Gå til innhold

Rosenrøds vei mot pseudotvillinger


Rosenrød

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært på første legetime, tatt blodprøver osv. Jeg er også blitt henvist videre til gynekolog siden jeg er 38 år og dermed har rett på å få dekket en tidlig UL. Legen mente jeg kom til å få innkallelse snart, rundt uke 11. Gleder meg til å se mini og håper at alt er vel med ham/henne!

Og så fikk jeg vite at venninnen min som har tatt IVF er gravid i dag! Det er så GØY!:hoppe:Terminene våre er bare seks uker fra hverandre, og vi har allerede planlagt en shoppingtur til London i vår. Veldig veldig kjekt å gå gravid sammen med en av sine beste venninner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra! :-D Og det er jo herlig å få barn omtrent samtidig som en god venninne - barselgrupper er jo hit and miss, med venninner vet man at det er folk man har noe til felles med :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! :-D Og det er jo herlig å få barn omtrent samtidig som en god venninne - barselgrupper er jo hit and miss, med venninner vet man at det er folk man har noe til felles med :) 

I know! Nå har jeg vært veldig heldig med den barselgruppen jeg havnet i med lille V, men har jo også hørt historier om grupper som ikke fungerer i det hele tatt...

Så veldig kjekt med bestis med baby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag våknet jeg klokken 05.00 av at mannen gikk på jobb, og ble liggende å sjekke ut Black fridaytilbud... Det endte selvfølgelig opp i at jeg bestilte verdens fineste sommerpose til vogn/seng fra Risarosa! Herre...

Vi har allerede vinterposen derfra, V var jo en vinterbaby, og hun ELSKET den posen! Men frøet i magen kommer jo midt på sommeren, og da blir vinterposen for varn, tenker jeg. Såeeee...:tongue: Sånn kan det gå! Er i alle fall veldig fornøyd med Risarosa, og så var det jo faktisk 30% avslag på posen også.

Ellers har jeg og V vært på kjøpesenteret i nærheten i dag og kjøpt denne til å pynte pepperkaker med i helgen. Er så lei av å søle med den melisglasuren, så i år blir det andre boller! Håper vi får det fint til på den store pepperkakebakedagen i morgen. Gleder meg til å sette i gang med juleforberedelser, for når det er første helgen i advent, er det lov!:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig slappavhelg har dette vært, har omtrent ikke kommet meg ut av kosebuksa!:tongue: I går ble det pepperkakebaking, og det er ikke mye som lukter mer jul enn det. Herlig! Senere i dag skal vi til foreldrene mine og spise kalkun, det er så nammi! Gleder meg til lille V får smake det for første gang.

Ellers har jeg pakket inn kalendergaver, da vi er fire venninner som har en liten julekalender gående sammen. Vi skal møtes på onsdag for å lage julesnop, så greit å ha gavene pakket inn til da. I tillegg kom supermannen min hjem med Babor julekalender til meg, han er verdens beste altså! ELSKER den kalenderen!:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på første UL, og i stedet for 10+5 er jeg nå 10+0 på vei. Lille frø så ut til å kose seg der inne, heldigvis! Fikk tatt blodprøve, og så skal jeg tilbake igjen om to uker for å måle nakkefold osv på ny UL. Fikk et par bilder av lille med oss, SÅ koselig!:babysmokk: Mannen mente at det helt sikker var gutt denne gangen, for fosteret så så mandig ut! :fnise: Uansett herlig å se det lille vesenet og høre hjertelyden, da blir det liksom litt mer ekte at han/hun er der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Oi, nå er det LENGE siden jeg har vært her inne! På tide med en liten oppdatering. Vi har nå vært på tidlig UL nummer to, hvor de tok denne duotesten for å se om det kunne se ut til å være noe galt med barnet. Heldigvis så alt supert ut, og jeg fikk beskjed om at svangerskapet mitt var som om jeg var en 24-åring.:fnise: Ganske greit å høre det når en er 38!

Det var for tidlig å se noe kjønn på frøet, så vi må nok lebe i spenning frem til OUL den 4. februar.

Ellers gleder vi oss masse til julen, som skal feires hos svigers på julaften og hos mine foreldre første juledag. Og så skal vi ha begge familiene her hos oss på lille julaften, det blir kos. En del av julepresangen til foreldrene våre er champagneflasker med bilder av lille frø på, så nå skal de snart få vite at de blir besteforeldre igjen. Tipper jubelen står i taket da!:hoppe:

Alt av julepresanger er kjøpt inn, treet hugget vi selv på lørdag, da svigers eier en hel juletreskog, og det ble pyntet i går. I kveld skal alt av pakker pakkes inn og legges under. O juleglede!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå! De vet ikke! Så spennende! Elsker slike situasjoner hvor folk får vite en så god nyhet :)


God jul til dere!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk og god jul til deg og dine også!

Nei, ingen vet noe ennå, vi syntes det passet så godt å gi dem nyheten i julepresang. Men nå er jeg jo akkurat 13 uker på vei i dag, og gleder meg til å fortelle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

50 minutter siden, MissStiles skrev:

Det blir vel en fin julegave for besteforeldrene!

God jul!!

Det håper vi, ja! God jul til deg også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

:vinke:

Innom og legg igjen eit spor. Korleis gjekk det med annonseringa i jula?

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var jul og nyttår overstått!

Annonseringen på julaften var en stor slager! Alle besteforeldrene var i hundre og det ble også noen gledestårer.:) Så nå er gjettingen på kjønn i gang, og det er spennende tider frem mot OUL den fjerde februar. Er ganske spent selv også, det må jeg si! Har liksom alltid sett for meg at jeg skal ha en gutt og en eller to jenter (ikke sikkert det bler tre barn da, det tar vi som det kommer), og tenker at nummer to nå er en gutt. Men så har jeg LITT jentefølelse også... Jammen ikke lett å vite!

I morgen er planen at vi skal en tur til Ikea for å kjøpe garderobeskap til lille V sitt rom, pluss kikke litt på utvalget deres i sprinkelsenger. Vi har Stokkeseng til V, men den er ganske dyr, så tror det blir en billigere seng til frøet. Ser at de har noen fine på Ikea, og der er det jo greie priser.

Det er så kjekt å innrede barnerom! Foreløpig er rommet til frøet klesrommet mitt, men jeg tenker at etter OUL kan jeg begynne klargjøringen til lille kommer. Er så fornøyd med rommet til V, og ønsker å ha dette litt i samme stilen, men må nesten vente til vi vet kjønn. Gleder oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...