Gå til innhold

Rosenrøds vei mot pseudotvillinger


Rosenrød

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

7+1 i dag, og frøet er nå på størrelse med en bønne, ifølge babyverden.:tongue: Herlig å tenke at det går fremover mot de magiske tolv ukene. Nå har jeg begynt å tenke på når jeg skal bestille første legetime, pluss tidlig ultralyd. Siden jeg er 38 år, blir jeg regnet som eldre gravid (huff, føler meg ikke SÅ gammel!) og jeg vet at en da får litt ekstra oppfølging i svangerskapet. Vet ikke om jeg da kanskje bør opplyse om dette når jeg ringer legekontoret? Noen som vet?

Lille V har hatt en fantastisk natt i natt, sov fra syv til halv seks, ammet og sov igjen til halv åtte. Måtte det bare vare!!

Endret av Rosenrød
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg handlet litt julegaver til V fra oldeforeldrene hennes:

Dette settet med body og bukse i fargen berry. ELSKER Woollandklærne!

Denne pysjamasen fra Lilleba. Er vel egentlig de rosa som er beregnet på jentene, men magefølelsen sier jo at frøet i magen er en gutt, så da er det greit med alt som kan arves. Jeg kler heller opp jenta i blått enn gutten i rosa!:laugh:

I det siste har jeg vært så ufattelig trøtt! Og nå er snart permisjonen min over, jeg starter på jobb igjen den 4. desember. Lurer litt på når jeg skal fortelle at jeg er gravid igjen, tenker kanskje at jeg drøyer det til etter tidlig UL i hvert fall. Det som er typisk er at vi skal ha seminar i utlandet i september (Ikke ofte det skjer!), og dette kommer jeg jo selvfølgelig til å gå glipp av. Kjedelig. Men sånn er det! Kan ikke få med oss alt heller!

I dag krysser jeg forresten fingrene for en av mine beste venninner. Hun og mannen skal prøve seg på et IVF-barn, og hun hentet ut egg i går. Fem egg hentet de ut. Er det bra, mon tro? I morgen skal forhåpentligvis ett eller flere av dem settes inn. Tenk så kult det hadde vært å gå gravide samtidig!:klem1:

Endret av Rosenrød
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt lilleba-pysj! Min lille heter det samme som pysjen, så burde kanskje kjøpe? :ler:

Det sier jo seg selv! :tongue:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her vil jeg gjerne følge med for jeg ønsker meg pseudotvillinger selv :laugh: Har ei prøverørstulle på 4.5 mnd selv. Hvor gammel er lille V?

5 egg er for øvrig helt respektabelt når deg gjelder egguttak; jeg fikk ut 6, og et av dem ble datteren min :) De fortalte meg at 5-15 er perfekt. Med færre er det litt mindre sjanse for å få et befruktet et, og med flere er det stor sjanse for at eggene er av for dårlig/dårligere kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her vil jeg gjerne følge med for jeg ønsker meg pseudotvillinger selv :laugh: Har ei prøverørstulle på 4.5 mnd selv. Hvor gammel er lille V?

5 egg er for øvrig helt respektabelt når deg gjelder egguttak; jeg fikk ut 6, og et av dem ble datteren min :) De fortalte meg at 5-15 er perfekt. Med færre er det litt mindre sjanse for å få et befruktet et, og med flere er det stor sjanse for at eggene er av for dårlig/dårligere kvalitet.

Så koselig at du vil følge med her! Velkommen skal du være!

Lille V er rett over elleve måneder nå, og hvis alt går etter planen kommer det til å være rett i overkant av 1,5 år mellom henne og lille frø. Ser for meg at det blir TRAVELT, men at de forhåpentligvis også får mye glede av hverandre etterhvert. Når ser du for deg at dere kommer til å starte prøvingen igjen?

Så bra å høre at prøverør går bra for mange! Jeg er så spent på venninna mi sine vegne, hun fortalte at tre av eggene hadde blitt befruktet, og de satte inn to av dem, hvorav ett tydeligvis var noe de kalte for gullegg? Tenker at det må jo være tegn på bra kvalitet.:tongue:

Endret av Rosenrød
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har vi fått levering av middager fra Godt levert for første gang. De hadde et tilbud med halv pris på første uke, så vi slo til. Vanligvis saumfarer jeg matblogger og setter opp ukesmeny hver søndag, så dette blir litt nytt og spennende... Vi får se om det kommer til å bli noe vi fortsetter med i ny og ne. Ander her inne som har erfaring fra enten dem eller Adams matkasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med middag på døra! Vi har testet Adams Matkasse et par ganger - anbefales veldig! Har ikke testet Godt levert, men bør vel det også, for å få et sammenligningsgrunnlag :ler:

Har laget flere av middagene igjen, etter å ha hatt de i matkassen. Veldig deilig å slippe å planlegge og gå på butikken i det som føles som hver dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du vil følge med her! Velkommen skal du være!

Lille V er rett over elleve måneder nå, og hvis alt går etter planen kommer det til å være rett i overkant av 1,5 år mellom henne og lille frø. Ser for meg at det blir TRAVELT, men at de forhåpentligvis også får mye glede av hverandre etterhvert. Når ser du for deg at dere kommer til å starte prøvingen igjen?

Så bra å høre at prøverør går bra for mange! Jeg er så spent på venninna mi sine vegne, hun fortalte at tre av eggene hadde blitt befruktet, og de satte inn to av dem, hvorav ett tydeligvis var noe de kalte for gullegg? Tenker at det må jo være tegn på bra kvalitet.:tongue:

Siden vi måtte til med IVF forrige gang bruker vi ikke noe prevensjon nå :) Foreløpig nattammer jeg så mye at det er lite sannsynlig at jeg blir gravid, men vi har tenkt å nattavvenne tulla når hun blir seks måneder gammel, og da kan det gjerne skje fort for min del ;) Vi tenker å prøve noen måneder igjen først selv, og deretter gå for ny IVF-runde når hun er rundt året dersom det ikke funker på det halvåret vi prøver selv. Ettersom jeg hååper at graviditeten har resatt hormonene mine sånn at jeg nå kan få barn på egen hånd (det ble ikke funnet noe "galt" med verken meg eller mannen, vi er såkalt uforklarlig barnløse)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Siden vi måtte til med IVF forrige gang bruker vi ikke noe prevensjon nå :) Foreløpig nattammer jeg så mye at det er lite sannsynlig at jeg blir gravid, men vi har tenkt å nattavvenne tulla når hun blir seks måneder gammel, og da kan det gjerne skje fort for min del ;) Vi tenker å prøve noen måneder igjen først selv, og deretter gå for ny IVF-runde når hun er rundt året dersom det ikke funker på det halvåret vi prøver selv. Ettersom jeg hååper at graviditeten har resatt hormonene mine sånn at jeg nå kan få barn på egen hånd (det ble ikke funnet noe "galt" med verken meg eller mannen, vi er såkalt uforklarlig barnløse)!

Da forstår jeg godt at dere vil prøve uten IVF først. Venninna mi og mannen er i samme situasjon som dere, ikke noe galt med noen av dem, det har bare ikke klaffet. Blir spennende å se hva som skjer når du trapper ned på nattammingen da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser forresten at jeg knotet til den siste setningen min i forrige innlegg, men du skjønte jo hva jeg forsøkte å si likevel :fnise:

Det er både fint og frustrerende å gå til IVF som uforklarlig barnløs - fint fordi det er vi som har best mulighet til å lykkes, frustrerende fordi "hvorfor i ALLE dager klarer vi det ikke selv, god damn it??"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser forresten at jeg knotet til den siste setningen min i forrige innlegg, men du skjønte jo hva jeg forsøkte å si likevel :fnise:

Det er både fint og frustrerende å gå til IVF som uforklarlig barnløs - fint fordi det er vi som har best mulighet til å lykkes, frustrerende fordi "hvorfor i ALLE dager klarer vi det ikke selv, god damn it??"

Det skjønner jeg veldig godt!:tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...