Gå til innhold

Bryllupsdagbok


afr0dite

Anbefalte innlegg

Så koselig for deg. lykke til med din kjære og din fremtid. skal sende masse gode tanker til dere...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tusen takk til deg. det er så koselig å høre noe lykkelige ting i denne verden. blir dere boende i Usa? vi må vel kanskje også ha en bryllups bok her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi bli boende i usa? Hmmm... den skjønte jeg ikke? Kanskje du forvirrer meg med en annen nå? :sjenert:

Ja, dere må ordne bok! Jeg fikk i går, og det er veldig gøy! :) MEN, advarsel: VELDIG vanedannende!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går jo selvfølgelig an å høre om det er mulig å holde oppe litt til for anledningen!  :)

Når er det egentlig brudeparet skal stikke av fra festen?! :sjenert:

Det kan jo dere finne ut av hva som passer dere :Nikke: Ikke noe fasit på det akkurat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he ja jeg bommet vist litt. jeg snakket med en som skulle gifte seg i usa :ler:

erd et ikke mulig å legge inn bilder her, jeg tenker da på bryllups bilder osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

måtte bare legge inn et innlegg når jeg så at dere snakket om å stikke av. I thailand så tar foreldrene brudeparet med seg og viser dem hvor senga er.. litt andreledes enn her i landet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihihi, morsomt! Jaja, spennende å endelig få sett senga da... :ironi:

Jeg lærte litt for noen sider tilbake siden at man kun kan legge bilder i tråder dersom man er supermedlem, men man kan legge link til bilder, og så kan man ha de i galleriet som også er her.. jeg har ikke helt bestemt meg enda, men det koster jo ikke akk svin å være supermedlem... og jer har jo blitt rimelig hekta...

Og da kan man ha sånn ticker også, som teller ned hvor lenge det er igjen til bryllupet! :grine2:

Foreldrene skal vel ikke se på?!? :overrasket::overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Afrodite!

Tusen takk for besøk i dagboka mi! :)

orsomt å lese om frieriet deres, romantisk :hjerter_rundt:

Blir morsomt å følge deg her inne!Masse lykke til videre,

Stor :klem: Bethina

Ps: Svare deg i dagboken min også jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nevèsta

Foreldrene skal vel ikke se på?!?  :overrasket:  :overrasket:

Du kan aldri vite. Kanskje de setter seg i fotenden av senga for å sørge for at alt går riktig for seg... Hvis de ikke bare sjekker om det er blod på lakenet dagen etter... Bare pass deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går jo selvfølgelig an å høre om det er mulig å holde oppe litt til for anledningen!  :)

Når er det egentlig brudeparet skal stikke av fra festen?! :sjenert:

Ikke meningen å være negativ altså, men vi bor rett ved et sånt selskapslokale der det står i kontrakten at det skal avsluttes og være stille der til 02.00. Vet det er mange som ikke klarer å avslutte i tide, og det er veldig plagsomt når du har folk som bråker utenfor soveromsvinduet ditt hver lørdag til 03.00... (Spesielt ille om sommeren når de og vi har vinduene oppe.) :tristbla:

Men det kan jo hende lokalet deres ikke ligger i boligstrøk, og at dere kan få være litt lenger. :klem:

Vi har tenkt i til å ha festen der selv, og er litt ekstra oppmerksomme på at vi må avslutte i tide. (Vi har planer om å begynne å forlate festen ca 01.00, og regner med å ha kommet oss avgårde til 01.30... Og da begyner vel gjestene å tenke på å forlate festen også tenker jeg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får se hva det blir til, jeg er ikke særlig begeistret for å høre sene fester når jeg vil sove selv.. :)

MEN, nå må jeg tilbake til papir-bakingen! Hurra:) :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere for meg der dere står og baker papir ;) Gleder meg til å se resultatet, for jeg har aldri sett hjemmelaget papir før...

Så flinke dere/du er :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig moro!! Men tar fryktelig mye lenger tid enn jeg hadde sett for meg! Hadde aldri trodd det tok flere timer å rive papir i småbiter!! :overrasket:

Akk nå tørker vi roseblader i ovnen, for vi må jo ha dekorasjonen klar før vi kan lage selve arkene!

Ganske moro faktisk! Har funnet ut at blir best resultat dersom man dekker rosebladene med sand! Da blir de flate og mest jevne i fargene!

Men det tar også tid, for vi har så liten ovn!! :grine:

Lurer på om vi skal ha små spor med rødt glitter også, eller om det blir too much... Hmmm... Lurer også på om vi ha nok klissete papirblanding?! :rosasmil:

Digital kameraet vi hadde tenkt til å kjøpe var utsolgt over hele byen :sur: , men så fant vi ut at de hadde det på en nettbutikk!! Hurra!! Jeg elsker å ta bilder, så da kan jeg ta opp den hobbyen igjen, PLUSS at da kan jeg legge inn litt ordentlige bilder av de fine invitasjonene vi lager! ;)

Oj, nå må jeg ta ut rosebladene fra ovnen! Hihi, moro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nevèsta

Høres ut som om dere har en morsom kveld! Skal rosebladene limes på, eller, hva skal jeg si, "støpe" de fast i papiret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, de skal "støpes" inn! Derfor de må være klare før vi begynner å kjevle ut papir-blandingen eller hvordan vi nå enn finner ut at er best å gjøre det!

Men ja, det er en skikkelig koselig kveld! Spiller kul musikk og påskerengjør litt mens vi venter på rosebladene i ovnen!

Gleder meg til å påskepynte, for jeg lagde så fine påskeegg ifjor! Jeg malte de i lyse farger og limte på ikoner av maria & jesusbarnet som jeg hadde printet ut på silkepapir + litt glitter rundt. :rosasmil:

Oj - tilbake til ovnen! Overrasket over at det tar så "kort" tid å tørke rosebladene!! (Én runde, that is - en hel bukett tar nok en del timer til... :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest nevèsta

Hvor har du lært å tørke blomster? Oppskrift? Beholder de fargen sin?

(Mange spørsmål, men interessant, dette!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig bare prøvd meg frem! Lette meg grønn etter tørkede roser i går, uten hell. I en hobbybutikk fikk jeg beskjed om at man tørker jo urter i ovnen, så det går sikkert med blomster også.

Så jeg ringte sporenstreks til mamma, som av en eller annen grunn kan ALT :klem:

Hun som mente vi måtte ha sand, fordi det trekker til seg fuktigheten i blomstene. Så vi tok disse tipsene og prøvde oss frem.

Og for best resultat endte vi med denne kombinasjonen:

* Ovnen på ca 100 grader (ha en sleiv av tre e.l i døren så en glippe kan slippe ut fuktigheten)

* Roseblader HELT dekket av sand (kjøpte chinchilla-sand på dyrebutikken)

* ca. 20-30 min i ovnen (kommer sikkert an på ovnen, men de bør ikke være HELT tørkede)

Fargen blir litt mørkere enn de var, pluss en smule blassere, sikkert pga sanden. Men SÅÅ fint!! Vi valgte noen roser som er lysrøde øverst på bladene og ulike gyldne sjatteringer gjennom rød-oransje-gult til det ender opp i gult helt nederst.

Veldig moro, og nesten litt kjedelig at vi er ferdige med å tørke hele buketten! Nesten så jeg lurer på å kjøre full pakke med dette som tema, men vi får se...

Det er nemlig først nå som rosene er klare at vi kan begynne å bake papiret, og jeg tror det er der den "verste" jobben ligger! Og det er meg en gåte hvor i all verden jeg skal tørke alt dette papiret...

Kanskje i ovnen...?

:klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Så flinke de er som lagar papir!! Prøvde meg på det eit stund eg også, men sleit med at arka vart veldig tjukke. Korleis greier de å få dei tynne nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...