Gå til innhold

Runforit; Running, motherhood and life in general.


Gjest Runforit

Anbefalte innlegg

Åh du er heldig. 

Har et sterkt ønske om å få til flasking så jeg kan få litt avlastning, men vi har prøvd flere ulike merker og lilling nekter å ta alle sammen... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, var litt spent. Tok han 5 min :P Sterk sugebehov på mini :)

Har du testet dette?

http://www.mamma.no/mat/når-barnet-ikke-vil-ta-flaske

 

Ja har fulgt tipsene der. 

Tror vi må satse på at pappaen får det til. Han klarte å lure i ham litt den andre dagen. Men langt fra nok til at han var fornøyd. Ender bare med at han blir sint og brekker seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Ja har fulgt tipsene der. 

Tror vi må satse på at pappaen får det til. Han klarte å lure i ham litt den andre dagen. Men langt fra nok til at han var fornøyd. Ender bare med at han blir sint og brekker seg...

Så kjedelig :( Må vel bare teste med jevne mellomrom da og håpe at han tar den etterhvert. Håper det ordner seg snart :)

Her kjenner jeg at dagene sklir litt over i hverandre for tiden :P Men har hovedsaklig gått i det samme med å stå opp med mini. Mini sovner jevnt annenhver time gjennom dagen. Lange trilleturer. Joggetur på kvelden. Cafeturer og barseltreff og spontane lurer :P

I dag blir det trilletur med en venninne som fikk baby noen mnd før meg som jeg ikke har sett på evigheter så det gleder jeg meg til :)

Kvelden i kveld skal dedikeres til skrekkfilmer og digg mat(elsker Halloween månenden, slippes så mye gøye filmer :))

Ha en herlig fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Hallo lørdag :)

I dag kjenner jeg at jeg ikke har lyst å bevege meg utenfor døren.... :P

Kaldt, grått og trist vær. Da er det noe eget med å sitte inne i koseklær, finne frem morsomme filmer og digg kosemat og snacks :)

I går ble det kort trilletur da det var så surt og regn i luften, så vi ble sittende å kose oss på café og etterpå ble det gaming med mannen frem til han skulle på jobb. Da mini hadde sluknet for kvelden løp jeg 8 km og vi sov som steiner begge to frem til 08.30 i dag :) Herlig!

Kos dere masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååh høres ut som en skikkelig hyggelig fredag, håper dagen idag har vært like kos. 

 

Sover minien din rundt? mi tulle på 2 uker nå sover ca fra 00:00 - 03:30 og fra 04:00 til 07:00 også et par timer til etter det... Spent på hvordan rytmen hennes blir å utvikle seg.. :D  

 

Så flink du er med løpingen, håpet er her at vi får oss en tredemølle  når garasjen blir ferdig bygget og vi kan innrede overetasjen der, må overtale mannen  :fnise:   Hvordan syns du forresten løpeformen var etter fødsel?  Jeg skal på min første spinningtime etter fødsel på mandag og er spent på hvordan formen er 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Runforit

åååh høres ut som en skikkelig hyggelig fredag, håper dagen idag har vært like kos.

Sover minien din rundt? mi tulle på 2 uker nå sover ca fra 00:00 - 03:30 og fra 04:00 til 07:00 også et par timer til etter det... Spent på hvordan rytmen hennes blir å utvikle seg.. :D

Så flink du er med løpingen, håpet er her at vi får oss en tredemølle når garasjen blir ferdig bygget og vi kan innrede overetasjen der, må overtale mannen :fnise: Hvordan syns du forresten løpeformen var etter fødsel? Jeg skal på min første spinningtime etter fødsel på mandag og er spent på hvordan formen er

Lørdagen ble like vellykket med is, cookies og gaming :) Blir nok noen sånne kvelder fremover når det er så surt og kaldt, men det gjør meg ingenting! :)

Nei, han sover ikke rundt. Blir amming ca. hver 4. time per natt, men det jeg merker knapt til siden vi samsover :P Han sovner mellom 20-21 og våkner ca. 07-08, men sovner igjen hyppig gjennom dagen etter at vi har stått opp. Da snorker han mellom 30-90 min alt etter som.

Tredemølle er gull verdt å ha hjemme. Ikke minst når en har barn og på lange vinterdager der det gjerne er ekstra pes å kave seg ut i blåsende regn og sludd dager.

Løpeformen(kondisjonen) min var helt lik etter fødsel, men kroppen trengte litt tid til å repearere seg så det ble veldig rolige 5 km turer i starten. Jeg kjente jo at underlivet hadde fått gjennomgå kan man si :P Jogget med lav intensitet inntil jeg kjente at ømheter begynte å svinne og lot bare kroppen bestemme når jeg skulle øke med fart, intensitet og lengde.

Men jogget som sagt en uke etter fødsel og la bak meg 3.5 mil allerede første uken og i snitt 4-5 mil i uka siden da til nå :)

Lykke til på spinning!

Endret av Runforit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner, her må jeg desverre opp å hoppe når frøkna våkner om natten. Vi må gi mme pga lav/ingen produksjon hos meg, tar ikke så mye ekstra tid men skulle ønske ammingen gikk seg til ;)  

 

Ja det blir spennende å se hvordan jeg takler å sitte på et sykkelsete i 60 min, men har ikke kjent noe til sting eller ømheter den siste uka, så satser på at det går seg til xD 

Håper formen ikke har svunnet helt hen, jeg som deg trente hele veien til fødsel :D 

 

Ha en fin søndag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Jeg skjønner, her må jeg desverre opp å hoppe når frøkna våkner om natten. Vi må gi mme pga lav/ingen produksjon hos meg, tar ikke så mye ekstra tid men skulle ønske ammingen gikk seg til ;)  

 

Ja det blir spennende å se hvordan jeg takler å sitte på et sykkelsete i 60 min, men har ikke kjent noe til sting eller ømheter den siste uka, så satser på at det går seg til xD 

Håper formen ikke har svunnet helt hen, jeg som deg trente hele veien til fødsel :D 

 

Ha en fin søndag :D

Håper ammingen går seg til. Hos meg eksploderer det om jeg drikker kloster ammete hver morgen og kveld, havregrøt til lunsj og kvelds pluss 2 amminger/pumping å natten. Puppene spruter omtrent melk morgenen etter så jeg må faktisk holde meg unna det :P

Hvordan gikk det med spinningen?

I går ble det, som planlgt, en daff søndag :) Kjøpte inn digg og Pepsi Max og gamet hele dagen og kvelden! Etter mini hadde pensjonert seg for kvelden tok jeg en herlig 8 km joggetur og vi sov som steiner hele gjengen og mini sto først opp klokka 09.30 i dag, så jeg fikk stelt meg, spist frokost og drukket kaffe i fred og ro.

I dag skal jeg sette inne hormonspiral. Er spent på hvordan det blir. Håper jeg ikke får masse blødninger :( Er så digg nå som renselsen er over(!) Er drittlei av blod....men vet det kan komme litt. Er verdt det da om mensrn faktisk kan forsvinne helt som det gjorde da jeg gikk på pillen :)

I ettermiddag blir det cafébesøk med en venninne som jeg ikke har sett på lenge :) Og så blir det vel en joggetur på kvelden som vanlig. Har begynt å pumpe før joggeturen når mannen er hjemme i tilfelle mini skulle våkne mens jeg jogger sånn at han kan mate og trøste uten meg :) Genialt!

Håper dere får en herlig start på uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er lille nå? 

 

Jeg tenker må for alvor begynne å tenke på prevensjon nå og tror jeg heller mot spiral, men er veldig usikker. 

Gjorde det vondt å sette inn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinningtimen er senere idag :D  Satser på at det går bra, jeg er vertfall klar som et egg til å komme igang igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Hvor gammel er lille nå?

Jeg tenker må for alvor begynne å tenke på prevensjon nå og tror jeg heller mot spiral, men er veldig usikker.

Gjorde det vondt å sette inn?

Han er 2.5 mnd :) Tiden flyr!

Vet du, å sette inne spiralen var painless. Faktisk så kjenner jeg mer når jeg setter i en tampong :P Spotter litt blod og har litt svake mensmurringer, noe legen sa var normalt første døgnet.

Spinningtimen er senere idag :D Satser på at det går bra, jeg er vertfall klar som et egg til å komme igang igjen :D

Håper det gikk bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Hallo tirsdag :)

Det ble en rolig joggetur i går kveld på 6 km. Fikk dusjet og var klar for å slappe av litt til i sofaen med mannen etterpå, men mini våknet og krevde mammatid!!! Haha, hylte som om verdens dommedag var over oss.

Ser på The Wonder Weeks at han nå er i et nytt hopp og da kreves det er mer nærkontakt, kos og kjærlighet. Er selvsagt kún mamma som er god nok, så pappa får dessverre ikke avlastet så mye når han blir så hysterisk. Men har heldigvis funnet ut hva som fungerer for å roe han ned kjapt. Når han har roet seg og jeg legger med ned med han i sengen med pupp og hysjing så sovner han som et skudd, men han krevde at jeg lå der for han lå med et øye på glipp for å følge med at jeg IKKE forlot ham :P

Nå ligger han og snorker søtt ved siden av meg mens jeg koser meg med te og trash tv :P Har ikke noe særlig planer denne uka og siden mini krever litt mer denne uken så blir det nok mye hjemmetid og kos, noe som ikke gjør så mye når det er grått og surt ute :)

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Runforit

God kveld til onsdag :)

Etter en lat dag i går hadde jeg masse energi til en joggetur og fikk Runners High som gjorde at jeg bare ble løpende inntil mølla viste 13 km. Er så deilig å bare drukne i musikk og tømme hodet for tanker og stress :)

For et nydelig vær det var i dag :) Perfekt for en deilig trilletur i sola med mini. Han er virkelig en fryd og jeg er så takknemlig for at jeg har fått han i livet mitt. Han er så blid og glad og smiler dagen lang. Nå begynner han å bli skikkelig sterk i nakken og kan ligge lenge på magen uten å bli grinete. Han jobber hardt for å rulle over på rygg, men har ikke helt dreisen på det enda :P

Han er fremdeles inni utviklingsspranget, men må si at det det har gått forbløffende greit. Litt mer urolig på kvelden og kjemper litt mot søvnen og våkner litt oftere, men roer seg fort ned og sovner kjapt.

Nå skal jeg straks hoppe på mølla så ha en herlig kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Helg! Wuhu :)

Det ble 6 km på onsdag kveld og formen føltes fin, men da jeg våknet i går var jeg skikkelig uggen. Var småkvalm og følte meg litt lightheaded og ør så det ble en veldig rolig dag i pysj og morgenkåpe. Kostholdet besto hovedsaklig av Pepsi Max og kjærligheter :P

Hadde håpet på at jeg skulle være 100% igjen i dag, men kjenner at det henger igjen enda og siden jeg føler meg litt sliten og kald så tror jeg at jeg skal ta en innedag til for å være på den sikre siden. Etter det relativt næringsfattige kostholdet i går så våknet jeg opp med rumlende mage, men appetitten er fremdeles i kjelleren. Ble noe tørre knekkebrød med litt skinke og litt ananas. Satser på at det tar seg opp i løpet av dagen.

I tillegg er mini ekstra klengete pga utviklingsspranget og krever pupp, nærhet, kos og oppmerksomhet 24/7 så da er det egentlig like greit å bare kose seg hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Runforit

Hoppla til lørdag :)

Formen ble stigende i går og innen kvelden kom så var det på tide å svette litt. Lot formen og kroppen styre og det gikk forbløffende lett å løpe 8 km og ha en toppfart på 13 km/t.

Kjenner jeg denne uken generelt er litt sliten og litt antisosial. Har jo egentlig gått i ett siden mini ble født med besøk, laaaange trilleturer, møte venner etc. Denne uken kjente jeg på at jeg verken vil særlig mye ut eller møte folk. Bare være inne i varmen med mini.

Planen i dag er en kort tur ut for å gjøre noen få ærend og et lite cafébesøk med mannen. Ser at det er frost ute nå så nå er virkelig høsten her! På tide å ta frem Voksi Urban posen og pakke inn mini skikkelig. I tillegg har han verdens søteste Teddy drakt!!! Brukte den her om dagen da vi tok en kort tur til butikken. Tok han bare i armene min og det var som å holde på en søt liten Teddybjørn :) Den er for varm oppi vognen, men fin å ha om han vil opp mens vi er ute på tur :)

Nå skal jeg lage meg en stor kopp te og nyte lørdagsmorgenen videre mene mini og mannen snorker.

Ha en herlig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt voksiposen i en uke allerede.  :jepp:

 

Den er jo så varm og god så det er bare å putte Larven i uten mer enn en body, strømpis og lue, kjempe lett når vi bare skal ut en kjapp tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Vi har brukt voksiposen i en uke allerede.  :jepp:

 

Den er jo så varm og god så det er bare å putte Larven i uten mer enn en body, strømpis og lue, kjempe lett når vi bare skal ut en kjapp tur.

Ja, har brukt en god dundyne frem til nå som har fungert kjempefint :) Har følt at Voksien har vært for varm, men nå blir den perfekt :)

Gårsdagen ble latere enn latest :P Endte opp med å krølle oss sammen i sofaen med pizza og gaming og innen 23.30 så var jeg stuptrøtt og sovnet som en stein ved siden av mini som hadde lagt i komasøvn siden 20.30 :)

Så det ble en en ekstra hviledag for jeg prioriterte å spise en bøtte med is og se på Cry Wolf fremfor å løpe :P Men av erfaring så vet jeg at det komme til å gi utslag på løpeturen i kveld :)

Og i går rullet mini bevisst fra mage til rygg for første gang! Fikk til og med filmet det :) Stoltere mamma skal en se lenge etter da ass :P

Ha en fin søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med rulling da! :)

 

Har han rullet andre veien allerede? 

Hvilken vei er vanlig å begynne med?  :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...