Gå til innhold

Idnar skal bli fru

Idnar

Anbefalte innlegg

Så er det på tide med at jeg får min egen bryllupsdagbok!!! :overrasket:

Siste kvelden etter en fin tur i Paris, gikk altså min kjære ned på kne forran Operaen i Paris og fridde! :strix: Og jeg svarte JA!!! SELVFØLGELIG!!!

Derfor erklærer jeg denne boken herved for åpnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi gifter oss 12. juni 2010!

I dag har jeg nemmelig fått i orden kirke og lokaler til bryllupet! :nigo: Da har vi tatt et stooort skritt i riktig retning! :jepp:

Litt om oss, kanskje:

Jeg er 25år og min kjære R er akkurat fyllt 30!

Vi har vært sammen siden sommeren 05. Bodd sammen i ca. 2 år og kjøpte hus sammen for et år siden. :) :) :)

Nå skal vi altså gifte oss!!! :bryllup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dato 12. Juni 2010

Tidspunkt Kl. 15

Sted for vielsen Fana kirke i Bergen

Vigsler

Inngangsmarsj

Utgangsmarsj

Musikk/musikere

Lokalet

Catering

Meny

Servise

Bryllupskake

Vin/annen drikke

Avec

Location for fotografering

Mottakelsen- Hva skjer

Mottakelsen- Hvem har ansvar

Ringer

Brudekjole

Slør

Underskjørt

Undertøy

Sko

Strømper

Smykker

Hårpynt

Bestemme frisyre

Forlovere

Fotograf

Toastmaster -trengs ikke!

(Gaveåpnere)

Servitører

Bordpynt

Gjesteliste

Transport Bruker nok vår egen bil, eller min far kjører

Bestemme invitasjoner

Bestemme bordpynt

Bestemme bordkort

Bestemme bryllupskake

Bestemme brudebuketter

Bestemme frisør

Bestemme sminkør

Bestemme bryllupsreise

Sende invitasjoner

Bestille frisør

Bestille sminkør

Bestille brudebukett ---> lager selv

Bestille blomster til lokalet lokalet er ferdig pyntet, så det trengs ikke

Bestille bryllupskake ---> Lager selv

Bestille bryllupsreise

Endret av Idnar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRAAA!! Grattis med den nyåpna bryllupsdagboka di ;) Gleder meg til å følge med her videre! Kanskje jeg kan stjeele noen tips fra deg til jeg åpner egen bok :fnise:

Så flott du har ordnet kirke og greier allerede da! Flinka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk jenter! :kose:

Masse tips mottas med stoor takk, Mazilla!!! :nigo: og du, Miam må bar notere flittig! ;) Ikke at jeg har så god peiling på alt dette, men det som Mazilla sier er helt sikkert kjempenyttig! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååååå, Idnar, så fantastisk!! :strix: Og 12 juni er jo vår bryllupsdag :fnise: :fnise: :fnise: Da har jeg og mannen vært gift i et år, og så skal du gifte deg :rødme:

Gratulerer så mye! :bryllup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuusen takk!!! :strix:

:kose: på dere begge :kose:

Må si jeg er litt stresset innvendig for tiden! :dåne: Alt har jo skjedd veldig fort, og når jeg leser hvor langt andre er kommet, så blir jeg stresset!!!

Vi burde vel skaffet en fotograf og en trubadur/band eller noe! Jaffal de to tingene, sånn at vi slipper å tenke på det. Men det er jo en jungel blandt den førstnevnte rasen, mens de sistnevnte har jeg ingen aning hvor man får tak i!!!

Også var det dette med kjole... SKAL slanke meg en god del før bryllupet :sjenert: men hva gjør jeg med kjole da? :klø:

For den må jo bestilles en god stund på forhånd!!! Så i teorien må jeg klare å slanke meg MASSE de to-tre neste mnd!!! :sukk:

En ting til: Forlover

Hun jeg alltid har sett for meg skal være min forlover skal tilfeldigvis være forlover i et annet bryllup den dagen!!! :grine::grine::grine: Hva er sjangsen, liksom??? :sur: Jeg visste at hun skulle i bryllup, men trodde det skulle være i august/september! Det er blitt flyttet tre ganger og de landet på samme dato som oss!!! :sukk: Hva gjør jeg da, liksom??? :klø:

Jeg har to alternativer. Må tenke mye før jeg bestemmer meg. Begge blir litt spesiellt, men kan bli bra alikevel!!! ;) Vi ikke si noe mer om de to kandidatene, i fare for at noen bekjente leser dette! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt å kjøpe eller leie kjole? For min del ble det billigst å kjøpe. Bestilte i januar, og så kom den i juni, men da tok det litt ekstra tid siden jeg bestilte med 5 cm ekstra lengde. Var ikke noe problem om man gikk opp eller ned i vekt, for jeg hadde snøring i ryggen, så den passer teknisk sett til alle mellom str 36 og 42.. ;) (Forresten så er brudekjoler litt rare i størrelsene, i tilfelle du ikke visste det!) Sånn sett er snøring kjempepraktisk, i tillegg til at det (helt objektivt sett såklart :fnise: ) er kjempefint! ;)

Vi droppa trubadur/band vi. Hadde en onkel på gitar til å akkompagnere sangene under middagen, og så brudevalsen på cd.

Angående fotograf ville jeg sjekka litt rundt før jeg bestilte, for det er så enorme prisforskjeller på akkurat det! Vi endte opp med en hobbyfotograf, men med eget studio og profft utstyr, så vi betalte bare en brøkdel av det jeg har sett andre her inne gjøre. Pass dessuten på å sjekke hvor mye dere får for pengene, i forhold til rettigheter til bildene av dere osv.

Puh, ble langt dette! :ler:

Lykke til videre! Og - en ting til: Du trenger absolutt ikke stresse, for noen her inne har jo hatt bryllupsplanene klare fra omtrent før de forlover seg... ;) Dere har mer enn god nok tid! :jepp:

Atter en gang :strix: for at du skal gifte deg! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hallo:

Her må jeg følge med! Virkelig finfin dato må jeg si ;)

Vi har ordnet kjole til meg (takk til finn.no!), men eller er vi ca like langt. Fotograf er vanskelig og finne altså! :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mazilla:

Enig i :strix: for at vi gifter oss! :bryllup:

Tenkte å kjøpe kjole! ;) Har egentlig lyst til å ha den for å ta vare på den til minne om den beste dagen i mitt liv! :rødme: :sjenert:

Snøring i ryggen var ikke dumt! Skal absolutt ta det med i betaktingen når kjole skal sees på og kjøpes! ;)

Hadde dere ausikken utover kvelden på cd? Leser at mangen sier at levende musikk gjør seg. Og jeg kan jo være enig! Men skal man da velge en sånnder enslig fyr som synger litt surt og ikke kan sangene skikkelig? Eller et band (sikkert dyre saker) eller bare lat musikken gå på anlegget? :klø: ikke godt å si! :lete:

Hvordan finner man en hobbyfotograf då? Hvordan får man bildene? På nettet? Eller en dvd? Eller lager de bildene og? :klø:

Vet min tante er god på å ta bilder, men hvor skal hun ta disse då? utenfor kirken? Det kan bli fint! :jepp: Kirken "vår" en en skikkelig gammel og fin steinkirke, så det kunne jo gått?

Må uansett tenke nøye gjennom det! :)

Takk for svar og litt beroligende Mazilla! :kyss:

Ps: Skulle ønske jeg kunne få se bilde av deg (og han godeste) fra bryllupet, i brudestasen og greier! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Her må jeg følge med! Virkelig finfin dato må jeg si ;)

Vi har ordnet kjole til meg (takk til finn.no!), men eller er vi ca like langt. Fotograf er vanskelig og finne altså! :dåne:

:goodbye:

Ja! Du er hjertelig velkommen!!! :) Har allerede lest meg gjennom hele bryllupsboken din!!! :fnise:

Og datoen vår er heeeelt super! :strix: gøy med flere samme dag (bortsett fra de som "stjeler" forlovere :sukk: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart du kan få se! Viser gjerne bildene våre jeg vettu! :fnise: Send en pm med en mailadresse eller evt navnet ditt så jeg kan legge deg til på facebooken! :)

Vi hadde musikk på anlegget akkurat til dansen og sånt, men bortsett fra det dro onkelen til han godeste og en kamerat av oss til med litt improvisert jam på gitar/piano, og det ble det kjempestemning av! :jepp: Det var uansett ikke så mye "dødtid", i og med at vi gikk fra middagsbordet litt etter kl 22, og så var det både fotografering, brudevals og kakekutting/spising før partyet var over rundt kl 02. Blir såklart et litt annet musikkbehov hvis man har en fest som varer og varer ut i de små timer! :skaal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bryllupsdagbok Idnar! :danser: Eg har og begynt å planlegge, men eg har 2,5 år på meg så er kanskje litt tidlig ute :fnise: blir spennende å følge med planleggingen din, vi er jo fra samme sted så da kan eg plukke opp litt tips om fotograf osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil nok finne en god løsning på alt, Idnar. så god og smart som du er =) Bryllupet kommer til å være pørfekt og du vil ha den beste forloveren, det vet jeg =)

Er så gla for dine veier jeg :kyss:

blir vel ikke lenge til det kommer en liten babbis og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...