Gå til innhold

Politihøgskolen 2009


icee

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg tar ansvar og starter en ny tråd;) Var ikke så delaktig i 08 forumet, men var ofte innom å leste (var litt mer aktiv 07 tråden):) Dette er 3 gang jeg søker (skal søke) og føler at kvinneguiden er blitt en stor del av søknadsprosessen!

Lurer litt på om dere vet noe om det nye opplegget ang søknadsprosessen? Annet enn det som står på phs.no?

Håper at de som har vært med på de tidligere forumene hiver seg på en ny runde, og selvfølgelig alle nye fremtidige politibetjenter;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MikeDelta

Lykke til! Skal prøve å følge med litt her og heie håpefulle kandidater fram :) Forøvrig om det er noen spørsmål om opptak eller skolehverdag kan jeg prøve å være behjelpelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Noen som vet om det er blitt bekreftet at de skal ta opp flere studenter neste år? Har hørt to-fire klasser som skal bli plassert en annen plass enn oslo/bodø....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet om det er blitt bekreftet at de skal ta opp flere studenter neste år? Har hørt to-fire klasser som skal bli plassert en annen plass enn oslo/bodø....

Gratulerer med ny tråd! :) Spør gjerne om det er noe dere lurer på ang utdanningen. Er 1. klassing i år

Det blir 4 klasser på Kongsvinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ligger folket ann til de fysiske testene?

For min egen del trener jeg som en gud for tida. Henger litt etter på det meste. Men det ordner seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener 4-5-6 ganger i uka, men ikke så mye rettet direkte mot testene. Gikk veldig greit i fjor, så tar ikke like tungt på det i år. Jeg lå bokstavelig talt hver kveld og grua meg til testene :S Har heldigvis litt mer avslappet forhold til både det og intervjuet i år :D

nevers: Har du søkt før? Hva ligger du etter på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut bodyglove :) Kommer til å grue meg jeg og når det begynner å nærme seg. Hehe.

Jeg har aldri søkt før, så det blir spennende å se om jeg kommer inn eller ikke.

Ligger mest etter på kroppshev og løping. Kroppshev skal gå greit, men er litt bekymret for løpingen. Sliter en del med beinhinnebetennelsen. Noen tips ang. det?

Endret av nevers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at folk begynner å stikke innom allerede! :-)

Nevers: Når det gjelder beinhinnebetennelse vil jeg råde deg til å gå til lege for å få betennelsesdempende, og så ta det HELT rolig i forhold til mye gåing og jogging... Har du først fått betennelse tar det lang tid å bli kvitt (jeg fikk det i forsvaret etter mye marsjering osv...)

Kjekt å høre at det blir nye klasser på Kongsvinger! Blir jo mange studenter i 09 da...! :-)

Jeg ligger litt etter på treningen... Har vært en del syk, men må snart sette meg opp en plan mot opptak. Fikk 13 poeng i fjor, og håper på å forbedre det til neste opptak (hvis jeg får den gleden av å bli kalt inn i år også...).

Det blir veldig spennende å se hvordan de utfører en veldig lang søknadsprosess, på så mye kortere tid som de skal denne gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til, alle sammen. Denne tråden var veldig nyttig for meg under søknadsprosessen i fjor. Som endel andre her går også jeg i GU1 i Oslo, og trives veldig godt sålangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut bodyglove :) Kommer til å grue meg jeg og når det begynner å nærme seg. Hehe.

Jeg har aldri søkt før, så det blir spennende å se om jeg kommer inn eller ikke.

Ligger mest etter på kroppshev og løping. Kroppshev skal gå greit, men er litt bekymret for løpingen. Sliter en del med beinhinnebetennelsen. Noen tips ang. det?

Jeg sleit og veldig med løpinga i fjor, riktignok ikke betennelser, men med resultatene. Har du prøvd selve testen? Jeg satte opp banen selv i en park og løp. Første gangen (høsten 07) klarte jeg bare 19 runder, på opptaket var jeg vel litt i underkant av 30 (holdt til en femmer). Den siste måneden løp jeg sikkert testen 2-3 ganger i uka, og det hjalp virkelig! Moralen er; kom deg ut å legg deg ned i gjørma :D

ps: som de andre sa, ta det veldig med ro hvis du er i gang med betennelser! Et alternativ kan være å svømme, intervaller. Da får du både den anaerobe treningen samt teknikk på svømminga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det best å trene seg opp til svømmedelen? Intensive intervaller, eller langdistanse? Veldig dumt spørsmål kanskje, men bare lurer på hva en får mest ut av i forhold til de 100 meterene vi skal svømme;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som tidligere aktiv svømmer vil jeg anbefale deg å bruke litt tid på å lære deg svømmeteknikkene godt(vendinger, svømmetak, fraspark), det vil du spare mye tid på. Utenom det ville jeg svømt både intervaller og langdistanser for å få en god og fin vannfølelse. Har også hørt om flere som har tatt kontakt med en svømmeklubb og har fått være med dem på treninger.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fyttikatta, den løpetesten unner jeg ingen ;)

Den er tung, men det er ti minutter med viljestyrke. Vil anbefale alle å tvinge seg selv til å løpe den et par ganger før opptak, alt etter hvor godt trent man er fra før. Det er uansett greit å ha vært gjennom den minst én gang før opptaksdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...