Gå til innhold

Da var det vår tur!


Småkjekset

Anbefalte innlegg

Hei og velkommen til prøverdagboken til meg og min kjære!

Alt er ganske så nytt innenfor prøververdenen, da jeg sluttet med p-pillen i går. Men har allerede begynt med folat, så innbiller meg at jeg har begynt riktig :)

Da jeg har gått på pillen i 4,5 år er jeg ikke sikker på hvor lang tid det tar før syklusen min blir som nomal igjen, men er lov å håpe at det ikke tar så lang tid!

Kort om meg og min kjære:

Vi blir 22 og 29 år i løpet av sommeren, og har vært sammen i 4,5 år. Jeg holder på med mitt tredje år av lærerstudiet, mens min samboer er i fast jobb. Vi har det kjempe flott sammen, og ser virkelig frem mot den dagen vi står med en positiv test i hånden! :)

Hvis det er noen som har gode tips til gode nettsteder og bøker jeg kan lese i er det bare å komme med det.

:velkommen: skal dere være!

Oppdatert:

Den 8. april 2012 ble mannen min og jeg foreldre til den herligste lille jenten man kan tenke seg :rodmer: Så denne boken tar også for seg vår nye hverdag som foreldre :hjerte:

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med ny dagbok :) Sluttet selv nylig med p-piller men vet ikke helt om jeg våger å kalle meg prøver enda... Kan vel kalle det skrekkblandet fryd :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Her må jeg selvsagt følge med!

Ønsker dere masse lykke til med prøvingen, mitt beste tips er sikkert det du ikke vil høre; ikke stress! :fnise:

I tillegg til Folat kan det være lurt å ta Omgea3. Lurer på om de kanskje ikke har noen så "pre-gravid-vitamin"-greier på apoteket? Stikk innom og spør! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Olive og Iril

Ikke stress ja, hehe. Er veldig greit å ikke gjøre det nå, for vi har jo ikke kommet helt i gang enda. Men blir nok vanskeligere etterhvert, men da får jeg bare prøve å bremse ned :)

Tenker meg innom på et apotek i morgen for å se om jeg finner meg flere vitaminer og andre ting som kan være bra å ta :)

Resten av dagen og kvelden kommer til å bli brukt ute i det fantastiske været. Håper dere andre får en flott dag videre også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis!! så gøy!! :hoppe::klem:

Gravitamin er lurt, da får du alt i den, kanskje ikke omega3.. husker ikke, ellers kan du kjøpe den utenom. er folat i gravitamin boksen :)

Endret av Epica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Epica

Hvilket vitamin/kosttilskudd er det som er best å ta hvis en tar folat utenom? Er en skikkelig pyse når det kommer til å ta tabletter, så klarer å tvinge dem i meg hvis de er kjempe små, ellers har jeg problemer :fnise:

Bestilte meg eggløsningstester fra billige-tester i sted, så lurer på hvordan det kommer til å gå å prøve dem ut når de en gang kommer. Er vel gjerne greit å vente ihvertfall en syklus med å prøve å finne EL da jeg ikke aner hvor lang tid det kommer til å ta før den vanlige TR kommer. Og er gjerne greit å bruke EL-tester for mangfoldige penger før jeg sånn ca vet når jeg bør teste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Smaragd

Bestilte meg eggløsningstester fra billige-tester i sted, så lurer på hvordan det kommer til å gå å prøve dem ut når de en gang kommer. Er vel gjerne greit å vente ihvertfall en syklus med å prøve å finne EL da jeg ikke aner hvor lang tid det kommer til å ta før den vanlige TR kommer. Og er gjerne greit å bruke EL-tester for mangfoldige penger før jeg sånn ca vet når jeg bør teste.

Heisann, og velkommen til prøveverdenen :)

Jeg begynte å teste etter EL ca 10 dager etter jeg sluttet på pillen. (Cerazette)

fikk bare en svak skyggestrek lenge, men så begynte den å bli gradvis sterkere når jeg var på dag 17 etter pilleslutt.

På dag 20 var begge strekene like sterke - og jeg hadde da eggløsning på dag 20-22 tenker jeg.

Så kom TR på dag 33.

Så EL kan komme kjapt etter pilleslutt ja :)

(Og jeg hadde gått på piller i 11 år i strekk!!!)

Etter denne aller første mensen etter pileslutt, fikk jeg EL igjen etter 14 dager, og TR på dag 27 og sånn har syklusen min stort sett holdt seg siden(Har variert med en dag bare)

Jeg har vert prøver siden slutten av oktober, så det er nå blitt et halvt år allerede :(

Så om du klarer å slappe av og ike stresse for mye med alt dette her, tror jeg det er bra.

De sier kroppen lett kan gå i feil modus om man prøver for mye, og at det er først når en slapper av med prøvingen at det faktisk klaffer :)

Er klart ikke noe morro å måtte vente lenge, når man allerede har bestemt seg for at man vi ha en baby - men sånn er det nå engang bare :)

Håper du er av de heldige som det klaffer raskt med! :klemmer:

Masse lykke til og kos dere med :humpe:! :nigo:

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til som prøvere :klem:

Sender over litt babystøv slik at det skal klaffe fort hos dere ;)

:strix: :strix: :strix: :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaragd og Icing :vinke:

Hyggelig med nye besøkende :)

Jeg får vente og se når disse eggløsningstestene dukker opp i postkassen og prøve meg litt frem med å teste. Skulle gjerne hatt full oversikt over når jeg kan forvente meg det ene og det anddre, men det tar nok litt tid så jeg får bare vente tålmodig :fnise:

Jeg sitter nå å bare venter på å få min siste pillemens. Når den en gang kommer går jeg da offisielt inn i PP1? Skal ikke være lett å holde styr på alt som skal skje nå fremover kjenner jeg.

Takker for babystøv, og håper det fungerer raskt! :strix:

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

Jeg får vente og se når disse eggløsningstestene dukker opp i postkassen og prøve meg litt frem med å teste. Skulle gjerne hatt full oversikt over når jeg kan forvente meg det ene og det andre, men det tar nok litt tid så jeg får bare vente tålmodig :fnise:

En ting du ganske sikkert kan forvente fremover, er å bli totalforvirra på alle kroppens forandringer ;)

Supersåre brystvorter, ømme pupper, stikkinger i magen, spotting, kvalme, svimmelhet, humørforandringer er bare NOE av det jeg har hatt etter pilleslutt... :gjeiper:

Jeg gikk fra en kropp som var stabil på det meste, og lite forandringer på i løpet avsuklusen - til en kropp som forandrer seg HELE tiden!

Skremmende hva disse pillene gjør med kroppen vår!

Jeg skal aldri mer gå på pillen!

Humøret mitt er MYE bedre nå enn på pillen (Til sambo sin store glede såklart :nigo: )

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. vitaminer var jeg på apoteket i dag og kjøpte en pakke som het Gravid, denne. Ligger små poser med flere piller i hver, tror det var fem kanskje? Der er det folat som dekker anbefalingene, omega3 og diverse andre vitaminer. Regner med man kan ta de mens man prøver også. Den var på 30% tilbud nå, på Apotek1, men vet ikke om det gjelder hele landet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vitaminene skal jeg sjekke ut :) Hvordan er størrelsen på de ulike tablettene?

Hehe, ja jeg kan ikke si at jeg gleder meg til alt som kroppen kommer til å gi meg av blandede signaler fremover. Men det er for en god sak så da er det greit :jepp:

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var overraskende små i forhold til hva jeg er vant med. F.eks. var det to omega3-tabletter, og de var ganske små, vanligvis tar man jo én stor. Er sikkert fordi mange gravide sliter med brekning og oppkast. :)

Så i tilbudsavisen vi fikk med fra Apotek1 nå at de reklamerer med tilbud på disse vitaminene, så da antar jeg det er over hele landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gjest Alabama

Heisann.

Blir spennende å følge deg på veien! :jepp:

Leste det du skreiv om vitaminer og sånt, men trenger man egentlig det før man er gravid? Tror det holder med folat. Ihvertfall hvis du er frisk og sunn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med nye besøkende! :velkommen: skal dere være :jepp:

Er ikke sikker på om det er vits å ta vitaminer allerede nå eller om det er like greit å vente til jeg en gang får TB.

Var innom apoteket i dag og der hadde de ikke den pakken du nevnte, Iril, så da ble jeg anbefalt å bare kjøpe den vanlige multivitaminen til Nycomed. Fikk beskjed om at disse tablettene var kjempe små at det ikke skulle være noe problem for meg å ta dem (har problemer med å svelge tabletter), så kan si jeg var mildt sagt sjokkert når jeg så størrelsen på dem. De var var større enn noen andre tabletter jeg har tatt! Så blir nok gjerne til at jeg venter med å ta slike tabletter til jeg klarer å finne noen som er mer Småkjeks-vennlig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er det første dag av min siste pillemens i dag. Vil det da si at jeg er inne i min første PP? :klø:

Gleder meg virkelig til disse dagene er over, for har ikke vært i noe god form de siste dagene. Har skikkelig vondt nederst i magen, så får snart krype til korset å knaske på noen paracett :frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...