Gå til innhold

Evig din! 25.02.06


Surfinia

Anbefalte innlegg

Da var det altså min tur!

Tenkte jeg skulle prøve å lage meg en liten bryllupsdagbok her for å samle tanker, ideer og tips til bryllupet. Føler egentlig at jeg har litt oversikt over hva som er gjort og hva som skal gjøres akkurat nå, men det blir sikkert værre når det nærmer seg. Kanskje jeg kan snappe opp noen tips fra hyggelige KG-bruder på veien også. Og kanskje noen kan bruke noen av mine ideer?

Forhistorien til dette bryllupet er vel egentlig ganske enkel. Min kjære og jeg har være gode venner i over 10 år, men det var ikke før på fest i jula 2003 at det plutselig skjedde noe mer. Takk og pris for at det finnes konjakk sier nå jeg. :wink:

Frieriet skjedde i fjor sommer og vi ble etter litt fram og tilbake enige om at bryllupet blir 25.02.06. Denne sommeren blir for tidlig siden vi av praktiske årsaker først flytter sammen nå til høsten og neste sommer finnes det ikke muligheter for å få til bryllup pga hans jobb. Så derfor ble det vinterbryllup på oss. Og jo mer jeg tenker på det jo mer fornøyd med beslutningen blir jeg egentlig. Tror dette blir et helt annerledes bryllup enn sommerbryllupene til venninnene mine og da slipper vi sammenligninger med ”alle andre” og det passer meg aldeles utmerket. Har hatt noen venninner som har giftet seg nå i det siste og som etter min mening har tatt av litt vel mye. De er også veldig ”flinke” til å sammenligne alle ting som skjer, men med et vinterbryllup så slipper jeg altså det.

Til nå har vi i korte trekk fått orden på følgende:

* bestilt kirka 25.02.06 kl 13.00

* bestilt lokale til festen

* bestilt mat fra et lokalt cateringselskap

* blomsterdekoratør-venninna til min kommende svigerinne har sagt hun kan ordne blomstene for oss hvis vi vil

* snakket litt med frisøren min om frisyre, tid o.l.

* planlagt solistinnslag i kirken. Dvs. en kamerat og søstra mi skal spille, men vi vet ikke hva de skal spille enda.

* min kjære har ordnet seg med forlover. Værre er det dessverre med meg. Klarer ikke å bestemme meg......

* tenkt en del på utseende på innbydelser, bordkort, bordpynt o.l., men ikke bestemt meg

* søstra mi skal lage desserten og bryllupskaka

* satt opp et omtrentlig budsjett for moroa

* har vært en liten runde og sett på kjole, men ingenting er bestemt her heller

* satt opp et forslag til gjesteliste

Det var vel omtrent det jeg kunne komme på i farten nå. Skal ta meg litt bedre tid en annen dag og notere ned litt mer detaljert om denne lista.

Surfinia gleder seg........................ :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Brud2005

Hei :vinke:

Gratulerer med dagbok! :D

Ser ut som du alt har fått mye på plass. Blir spennende å følge med videre.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med dagbok!

:velkommen:

Vinterbryllup kan jo bli aldeles nydelig det, så det blir sikkert bra!

Skal bli moro å følge deg videre! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og velkommen :vinke:

Høres fint ut med vinterbryllup. Og som du sier selv, litt utenom høysesong. Lurt! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med bryllups dagbok :-D

Skal bli spennende å lese om planlegginga di :D

Ha en super helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen hit!

Først og fremst: Gratulerer med bryllup og dagbok!

Her er det masse informasjon og mange tips å hente... Du kommer garantert til å trives :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Blir spennande å sjå kva du endar opp med til invitasjonar og slikt... Viss du tar ein tur innom dagboka mi (nest siste side, eller noko) kan du sjå bilete av save the date-korta vi skal sende ut. :)

Er spent på kva slags kjole du skal ha også. Er det nokon spesiell stil du kan tenke deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var det mandag igjen og kjempemoro å se at så mange har vært innom og lagt igjen en hilsen i dagboka mi.

Har vært ganske opptatt i helga så det bli ikke særlig med oppdateringer da. Min kjære og jeg bor pr i dag ganske langt fra hverandre :-( og denne helga har jeg vært på besøk hos han og inspisert leiligheten vi skal flytte sammen i til høsten :P Vi leier leilighet nå til å begynne med og så får vi se etterhvert om vi kjøper. De første årene er litt usikre mht. planer om jobb, utdanning osv. og da er det greit å leie en periode til ting er litt mer sikkert.

Ok, kan vel egentlig forklare dette på skikkelig vis med en gang:

Vi er opprinnelig fra omtrent samme sted i landet, men han har flyttet ut for å gå på skole. Nå skriver han doktorgrad og er ferdig med denne senest i august 2006 (forhåpentligvis). Jeg bor fortsatt på det stedet vi vokste opp, har utdannet meg her og har fast jobb her. Men jeg har funnet ut at denne jobben og utdanningen ikke er det jeg ønsker å holde på med resten av livet. Derfor begynner jeg å studere igjen til høsten når vi flytter sammen. Håper virkelig jeg har gjort det rette valget mht. jobb og skole............... Synes sjøl jeg har vært ganske tøff når jeg tar dette valget og vet at jeg ikke kommer til å være ferdig på skolen før jeg er over 30 år. Hadde liksom sett for meg at jeg skulle gjøre noe helt annet enn å gå på skolen når jeg kom opp i denne alderen.

Dette ble kanskje ikke så mye om bryllupet, men så vet dere i allefall litt mer om meg. Skal prøve å få skrevet litt mer om de planene snart, men akkurat denne uka er litt travel. Har bla. en venninne som gifter seg på lørdag, så da blir det nok litt jobb på meg også i forkant av lørdagen.

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg får lagt link til dagboka mi i signaturen min forresten?

Surfinia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Kjekt å få vite litt meir om deg!!! :) For å lage deg link til dagboka i signaturen må du gå inn på profilen din, trykk på den knappen som heiter "profil" på verktøylinja under der det står "Kvinneguiden diskusjonsforum". Får du det til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har også funnet ut at jeg må gå inn på profilen min får å få til den linken, men så stoppet det seg opp kan du si........... :klø:

Surfinia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Surfinas bryllupsdagbok

Detter er linken til dagboka di. Trykk på "siter" i innlegget mitt, og kopier fra og med [url og til og med /url]

Denne link-koden limer du inn i signatur-feltet i profilen din. Får du det til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jammen meg jeg skal klare å bli litt hekta på KG jeg...... :wink: SKulle egentlig jobbet litt jeg nå, men "må" bare fortelle litt om kjoletankene mine.

Egentlig så hadde jeg tenkt å vente med å se på kjole til jeg hadde bestemt meg for forlover, men jeg klarte ikke å vente jeg. Var med lillesøstra mi på en liten shoppingrunde for ikke så lenge siden. Egentlig skulle hun ha seg en ballkjole, og vi endte selvfølgelig opp i en brudesalong. Prøvde 3 kjoler og 2 av dem var egentlig ikke så utenkelige. Nr.1 og Nr.2

Likte egentlig Nr.1 best, men denne er så veldig lik kjolene til mine 3 venninner som har giftet seg det siste året. Har så lyst til å finne en kjole som er bittelitt annerledes. Trenger ikke være en kjempespesiell kjole, men bare ikke "helt lik" kjolene til venninnene mine.

Men nå har jeg ikke bestemt meg heller da. Må virkelig ta meg sammen og bestemme meg for forlover slik at jeg kan ta med meg henne på en liten runde.

Mer om forlover-"problemet" kommer senere. Nå MÅ jeg jobbe litt igjen.

Surfinia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...