Gå til innhold

Rosenrøds vei mot pseudotvillinger


Rosenrød

Anbefalte innlegg

Herlig og fredelig morgen med meg og lille V. Hurra for påskeferie! Vi har spist frokost, satt en brøddeig, tatt ukeshandelen og vært med V sin mormor på Stoff og stil for å kjøpe inn litt stoff til diverse syprosjekter. Er min mor som skal sy, altså, ikke jeg. Dessverre har jeg ikke arvet hennes sy- og strikkegener...:PVi kjøpte inn stoff og mønster til en enkel sommerkjole og bleietruse til V og matchende rompere til V og lillesøster. Kjekt med noe ikke alle andre har!

Nå sover V en liten lur mens jeg slapper av med PC og "Bachelor i paradise" i bakgrunnen. My guilty pleasure!:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ser jeg også på. Mannen skjønnr ikke hvorfor. Men jeg må bare. 

God påske!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MissStiles skrev:

Det ser jeg også på. Mannen skjønnr ikke hvorfor. Men jeg må bare. 

God påske!!

God påske til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn er genialt!

I tillegg til at jeg har solgt unna en del av klær/vesker osv som jeg ikke bruker lenger, har jeg kjøpt meg:

Stellevesken fra Ida Ising (ubrukt)

Acne cardigan i dove white (Den er så deilig!)

Ubrukt mobywrap (bæresjal) til å bære lillesøster i. Fant ut at det virker greit å kunne ha to armer fri...:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en kjempefin dag med gravidvenninnen min i dag!:gravid::gravid:

Hun er jo førstegangsfødende, så hun shoppet MASSE! Jeg derimot, måtte holde meg litt i tøylene. :tunge1: Men litt ble det jo. Fant noen kjempesøte topakninger med bodyer fra Petit Bateau, en rosa og en småblomstrete i hver pakke. Kjøpte til både store- og lillesøster. I tillegg fikk V denne og lilleøster denne. Kjøpte også noen av hårsløyfeklemmene fra Prinsessefin, elsker dem! Det ble en rosa, en mørkeblå og en lyseblå. Til slutt spiste vi lunsj på Deja Vu i Stavanger, thaibiffsalat, nammmmm!

Og i morgen reiser vi til påskefjellet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
Den 6. november 2015 at 11.09, Rosenrød skrev:

7+1 i dag, og frøet er nå på størrelse med en bønne, ifølge babyverden.:tongue: Herlig å tenke at det går fremover mot de magiske tolv ukene. Nå har jeg begynt å tenke på når jeg skal bestille første legetime, pluss tidlig ultralyd. Siden jeg er 38 år, blir jeg regnet som eldre gravid (huff, føler meg ikke SÅ gammel!) og jeg vet at en da får litt ekstra oppfølging i svangerskapet. Vet ikke om jeg da kanskje bør opplyse om dette når jeg ringer legekontoret? Noen som vet?

Lille V har hatt en fantastisk natt i natt, sov fra syv til halv seks, ammet og sov igjen til halv åtte. Måtte det bare vare!!

Hei! Jeg har havnet inni dagboken din siden jeg er 35 og ønsker meg et par tette og har min første på vei nå. Ønsker meg et par tette jeg også, og har lett etter en dagbok av noen på min alder. Håper det går bra med svangerskapet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Sunhands skrev:

Hei! Jeg har havnet inni dagboken din siden jeg er 35 og ønsker meg et par tette og har min første på vei nå. Ønsker meg et par tette jeg også, og har lett etter en dagbok av noen på min alder. Håper det går bra med svangerskapet! :)

Hei Sunhands, og velkommen:-)

Så koselig med noen følgere her som er (nesten) på min egen alder! Svangerskapet går så fint at, ingen plager i det hele tatt. Nå er jeg 27 uker på vei, og går snart inn i siste trimester. Hvor langt er du kommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
12 minutter siden, Rosenrød skrev:

Hei Sunhands, og velkommen:-)

Så koselig med noen følgere her som er (nesten) på min egen alder! Svangerskapet går så fint at, ingen plager i det hele tatt. Nå er jeg 27 uker på vei, og går snart inn i siste trimester. Hvor langt er du kommet?

Så deilig! Håper på det samme! :) Skulle ønske jeg hadde vært litt mer aktiv, men jeg skrev master i fjor og har begynt i ny stillesittende jobb, så jeg skal ikke skryte på meg et høyt aktivitetsnivå.. Jeg er bare 9 uker tror jeg, men skal få bestilt ultralyd så jeg finner ut litt mer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Sunhands skrev:

Så deilig! Håper på det samme! :) Skulle ønske jeg hadde vært litt mer aktiv, men jeg skrev master i fjor og har begynt i ny stillesittende jobb, så jeg skal ikke skryte på meg et høyt aktivitetsnivå.. Jeg er bare 9 uker tror jeg, men skal få bestilt ultralyd så jeg finner ut litt mer. :)

Så spennende! Alltid kjekt med en tidlig UL slik at en kan få se det lille hjertet:rodmer: Du får lage deg en dagbok du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en uke og en dag til Londontur! :hoppe::skya:

I dag er jeg hjemme med vond hals. Litt kjedelig, men deilig også, å bare ligge på sofaen og surfe etter alt jeg har lyst på...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

London var som vanlig fantastisk! Åååååårh, ELSKER den byen altså! Vi storkoste oss, spiste på to veldig gode restauranter, hadde afternoon tea, slappet av og shoppet. Masse. Noe av det som miniene fikk kan dere se her:

Sparkedrakt til lillesøster, med matchende lue og klorevotter

Bleietruser til både lille og store

Strømper til storesøster

Sommerromper til storesøster

Mor kjøpte like kjoler til begge to. Pluss rosa støvler til V.

I tillegg hadde en av de norske nettsidene salg på Memini rett før vi reiste, så da ble det litt der også...

Basic topp og matchende bukse (Finner ikke lenger denne på nettet)

Kjole

Strømpebukse

Solhatt

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal vi snart starte opp ordningen av barnerommet! Er jo 30 uker på søndag, så føler at NÅ er det på tide! Badet er så og si ferdig oppusset, yeeey! Mye kjekkere med barnerom:fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er jeg 30 uker på vei, og NÅ begynner dette virkelig å gå fort! Jeg var på en ekstra UL for en liten stund siden, da morkaken min ligger foran fødselsåpningen. Nå er det femti-femti sjanse for at det blir en keisersnittfødsel, avgjørelsen tas 19. mai. Noen her inne som har erfaringer med keisersnitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rosenrød skrev:

I dag er jeg 30 uker på vei, og NÅ begynner dette virkelig å gå fort! Jeg var på en ekstra UL for en liten stund siden, da morkaken min ligger foran fødselsåpningen. Nå er det femti-femti sjanse for at det blir en keisersnittfødsel, avgjørelsen tas 19. mai. Noen her inne som har erfaringer med keisersnitt?

Ja jeg endte opp med å ta keisersnitt siden jeg ikke fikk mer enn 4cm åpning etter 1,5 døgn. Bar spør om du lurer på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MissStiles skrev:

Ja jeg endte opp med å ta keisersnitt siden jeg ikke fikk mer enn 4cm åpning etter 1,5 døgn. Bar spør om du lurer på noe.

Tenker mest på hvordan det var i etterkant av fødselen, hvor fort du kom til hektene igjen osv. Kjenner det er litt stress når V bare er halvannet år og jeg ikke kan løfte henne på seks uker... Men mannen har jo ferie og moren min skal hjelpe til, så det går nok bra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Rosenrød skrev:

Tenker mest på hvordan det var i etterkant av fødselen, hvor fort du kom til hektene igjen osv. Kjenner det er litt stress når V bare er halvannet år og jeg ikke kan løfte henne på seks uker... Men mannen har jo ferie og moren min skal hjelpe til, så det går nok bra:-)

Jeg lå på barselavdelingen i 2 dager etterpå. Å reise seg opp etter keisersnitt, er vondt de første dagene. De første par ukene hjemme var tunge. Spesielt å stå opp i senga gjorde vondt en liten stund og jeg klarte ikke å løfte ting. Så håper du får hjelp de ukene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye fint du kjøpte i London! 30 uker ja! Har du fortalt det på jobb? Mener å huske du snakket om det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 19.4.2016 at 19.14, malicious skrev:

Så mye fint du kjøpte i London! 30 uker ja! Har du fortalt det på jobb? Mener å huske du snakket om det..

Jeg fortalte det på jobb rett etter jul:-) Men da hadde mange gjettet det allerede:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32+1 i dag, dette begynner å gå FORT! Bare rett over fem uker til permisjonen begynner, og 19. mai skal jeg på UL for at de skal bestemme om det blir KS eller ikke. Legetime på onsdag, må ta nye blodprøver siden jeg tydeligvis har en litt sjelden blodtype. Spennende tider!

Babyrommet er på god vei til å bli ferdig. Det er så FINT! Må innom og kikke litt på det hele veien, og storesøster er veldig fascinert:fnise: Storesøster har fått ny seng, så nå skal Stokkesengen som hun har hatt bli minste størrelse igjen. Klesskapet på babyrommet er fylt opp med små klær, gardiner har jeg fått opp og det meste er klart. Tenker å ta litt bilder for å legge ut på IG senere i uken. Må bare få ny skjerm til mobilen først, den klarte jeg nemlig å miste i gulvet her en dag. Resultat: Knust skjerm.

I helgen tenker vi å reise på hytta til foreldrene mine. Er på sørlandet, og vi håper på fint vær og at et vennepar har anledning til å være med. Herlig med langhelg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...