Gå til innhold

Rosenrøds vei mot pseudotvillinger


Rosenrød

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært på ebay og bestilt meg endel koreansk kosmetikk som jeg er blitt veldig fan av. Slengte også med et par ammeBHer, de kostet jo en slikk og ingenting! Lurer på hvordan de kommer til å være?:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Sunhands
Den 3. mai 2016 at 20.06, Rosenrød skrev:

Da har jeg vært på ebay og bestilt meg endel koreansk kosmetikk som jeg er blitt veldig fan av. Slengte også med et par ammeBHer, de kostet jo en slikk og ingenting! Lurer på hvordan de kommer til å være?:fnise:

Si gjerne fra om du blir fornøyd! :) Jeg synes ammeBH-er stort sett er så dyre, og kjøpte noen fra Lindex. OK mtp prisen, men ikke optimale.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
Den 17. april 2016 at 14.02, Rosenrød skrev:

I dag er jeg 30 uker på vei, og NÅ begynner dette virkelig å gå fort! Jeg var på en ekstra UL for en liten stund siden, da morkaken min ligger foran fødselsåpningen. Nå er det femti-femti sjanse for at det blir en keisersnittfødsel, avgjørelsen tas 19. mai. Noen her inne som har erfaringer med keisersnitt?

Lykke til, det er jo bare noen dager til! :o Blir kjempespennende å høre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.5.2016 at 8.59, Sunhands skrev:

Si gjerne fra om du blir fornøyd! :) Jeg synes ammeBH-er stort sett er så dyre, og kjøpte noen fra Lindex. OK mtp prisen, men ikke optimale.. 

Skal si i fra så fort jeg får prøvd dem:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinse og 17. mai er vel overstått og jeg er 34+3 i dag. Tre uker igjen på jobb før permisjon. I dag er jeg hjemme med egenmelding, er rett og slett sliten, forkjølet og sover litt dårlig for tiden. Tenker at det kanskje er på tide med en gradert sykemelding, og tenker å bestille legetime i morgen. Kanskje jobbe 20-30% redusert hadde vært noe, selv om jeg føler det sitter langt inne å be om. Har liksom vært så frisk og fin både hele forrige og hittil i dette svangerskapet.

Har shoppet litt til meg selv i det siste, både en hvit kasjmirkardigan fra Kashmina.no og et brukt belte fra Louis Vuitton på Finn.no. Er jo lov å skjemme seg litt bort i et svangerskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slipper unna keisersnitt, hurra! Morkaken hadde flyttet på seg, så lillegull har fri bane ut. Lettet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

Her går det så det suser, begynte permisjonen i går:-) Det passet supert med sol og siddisdager i Stavanger. Var veldig effektiv og fikk hentet vognen (SÅ fin, yeeey!), shoppet litt Lilleba på tilbud, spist is og handlet inn noen små bukser/tights i str. 56. Så at det var noe jeg manglet da jeg pakket fødebagen. Nå står både min og lille sin fødebag klar, sånn i tilfelle!

 

Endret av Rosenrød
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
Den 19. mai 2016 at 11.30, Rosenrød skrev:

Jeg slipper unna keisersnitt, hurra! Morkaken hadde flyttet på seg, så lillegull har fri bane ut. Lettet:)

Åh, så bra! Hurra! :)

Den 10. juni 2016 at 9.09, Rosenrød skrev:

Her går det så det suser, begynte permisjonen i går:-) Det passet supert med sol og siddisdager i Stavanger. Var veldig effektiv og fikk hentet vognen (SÅ fin, yeeey!), shoppet litt Lilleba på tilbud, spist is og handlet inn noen små bukser/tights i str. 56. Så at det var noe jeg manglet da jeg pakket fødebagen. Nå står både min og lille sin fødebag klar, sånn i tilfelle!

 

Gleder meg såå masse til permisjon når jeg leser sånt som dette. Høres så koselig ut å gjøre de siste forberedelsene. Hvilken vogn ble det? Kos deg masse den siste tiden før det setter i gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å følge de siste ukene nå - kan jo skje når som helst :) Også spent på vogn. Ble det søskenvogn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det ble søskenvogn som også kan gjøres om til enkelvogn, en Bugaboo Donkey. Har den i denne fargen her. En kan ta av den ene delen og sette på et slags handlenett i stedet, som på bildet her. Veldig praktisk, og så er den veldig fin og superlett å trille. Fornøyd!

I dag har jeg hatt vondt i ryggen, er vel bekkenet som begynner å krangle. Det får bare oppføre seg fint i morgen for da skal jeg og V på besøksdag i barnehagen hun begynner i til høsten. Så satser på at jeg ikke føder i natt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Da er lille Ellinor ankommet verden, hun kom som en liten keiserinne den 18.06.16.:babyjente:

Det var lørdags morgen og jeg og mannen hadde kost oss med reker og jordbær på terrassen kvelden før. Det var to uker til termin og vi lurte begge på om vi kom til å sitte på terrassen neste fredag også. Jeg våknet klokken 07.30 og tenkte at lille V antakelig snart kom til å vekke oss, da jeg kjente noe vått mellom beina. Tenkte først at det var vannet som gikk, men så fort at det var blod!

I og med at jeg har hatt en morkake som har ligget nærme fødselsåpningen, har jeg på hver eneste svangerskapskontroll blitt spurt om jeg har hatt blødninger. Jeg har også fått beskjed at om dette skulle skje, måtte jeg ringe sykehuset med en gang. Så jeg vekket mannen og fikk ham til å ringe fødetelefonen mens jeg selv fikk på meg en morgenkåpe og satt med en håndkle mellom beina. Det blødde mer og mer.

Mannen var stresset og husket blant annet ikke fødselsdatoen min da han ringte, men vi klarte sånn noenlunde å holde roen. Ambulanse var på plass etter fem minutter (vi bor like ved sykehuset) og jeg ble lastet inn der mens mannen måtte bli værende hjemme for å vente på barnevakt til V. Full fart til sykehuset, inn på en fødestue, hilse på jordmor og lege og så høre etter hjertelyden, som HELDIGVIS var fin. Lille hadde det foreløpig bra!

Leg eog jordmor tok så en UL og bestemte seg for at det ble keisersnitt, dette pga store blødninger og litt annet som jeg ikke helt fikk med meg. Heldigvis var mannen kommet nå, og vi ble rushet inn på operasjonssalen der et legeteam ventet. De presenterte seg og forklarte hva som skulle skje. Mannen måtte vente ute mens jeg fikk spinalbedøvelse og ble klargjort for operasjonen. Så kom han inn og satt med meg mens de kuttet og fikk E ut. Fantastisk følelse å høre henne skrike for så å få henne lagt på brystet mitt i noen minutter før hun ble tatt vekk for målinger mens jeg ble trillet til "oppvåkningsrommet".

Senere på dagen fikk jeg komme inn på rommet jeg skulle bo, ganske så fin i formen. Lille var alldeles nydelig, 3848 g og 47 cm lang, med masse mørkt hår og noe jeg TROR blir brune øyne. Hun er også så heldig at hun har arvet farens gylne hud (han blir brun bare han ser på sola-misunnelig!) Mor og svigermor kom på besøk på ettermiddagen, da var lille bare noen timer gammel. 

Dagene etter har gått veldig bra, jeg ble fire netter på sykehuset og reiste så hjem. I dag har vi vært på helsestasjonen og det ser ut som omE legger bra på seg. Alt i alt synes jeg at det å ta keisersnitt har gått over all forventning og jeg kunne slutte på smertestillende dagen etter at jeg kom hjem fra sykehuset. Eneste som er litt stress nå er at jeg ikke kan løfte V på seks uker...

Uansett, fantastisk å være tobarnsmor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! 

Jeg tok selv keisersnitt men hadde ingen 1,5 åring hjemme som jeg ikke kunne løfte. Men kom fort på beina og gikk trilleturer. Men viktig å ta hensyn til den løftinga. 

Nyt tiden sammen med mann, V og lille E.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...