Gå til innhold

Bryllupsdagbok


afr0dite

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jøss, ser sannelig ut som om jeg klarte det! Nå må jeg bare finne ut av hvordan jeg kan legge den som ling i signaturen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg, jeg er IKKE godt i gang med planleggingen... Eller jeg TROR ikke det i allfall, etter å ha lest hvor stålkontroll alle her inne har :ler:

Men vi har funnet kirke, jeg har bestilig drømmekjolen :hjerter_rundt: , sko... hmmm... hva mer? Vi har holdt av et lokale.. Vi har funnet ut hvordan bordkortene skal være, og i påsken skal vi "bake" papir til invitasjonene:)

Så jeg er ikke heeelt ute og kjøre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi, ja det høres litt rart ut! Vi skal ha omslaget i hjemmelaget papir med tørkede roseblader, og man lager papir av PAPIR! :)

Man tar gammelt papir og dynker det i vann til det nesten går fra hverandre og lager en grøtaktig masse i blendern (!!), så gnir man det utover den størrelsen man vil ha, i den tykkelsen man vil ha, og suger vekk overflødig vann med en svamp. Så er det bare å vente til det tørker.

Man kan ha decaupagelim i blandingen også, sånn at man kan skrive på arkene man lager. Hvis ikke vil blekket bare gli ut i fibrene. Men vi har ikke tenkt til å skrive på de arkene uansett.

Vi skal ha sånne gjennomsiktige oljeark inni, med invitasjonen på den ene siden, og et bilde av oss fra egypt på den andre siden. Vi sitter på en kamel med pyramidene i bakgrunnen og kysser, og på himmelen er det en sky som er helt formet som et hjerte!! Ganske utrolig! Alle som ser det tror vi har manipulert det:)

Lurer bare på hvor mye gugge man må lage for å få nok invitasjoner? Hmmm... håper jeg får blendern min ren igjen også, for papir-smoothie høres ikke så godt ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri gjort det selv før heller, men hvis det blir vellykket og våre dyrebare blender ikke går *sensurert* limer jeg inn "oppskriften" til deg!!

Kameraet vårt ble stjålet i roma, men jeg kan jo ta bilde med mobilen når vi har gjort ferdig noen, så du kan se! :)

Kjipt med stjålet kamera, men jeg fikk jo noe annet veldig fint i roma!! Nemlig et frieri i de spanske trappene! :hjerter_rundt::dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: afr0dite!!

Gratulerer med frieri, og ny bryllupsdagbok!!

Er det lenge siden han fridde i Roma eller?

Hvilken kjole skal du ha?

*nyskjerrig*

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nevèsta

Frieri i de spanske trappene? Hørtes romantisk ut! Det er nå til sommeren dere gifter dere?

Fortell, fortell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, så gøy med så mange som spør!! :)

Jeg fikk tur til Roma i bursdagsgave i fjor sommer (24. juli - 05), og ante fred og ingen fare. Men det var visst mye planlegging i gang allerede!

Vi hadde i utgangspunktet tenkt til å reise i februar, for da er det så kjedelig i Norge med vinteren som ingen ende tar. Men jeg har vært mye syk i vinter så vi har utsatt det gjentatte ganger. Plutselig en dag kom kjæresten min hjem og sa at NÅ drar vi!

Jeg var ganske usikker siden jeg var så dårlig form og var redd for å bli liggende på hotellrommet hele turen. Men han var fast bestemt på at denne turen kom til å være et vendepunkt i livene våre! (Og jeg skjønte ingenting... :P )

Så vi reiste i midten av mars og bestemte oss for a ta det helt med ro, ikke noe overdrevet sightseeing. Vi holdt oss stort sett rundt de spanske trappene og tok livet herlig med ro i solsteken.

Jeg lå og sov i fanget hans i de spanske trappene da han plutselig begynte å lire av seg kjærlighetserklæringer. Jeg kjente et sug i magen og lurte på om han sa det det hørte sut som om han sa! Jeg rasjonaliserte det bort, og tenkte at "Rome has gotten to him!".

MEN, så reiste han seg opp, gikk noen trappetrinn ned, satte seg på kne, tok frem en ring og spurte om jeg ville gifte meg med ham!!!!

Jeg ble så sjokkert at jeg klarte ikke si noe annet enn HÆÆÆÆ???. Han måtte spørre enda en gang før jeg hev meg rundt halsen på ham og svarte "Herregud, JA!!" :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det også!! :)

Og nå er planleggingen i gang! Kjæresten min ville nemlig gifte seg så fort som mulig!! Så da blir det i sommer! Søstern min bør vel egentlig få æren for det meste av planleggingen som er gjort foreløpig! :)

Jeg skal ha en kjole som heter Emotione (hvit). Har ikke funnet noe ordentlig bilde av den, bare sånne modellbilder der man ser en flik av kjolen og masse ansikt og bevegelse. Men den er helt nydelig:) Og så skal jeg ha et langt mykt slør med ørsmå stener i som blinker når lyset treffer rett. Alle som har vært med og sett har begynt å gråte! :grine2:

Jeg har ikke helt bestemt blomster enda... Ikke hår heller... Skoene er i hvit silke, veldig myke og behagelige, noe som jeg har hørt er veldig viktig:)

Aner ikke hva slags undertøy jeg skal ha enda heller... Tror ikke det blir internetthandling, for jeg liker å prøve og vite at det sitter akk sånn som jeg liker det... Hmmm... Mye å tenke på:) Alle gode ideer er velkomne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med dagbok afrOdite!!

For et romantisk frieri :hjerte: Så artig at søstren din har planlagt litt på si da ;)

Syns du har fått orden på mye allerede jeg :Nikke:

Høres ut som en grisejobb å lage hjemmelaget papir. Men dog så lekkert det vil bli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, tror det blir mye gris ja, men jeg liker å grise litt + at jeg liker å gjøre litt sånne kreative ting:) Dessuten tror jeg ideen er så bra at vi bare MÅ få det til:)

Søstern min har kjøpt den store bryllupsguiden eller noe sånt, og jeg priser meg lykkelig! :):klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Tenkte meg bare innom og si Hei jeg....

Høres ut som et fantastisk frieri! Absolutt overaskende. Så gøy!

Blir spennende å følge med på hvordan det går med dere videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...