AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #1 Skrevet 4. september 2013 Jeg har søkt om nødpenger fra nav, og ville mest sannsynlig få det på mandag eller tirsdag. Frem til det har jeg 30,- men jeg har også brun saus, litt krydder og te.. Ikke at det blir en god middag_hehe:) Hva kan jeg lage da? Får jeg noe middag for 30kroner??? Jeg trenger jo ikke bare idag, men rett og slett frem til rentepengene kommer. Har ingen nær familie.. Hilsen en rådvill 21år gammel, gravid og sulten kvinne!!! På forhånd takker jeg for svar:)Anonymous poster hash: 243a8...3a5
fuksia Skrevet 4. september 2013 #2 Skrevet 4. september 2013 Jeg tror jeg ville satset på havregryn, tror ikke du kan få noe ordentlig middag for flere dager for 30kroner.. Men er du helt sikker på at du ikke kan få tak i noe mer penger? Pante flasker, låne av en venn eller noe sånt? 10
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #3 Skrevet 4. september 2013 Nudler? Havregryn? Anonymous poster hash: 216f7...a55
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #4 Skrevet 4. september 2013 - Har du mel og gjær? Isåfall kan du lage deg en pizzadeig. Så kjøper du deg en first price pølsepakke til 20 kroner. Da kan du lage deg innbakte pølser. Du kunne jo også laget deg pizza, men da må det bli uten ost (siden den er ganske så dyr) - Eller så kjøper du deg 4 billige nuddelpakke for 10 kroner. Så svinekjøtt til 19,90, deretter grønnsaksblanding til rundt 10 kroner. - Chili con carne er billig! Kjøp 2 bønnebokser til 10 kroner, en boks hakkede tomater til 10 kroner, en pakke kyllingkjøttdeig til 19,90, en maisboks til 3 kroner! Jeg lover deg, den gryta blir ganske stor også. Anonymous poster hash: 7a575...47b 6
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #5 Skrevet 4. september 2013 Har du ingen andre tørrvarer? Litt pasta eller ris? Ketchup? Fryseboks? Hermetikk? Anonymous poster hash: f2794...58a
Tussilago_2 Skrevet 4. september 2013 #6 Skrevet 4. september 2013 Hvor bor du? I Oslo har man matutdeling på Fattighuset på fredager Her er en samleside for Oslo. Frelsesarmeen har matutdeling flere steder i landet (kanskje andre også)... (Har selv ikke prøvd disse, så litt usikker på om man bare møter opp...) Lykke til :-) 1
Silfen Skrevet 4. september 2013 #7 Skrevet 4. september 2013 Da tropper du opp hos NAV i morgen og ber om utbetaling før helgen. Det har du krav på? 2
Gjest Wanderlust Skrevet 4. september 2013 #8 Skrevet 4. september 2013 Har du absolutt ingenting annet? Om du bor i nærheten av Oslo kommer jeg gjerne på middag en dag denne uka, om jeg får lov å betale 22
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #9 Skrevet 4. september 2013 Billig pasta, hermetiske tomater, en hvitløk, et par chili i løs vekt (eller bruk chiliflak/cayenne om du har). Da har du en basic pasta med tomatsaus. Anonymous poster hash: 507a7...b8a
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #10 Skrevet 4. september 2013 Hvordan skal du fø ungen når du ikke har råd til mat selv? Anonymous poster hash: dcc67...4d6 16
Gjest Violetta Skrevet 4. september 2013 #11 Skrevet 4. september 2013 Ta kontakt med Frelsesarmeen og spør om de kan hjelpe deg med mat frem til helgen. 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #12 Skrevet 4. september 2013 Et blomkålhode og en liter melk. Da har du suppe til i hvert fall 2 dager. Anonymous poster hash: 2109c...974 5
isbjørnungen Skrevet 4. september 2013 #13 Skrevet 4. september 2013 Inviter deg selv på middag til en venninne/bekjent/nabo, så kan du heller invitere henne hjem til deg en gang du har penger. Hvis du har en gammel nabodame som er litt ensom, kanskje hun har lyst på middagsselskap? Det høres litt trist ut å invitere seg selv, men jeg tror mange vil synes at det er hyggelig med besøk, og ikke minst hyggelig å hjelpe. Utover det: - havregrøt kokt på vann, med kanel og sukker. - billigste pølsetype/annet kjøtt som er nesten-gratis, sammen med pasta/ris/poteter (hva som enn er billigst eller du har fra før) 1
Kassiopeia Skrevet 4. september 2013 #14 Skrevet 4. september 2013 30 kroner fordelt på 5-6 dager? Det går bare ikke, alt som har blitt nevnt til nå vil jo ikke mette deg helt til mandag eller tirsdag. Har du virkelig ingen andre matvarer liggende? Spør venner eller bekjente om å låne litt penger, eller familie selv om det ikke er nær familie. Selg noe du vet du kommer til å bli kvitt raskt på salgssider på facebook (f.eks telefon, pc osv.) Pant flasker. Gå på forskjellige matbutikker og se igjennom alt i kjøle og frysedisken og noe har dårlig dato, og spør om du kan få det. 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #15 Skrevet 4. september 2013 Jeg har ingen familie som jeg har noe godt forhold til. Da jeg hørte med mine foreldre bare lo de av meg så der kom jeg ikke akkurat så langt. Har akkurat startet i ny jobb, men er en månede innestående lønn dermed fikk jeg ingenting denne måneden. Har absolutt ingen tørrvarer. Bor 4 timer fra Oslo, men tusen hjertelig takk for tilbudet! Slikt varmer å høre:-)Anonymous poster hash: 243a8...3a5 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #16 Skrevet 4. september 2013 Be om forskudd på lønn? Anonymous poster hash: f2794...58a 3
Tøytigern Skrevet 4. september 2013 #17 Skrevet 4. september 2013 - Har du mel og gjær? Isåfall kan du lage deg en pizzadeig. Så kjøper du deg en first price pølsepakke til 20 kroner. Da kan du lage deg innbakte pølser. Du kunne jo også laget deg pizza, men da må det bli uten ost (siden den er ganske så dyr) - Eller så kjøper du deg 4 billige nuddelpakke for 10 kroner. Så svinekjøtt til 19,90, deretter grønnsaksblanding til rundt 10 kroner. - Chili con carne er billig! Kjøp 2 bønnebokser til 10 kroner, en boks hakkede tomater til 10 kroner, en pakke kyllingkjøttdeig til 19,90, en maisboks til 3 kroner! Jeg lover deg, den gryta blir ganske stor også. Anonymous poster hash: 7a575...47b Her gjelder det å holde tunga rett i munnen og lese innlegget tilTS. Hun har brun saus,krydder og te. Ikke hvetemel og gjær. Chilli con carne laget med det som du foreslår koster mere i innkjøp enn de pengene hun har til rådighet. Nudler er forøvrig søppelmat uten næring og ingenting en gravid bør spise til eneste mat. Jeg støtter forslaget om havregryn.Da kan du lage grøt, Ellers så er det gryte-og salatbønner å få tak i,som metter og inneholder protein. Eller kanskje du har råd til noen bananer? Er du påFacebook, kan du kanskje søke opp HjelpOssåHjelpe og sende melding i innboksen dems. De har noen ganger frivillige som kjøper gavekort å gi bort eller så har jeg lest om folk som gir bort matposer.Man kan være anonym. Slumstasjonen til Frelsesarmeen hjelper gjerne folk. Så det går an å ringe dit. Hvordan skal du fø ungen når du ikke har råd til mat selv? Anonymous poster hash: dcc67...4d6 Jah, for DET var et konstruktivt svar.Pøbel. 11
Mynona Skrevet 4. september 2013 #18 Skrevet 4. september 2013 Kan du spørre om å få et forskudd fra jobben nå da? Forklar de at du ikke klarer deg 2 mnd på den forrige lønnsutbetalingen du fikk og at du trenger bare 1000kr nå i oppstarten siden det er så lenge til lønn? Ellers tror jeg nok du må gå på alle kiwiene du har i området å se om du finner noe som går ut på dato i dag eller i morgen. Noen matbutikker selger brød fra dagens før som ikke ble solgt for en slikk og ingenting på lageret også. Kanskje ikke i byer, men litt ute på landet. Du kan jo høre. Om du ikke vil si hvorfor du vil ha det gamle brødet, kan du si at du har hest og tenkte å bruke til hestefor. Så kanskje du får en bærepose med brød for 10 kr. Hvis du er heldig. 8
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #19 Skrevet 4. september 2013 Kjøp inn mye grønnsaker og en grønnsaksbuljong. Den suppa der kan vare i flere dager, fordi det blir så mye ut av den Anonymous poster hash: 7a575...47b 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #20 Skrevet 4. september 2013 Hadde du bodd på sørlandet kunne du kommet på besøk og fått middag. Jeg kjeder meg og kunne hatt lyst på besøk. Anonymous poster hash: 2109c...974 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå