal være viktige.

Anonymous poster hash: e9b01...97a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke si jeg har så mye respekt for han etter det der. Det er da vel ikke bare hans behov som skal være viktige.

Anonymous poster hash: e9b01...97a

Hvorfor er dine behov viktigere enn hans? Vil han ikke prate kan du faktisk ikke tvinge han. Get over it.

Anonymous poster hash: c9bc7...982

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...) eller egoisme som ligger til grunn for væremåten hans nå (...)

Anonymous poster hash: e9b01...97a

Er det egoistisk av han å ikke ville prate med deg, men ikke egoistisk av deg å mene at det er noe han burde gjøre?

Anonymous poster hash: a7ae8...7b1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er menn dsv, feige og konfliktsky drittsekker. Skriv et innlegg på facebook-wallen hans, at han er en feig dritt :)



Anonymous poster hash: 99a25...efc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan ikke si jeg har så mye respekt for han etter det der. Det er da vel ikke bare hans behov som skal være viktige.

Anonymous poster hash: e9b01...97a

Det trenger du ikke ha heller. Men han behøver ikke ta hensyn til dine behov lengre, da dere ikke er sammen og en del av hverandres liv/dagligliv. I bruddsituasjoner er det naturlig å beskytte seg selv, og hvis dette er det som er riktig for han så må det få være greit det og.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er litt tid? Det har gått 2 mnd nå.

TS

Anonymous poster hash: e9b01...97a

...opp til 1 år, kanskje mer, vet ikke. Beste er kanskje prøve å gå videre så vil han kanskje imøtegå deg på et senere tidspunkt.

Er det egoistisk av han å ikke ville prate med deg, men ikke egoistisk av deg å mene at det er noe han burde gjøre?

Anonymous poster hash: a7ae8...7b1

Om han ikke bærer noen nag til TS og har gått videre skulle det ikke være noe i veien for å rekke ut en hånd til sin ex som sliter. Men siden han ikke svarer tenker jeg han enten løper fra problemene som han ikke vil face (ts) eller så er han bitter osv. Hadde han kommet over henne burde han være istand til å holde en åpen kommunikasjon, det er voksne mennesker det er snakk om.

Anonymous poster hash: 2632f...dcc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er voksne mennesker det er snakk om.

Anonymous poster hash: 2632f...dcc

Og voksne mennesker burde vel respektere at andre mennesker ikke ønsker å prate med en?

Anonymous poster hash: a7ae8...7b1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og voksne mennesker burde vel respektere at andre mennesker ikke ønsker å prate med en?

Anonymous poster hash: a7ae8...7b1

Du kommer til å få en del erfaringer når du selv blir voksen.

Anonymous poster hash: 2632f...dcc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...