Gå til innhold

Chandra har blitt mamma <3


Chandra

Anbefalte innlegg

Oi, å skrive på mobil i halvssøvne er ikke bare bare. :laugh: Perle kleshengere var det jeg mente. Til rommet til lille J som ikke er påbegynt en gang. Viktig å begynne med detaljene tydeligvis!

Kjip natt. Eller kan ikke klage for mye, men har i snitt matet annenhver time hele natten. Med bæsjebleier og baby som våkner opp igjen fordi hun våknet av bleieskiftet og slikt så blir det ikke for mye søvn og brått kom jeg meg ikke opp før halv 12 i dag heller. Men hun spiste mindre enn hun pleier i går så hun måtte nok ta det igjen i natt. 

Jeg stod opp og overlot baby til mannen som ligger å sover enda. Det er noen som har det. Nesten så jeg blir litt irritert for det virker ikke som om han har forståelse for at jeg blir sliten og trøtt etter slike netter. Det eneste jeg vekket han for var et bleieskift tidligere på morgenen jeg mente han kunne ta siden jeg da var overtrøtt, noe han også gjorde. Men jeg følte ikke at han akkurat ble blid for at jeg spurte. Hmf... Kjenner at det tar på at jeg ikke har sovet mer enn maks 3 kanskje 4 timer av gangen i over 3 uker. Det er virkelig det eneste jeg ikke liker med babytiden altså! Jeg har et stort sovehjerte og syntes det er tungt å sovne og våkne hele tiden. Heldigvis er mini så blid om natten så lenge hun ser puppen og hun gråter lite.

Jaja, nå er hunden luftet og matet og jeg har kaffe, frokost og smoothie siden jeg lagde en stor porsjon i går. Blir nok en bra dag dette her også. :)

Planen er å ta bilder av mini, gå en fin tur med hund, mann og baby i vogn, vaske bad og støvsuge litt og sikkert fikse en klesvask. Har også håp om å lage middagsplan for neste uke, så får vi se hvordan det går. ;) Føler meg veldig klar for å bli et par hakk sunnere igjen slik jeg var før jeg ble gravid. Da hadde jeg et veldig bra kosthold, trente mye, var aldri trøtt og følte jeg hadde masse overskudd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir påvirket av denne dagboken altså :tongue: Lurer på om du har skrevet om smoothie før? I natt drømte jeg i alle fall at jeg laget meg en haug med smoothier. Det var litt kjedelig å vaske den blendergreia hele veien, men det var verdt det ;) Bakt potet så fantaaastisk ut. Når vi lager det så pleier vi å ha vårløk oppi. Kjempegodt! Og nå måtte jeg søke opp perlekleshengere på Ebay. Litt drøyt tidlig å bestille hjem, så jeg la det til på watch list :fnise: Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Weebs skrev:

Jeg blir påvirket av denne dagboken altså :tongue: Lurer på om du har skrevet om smoothie før? I natt drømte jeg i alle fall at jeg laget meg en haug med smoothier. Det var litt kjedelig å vaske den blendergreia hele veien, men det var verdt det ;) Bakt potet så fantaaastisk ut. Når vi lager det så pleier vi å ha vårløk oppi. Kjempegodt! Og nå måtte jeg søke opp perlekleshengere på Ebay. Litt drøyt tidlig å bestille hjem, så jeg la det til på watch list :fnise: Takk for tips!

Haha, ja tror jeg muligens nevnte at jeg lagde det i går! :tongue: Litt kjedelig å ha lagd så mange smoothier for så å våkne opp uten å få smakt på en eneste en da! Nesten så du må lage på ekte også! 

Vårløk skal jeg teste neste gang! Det er jo så godt så kan se for meg at det passer bra. :) 

-----

Nå har jeg laget meg en liste over små ting jeg kan gjøre i huset som gjør at jeg blir mer fornøyd. Det er jo så mange store prosjekter som muligens er på gang og det betyr at vi ikke får gjort noe før vi gjør det ordentlig og skikkelig liksom. Så nå tenker jeg gjennom alle rom og småting jeg kan gjøre nå for at det skal bli mer koselig.

Listen så langt:

-         -  Nye gardiner på kjøkken (beige liftgardiner)

-          - Bytte ut noen av de gamle orkideene med flere grønne planter og pelargonium.

-          - Vaske vinduet over trappen (håpløst å komme til det vinduet og nå må det vaskes!) og pynte med blomster i vinduet

-          - Ny stålampe i stua

-          - Liftgardin på badet

-          - Bilder av lille J i stua

-          - To ny like lamper i stuevinduet

Dette bør jeg få til i løpet av høsten!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badet er vasket og 2. etasje støvsuget og tørket støv på soverom. 1 etasje tok jeg på mandag så den kan jeg vente til uka med. Har til og med ryddet litt i skuffer og skap og fått kastet litt småting. Det er et tegn på at jeg begynner å bli meg selv igjen altså! :)  Prøver å bli mer minimalistisk og bare kjøpe ting jeg trenger eller virkelig har lyst på og prøver å ha en regel om at hvis jeg shopper noe må jeg også kvitte meg med noe. Her er jeg og mannen litt forskjellige for han mener man bare kan slenge alt i kjelleren. :fnise:

Har avtalt med mamma at hun kan komme en dag i uka på dagtid slik at jeg får gjort litt i hus og hage. Det blir deilig, også kan vi lage god lunsj og kanskje gå trilletur med hunden sammen. :) Det er så greit å ha en mamma som bare jobber 2 dager i uken kjenner jeg nå. Selv om jeg selvfølgelig ikke unner henne den nakkediagnosen hun har. Men selvfølgelig perfekt at både hun og jeg er litt ensomme på dagtid! :)

Mini fikk ligge på stellematta på gulvet og lufte baken uten bleie mens jeg vasket, men det er jo helt håpløst. Tror hun bæsjet en gang og tisset 4 ganger! :bond::tongue: Blir jo liksom ikke tørt av det, men tror vi fikk luftet greit til slutt. Hun er litt sår, og jeg tror det er fordi hun bæsjer så mye. Heldigvis har det blitt mindre den siste tiden. Nå ligger hun med sutten på brystet til pappa og er fornøyd. Nå har hun begynt å ta smokken og det virker som om hun liker alle typer smokk foreløpig. Deilig! Har også lagt litt på leketeppet og øvd på å løfte hodet. Når hun blir sinna klarer hun å løfte det litt. :P 

Nå har jeg kaffepause med sjokoladebolle, gulrot og plomme av alle ting. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God "morgen"! I natt har vi sovet godt bare med et par amminger og noen bæsjebleier. Sov vel til halv elleve og brukte en time på å ta morgenstell av meg å ungen, amme litt mer osv... Tar likegodt første amming i sengen for det er uten tvil best for skuldrene!

I dag tenkte jeg at jeg virkelig føler meg som meg selv igjen. Eller en ny versjon av meg selv, ikke bare M men mamma M! Jeg liker den nye versjonen! Hormonene har uten tvil roet seg og jeg har kanskje tilpasset meg mer det nye livet?

Ut over høsten om kanskje en måned eller noe tenker jeg at jeg skal prøve å få med meg hundetreninger med hunden på tirsdager igjen. Om ikke hver tirsdag så i alle fall annenhver. Må bare få noen til å passe J siden mannen har trening da, men det blir nok ikke noe problem!

I dag er planen å gå den lange runden i skogen med hunden. Den har jeg ikke gått siden tidlig denne våren og det gleder jeg meg veldig til. Litt usikker på om jeg skal pumpe meg før jeg drar eller om jeg skal amme rett før jeg drar og håpe at det holder. Runden tar bare rundt 1 time og 30 minutter. Hm... Det er jo uansett greit å trene litt på å ta flasken. Jeg skal nemlig på konsert i oktober! ;) 

Nå er det kaffe og mat før kosestund med mini og etterpå er planen å støvsuge 1. etasje, få unna en klesvask og småordne litt. Har ikke planlagt noen besøk de nærmeste dagene og det er nesten litt rart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre at du begynner å snuse på overflaten og kjenne deg som deg selv igjen. Ingen ting er bedre enn det! :hoppendeglad:

Lykke til med flasketilvenning, det gjør livet så mye lettere! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Beccy87 skrev:

Fint å høre at du begynner å snuse på overflaten og kjenne deg som deg selv igjen. Ingen ting er bedre enn det! :hoppendeglad:

Lykke til med flasketilvenning, det gjør livet så mye lettere! :biggrin:

Veldig deilig det! :hoppe:

Sitter fremdeles i sofaen. Mini er veldig våken og vil bare ha pupp og skal i alle fall ikke sove. Men så fort hun får puppen skal hun bare ha den i noen minutter. Vet ikke helt hva hun egentlig vil akkurat nå. Kanskje litt vondt i magen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så sliten! Tror mini har hatt økedøgn for hun har bokstavelig talt hengt i puppen det siste døgnet. Jeg er sliten og har vondt i hele kroppen etter all amminga. 

I tillegg har hun vært veldig misfornøyd. Det er vare pupp eller å sove inntil som fungerer. Mannen tok henne et par timer på morgenen så jeg fikk sove litt og det trengte jeg. :) 

Har med andre ord ikke stått opp enda. Snart snart... 

Kom meg utrolig nok ut på skogstur i en time og 30 min i går med hunden. Pumpet meg og mannen tok mini. Det var kjempeherlig høstluft og veldig godt å komme seg ut litt! :) Har egentlig en plan om å gå tur på dagen med mini og hund sammen alene for første gang etterpå. Det og å lage wok til middag er i alle fall målet for i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! Det fortsetter tydeligvis i dag! Har hittil måtte tømme ut to kalde kaffekopper og en kald tekopp. Nå er det krise i heimen for jeg har gått tom for kaffe! :grine:

 Nå er mini fornøyd og ligger i vugga enn så lenge. Vi får se hvor lenge det varer. :laugh: Skal ta henne med på tur i bæreselen snart, må bare ha litt alenetid forran pc først. ;) Har fått i meg 3 brødskiver, en plomme og en halv avocado da. Man blir sulten av å være melkemaskin for kunne ha spist mye mer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det er intenst hos deg om dagen! Jeg har aldri likt kaffe, så kan ikke sette meg helt inn i akkurat det, men jeg skjønner det er fint å ha noe å våkne på! Kan tenke meg at det er vanskelig å få spist nok når du må amme hele tiden. Det virker kjempeslitsomt med så mye amming.

Digg å få en halvtimes tur for deg selv med hunden. Veldig godt å høre at kroppen din funker og du kan gå turer og sånn, kjenner jo noen som var helt ødelagt i bekkenet etter fødsel. Høres ut som ting normaliserer seg veldig raskt hos deg, og det er jo supert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Chandra skrev:

Puh! Det fortsetter tydeligvis i dag! Har hittil måtte tømme ut to kalde kaffekopper og en kald tekopp. Nå er det krise i heimen for jeg har gått tom for kaffe! :grine:

 Nå er mini fornøyd og ligger i vugga enn så lenge. Vi får se hvor lenge det varer. :laugh: Skal ta henne med på tur i bæreselen snart, må bare ha litt alenetid forran pc først. ;) Har fått i meg 3 brødskiver, en plomme og en halv avocado da. Man blir sulten av å være melkemaskin for kunne ha spist mye mer. 

 

Bruker du bæresele eller sånn sjal? Vi har kjøpt babybjørn sin bæresele som skal kunne brukes til nyfødt, men har ikke turt enda.. 

Var forresten nesten en time på fjellet med hunden i går, alene😃 Så deilig! Akkurat da føltes ikke flaskematingen så håpløs ut 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som gravid for tredje gang med to syke barn hjemme hadde jeg tenkt å sove for en time siden da de la seg. Men neida jeg har lest 33 sider i dagboken din istede! Gratulerer med baby, og jeg kommer definitivt til å følge med videre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Rainbow skrev:

VHøres ut som det er intenst hos deg om dagen! Jeg har aldri likt kaffe, så kan ikke sette meg helt inn i akkurat det, men jeg skjønner det er fint å ha noe å våkne på! Kan tenke meg at det er vanskelig å få spist nok når du må amme hele tiden. Det virker kjempeslitsomt med så mye amming.

Digg å få en halvtimes tur for deg selv med hunden. Veldig godt å høre at kroppen din funker og du kan gå turer og sånn, kjenner jo noen som var helt ødelagt i bekkenet etter fødsel. Høres ut som ting normaliserer seg veldig raskt hos deg, og det er jo supert! :)

Litt intenst men det går bra. Merker at jeg har litt mer overskudd mentalt og fysisk nå og da hjelper det. :)

Kaffe er gull altså. Skjønner ikke hvordan man skal klare seg uten akkurat nå! :tongue: Men morgentrening er vel din form for kaffe! ;)

også gikk jeg en og en halv time, ikke en halvtime! Viktig å få med seg, haha. :fnise:

13 timer siden, maja87 skrev:

Bruker du bæresele eller sånn sjal? Vi har kjøpt babybjørn sin bæresele som skal kunne brukes til nyfødt, men har ikke turt enda.. 

Var forresten nesten en time på fjellet med hunden i går, alene😃 Så deilig! Akkurat da føltes ikke flaskematingen så håpløs ut 😉

Jeg bruker Ergobaby original med soedbarnsinnlegg. Syntes det fungerer bra selv om jeg syntes det er litt skummelt også. Men mini elsker den! 

Herlig ned en times tur med hunden da! Endelig! Kanskje du får til å ta baby i sele etterhvert og kan ta begge to sammen? :) Det er rart hvordan alt føles bedre ut npr man kommer seg ut. 

11 timer siden, MartheC skrev:

Som gravid for tredje gang med to syke barn hjemme hadde jeg tenkt å sove for en time siden da de la seg. Men neida jeg har lest 33 sider i dagboken din istede! Gratulerer med baby, og jeg kommer definitivt til å følge med videre 😊

Oi oi! Jeg er imponert altså! Nesten så jeg får litt dårlig samvittighet for at jeg frarøver deg søvnen. ;) Håper du fikk slappet av litt også da! Gratulerer med nummer 3 på vei. Det må være tøft! Jeg som syntes en er slitsomt til tider! :P har du dagbok? 

---------

I går kom jeg meg ut på tur alene med hund og baby i sele. Følte meg så tøff da! ;) Mini sov godt i selen men jeg må sjekke at hun puster hele tiden da! Var vel ute i 50 minutter. Neste gang blir det nok lengre. :)

I dag har jeg hatt besøk av mamma som har passet mini mens jeg har gjort husarbeid. Mini var våken hele tiden så var glad for hjelp og ikke minst selskap. Har jo kost oss med boller og kaffe også! ;) Etterpå dro jeg og mannen på middag til svigerforeldrene og vi gikk en times trilletur med hunden etter middagen. Nå har vi lagt oss og mini er ammet og jeg tror jeg kan få sovet litt allerede nå! Det hadde vært fantastisk. Hektisk dag, men på en fin måte. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mini har hatt en skikkelig bra sovenatt i natt! Typisk at jeg har slitt med å sove da, men det er allikevel supert og jeg kom meg opp halv elleve i dag. Ikke at det er såå mye å skryte av, men føler jeg har mer kontroll. Hadde jeg fått sove bedre hadde jeg garantert kommet meg opp før også. :)

I dag har hun ikke spist så ofte og vi har vært på trilletur alene med hunden for første gang. Var ute i 1 time og 20 minutter og fikk til og med plukket bjørnbær på turen og fikk avsluttet med å plukke litt bær i hagen da vi kom tilbake. Nå sover hun i vogna på verandaen og hunden ligger rett ut på gulvet. :hoppe: Det gikk veldig fint å gå tur med hund og vogn samtidig. Nå går vi langs grusveien i skogen rett ved huset, så neste utfordring får bli å kjøre avgårde til sivilisasjonen med baby og hund for å gå alene der. Det at vi klarer oss mer og mer alene gjør at jeg ikke føler meg fanget lenger (jeg skrev vel det for et par uker siden). 

Tror nok mini J hadde økedøgn som varte i et par dager for nå er hun mye mer rolig og fornøyd og spiser mindre igjen. Eventuelt om hun har vært gjennom det første utviklingstrinnet men det er jo egentlig litt tidlig. 

På morgenen i dag var hun så søt og blid og stirret veldig på meg. Det er så koselig når man får kontakt! :hjerte: Det har også roet seg litt med bæsjebleier nå. Skifter et par ganger i løpet av natta og flere ganger i løpet av dagen men på langt nær så mye som tidligere! Deilig. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har Lille J sovet nesten hele tiden. Våknet litt for bleieskift og amming kanskje  hver tredje time. Merkelige greier. :P

Jeg har egentlig ikke gjort så veldig mye i kveld annet enn å hvile og sløve på sofaen. Vondt i hodet og trøtt så skal bli godt å sove i natt. Håper bare at mini fortsetter å være trøtt i natt da. Er litt bekymret for det. ;) Nå kommer straks mannen hjem fra trening og da skal jeg ha en laang dusj. Må også legge på nytt sengetrekk til alle 3 før vi legger oss. Satser på at det blir te og tv-titting før leggetid. Har faktisk ingen planer ut uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann! Spent på hvordan natten din har vært hvis hun sov så mye på dagen ;)  Og herregud, jeg var helt sikker på at jeg hadde kommentert her i går, men nå blar jeg opp og jeg ser ingenting med mitt navn på. Uansett. Jeg vil også bli stirra på av en baby! Kjenner jeg smelter av å tenke på det. Du er heldig :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som om dere har det toppers om dagen 😊 Har lille J perioder hvor hun er lenge våken, flere timer? Det har vår, stort sett fra 5-6-7 et sted og nesten hele dagen frem til 16-17! Så ikke lett å få sovet så mye.. Gleder meg også til å komme meg litt mer rundt på egenhånd, det skal bli deilig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Weebs skrev:

Oisann! Spent på hvordan natten din har vært hvis hun sov så mye på dagen ;)  Og herregud, jeg var helt sikker på at jeg hadde kommentert her i går, men nå blar jeg opp og jeg ser ingenting med mitt navn på. Uansett. Jeg vil også bli stirra på av en baby! Kjenner jeg smelter av å tenke på det. Du er heldig :rodmer:

Tro meg, natten har vært dritt! For det første hadde jeg tidenes verste hodepine som ikke ville gi seg (den er forsåvidt fremdeles der) og mini ville være veldig mye våken og spise veldig mye. Jeg var så trøtt at det gjorde fysisk vondt og hodepinen gjorde det ikke bedre. :tongue:  Følte at jeg begynte å surre og kan ikke huske om jeg hadde byttet bleier eller ikke. Da klokken var ni på morgenen hadde jeg vel sovet et par timer totalt og klarte ikke å komme meg opp før halv to og da følte jeg meg fremdeles like dårlig! Heldigvis sov mini godt inntil meg på morgenen/formiddagen slik at jeg fikk sovet ut litt i det minste. Men har absolutt følt meg bedre. 

Du kan virkelig glede deg altså! Nesten så jeg misunner deg den helt første tiden og den følelsen når fødselen er over og man får mini på brystet. Du har mye å se frem til! :) :hjerte: Det er jo ikke lenge til heller, tiden flyr jo så fort! Jeg gleder meg til å lese alt!

5 timer siden, maja87 skrev:

Høres ut som om dere har det toppers om dagen 😊 Har lille J perioder hvor hun er lenge våken, flere timer? Det har vår, stort sett fra 5-6-7 et sted og nesten hele dagen frem til 16-17! Så ikke lett å få sovet så mye.. Gleder meg også til å komme meg litt mer rundt på egenhånd, det skal bli deilig! 

Vi har det veldig bra, sett bort i fra i natt/i dag. :P Men ting kan jo ikke gå bare på skinner! Lille J har absolutt perioder der hun er lenge våken. Det at hun sov så mye i går var heller unntaket. Som regel er hun veldig våken fra vi står opp til 16. tiden og det er ikke alltid så lett å få gjort noe da. Men jeg har merket at det er genialt å gå en tur da å la henne fortsette å sove i vognen på verandaen eller noe etterpå. Da blir det søvn. :) Heldigvis sover hun veldig godt på morgenen etter amming hvis hun får ligge inntil meg å sove da. 

------------------

Jaja, som sagt ovenfor var natten skikkelig dritt. Hodepinen og trøttheten var det verste. Følte jeg ikke orket å forholde meg til mini selv om jeg jo måtte det og gjorde det. I dag er vi bare sløve. Satt på en vask (eller rettere sagt oppfriskning av en vask jeg glemte å henge opp i går), skiftet sengetøy i vogna til mini, ryddet bort gaver vi har fått. Har et bildeprosjekt på gang og holder på å føre over alle mobilbilder til dropboxen. Det tar evigheter og tror jeg har 1600 bilder igjen nå! :fnise: Skal fremkalle en del til babyboken og tenkte også å lage et album. Men først må jeg få alt på pc og rydde i de. 

Jeg har funnet ut at hunden må få ny seng så jeg tenkte å søke litt på nettet etter fine løsninger. Nå sover han i buret sitt med pledd i (med døren åpen altså) og det er så upraktisk å ta buret inn og ut av bilen hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen tok seg heldigvis opp etterhvert. På ettermiddagen slang jeg hund og baby i bilen og møtte mannen på vei hjem fra jobb. Vi gikk en times tur med hunden og lille J i vogna. Etterpå testet jeg en rett fra kokeboken til Trines matblogg - tacograteng med blant annet svarte bønner, hakkede tomater, løk og gulrøtter. Det var vanvittig godt og litt sunnere enn vanlig taco. Deilig med fredagskveld sammen med tente stearinslys, god mat, godis og Netflix. :) Ikke minst verdens søteste lille baby som nå ligger å sover i sofaen.

Lille J har vært veldig våken i kveld så satser på at vi får en fin natt. Får vel legge oss snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tacogratengen er vi også fan av her hjemme. Kjempegod! :) Jeg tenkte at det kom til å bli en tøff natt, babyer er kanskje ikke så unike at de kan sove et døgn liksom. Jeg vet godt hvordan det er å være døgnvill som skiftarbeider :P 

Når du skrev "oppfriskning av en vask" kom jeg plutselig på at jeg glemte å ta ut håndklær som jeg vasket i går! Fader, de trenger vel en oppfriskning de også :dry:

Fin fredagskveld! Det er jo begynt å bli mørkt på kveldene, da er tente lys et must :biggrin: Håper dere har fått sovet bedre i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...