Gå til innhold

Røykfri med e-sigarett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må bare få ut litt "damp" her. ;)

Jeg følger røykeloven, og når jeg er ute i offentligheten damper jeg kun der det er lov å røyke.

Så, jeg sto utenfor en butikk mens jeg tok noen trekk av e-sigaretten min.

Mens jeg sto der kom det noen mødre med sine barn.

De stoppet bak ryggen min, og snakket høyt om hensynsløse røykere, vond lukt, at barn hadde rett på et røykfritt oppvekstmiljø osv.

Jeg sto med ryggen til en god stund, og de fortsatte samtalen sin med stadig høyere stemme for virkelig å være sikre på at jeg hørte dem.

Til slutt snudde jeg meg, og spurte om det var meg de snakket til.

Nei, de snakket ikke til meg.

Ok, jeg spurte dem så om det var meg de snakket om, og det fikk jeg bekreftet. De gjentok alt de tidligere hadde sagt om at jeg var en hensynsløs røyker, skadene ved passiv røyking, barns rett til røykfritt oppvekstmiljø osv.

Jeg lot dem kjefte ferdig før jeg spurte dem om de kjente noen røyklukt av meg.

Og det gjorde de, selvsagt! :ironi:

Jeg spurte dem så om de hadde hørt om placeboo-effekten, noe de bekreftet, og jeg sa da at eneste grunnen til at de mente jeg luktet røyk, var fordi de forventet det.

Jeg viste dem da e-sigaretten, og de var ganske flaue da de gikk videre.

Anonymous poster hash: 3119f...ebb
  • Liker 3
  • 9 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg anbefaler alle som vil vite mer om damping og "e-sigaretter" å melde seg inn i Norsk Dampselskap(NDS), her: http://www.norsk-dampselskap.no/cms/search/bli-medlem-i-nds/

og ellers sjekke ut NDS sine facebooksider. Her ligger masse info og forskning, det lov å spørre om alt og mange har spurt før deg og fått hjelp:)

Selv var jeg 20+ om dagen-røyker i over 20 år. Jeg har dampet siden mai 2014, og nesten kuttet røyken helt(0-2 om dagen). Jeg gikk rask videre fra startsett ol. som ikke var helt tilfredsstillende, og bygger utstyr selv nå.

Det som bekymrer meg mest i disse dager er at denne unike sjansen til å bli røykfri kanskje blir tatt i fra meg/oss snart. -Hvis EU og WHO får det som de vil og markedet blir øremerket legemiddelindustrien og tobakksindustrien igjen.

Vi som damper allerede skal nok klare oss, med selvbygging og hjemmelaget juice, men hva med alle som ikke engang får muligheten til å prøve?

NDS har laget opprop til helseministeren i denne forbindelse:

http://www.opprop.net/norsk_dampselskap_krever_a_bli_tatt_pa_alvor

støtt gjerne opp hvis du vil beholde damp-aternativet!

• Liker 1
  • 11 måneder senere...
Skrevet
Den 30 Nov 2011 at 12.24, AnonymBruker skrev:

I dag har jeg fått min e-sigarett, og jeg skal prøve den så snart batteriet er ladet. :)

Jeg føler meg som en liten unge på julaften... har jeg endelig funnet det hjelpemidlet som kan gjøre meg røykfri?

Min plan er å bli helt røykfri, inkludert e-sigaretten, i løpet av 6 mnd, og jeg tenkte at kanskje andre som tenker på å prøve kanskje var interessert i min prosess.

Jeg har røyket i 27 år, med unntak av 2 perioder på ca 1 år, hvor jeg har vært stort sett røykfri.

I dag røyker jeg 12-15 sigaretter om dagen.

Jeg har ingen konkret plan ennå, men jeg tenker å starte med å kutte helt ut med vanlige sigaretter med en gang, for raskest mulig å venne meg til e-sigaretten, og å fortsette med min vane med bare å "røyke" ute.

Så får jeg ta det derfra. :)

Har noen kommentarer eller spørsmål, kom gjerne med dem.

Ville bare ønske deg masse lykke til! :) Jeg har nesten kuttet ut helt nå, med hjelp av e-sigaretter. hadde aldri i verden klart det uten. Stå på, og hvis du trenger mer motivasjon bør du lese denne: http://www.smokesmart.no/nyheter/slutt-aa-royke-bli-mer-attraktiv  :):)

Skrevet
20 minutter siden, Lisabeth1 skrev:

Ville bare ønske deg masse lykke til! :) Jeg har nesten kuttet ut helt nå, med hjelp av e-sigaretter. hadde aldri i verden klart det uten. Stå på, og hvis du trenger mer motivasjon bør du lese denne: http://www.smokesmart.no/nyheter/slutt-aa-royke-bli-mer-attraktiv  :):)

Jeg har vært røykfri siden jeg startet med dampingen for snart 4,5 år siden, men jeg setter stor pris på lykkeønskningen din. :)

Hilsen TS.

Anonymkode: ebe89...a20

• Liker 1
  • 1 år senere...
Skrevet (endret)

Røykfri med e-sigarett uten nikotin :):) 

Det skal sies at det er mye bedre med e-sigaretter enn vanlig røyk, selv med nikotin

Endret av Veganlise
Skrevet (endret)
På 8.8.2017 den 9.55, Veganlise skrev:

Røykfri :):)

Glemte å skrive takket være e-sigarett (hehe) :)

Endret av Veganlise
Skrevet

Huff. Det går stort sett OK uten røyk, men hver gang jeg ser noen røyke eller en film eller et bilde av noen som røyker - så får jeg så iiiiinnmari lyst på røyk :( 

Anonymkode: a4975...32e

• 1 år senere...
Skrevet

Drar opp denne igjen. Er det noen av dere som ble nikotinfrie? Jeg kuttet ut røyk til fordel for damp for noen år siden, men jeg tror dessverre ikke det var noe sjakktrekk.

Jeg satt jo med e-sigaretten mer eller mindre konstant, og den vanen med å alltid ha noe i hendebe/suge på noe er ho mye mer fremtredende enn røykingen noen gang var. Tross at det var en "sunnere" vane. 

Nå har jeg imidlertid sluttet. Har dampet 0 mg nikotin siden onsdag, og nå har jeg pakket sammen alt av dampeutstyr (Og funnet frem skåler med sjokolade, potetgull og lakris for å ha noe å gjøre)

Spørsmålet var: om noen har sluttet, er det noen som vil komme med tips? Det er jo så sykt rart å bare sitte her, når jeg pleide å dampe som en gal. 

Anonymkode: bfa82...139

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drar opp denne igjen. Er det noen av dere som ble nikotinfrie? Jeg kuttet ut røyk til fordel for damp for noen år siden, men jeg tror dessverre ikke det var noe sjakktrekk.

Jeg satt jo med e-sigaretten mer eller mindre konstant, og den vanen med å alltid ha noe i hendebe/suge på noe er ho mye mer fremtredende enn røykingen noen gang var. Tross at det var en "sunnere" vane. 

Nå har jeg imidlertid sluttet. Har dampet 0 mg nikotin siden onsdag, og nå har jeg pakket sammen alt av dampeutstyr (Og funnet frem skåler med sjokolade, potetgull og lakris for å ha noe å gjøre)

Spørsmålet var: om noen har sluttet, er det noen som vil komme med tips? Det er jo så sykt rart å bare sitte her, når jeg pleide å dampe som en gal. 

Lykke til med å bli overvektig i stede.

Anonymkode: 154a1...9d4

Skrevet

Det er bare å slutte. Det er ikke vanskelig. 

Anonymkode: f6cf8...91f

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dro på tre ukers ferie i sommer og lot hele greiene være igjen hjemme. De tre ukene var nok til å avlære en del handlingsmønstre, men det satt litt igjen da jeg kom hjem. Men det går greit likevel, jeg blir jo ikke desperat som jeg gjorde med sigarettene i sin tid. 

• Liker 1
Skrevet
On 10/26/2018 at 8:28 PM, AnonymBruker said:

Lykke til med å bli overvektig i stede.

Anonymkode: 154a1...9d4

Hva så, egentlig? Det er virkelig ikke verdens undergang. Jeg tar heller en periode som overvektig enn et forkortet liv som røyker, om det kan øke sjansen for å lykkes. 

Ikke sikkert du mente det sånn, men jeg blir bare litt satt ut av at enkelte ser på overvekt som det absolutt verste som kan skje. Det er det jo ikke😁

Forøvrig er det verken sjokolade eller chips på bordet idag, 1-2 dagen i helgen er nok for meg. 

Skrevet

Hvordan går det med alle dere som har sluttet røyke ved hjelp av e-sig? Jeg er selv en av de som har kuttet ut røyken ved hjelp av damp. Men, jeg skapte en ny avhengighet, og jeg likte ikke tanken på å ikke vite hvor skadelig det var for meg. Så etter i underkant av 18 mnd med e-sig kuttet jeg ut og bruker nå nikotin tyggegummi ved behov. Jeg opplevde en reaksjon i slimhinnene i munnen av damp, med svie og små nupper. Opphørte straks jeg sluttet dampe. Har også lest endel om negative bivirkninger som skremte meg. Noen andre?

Anonymkode: fea71...32f

Skrevet

Jeg er den som startet denne tråden for 7 år siden.

Jeg damper fremdeles, men jeg har opprettholdt vanen med å gå ut for å "røyke".
Det var ikke slik jeg tenkte det da jeg startet med dette, men det er slik det har blitt.

Jeg har blitt av dem som erstattet en skadelig uvane med en mindre skadelig uvane, og jeg må innrømme at jeg ikke er motivert til å forandre på det.

Anonymkode: ebe89...a20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...