Gå til innhold

Illy venter på bolla


Illy

Anbefalte innlegg

På 11/14/2017 den 13.35, LoveTrain skrev:

Litt bedre er bedre enn ingen bedring :P Så bra at du i det minste har matlyst! Det gir jo noe glede i tilværelsen. 15+0 i dag? En liten måned til OUL? Har du begynt å kjenne noe bobling eller liknende? Mye spørsmål her gitt! Synes bare det er såå stas at vi får en gravidtilværelse denne julen, kontra fjorårets skuffelser.

Jeg husker lykketrollet, det var en del søtere enn den musen altså:fnise: Hvilket dyr ble det nå? Og stas med babyshopping, selv om det ikke er til bolla enda;) 

Litt er definitivt bedre enn ingenting! Nå er jeg der at hvis bare det verste kan stoppe nå, men jeg må kaste opp én gang daglig resten av svangerskapet, og være litt kvalm i blant, så er det helt greit. Det er litt vanskelig å merke bedringen når jeg er inne i kvalmebølger, men det er helt klart en forskjell fra for noen uker siden :Nikke:

Det stemmer, OUL er 13.12, så det nærmer seg! Og jeg tror jeg kjenner noe, kanskje. Som regel om kvelden når jeg har lagt meg. Jeg har veldig mye bevegelse i magen pga. en fordøyelse i fullt opprør, så jeg hadde ikke trodd det skulle være mulig å skille. Men det er noe forsiktig og annerledes nederst i magen, som ikke var der før, så kanskje :biggrin:

Nå er det en kanarifugl! Men jeg har valgt avocado, fordi vi hadde en avocado i kjøleskapet sånn at jeg kunne klappe litt på den.

5 timer siden, Snotra skrev:

Så godt å høre at matlysten har kommet tilbake. Da håper jeg at kvalmen har blitt tilsvarende redusert også. :) Hehe, de dyrene i den appen blir heldigvis mindre "creepy" ettersom ungen vokser. Jeg tror jeg er på det søteste dyret noensinne akkurat nå, men jeg skal ikke spoile noe for deg. :fnise:

Matlysten er bedre enn kvalmen foreløpig, men jeg har flere gode perioder enn jeg hadde, så jeg har trua! :) Jeg er ikke redd for at det skal være like ille fram til fødsel mer, det hadde jeg litt panikk for en periode. Hehe, jeg skulle akkurat til å spørre deg hvilke dyr du har hatt i det siste, men du har et veldig godt poeng. Det er jo ukas høydepunkt å sjekke i appen hver tirsdag kl. 00.01, og ikke like gøy hvis man vet hva som kommer! Jeg vet at det blir en chihuahua en gang da, det gleder jeg meg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16+0 i dag, og nå tror jeg at jeg kjenner liv på ordentlig! Jeg har lurt litt de siste dagene, men i dag tidlig før jeg stod opp ble jeg overbevist. Bolla hadde turneshow, i den grad det kan kalles turn og show fra noe så lite. Jeg husker det nok som mye kraftigere enn det var. Men jeg lå helt trollbundet med hånda på magen og torte ikke røre meg lenge. Jeg kjente det i hånda utenpå til og med, flere ganger :overrasket: Kan det stemme så tidlig da?! Men ellers er det noe alvorlig galt med tarmene mine, altså, sånt har jeg aldri hatt i magen før. Det kjentes vel mest som, vel, sånn jeg forestiller meg at det skal kjennes ut :klo: Som om noen stryker og smådulter litt på innsida av magen. Håper det gjentar seg! Jeg har kjent og kjent etter i hele dag, men etterpå har det vært helt stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Illy skrev:

16+0 i dag, og nå tror jeg at jeg kjenner liv på ordentlig! Jeg har lurt litt de siste dagene, men i dag tidlig før jeg stod opp ble jeg overbevist. Bolla hadde turneshow, i den grad det kan kalles turn og show fra noe så lite. Jeg husker det nok som mye kraftigere enn det var. Men jeg lå helt trollbundet med hånda på magen og torte ikke røre meg lenge. Jeg kjente det i hånda utenpå til og med, flere ganger :overrasket: Kan det stemme så tidlig da?! Men ellers er det noe alvorlig galt med tarmene mine, altså, sånt har jeg aldri hatt i magen før. Det kjentes vel mest som, vel, sånn jeg forestiller meg at det skal kjennes ut :klo: Som om noen stryker og smådulter litt på innsida av magen. Håper det gjentar seg! Jeg har kjent og kjent etter i hele dag, men etterpå har det vært helt stille.

SÅ GØY!!! =D Åh, det er verdens deiligste følelse. Jeg kjente første spark utenpå 16+3, og jeg har til og med morkaken foran. Ingen tvil om at det er mini der inne som koser seg;) Om bare noen uker så kommer bolla til å holde deg våken på natten :P 

Hvilket dyr ble det i dag? Jeg syns det var så søtt at du måtte klappe på avocadoen:rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, LoveTrain skrev:

SÅ GØY!!! =D Åh, det er verdens deiligste følelse. Jeg kjente første spark utenpå 16+3, og jeg har til og med morkaken foran. Ingen tvil om at det er mini der inne som koser seg;) Om bare noen uker så kommer bolla til å holde deg våken på natten :P 

Hvilket dyr ble det i dag? Jeg syns det var så søtt at du måtte klappe på avocadoen:rodmer: 

Kjempegøy!! Åh, da stemmer det sikkert, ja :) Jeg stod opp seint i dag fordi jeg lå og ventet på mer, men nå sov den lenge, eller turnet et annet sted hvor jeg ikke kjente noe. Den er hjertelig velkommen til å holde meg våken på natta, sier jeg nå i hvert fall :rodmer:

Nå er det en filipinsk tarsier, som er en slags ape med store øyne. Det sier meg ingenting når det kommer til størrelse, men den var søt! Ingen av de andre alternativene heller var noe vi hadde i huset denne gangen. Ingen fikk lov å spise den avocadoen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger ikke helt med i dagbokverden om dagen, det går mye i sniklesing. Men nå har jeg en god kveld med lite kvalme, så da skal jeg jammen skrive noe også. Oppdatering har jeg drømt om å kunne skrive!

Termin: 11. mai.

På vei:  17+1.

Igjen til termin: 163 dager.

Kjønn:  Vet ikke. Nå tror jeg at det er ei jente, etter å ha trodd gutt i noen uker.

Neste kontroll:  OUL 13. desember.

Ultralyd: 13. desember.

Liv i magen: Ja! Hver dag nå :rodmer: Når bolla har en skikkelig turnerunde (i riktig posisjon), kjenner jeg det godt i hånda utenpå magen.

Vektøkning: Jeg er på minus foreløpig grunnet kvalme og oppkast.

Plager:  Kvalme og oppkast :bond: Og så har jeg halsbrann, sure oppstøt og luktesans som en blodhund. Kvalmen har blitt bedre nå i 2. trimester, men jeg kaster fortsatt opp flere ganger daglig.

Cravings: Ikke egentlig, jeg sliter litt med matlysten. Men jeg er veldig glad i klementinger for tiden. Og så syns jeg jordbær lukter utrolig godt, men det er vanskelig å få tak i noen som smaker like godt på denne tiden av året. 

Søvn: Jeg sover mye, men sovner sent. Jeg har halsbrann når jeg legger meg om kvelden, og kan være veldig kvalm, slik at jeg ikke klarer å sovne.

Humør: Uvanlig stabilt og godt :) Jeg er lei av å være i dårlig fysisk form, men føler meg lykkelig.

Utålmodig: Ja og nei. Jeg syns tiden går sakte. Og så er jeg veldig nysgjerrig på hvem bolla er. Og utålmodig etter å bli ferdig med kvalmen. Men samtidig nyter jeg å være gravid! Jeg tenker at det kan være denne ene gangen i livet jeg får oppleve det, så jeg skal kose meg med hver dag.

Innkjøp: Ingenting enda. Vi er heldige og får arve mye, men jeg har ikke helt oversikt over hva foreløpig. Jeg kommer nok til å kjøpe et plagg etter at vi har vært på OUL.

Barnerom: Vi skal dele av og endre litt på romstrukturen i huset, så barnerommet blir et nytt rom. Det er ikke sikkert at det er på plass til barnet kommer, men det skal dele soverom med oss den første tiden.

Sykehusbagen: Den har jeg ikke tenkt på enda.

Tanker om fødselen:  Fødsel føles veldig fjernt og litt surrealistisk enda, men jeg tenker litt. Jeg gleder meg mest (særlig til den er over :P). Jeg er ikke noe særlig redd for smerten, eller å miste kontroll over kroppen, men jeg er ganske redd for at barnet skal sitte fast i bekkenet og bli skadet. Det er nok noe jeg må snakke med jordmor om etter hvert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, så koselig med sånn oppdatering! Er jammen ikke lenge igjen til OUL :) vil dere vite kjønn om dere får mulighet?(Husker ikke om du har skrevet det). Jeg tipper jente :babyjente: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hjerte:

 

Så tungt at du må være så dårlig! Får du i deg Gaviscon på kvelden? Det reddet nettene mine med halsbrann. 

Jeg tipper også jente! Glede meg maaaassse til OUL! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en gravidoppdatering! :hjerte:

Du er så flink som holder humøret oppe på tross av hyperemesis:) Veldig kjekt å lese om daglig liv, og at formen blir liiiittegranne bedre. Krysser fremdeles fingrene for at det plutselig løsner en dag, og at resten av svangerskapet blir tipp topp:yvonne: Du er jo nesten halvveis nå! Begynner det å synke inn at du faktisk er gravid? Jeg tar meg selv i glemme det, og så må jeg skyndte meg å "bli glad" for det:fnise: 

Har du begynt å titte på utstyr og sånt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Marimba skrev:

Åååå, så koselig med sånn oppdatering! Er jammen ikke lenge igjen til OUL :) vil dere vite kjønn om dere får mulighet?(Husker ikke om du har skrevet det). Jeg tipper jente :babyjente: 

Nå har jeg tenkt at det er veldig lenge til OUL lenge, og plutselig er det under 2 uker :overrasket: Vi vil gjerne vite kjønn hvis vi kan. Jeg lurer jo sånn på hvem det er der inne, og kjønn er sånn omtrent det eneste vi kan få vite på forhånd :) Det blir veldig morsomt å se den på nytt også. På TUL i uke 12 var det en minibaby, men den lignet litt på en alien også, med kjempehodet sitt :fnise:

17 timer siden, Weebs skrev:

:hjerte:

 

Så tungt at du må være så dårlig! Får du i deg Gaviscon på kvelden? Det reddet nettene mine med halsbrann. 

Jeg tipper også jente! Glede meg maaaassse til OUL! :hoppe:

Altså, jeg googlet Gaviscon, og det høres herlig ut! Jeg har fått Zantac/Ranitidin av legen, men syns ikke det hjelper foreløpig (etter to dager, hvorav jeg er ganske sikker på at jeg kastet opp tablettene igjen en av dem, men likevel). Det står at Gaviscon legger seg som et beskyttende lag rundt mageinnholdet og hindrer det fra å komme opp i spiserøret. Akkurat hva jeg drømmer om :hjerte: Takk for tipset, det skal testes :Nikke:

2 timer siden, LoveTrain skrev:

Endelig en gravidoppdatering! :hjerte:

Du er så flink som holder humøret oppe på tross av hyperemesis:) Veldig kjekt å lese om daglig liv, og at formen blir liiiittegranne bedre. Krysser fremdeles fingrene for at det plutselig løsner en dag, og at resten av svangerskapet blir tipp topp:yvonne: Du er jo nesten halvveis nå! Begynner det å synke inn at du faktisk er gravid? Jeg tar meg selv i glemme det, og så må jeg skyndte meg å "bli glad" for det:fnise: 

Har du begynt å titte på utstyr og sånt? 

Jeg tror egentlig jeg er veldig heldig! At graviditeshormonene virker sånn på meg. Det hadde jeg ikke trodd, etter ivf-hormonene :fnise: Så da har jeg hatt uflaks med de fysiske plagene til nå, men flaks med hvordan graviditeten påvirker meg psykisk.

Nesten halvveis er rart det! Det har begynt å synke inn nå som det synes, og jeg kjenner at det er noen der inne :rodmer: Men at det skal komme en baby ut også har jeg litt problemer med å forestille meg! Hvordan er det for deg nå som det begynner å nærme seg?

Jeg kikker litt på utstyr på nett, men har ikke kjøpt eller valgt noe enda. Det drøyer nok ei stund til. Det klør litt i fingrene etter å prøvekjøre barnevogner, finne ut hva slags stellebord som passer inn på badet og stryke på små babyklær. Men det er så utrolig tiltak å kjøre bil, jeg begynner bare å spy. På vei hjem fra OUL, tenker jeg! Da er jeg for det første ute og kjører uansett, og for det andre har jeg ikke tenkt å spy mer da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Klokken er over tolv, så det er bare et liiite døgn igjen? Hvilket dyr er det nå forresten? =D 
Tenk at dere "straks" får hilse på småen, og se hvem som gjemmer seg der! 

 

Jeg tipper jente forresten :) og at formen din er enda littegranne bedre enn sist du skrev her:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/12/2017 den 0.25, LoveTrain skrev:

Klokken er over tolv, så det er bare et liiite døgn igjen? Hvilket dyr er det nå forresten? =D 
Tenk at dere "straks" får hilse på småen, og se hvem som gjemmer seg der! 

 

Jeg tipper jente forresten :) og at formen din er enda littegranne bedre enn sist du skrev her:hjerte:

Det døgnet gikk sakte :fnise: Men nå har vi hilst :rodmer: Denne uken er det et pinnsvin!

 

Alle tippet riktig, det er ei jente som gjemmer seg i magen :hjerte: Hun var opptatt med å rekke tunge og sprelle og holde show det meste av timen, og på slutten snudde hun ryggen til og sovnet. For en fantastisk følelse! Det ble plutselig mer virkelig at hun er der inne, og det er så rart og fint å kunne si "hun" og "datter". Jeg torte ikke helt å se for meg at jeg skulle få oppleve dette, tenk at det går an å være så heldig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for lille jenten i magen :nordvesta: Så stas da! Nå kan handlingen begynne:fnise: Syns det er mye søtere og finere klær til jenter enn gutter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, Marimba skrev:

Åååå så koselig :ninuskapus:

 

Hun høres herlig ut altså! 

Koseligere enn jeg hadde forestilt meg, og jeg hadde forestilt med det som VELDIG koselig! Jeg er helt sikker på at hun må være herlig, selv om jeg ikke er så objektiv :rodmer:

16 timer siden, blomst12 skrev:

Gratulerer med vel overstått oul og med jente på vei :) jeg har to stk,og det er kjempekoselig:) 

Tusen takk! Jeg kan tenke meg at det må være veldig koselig, ja! :)

40 minutter siden, Weebs skrev:

Gratulerer med jente! :strix:

Tusen takk! :mynona:

35 minutter siden, LoveTrain skrev:

Hurra for lille jenten i magen :nordvesta: Så stas da! Nå kan handlingen begynne:fnise: Syns det er mye søtere og finere klær til jenter enn gutter. 

Tusen takk! Skikkelig stas! Jeg har også tenkt at det er så mange søte jenteklær, men i går, i OUL-tåka fant jeg faktisk mest søte, blå bodyer :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for overstått OUL og gratulerer så mye med jente. :rodmer: :rodmer: Fikk du handlet noe til henne? :biggrin:

Hvordan går det ellers? Er formen fortsatt så som så? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Tenk at du har en bitteliten jente i magen din. Åh, du er heldig :hjerte: Helt magisk! 

Det er veldig rart å tenke på :hjerte: Jeg krysser alt for at det bare er noen få måneder til din OUL nå, som blir like magisk!

20 timer siden, Jeey skrev:

Gratulerer så my med jente! 😀🎉🎉💜👶🏼

Tusen takk! :mynona:

18 timer siden, Snotra skrev:

Hurra for overstått OUL og gratulerer så mye med jente. :rodmer: :rodmer: Fikk du handlet noe til henne? :biggrin:

Hvordan går det ellers? Er formen fortsatt så som så? 

Tusen takk! Vi handlet en liten kjole, i nyfødtstørrelse, som garantert er skikkelig upraktisk :fnise: Men jeg gleder meg til hun har vokst inn i den!! :rodmer:

Formen er så som så, men det går framover :) Jeg har noen veldig gode dager, og noen som er helt håpløse. Men bare det å gå på et kjøpesenter og handle et babyplagg var ganske utenkelig for bare noen uker siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...