Gå til innhold

Venninne kjøpte hus uten lån, snyltet på oss


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vår venninne har spart i ca 8 år og kjøpt seg hus uten å ta en krone i lån. Huset kostet 1,1 million, og dette har hun altså greid å spare. Hun har bodd hjemme og spart omtrent alt hun har tjent, hun er 28 år gammel.

Vi andre i vennegjengen finner det i grunn utrolig irriterende, for hun har alltid fåt låne penger av oss, uten å betale tilbake, fordi hun bodde hjemme og hadde dårlig råd, slet med økonomi osv, så viser det seg at hun hele veien bare har spart og spart.

Vi har sponset henne og tatt henne med på ting hun ikke hadde råd til, fordi det er jo trist at èn ikke får bli med hvis alle kan spandere en hundrings så går det.

Dette varte jo i flere år, hun fikk til og med av og til penger rett i handa fordi hun ikke hadde råd til en regning og slike ting.

Vi er bestevennene hennes, og hun var så uærlig, vet ikke hva vi skal tro.

Hun fortalte det til oss med glede og stolthet i stemmen, hun hadde kjøpt hus for over millionen, og spart alle pengene selv. Jeg ble stum, klarte ikke å si et ord, det jeg burde ha sagt er "har du lurt oss hele denne tiden??????????".

Anonym poster: 82cfd9186f03675581f4b74115760c87

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

krev å få tilbake det hun har lånt, etterpå ville jeg ikke giddet å ha mer kontakt med henne om jeg var deg.

Anonym poster: 97490436a7a41d75638ab2d96c50aab5

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du høres smått psykopatisk ut som ikke gleder deg på din venninnes vegne. Det er tydelig at hun har spart så at hun er blitt lidende og ikke har kunnet unne seg den samme gleden som dere har hatt. Jeg synes du burde gledes på hennes vegne heller enn å bli misunnelig og bitter.

Anonym poster: 1f8914359f7df7edbe8ac8a7a4ac10dc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du høres smått psykopatisk ut som ikke gleder deg på din venninnes vegne. Det er tydelig at hun har spart så at hun er blitt lidende og ikke har kunnet unne seg den samme gleden som dere har hatt. Jeg synes du burde gledes på hennes vegne heller enn å bli misunnelig og bitter.

Anonym poster: 1f8914359f7df7edbe8ac8a7a4ac10dc

Å spandere kino og slike ting er en ting, men at hun trengte hjelp til regninger pga sparingen er noe helt annet.

Det kunne hun ha spart seg for.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og dere kaller dere venninner? Da burde dere glede dere over hva hun har klart:)

Er du riktig vel bevart? Hadde du følt det samme hvis du hadde sponset og sponset en venninne som hadde gjort noe slikt? Hva hvis du selv bodde i leid bolig?

Anonym poster: 2a448f4db788012b8e9da2f84ffc76db

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du høres smått psykopatisk ut som ikke gleder deg på din venninnes vegne. Det er tydelig at hun har spart så at hun er blitt lidende og ikke har kunnet unne seg den samme gleden som dere har hatt. Jeg synes du burde gledes på hennes vegne heller enn å bli misunnelig og bitter.

Anonym poster: 1f8914359f7df7edbe8ac8a7a4ac10dc

Psykopati var en diagnostisk betegnelse på et syndrom av abnormale personlighetstrekk. Personlighetsforstyrrelsen karakterisertes av en svikt i eller total mangel på grunnleggende sosiale ferdigheter og følelser som medfølelse og empati, altså i samspillet med andre mennesker. En person som lider av psykopati, kaltes psykopat eller sosiopat

Litt rask ute med å dra psykopat-kortet, eller??

Til TS:.

Jeg skjønner godt dere er skuffet, dårlig oppførsel av ei venninne.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan dere kan ha trodd at en som bor hjemme og er i arbeid, virkelig ikke har en eneste krone.

Liten deltidsjobb, strenge foreldre som ikke har hjulpet henne. Det kan godt stemme det med at foreldrene aldri bidro, men det tror jeg de gjorde med tanke på hvor mye hun fikk spart.

I følge henne tjente hun bare slik at hun betalte litt leie, sine egne utgifter og noe mat i hjemmet. Og dermed ikke kunne være med på aktiviteter som kostet penger alltid. Det startet slik, så ble det til regniger som ikke ble betalt, fordi hun ikke hadde penger, lån ble til gaver fordi hun var helt fra seg over å ikke kunne betale tilbake osv osv.

Anonym poster: 82cfd9186f03675581f4b74115760c87

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og dere kaller dere venninner? Da burde dere glede dere over hva hun har klart:)

I all verden? Jeg hadde blitt stolt av venninnen min for å ha kjøpt hus uten lån og tenkt at hun var flink, men hvis hun hadde snyltet av meg i mange år og fått penger til regninger osv hadde jeg følt meg utnyttet.

Synes du høres smått psykopatisk ut som ikke gleder deg på din venninnes vegne. Det er tydelig at hun har spart så at hun er blitt lidende og ikke har kunnet unne seg den samme gleden som dere har hatt. Jeg synes du burde gledes på hennes vegne heller enn å bli misunnelig og bitter.

Anonym poster: 1f8914359f7df7edbe8ac8a7a4ac10dc

Unnet seg samme gleden? Disse vennene har gitt henne penger til regninger! Alle må betale regninger. Noe annet med kino, reiser osv. Men hun har "lurt" vennene sine til å tro at hun har kjempe dårlig råd, når hun egentlig har hatt over en million kroner på sparekonto. Det er drøyt!

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å liksom ha det så trangt økonomisk at man må ha hjelp fra venner for å betale regninger samtidig som man sparer opp over en million? Jeg tror faktisk jeg hadde blitt en smule irritert jeg også!

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde blitt rasende. Hun hadde ikke vært min venninne lenger iallfall.

Anonym poster: c34a21cfbfd7be86e5577c27e42c5078

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å liksom ha det så trangt økonomisk at man må ha hjelp fra venner for å betale regninger samtidig som man sparer opp over en million? Jeg tror faktisk jeg hadde blitt en smule irritert jeg også!

Helt enig! :Nikke:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å liksom ha det så trangt økonomisk at man må ha hjelp fra venner for å betale regninger samtidig som man sparer opp over en million? Jeg tror faktisk jeg hadde blitt en smule irritert jeg også!

Jeg tror jeg hadde blitt skikkelig forbanna og følt meg lurt. Glad jeg ikke har slike venner!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

fordi hun bodde hjemme og hadde dårlig råd

Anonym poster: 82cfd9186f03675581f4b74115760c87

Får man dårlig råd av å bo hjemme? Logikken?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier egentlig venninnen din når dere konfronterer henne med dette?

Litt interessant å vite hva slags unnskyldninger hun har for å ha lånt/fått penger, når hun egentlig hadde masse.

Endret av kaffemor
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette varte jo i flere år, hun fikk til og med av og til penger rett i handa fordi hun ikke hadde råd til en regning og slike ting.

Dette sier vel det meste. Om planen hennes var å bevist leve av dere sånn at hun fikk kjøpt hus eller det bare er hun som har et sykt forhold til penger (bare i min mikroskopiske vennekrets finnes det to personer som nærmet blir fysisk uvel av å dra kortet) vet jeg selvsagt ikke.

Hadde jeg vært deg ville jeg samlet hele gjengen (regner med at venninnene dine hadde samme reaksjon som deg) og hatt en seriøs samtale om det. Dersom hun ikke ser hva hun har gjort feil og tilbyr å gjøre opp for seg så kutter du henne ut, enkelt og greitt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUN har dårlig råd, derfor bor hun hjemme. Eller hadde dårlig råd, og derfor bodde hjemme, nå har hun jo eget hus, det er det ingen av oss andre som har enda.

Jeg har ikke konfrontert henne, men ei annen venninne snakket med henne på facebook chatten, og da hadde hun sagt at hun hadde jo hatt dårlig råd, for pengene hadde hun satt av til sparing, det så hun ikke noe galt i, og det var vi som tilbød oss å støtte henne økonomisk.

Det siste har hun nok litt rett i, men når bestevenninnen din ringer deg gråtende fordi hun ikke har penger til feks medisiner eller en regning, hva skal man gjøre da? Eller, mange hadde kanskje sagt "gå til nav eller noe", kanskje skulle vi også gjort det, men vi trodde jo virkelig at hun IKKE hadde penger, og vi stilte opp.

Anonym poster: 82cfd9186f03675581f4b74115760c87

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...