Gå til innhold

Evig din! 25.02.06


Surfinia

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Likte kjole nr 2 kjempe-godt!!! :) Dersom du ynskjer ein kjole som er litt "annleis" kan kanskje Rembo styling-kjolane vere noko? Eg skal ha denne:2522kjolepr_ving-med.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heisann!!!

så fine kjoler! mi og e demetrios :P så kjekt at du ska ha vinterbryllup :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for enda flere hyggelige hilsninger i dagboka mi :)

Går rundt og tenker veldig mye på valg av forlover om dagen. Klarer ikke å bestemme meg i det hele tatt. Saken er den at jeg har to venninner som valget står mellom, og bare så det er sagt så er det ikke aktuelt med to forlovere.

Den ene venninnen, A, er en barndomsvennninne. Vi har kjent hverandre siden vi var små og har gått i samme klasse helt til vi var ferdige på videregående, og hun er også en god venn av min kjære. Pr i dag så har vi ikke så veldig ofte kontakt. Mailes og treffes litt av og til, men det kan gå en måned eller to mellom hver gang vi sees. Dette er forsåvidt ikke noe problem for det er like hyggelig hver gang vi treffes uansett og praten går lett. Men de "dype" samtalene blir det ikke akkurat så mye av. Siden vi har kjent hverandre så lenge kjenner hun også de aller fleste av mine venninner, med tanke på et evnt utdrikkingslag.

Den andre venninnen, E, har jeg ikke kjent så veldig lenge. Kanskje 3 år, men vi treffes stort sett minst 1 gang i uka og vi er to veldig like personligheter. Vi kan snakke sammen om ALT, om både interesser, "været" og mange dypere tema. Selvom vi treffes forholdsvis otfe så kjenner hun svært få av mine andre venninner. Kan vel si at hun hører til en annen omgangskrets. Jeg er også fadder for hennes snart 2 år gamle sønn. "Problemet" i denne forbindelse er egentlig et hyggelig problem. E er nemlig gravid og har termin midt i november. Dette betyr at hun har en 3 mnd gammel baby å ta vare på når bryllupet står. Er litt redd for at med henne som forlover så vil det bli litt mye fokus på tid til baby og amming o.l. på den store dagen. Ikke det at jeg trenger å være i hennes fokus hele dagen, men det hadde jo vært hyggelig om hun hadde litt tid til frisør, fotografering o.l. akkurat denne dagen. Jeg er også litt redd for at hun kan komme til å synes at det er mye jobb med å være forlover akkurat i den situasjonen hun er i da. Men det er vel egentlig opp til henne å vurdere? Jeg ønsker meg egentlig ikke mer av min forlover enn at hun har tid til å være med å se på brudekjole og sette av selve dagen til meg. Utdrikkingslag og annet engasjement ser jeg egentlig på bare som en hyggelig bonus.

Kort sagt så føler jeg vel at pr i dag så er E en nærmere venninne enn A, men av praktiske årsaker så er det kanskje greiere å spørre A likevel.

Noen som har noen arrgumenter for den ene eller den andre løsningen?

Surfinia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!!

dilemma...

kin har du mest lyst å ha? viss da e hu so e gravid,kan du jo spør ka hu syns,om da blir for masse styr? babyer på 3 mnd sover ganske masse,og dersom da e ein snille baby kan an jo ver m t frisør og andre ting :P utdrikningslaget kan jo lages kjempegøy i nærheten av babyen,kan ta små pauser,du har jo andre venninner der :P men dette e jo mine tanker,og du må jo bestemma sjølv! berre tenker at forloveren ska tilbringe masse tid m deg,så då e da jo kjekt m ei so e "sånn" so deg,lik smak og tanker og som du prater godt m :P

lykke til,lille venn :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg i bryllup til en av mine venninner. Det skal bli hyggelig og kanskje jeg kan plukke opp noen tips til vårt eget bryllup også. :wink: Middagen og festen er nemlig på samme lokale som vi skal bruke.

Og i kveld skal jeg være med å pynte kirken til i morgen. Moro å få være med i forberedelsene også :)

Hadde jeg bare klart å bli kvitt den forkjølelsen som kom snikende i natt nå så.................

God helg til alle brudene!

Surfinia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bryluppet i helga var vledig vellykket.

Solen skinte helt fram til midt under middagen, selvom det var spådd regn og regnbyger hele dagen. Bruden var nydelig, og vielsen var veldig høytidelig og fin, selvom jeg kanskje synes presten var litt upersonlig i talen til brudeparet. Men hun er vissst en ganske konservativ prest.

Middagen og festen ble også en hyggelig opplevelse, til tross for at vi satt til bords nesten 7 timer. Det var veldig mange bra taler og sanger og toastmaster gjorde en utmerket jobb. Skikkelig imponert over han. Men når det er sagt så håper jeg virkelig ikke middagen i vårt bryllup ikke blir riktig så lang.

Bryllupskaken var forresten ostekake og når min kjære så det så kunne han også kanskje være med på mitt tidligere forslag om samme løsning hos oss.

Og forresten så kunne brudgommen opplyse i sin tale at de venter barn i januar :danse: Litt tidlig å annonsere dette til såååå mange folk etter min mening, men jeg skjønner selvsagt at det både var en hyggelig anledning å fortelle dette og at det var vanskelig for bruden å holde dette skjult.

Men nå skal jeg finne senga igjen. Klarte selvfølgelig å dra på meg en skikkelig forkjølelse som begynte å komme på fredag. Og når bryllupsmiddagen på lørdag var over var det også slutt på stemmen....... Får holde meg hjemme og i ro i dag og så får vi håpe at jeg kommer meg på jobb igjen i morra. Har virkelig ikke tid til å ligge hjemme akkurat nå.

Hilsen en Surfinia som etter helgen gleder seg enda mer til sitt eget bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svimle

Hei Surfina!

Høres så vakkert ut med vinterbryllup, og jeg selv hadde foretrukket det hadde det ikke vært for at familien er spredt utover landet og trenger ferie for å delta i bryllup. Tenk deg alle de flotte faklene og evt snølyktene du kan pynte med ute!! Jeg er ikke i tvil, hadde familiene på begge sidene vært samlet hadde jeg med glede invitert til et vinterbryllup! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var jeg endelig tilbake på nett etter flere dager på sofaen med en skikkelig forkjølelse. Godt å være på beina igjen :)

Og ja, bryllupet i helgen var så absolutt til inspirasjon. Fikk en del tips, både om hva jeg skal gjøre og hva jeg ikke skal gjøre :wink:

Brylluper er nå noe helt spesielt da. Kanskje jeg synes det mer nå enn ellers, siden jeg har masse tanker og planer i hode selv?

Det var i allefall veldig hyggelig å høre at også min kjære synes bryllupet var til inspirasjon og han gledet seg allerede til å holde tale til meg slik at alle skulle få høre hvor snill og god kone han hadde fått og hvor glad han er i henne :hjerter:

Surfinia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var jeg endelig tilbake på nett etter flere dager på sofaen med en skikkelig forkjølelse. Godt å være på beina igjen :)

Og ja, bryllupet i helgen var så absolutt til inspirasjon. Fikk en del tips, både om hva jeg skal gjøre og hva jeg ikke skal gjøre :wink:

Brylluper er nå noe helt spesielt da. Kanskje jeg synes det mer nå enn ellers, siden jeg har masse tanker og planer i hode selv?

Det var i allefall veldig hyggelig å høre at også min kjære synes bryllupet var til inspirasjon og han gledet seg allerede til å holde tale til meg slik at alle skulle få høre hvor snill og god kone han hadde fått og hvor glad han er i henne :hjerter:

stakkars deg!! eg e sjuke nå... :cry:

så snille og goe mann du har :P

Surfinia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det endelig fredag :kul:

I kveld skal jeg ha min venninne A (se tidligere innelegg om forlover"problemet") på kaffebesøk og jeg har etter mye fram og tilbake i tankene mine fått bestemt meg for at det er henne jeg vil spørre om å være forlover.

Hadde egentlig mest lyst til å spørre venninne E (tror jeg.....) men hun blir altså mor til to i november og vil helt sikkert være opptatt med amming o.l. på bryllupsdagen. Jeg kjenner henne så godt at jeg vet at hun uansett hva som skjer vil prioritere babyens behov først i den tiden og det er helt riktig etter min mening. Men akkurat på bryllupsdagen ønsker jeg meg en forlover som kan fokusere litt på meg og tenke litt for meg, og da tror jeg det er best å spørre A.

Venninne E hadde helt sikkert fungert utmerket til mitt "behov" i forberedelsene til bryllupet, akkurat som A kommer til å gjøre (men på en annen måte enn E), men jeg har da altså bestemt meg for at A kommer til å være den beste løsningen med tanke på den stooore dagen :)

Tror ikke jeg kommer til å gjøre så mye ut av å spørre henne om forloverjobben. Rett og slett bare spørre om hun har lyst til å hjelpe meg litt i forbindelse med bryllupet og ta oppgaven som min forlover. Trenger vel ikke å lage noe mere styr??

Surfinia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei!!

så fint at du har funnet forlover :P blir nok koselig for dåke begge to! trenge ikkje laga nåke styr,berre koseleg å bli spurt(hadde eg syns :ler: )

håpe dåke får ein fine kveld m masse kos :P

kosa deg i helga,vennen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da var denne helga over også. Tida går fort når man har det hyggelig. Nydelig sommervær har det jo også vært 8)

Og jeg har forlover :-) Venninnen min kom altså på besøk på fredag kveld og jeg serverte kaffe og helt fersk hjembakt kake. Det ble selvfølgelig ganske raskt prat på bryllupet jeg og min kjære var i forrige helg og vi prata bla. en del på bordbynt, menykort, bordkort o.l og hun synes det så ut til å være gaaanske mye jobb. Da benyttet jeg anledningen til å spørre om hun kanskje kunne tenke seg å hjelpe til litt med mine forberedelser og være min forlover.

Hun ble veldig glad og overrasket. Hun hadde nok tenkt tanken på at hun kanskje ble spurt, men hadde egentlig funnet ut at jeg sikkert kom til å spørre en annen av mine venninner som jeg har vært forlover for tidligere.

Men nå er det altså i orden og min forlover sier hun allerede har prestasjonsangst etter alt jeg har fortalt om forloveres innsats i andre bryllup som har vært i vennekretsen siste året. Jeg har nå likevel prøvd så godt jeg kan å forklare at jeg ikke forventer kjempemye av henne. Selvsagt er det hyggelig både med utdrikkingslag, tale i bryllupet (eller sang for den saks skyld) o.l., men jeg ønsker meg egentlig bare ei som kan være litt ekstra tålmodig med bryllupssnakket mitt, at hun er med og ser på kjole og at hun stiller opp på selve bryllupsdagen.

Ellers har helga bestått av noen rolige dager i sola. Lørdag var jeg på en liten butikkrunde og i mormors bursdag og i går hadde vi en rolig dag. Gikk en liten tur og spiste middag på Peppes før jeg sendte min kjære på toget "hjem". Denne helga har vært vedlig fin og vi har fått pratet ganske mye både om forholdet vårt og bryllupet.

Surfinia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjer det jammen meg mye om dagen........ Kanskje ikke med bryllupet, men med det praktiske rundt forholdet vårt. Vi skulle jo egentlig flytte sammen i den byen hvor mannen bor nå til høsten og jeg skulle begynne på skole igjen. Men det hører med til historien at jeg aldri har vært spesielt interessert i å flytte dit. Jeg har i flere år hatt ganske mye problemer med meg sjøl, både fysisk og psykisk. Ikke sånn at det har vært helt krise altså, men nok til at jeg stort sett føler meg veldig sliten. Har hatt mye problemer med smerter i ledd og muskler de siste 5-6 årene. Det har vært mye inn og ut hos doktor og mye medisiner. Men så, rett før jul, begynte jeg å gå hos ei dame som bla. driver med akupunktur og naturmedisin, og vips så var jeg så godt som frisk fra de problemene. I tillegg har jeg begynt å trene litt. Egentlig helt siden i fjor høst har jeg prøvd på det og det har vel også gjort sitt til at formen er myyye bedre nå :-)

Alle disse smertene og alle prioriteringer jeg har måtte gjort pga. dette, bla. blitt veldig asosial i perioder, har gjort at jeg har hatt ganske store problemer med selvtilliten min. Kanskje ikke bare sykdom som har gjort utslaget her, men delvis i allefall. Veier også noen kilo for mye fordi jeg ble ganske god til å trøstespise av sykdomen og samtidig veldig dårlig til å trene.

Vel, dette ble kanskje mye utenomsnakk, men det er i allefall litt av grunnen til at jeg ikke har lyst til å flytte fra der jeg bor nå og har mine venner, mine fritidsaktiviteter og min og min kjæres familie. Dette føler jeg at jeg trenger rundt meg for å fungere skikkelig i hverdagen. Og når jeg samtidig plutselig så en utlyst jobb i nærområdet som jeg kunne tenke meg i steden for å bli student igjen så ble det veeeeldig vanskelig å flytte.

Vi har med grunnlag i alt dette funnet ut at det kanskje er best at vi holder oss her hvor jeg bor og at mannen flytter inn hos meg isteden. En slik løsning vil kanskje ikke være den mest gunstige mht. fullføringen av doktorgraden til min kjære, men det er i allefall den beste løsningen for helsen min, og da tror jeg det til syvende og sist er den beste løsningen for forholdet vårt.

Så nå vurderer vi hvem av oss som ender opp med å flytte, samtidig som det er spennende å se om jeg får jobben jeg har søkt på eller om jeg blir student likevel.

Rotete dette, men kanskje noen som skjønte hva jeg ville fortelle uansett.............??

Surfinia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...