Gå til innhold

Facebookgruppen "Mat fra bunnen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Severus skrev:

image.png

2.5 kg med sæter rømme, tenk om samme fantes i creme fraiche T sin våte drøm.

Tine leverer i både 5 kgs spann og 400kgs tank til bedriftskunder ;)

Anonymkode: 7ed53...b3b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

bring det videre du sukkerklumpen....

Anonymkode: d8fcb...cf7

Nei! Ikke bruk sånne personangrep! Alle de saklige innleggene folk skriver blir oversett og sånne uttalelser som dette blir henvist til i all evighet og gjort til et alibi for "typisk KG-mobbere". Nå kommer det sikkert snart et ras av nye medlemmer og sinte AB'er som skal fortelle oss for ørtogfnørtigende gang for noe fæle mobbere vi er, for et tragisk liv vi har og hvor unødvendig det er å være gjest på MFB når vi klager sånn. Og ikke minst: er det rart det er krig i verden?
Ingen grunn til å gi dem det de vil ha.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt, personangrep og spekulasjoner.

Kragebein, mod

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lady T skrev:

Hæ? Jeg er blokkert og jeg kommer ikke inn på gruppa, kan ikke søke den opp engang.. 

Ble for øvrig blokkert fordi jeg spurte hvorfor det ikke var lov med link... ✌🏻️😑

Jeg er blokkert av en admin og to, så jeg ser ikke hva de skriver. Kjedelig når jeg vil ha fatt i ei oppskrift en av de har postet :fnise: Gruppa har de enda til gode å kaste meg ut av, men det skjer vel snart :ph34r:

Anonymkode: 98cbf...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elnah
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette og innlegg som ligner tyder jeg som en dårlig måte og skryte av at dere er så flink og sunn på👍🏻

Anonymkode: 4aa0b...564

Jeg er veldig glad i å bruke smør, fett, rømme, fløte osv osv i mine oppskrifter, men til og med for meg blir det til tider alt for mye av det gode, det må du vel klare se selv også? 

 

Jeg er verken noe spesielt flink i noe, og sunn er jeg så langt derifra, men jeg klarer styre meg for å pøse på med så mye forskjellige melkeprodukter at maten ikke smaker noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen laget søtpotetmos her en dag med nesten to ss smør oppi. Jeg synes det ble alt for mye og smøret overdøvet smaken på søtpotetene helt. Det ble rett og slett ikke godt. Jeg skjønner ikke hvordan T og co. kan mene at ting kan smake godt med så mye meieriprodukter oppi. Det må jo bare være ekstremt mektig og smake bare fett.

Jeg lurer på hvordan hun har kommet frem til de forskjellige oppskriftene sine. Hvem står med gryta og tenker "Ja, 3 bokser Crème fraîche/cottage cheese/rømme/what ever, det må bli godt det!". Jeg skjønner det ikke?!

Endret av The Silence
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Mange av dere er kun medlem for og rapportere her tror jeg. Kan du ikke poste et lett måltid du da??

Anonymkode: 4aa0b...564

Du svarte ikke på den eneste tingen jeg spurte om, så det virker litt vanskelig å føre en diskusjon med deg.

Hva du tror om bakgrunnen for at "vi"* er medlemmer i gruppen, er ikke så interessant. Selv er jeg medlem av flere årsaker, først og fremst for å få inspirasjon. Dette får jeg også,det er da mange flinke og kreative folk der, men ærlig talt ikke i oppskrifter fra bloggen. Disse synes jeg virker ekstremt oppskrytte, fettrike, usunne, dårlig balanserte, ikke særlig spennende,ikke relevant for min hverdag og matlaging, og listen fortsetter, dessverre. Dessuten synes jeg mangelen på diskusjon og den lave takhøyden kveler mye av det som kunne vært inspirerende. Men det er meg.

Har du lest tråden? Mange av oss har forklart ganske nøye hvorfor vi velger å diskutere her fremfor på gruppen. Vi blir kasta ut om vi kommer med et skjevt ord, i enkelte sammenhenger. Det er kun rom for positive tilbakemeldinger, på mat såvel som på driften av gruppen. Måten gruppen driftes på, legger ikke akkurat til rette for meningsutveksling.

*Jeg skriver vi, selv om medlemmene i gruppen, og i denne tråden, har ulike årsaker for å være der/her. Det er ikke noe "oss".

 

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.4.2016 at 23.31, AnonymBruker skrev:

Jeg er littegrann snill sånn av og til :biggrin:

Anonymkode: 9c2f8...a56

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Søgni skrev:

Du svarte ikke på den eneste tingen jeg spurte om, så det virker litt vanskelig å føre en diskusjon med deg.

Hva du tror om bakgrunnen for at "vi"* er medlemmer i gruppen, er ikke så interessant. Selv er jeg medlem av flere årsaker, først og fremst for å få inspirasjon. Dette får jeg også,det er da mange flinke og kreative folk der, men ærlig talt ikke i oppskrifter fra bloggen. Disse synes jeg virker ekstremt oppskrytte, fettrike, usunne, dårlig balanserte, ikke særlig spennende,ikke relevant for min hverdag og matlaging, og listen fortsetter, dessverre. Dessuten synes jeg mangelen på diskusjon og den lave takhøyden kveler mye av det som kunne vært inspirerende. Men det er meg.

Har du lest tråden? Mange av oss har forklart ganske nøye hvorfor vi velger å diskutere her fremfor på gruppen. Vi blir kasta ut om vi kommer med et skjevt ord, i enkelte sammenhenger. Det er kun rom for positive tilbakemeldinger, på mat såvel som på driften av gruppen. Måten gruppen driftes på, legger ikke akkurat til rette for meningsutveksling.

*Jeg skriver vi, selv om medlemmene i gruppen, og i denne tråden, har ulike årsaker for å være der/her. Det er ikke noe "oss".

 

 

Hva mener du med relevant for min hverdag?😂 

 

Hvor hyggelig ville du syns det var og legge ut en rett du var fornøyd med for og bli bomba med negativ feedback?😉

Anonymkode: 4aa0b...564

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre enn meg som reagerer på at det er en god del tråder som omhandler allergier/intoleranser/diettspørsmål? Reglene sier jo ganske klart at dette ikke er tillatt. Jeg har flere ganger sett at det gis ut svar som til tilder er direkte misvisende. Lurer bare litt på hvorfor denne regelen ikke håndheves, i motsetning til enkelte andre.

(Denne regelen skal faktisk mfb ha skryt for, den er rett og slett fornuftig mtp det varierende kunnskapsnivået der inne)

Anonymkode: 7ed53...b3b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med relevant for min hverdag?😂 

 

Hvor hyggelig ville du syns det var og legge ut en rett du var fornøyd med for og bli bomba med negativ feedback?😉

Anonymkode: 4aa0b...564

Når jeg skriver "relevant for min hverdag" mener jeg hvilke råvarer jeg har i kjøleskapet, det faktum at jeg stort sett lager mat til kun meg sjøl, hvilke retter som passer meg med tanke på tidsbruk, livsstil, og slike ting. Og det er også like sannsynlig at jeg lager "Geitehjerne fra Karoo" fra kokeboka jeg fikk til jul, som at jeg prøver meg på kaffe- og castellosausen fra bloggen. For å si det sånn. Forskjellen er at førstnevnte faktisk var interessant å lese om og se bilder av.

Jeg hadde faktisk likt å få forslag til forbedringer og variasjoner over en rett jeg la ut. Jeg hadde ikke sett på det som nedrakking eller negativ feedback, men heller som at noen syns retten min var verdt å diskutere. Alle kan være "dumme" i blant og alle må begynne et sted, så om jeg som nybegynner hadde femdobla ei bolleoppskrift og samtidig femdobla gjærmengden, så hadde jeg satt pris på om noen sa fra at dette var dumt og ga meg et dytt i riktig retning. På en grei måte, så klart. :) Legger jeg ut ei basic tomatsuppe eller en tomatsaus, så er det da bare spennende å høre hvordan andre gjør det, selv om det går litt bort fra min oppskrift og fremgangsmåte? Det er AKKURAT sånne ting jeg syns er inspirerende, men savner der.

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer egentlig på hvorfor alle tar kritikk som "negativ feedback".

Kritikk er ikke farlig. Ris/ros er en naturlig del av livet, særlig når man legger ut ting på den måten som man gjør på den gruppa der.. 

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Søgni skrev:

Når jeg skriver "relevant for min hverdag" mener jeg hvilke råvarer jeg har i kjøleskapet, det faktum at jeg stort sett lager mat til kun meg sjøl, hvilke retter som passer meg med tanke på tidsbruk, livsstil, og slike ting. Og det er også like sannsynlig at jeg lager "Geitehjerne fra Karoo" fra kokeboka jeg fikk til jul, som at jeg prøver meg på kaffe- og castellosausen fra bloggen. For å si det sånn. Forskjellen er at førstnevnte faktisk var interessant å lese om og se bilder av.

Jeg hadde faktisk likt å få forslag til forbedringer og variasjoner over en rett jeg la ut. Jeg hadde ikke sett på det som nedrakking eller negativ feedback, men heller som at noen syns retten min var verdt å diskutere. Alle kan være "dumme" i blant og alle må begynne et sted, så om jeg som nybegynner hadde femdobla ei bolleoppskrift og samtidig femdobla gjærmengden, så hadde jeg satt pris på om noen sa fra at dette var dumt og ga meg et dytt i riktig retning. På en grei måte, så klart. :) Legger jeg ut ei basic tomatsuppe eller en tomatsaus, så er det da bare spennende å høre hvordan andre gjør det, selv om det går litt bort fra min oppskrift og fremgangsmåte? Det er AKKURAT sånne ting jeg syns er inspirerende, men savner der.

 

Jeg tror dem fleste har mer bruk for kaffesausen enn geitehjernen du har vært flink og lest om😉 Den er godt likt. Hvilket og betyr at bildet er bra nok sant? 

 

Anonymkode: 4aa0b...564

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette og innlegg som ligner tyder jeg som en dårlig måte og skryte av at dere er så flink og sunn på👍🏻

Anonymkode: 4aa0b...564

 

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen andre enn meg som reagerer på at det er en god del tråder som omhandler allergier/intoleranser/diettspørsmål? Reglene sier jo ganske klart at dette ikke er tillatt. Jeg har flere ganger sett at det gis ut svar som til tilder er direkte misvisende. Lurer bare litt på hvorfor denne regelen ikke håndheves, i motsetning til enkelte andre.

(Denne regelen skal faktisk mfb ha skryt for, den er rett og slett fornuftig mtp det varierende kunnskapsnivået der inne)

Anonymkode: 7ed53...b3b

Jeg spurte om det her inne tidligere. Syns det er ansvarsløst.De har regler om dietter ikke er lov,men mange må ha mat uten tilsetninger osv. Og som du sier, kunnskapsnivået er varierende. Burde vært slettet. Hadde jeg fått en sykdom som krevde spes tilrettelagt mat,så var fb siste plassen jeg gikk til. Det kan være folk med kunnskap der, men mange uten også

Anonymkode: d8fcb...cf7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg spurte om det her inne tidligere. Syns det er ansvarsløst.De har regler om dietter ikke er lov,men mange må ha mat uten tilsetninger osv. Og som du sier, kunnskapsnivået er varierende. Burde vært slettet. Hadde jeg fått en sykdom som krevde spes tilrettelagt mat,så var fb siste plassen jeg gikk til. Det kan være folk med kunnskap der, men mange uten også

Anonymkode: d8fcb...cf7

Det er helt sant, og de befinner seg akkurat nå i sjokoladepåleggtråden, hvor de ufarliggjør det å skulle gi honning til babyer.

Anonymkode: 9c2f8...a56

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror dem fleste har mer bruk for kaffesausen enn geitehjernen du har vært flink og lest om😉 Den er godt likt. Hvilket og betyr at bildet er bra nok sant? 

 

Anonymkode: 4aa0b...564

Gah, du tar konsekvent ikke poengene jeg prøver å få fram, jeg mistenker det er med vilje, og dette blir mitt siste svar til deg.

At denne sausen er ihjelpostet på gruppa, at Tanja med mann og hva enn skriver at de, alle som har sett den, smakt den, vært i dens nærvær eller i samme fylke som den elsker den, betyr ikke at den er DenUniverselleGenisausen eller at noen ikke kan mene den er oppskrytt. Det må det faktisk være lov å si.

Når det kommer fra kommersielle matbloggere, så synes jeg det er helt lov å kritisere bildene, eller påpeke det når man syns maten ofte ligner på sykehusmaten i Twin Peaks. Bilder er jo inspirasjon det og, og presentasjonen kunne de med hell ha jobba litt med, som mange har skrevet.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt sant, og de befinner seg akkurat nå i sjokoladepåleggtråden, hvor de ufarliggjør det å skulle gi honning til babyer.

Anonymkode: 9c2f8...a56

Så den tråden nå. Er jo helt sykt at de tør å gi små barn honning :sjokk: 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wenda skrev:

Så den tråden nå. Er jo helt sykt at de tør å gi små barn honning :sjokk: 

Det var EN person da, som sa at det ikke var farlig, og hun ble jo mottatt med kun skepsis fra resten av medlemmene. 

Anonymkode: 6651a...86c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...