Gå til innhold

Prøverør 2016


FlyBabe

Anbefalte innlegg

8 timer siden, merett2 skrev:

Hei, damer! Denne tråden vil jeg følge. Jeg har ett vellykket, naturlig svangerskap  bak meg, men vært gravid utenfor livmor 3 ganger etter dette. Jeg har fjernet begge egglederne og måtte ha hjelp. Den siste egglederen ble fjernet i slutten av september. 

Vi fikk time hos fertilitetsklinikken i Porsgrunn 10.desember. Jeg holder nå på med Synarela nesespray, og skal begynne på sprøyter i midten av januar, ha uttak og innsett mot slutten av måneden! Vi er spente nå, men tør ikke å håpe for mye. Gleder meg til å følge dere! :)

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg er ei dame på 26år, jeg og samboeren har prøvd i 2,5 år  nå. Vi har hatt ett IVF forsøk i November som endte i negativt resultat. Vi fikk 3 embryo på frys og skal til med fryseforsøk i neste uke hvis slimhinnen er tykk nok. Er det noen som har noen råd angående fryseforsøk? Håper 2016 blir året vi alle får en spire i magen. Vi holder til i Porsgrunn :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, mp89 skrev:

Hei. Jeg er ei dame på 26år, jeg og samboeren har prøvd i 2,5 år  nå. Vi har hatt ett IVF forsøk i November som endte i negativt resultat. Vi fikk 3 embryo på frys og skal til med fryseforsøk i neste uke hvis slimhinnen er tykk nok. Er det noen som har noen råd angående fryseforsøk? Håper 2016 blir året vi alle får en spire i magen. Vi holder til i Porsgrunn :)

 

Lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13.12.2015 at 12.54, heipåådeg skrev:

Jo, testen gikk veldig bra. Er nå 4+6 uker på vei. Har Ultralyd 4 januar, i Uke 8 :)

Lykke til på mandag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da gar vi fått klarsignal,  neste mens begynner jeg på Progynova, så da bli det innsett i 2.uken i februar sånn ca, usikker på hvor lenge man går på tablettene før innsett, men tror det er en 2 ukers tid? TR i slutten av januar ihvertfall. Herlighet, det her er så nervepirrende,  håper embryoet overlever opptining :-o

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Nique skrev:

Da gar vi fått klarsignal,  neste mens begynner jeg på Progynova, så da bli det innsett i 2.uken i februar sånn ca, usikker på hvor lenge man går på tablettene før innsett, men tror det er en 2 ukers tid? TR i slutten av januar ihvertfall. Herlighet, det her er så nervepirrende,  håper embryoet overlever opptining :-o

Jeg har gått på prygonova siden 1.januar, og har fått innsett den 19. 

Hvor lenge jeg gikk på progynova før innsett ved de tidligere fryseforsøkene husker jeg ikke, men mener det er rundt to uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et såkalt langt regime, og begynte på Synarela nesespray i desember. Pga en stor cyste på den ene eggstokken, skulle jeg på UL i dag. Der hadde jeg 6 eggposer på hver av eggstokkene mine, noe som var unormalt i den fasen jeg er i nå. Fikk også svar på AMH-verdiene mine. De var på 85!!! Og jeg er jo over 30 år... Nå er foreløpig hormondosene mine nedregulert pga fare for overstimulering, men noe sier meg at jeg kommer til å bli det uansett. Når man har amh på 85 og vært gravid 3 ganger på 8 måneder... Da ser jeg for meg at det er vanskelig å unngå overstimulering... ?   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5.1.2016 at 21.04, merett2 skrev:

Jeg har et såkalt langt regime, og begynte på Synarela nesespray i desember. Pga en stor cyste på den ene eggstokken, skulle jeg på UL i dag. Der hadde jeg 6 eggposer på hver av eggstokkene mine, noe som var unormalt i den fasen jeg er i nå. Fikk også svar på AMH-verdiene mine. De var på 85!!! Og jeg er jo over 30 år... Nå er foreløpig hormondosene mine nedregulert pga fare for overstimulering, men noe sier meg at jeg kommer til å bli det uansett. Når man har amh på 85 og vært gravid 3 ganger på 8 måneder... Da ser jeg for meg at det er vanskelig å unngå overstimulering... ?   

Jeg aner dessverre veldig lite enda,siden jeg ikke har begynt... Er det veldig vanlig å bli overstimulert? Hva skjer om man blir det, er forsøket ødelagt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, FlyBabe skrev:

Jeg aner dessverre veldig lite enda,siden jeg ikke har begynt... Er det veldig vanlig å bli overstimulert? Hva skjer om man blir det, er forsøket ødelagt da?

Det er vanlig å bli overstimulert, og det er vanlig å ikke bli det. Som regel går forsøket sin gang, med mindre man blir altfor overstimulert - da er det farlig, og man må avbryte. Jeg ble overstimulert, men det var ikke verre enn at jeg hadde veldig vondt i magen noen dager, og måtte holde meg litt i ro. Gravid ble jeg likevel. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Sisti skrev:

Det er vanlig å bli overstimulert, og det er vanlig å ikke bli det. Som regel går forsøket sin gang, med mindre man blir altfor overstimulert - da er det farlig, og man må avbryte. Jeg ble overstimulert, men det var ikke verre enn at jeg hadde veldig vondt i magen noen dager, og måtte holde meg litt i ro. Gravid ble jeg likevel. :) 

Okay, mye man bare må ta som det kommer, ser jeg... :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har tatt sprøyter i en uke nå, uttak på tirsdag. Merker ikke noe til hormonene, annet enn litt "press" i eggstokkene, kjennes egentlig ut som luftsmerter. Foreløpig går dette veldig greit 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhhh, kjenner jeg bare må klage litt til dere :(

Dag 10 på Synarela og bivirkningene er virkelig kommet. Jeg er så sliten og lei meg. Jeg skulle bake muffins nå i kveld, men klarte jo selvfølgelig å rive ned bollen med røra så jeg sølte på både meg selv, kjøkkenskapet og gulvet! 

Jeg tror jeg tar dagens siste dose en time for tidlig så jeg bare kan gå å legge meg.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for erfaringsdeling, damer. Trodde overstimulering skulle være veldig ubehagelig, men det er uansett for en kort periode. Jeg har ikke merket noen bivirkninger enda, bortsett fra ømme bryster og litt tretthet. Skal på ultralyd på tirsdag igjen. Dag 14 på Synarela nå, og sprøyter fra onsdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sastras skrev:

Åhhh, kjenner jeg bare må klage litt til dere :(

Dag 10 på Synarela og bivirkningene er virkelig kommet. Jeg er så sliten og lei meg. Jeg skulle bake muffins nå i kveld, men klarte jo selvfølgelig å rive ned bollen med røra så jeg sølte på både meg selv, kjøkkenskapet og gulvet! 

Jeg tror jeg tar dagens siste dose en time for tidlig så jeg bare kan gå å legge meg.... 

Klag i vei. Det arter seg jo veldig forskjellig fra person til person. Krysser fingrene for oss, at vi kommer ut av det med en liten skatt! ❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, merett2 skrev:

Takk for erfaringsdeling, damer. Trodde overstimulering skulle være veldig ubehagelig, men det er uansett for en kort periode. Jeg har ikke merket noen bivirkninger enda, bortsett fra ømme bryster og litt tretthet. Skal på ultralyd på tirsdag igjen. Dag 14 på Synarela nå, og sprøyter fra onsdag. 

Da er vi likt i løypen. Jeg begynner også på sprøyter på onsdag, har gått på Synarela siden julaften ...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig begynne på syarela rundt 25 men mensen har ikke kommet enda, kjempe nervøs for at overgangs alderen har kommet, eller at syklusen tuller litt etter de andre IVF rundene :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle egentlig ha mensen 8 januar, men enda ikke fått den. Noen ganger tror jeg at jeg har symptomer på at mensen kommer, jeg har følt bittelitt vondt i magen, men bare ett par ganger, og kviser. Men samtidig så føles det ikke ut som mensen er på vei. Men er redd for å ta en gravid test. Produserer jo så å si ingen egg, så sjansen for at jeg skal være gravid er så liten.

Hva ville dere gjort ? ventet 2-3 dager til på mensen for så kanskje ta en test ?

Endret av malla1992
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...