Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ser ut til at vi er inne i siste fase av opprøret i Libya! Opprørerne har i løpet av 24 timer kommet seg inn og tatt kontroll over Tripoli, Libyas hovedstad! Sky News sender historiske bilder live, opprørerne står i kø for å komme inn i byen, de møter ingen motstand og folk strømmer ut i gatene for å feire og ønske dem velkommen. I tillegg kommer det meldinger om at Khamis brigade, Libyas spesialstyrke, har overgitt seg. Det blir også flere og flere påstander om at Saif, gaddafis sønn er arrestert.

Uansett hva som skjer videre, dette er en historisk dag og viktig seier!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hører rykter om at Kadhafi er død? Uansett: :danse:

Skrevet

Jeg hadde forventet noe litt mer spennende fra Moussa nå.. Blablabla NATO blablabla.. Moussa, hæren deres har gitt seg! Folket i Tripoli har gått ut på gatene for å FEIRE med opprørerne! Face the facts!

Skrevet

Jeg hører rykter om at Kadhafi er død? Uansett: :danse:

Gaddafi dør 3 ganger i uka, jeg spretter ikke sjampisen før jeg ser bevis! :lur:

Skrevet

Moussa: folk slåss fordi de elsker Gaddafi og vil ha ham som sin rette leder..

Ja, det er derfor opprørerne har møtt NULL motstand!

Skrevet (endret)

Fantastiske bilder på AJE fra både Tripoli og Benghazi.. :rodmer:

Live bilder fra AJE på linken i innlegget over.

Endret av Vampen
Skrevet

3 av Gaddafis sønner (Saif, Saadi og Mohammed) skal være arrestert!

Skrevet

Litt rart at hverken NRK eller Tv2 makter å dekke dette. Fyrverkeri i gatene i Tripoli nå. Så det er nok slutten for Gaddafi. Man burde utlevere han til UK slik at han kan bli straffet for lockerbee.

Skrevet

Nrk og TV2 sender bare reprise av dagens minnekonsert om og om igjen.

• Liker 1
Skrevet

Det er det jeg har sagt lenge, norsk media har vært håpløse når det gjelder Libya. Skru på Al Jazeera English eller Sky News, eventuelt klikk inn på livestreamene deres.

Skrevet

Nå ser det ut til å spre seg til andre byer også.. Folk reiser seg mot siste rest av Gaddafis styrker. Det begynner også å bli mer og mer klart at Gaddafi ikke er i Tripoli.

Skrevet

Litt rart at hverken NRK eller Tv2 makter å dekke dette. Fyrverkeri i gatene i Tripoli nå. Så det er nok slutten for Gaddafi. Man burde utlevere han til UK slik at han kan bli straffet for lockerbee.

ICC er stedet for Gaddafi, for han bør stilles til rett for langt mer enn Lockerbie. Forbrytelser mot mennesker i mange land.

Skrevet

Situasjonen i Tripoli er vel fortsatt ganske utrygg, foreløpig.

Vet noen om det stemmer at Gaddafi har rømt til Algerie?

Skrevet

Situasjonen i Tripoli er vel fortsatt ganske utrygg, foreløpig.

Vet noen om det stemmer at Gaddafi har rømt til Algerie?

Det vet vel ingen ennå.. Det spekuleres villt i hvor han er.

Skrevet

Ta dette med en klype salt, men: ReutersReuters Top News

ICC PROSECUTOR'S SPOKESWOMAN SAYS HAS CONFIRMATION GADDAFI HAS BEEN DETAINED

Skrevet

Hurra! Endelig frihet og demokrati!

Forøvrig kan det nevnes at Libya var en av regionens mest progressive nasjoner med den høyeste levealder og levestandard på kontinentet, mindre enn 10% analfabetisme(for førti år siden var nivået 90%) og mindre enn 5% underernærte. Sistnevnte tall er nå mindre enn tilsvarende for USA. I tillegg hadde Libya en unikt(sammenliknet med andre land i regionen) godt utbygd velferdsstat og et sosialistisk styre som blant annet fjernet skatt på mat som respons på økte matpriser. Det er i det hele tatt vanskelig å finne en muslimsk nasjon med så få diktatoriske trekk som Libya, men dette spiller selvsagt ingen rolle for internasjonale, vestlige krefter som i stadig større grad baserer seg på Realpolitik.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...