Gå til innhold

Runforit; Running, motherhood and life in general.


Gjest Runforit

Anbefalte innlegg

God søndag i stuen :)

For en deilig lørdag i går. Trillet lenge i sola og hjem til mann, hjemmelaget lasagna og hysterisk morsomme "Vacation". Var i seng før midnatt og våknet fresh klokka 05.00 i dag og la bak meg 8 km på mølla. Mini sov til 08.00 og nå har han fått mat og stell og snorker ved sofen av meg <3

Ikke noe tvil om at han har et nytt utviklingshopp nå som han er 2 mnd. Han var veldig rolig hele dagen, men på kvelden i går ca. 19.30 så klikket han vinkel og hylte som om vi torturerte han. Han roet seg litt mellom slagene med bæring og kos, men han fant ikke den vanlige roen. Til slutt var han så overtrøtt at ingenting roet han inntil jeg brukte en vuggeteknikk. Plutselig ble han helt stille! Han gikk helt inn i koma klokka 21.00 og sov søtt som en engel resten av natten utenom et par matinger og bleieskift.

I dag er han seg selv igjen. Smilende og rolig :) Kan trygt si at ingen dager er forutsigbare med baby og dagene flyr! Men alt i alt så koser jeg meg ihjel! Jeg er så takknemlig for denne vakre lille skapningen.

I dag får vi besøk av "tante" og den søte hunden hennes og skal på lang trilletur i sola :) Senere blir der å se ferdig "Vacation" som vi ikke fikk sett ferdig(tar noen kvelder ofte å se en hel film for tiden :P) og burger til middag :)

Ha en herlig søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wow! Har dere noen ganger dager der dere er så trøtt at dere nesten føler dere full og lightheaded? I går var en sånn dag. Var ikke gjespetrøtt eller sånn komatrøtt, men brisen/full trøtt. Skikkelig rar følelse.

Drakk kaffe og Burn, men kom meg ikke ovenpå igjen. Etter en sen middag så skulle jeg legge mini klokka 20.30 og der stoppet offisielt min søndag :P

Sov rundt til 07.30 i dag jeg. Tydeligvis trengte kroppen en restitusjons og hviledag og selv nå så er jeg fremdeles litt småtrøtt, men mistenker av at det er pga litt for mye søvn. 5 mil i uka, lange trilleturer, avbrutt søvn og baby som krever alt av meg 24/7 smalt plutselig etter 2 mnd :P

Blir kanskje sånn annenhver mnd, haha :P

I dag blir det iallefall en rolig dag hjemme og så satser jeg på en rolig joggetur i kveld.

Ha en fin mandag :)

Endret av Runforit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, noen dager blir det slik. Da er det bare å lytte til hva kroppen sender av signaler.

Du fullammer jo også(?), og det tar mye av energien din. Samt at du jo står opp veldig tidlig nesten hver eneste dag. Trener masse, og har en liten baby.

Det sier seg selv at du bare må hente deg inn innimellom, så da er det viktig å lytte til kroppen 😊

Jeg er inne i en periode hvor dørstokkmila er skyhøy. Er vanligvis temmelig "flink" til å komme meg ut på løpetur. Men må løpe i skogen/på grus, og nå er det så grusomt klinete i skogen etter mye regn, så da frister det lite :/ mølla og jeg er absolutt ikke venner, så den står på treningsrommet og nyter stillheten 😉

Ønsker deg en strålende tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvordan er løpeformen din nå vs før fødsel,og trente du helt til du fødte?

Jeg blir så glad når leser det du skriver. Du virker positiv og realistisk:)

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, noen dager blir det slik. Da er det bare å lytte til hva kroppen sender av signaler.

Du fullammer jo også(?), og det tar mye av energien din. Samt at du jo står opp veldig tidlig nesten hver eneste dag. Trener masse, og har en liten baby.

Det sier seg selv at du bare må hente deg inn innimellom, så da er det viktig å lytte til kroppen 😊

Jeg er inne i en periode hvor dørstokkmila er skyhøy. Er vanligvis temmelig "flink" til å komme meg ut på løpetur. Men må løpe i skogen/på grus, og nå er det så grusomt klinete i skogen etter mye regn, så da frister det lite :/ mølla og jeg er absolutt ikke venner, så den står på treningsrommet og nyter stillheten 😉

Ønsker deg en strålende tirsdag!

Herlighet! Ja, jeg fullammer og som du ser så er lever jeg i fortiden og tror det er mandag :P

Ammetåke much? Vi sovnet faktisk igjen etterpå og nå etter ca. 14 timer søvn så kviknet jeg til :P

Har ikke vært mye fint vær nå nei, og ser det skal være skit frem til lørdag igjen.... :( Får satse på at du og tredemøllen blir bedre venner fremover :P

Hei!

Hvordan er løpeformen din nå vs før fødsel,og trente du helt til du fødte?

Jeg blir så glad når leser det du skriver. Du virker positiv og realistisk:)

Ha en flott dag!

Heisann :)

Løpeformen er helt lik :) Løp frem til dagen før vannet røk og startet opp igjen en uke etterpå :)

Endret av Runforit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda...igjen er jeg et levende bevis på at amming zombiserer hjernen :P

Dro mannen opp klokka 06.45(han jobber natt) for å dra til kontrolltime med mini. Jeg sto opp 05.00 for å få inn morgenkardio, kastet i meg frokost og trippet mens jeg ventet på at mannen skulle bli klar.

Halvveis på trikketuren sjekker jeg bare innkallingen en ekstra gang...og timen var 23.10(!) ikke 23.09....! :P

Stakkars mannen. Men, det gikk seg heldigvis til med litt ekstra søvn for han når vi kom hjem. Etterpå tok jeg en lang trilletur og endte opp med å kjøpe ergo bæresele på veien hjem. IKKE populært! Mini klikket vinkel og hylte som om jeg torturerte han da vi skulle prøve den.

Så den returneres i dag...haha.

Dagen i dag startet roligere og jeg har løpt 5 km og akkurat inntatt frokost og sitter med hårkur :)

Han en herlig torsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoho :fnise:  gleder meg til ammetåke hører jeg, tipper det kan bli noen morsomme historier etterhvert.

 

Ha en fin dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppla til lørdag :)

Ingen tvil om at kroppen ville ha litt mer hvile fra jogging denne uka. Jeg valgte å sove skikkelig ut i går og jeg følte meg fresh og opplagt, men kjente at jeg ikke ville løpe. Kroppen føltes litt støl og sliten så da ble det med en god trilletur istedenfor. Koste meg med mini i sola, var på cafe og kvelden tilbrakt hjemme med stearinlys, godis og film med mannen :)

Startet dagen i dag like rolig med en lang varm dusj, frokost, kaffe og trim og kos med mini. Kjente at løpefoten ikke vibrerte i dag heller, men har lagt opp en trilletur i dag på ca. 8 km så skrotten skal få bevegelse ;) Mulig det blir en joggetur i kveld, men akkurat nå føles det som om kroppen trenger litt mer restitusjon.

Ha en nydelig lørdag og nyt finværet! Det skal jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, denne dagen fløy avgårde gitt. Var ikke hjemme før litt over 17.00 og med kos, stell, mating, middag og film så ble klokken 22.00. Da begynte løpefoten å vibrere og jeg bestemte meg for å ta en rolig joggetur som ble til en ganske heftig joggetur på 1 mil :P

Merkelig at de dagene jeg ofte planlegger korte og lette økter så vil kropp og psyke mer når jeg først setter i gang. Mistenker at hviledagen i går og den 8 km lange, men rolige og behagelige trilleturen i solen i dag med cafébesøk og masse kos med mini ga meg nye krefter :)

Nå koser jeg meg utladet, nydusjet og med en stor kopp te og skrekkfilmen "The Decent" :) Perfekt avslutning på en herlig lørdag.

Natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Howdy!

Nesten skummelt hvor fort dagene flyr avgårde.

I går ble det Da Capo fra lørdagen. Sto opp med god frokost, kos med mini og så samme trilleturen på 8 km. Var jo så deilig vær! Kom hjem og laget middag, koste oss med film og så ble det en lett joggetur 6 km etter at mini hadde sovnet :)

I dag er planen en solid trilletur med en venninne som fikk baby like før meg og etterpå skal vi kose oss på café :) Så er inne i joggetur på kvelden periode nå.

Ha en herlig start på uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dagene flyr virkelig med en liten en! Jeg føler nettopp jeg var på sykehuset og fødte han, men i går ble han jammen 5 uker.. Sykt!

Høres ut som en herlig start på uka, du er bra sporty! Jeg har ikke kommet meg ut engang enda, lille henger i puppen og har stort sett gjort det siden kl 7.. Men etter denne ammingen er det ut på tur i sola!

Ha en fin mandag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette ble en lang dag gitt!

Gikk hjemmefra 12.00 og møtte trillevenninnen min klokka 12.30. Vi trillet lang tur pluss cafékos og var ikke hjemme før 15.40. Fikk kastet i meg litt mat før jeg og mannen dro på ny tur ut.

Så det ble 6 km trilletur tidligere i dag og da vi kom hjem og mini var i seng så holdt mannen puter for meg så jeg fikk bokset 5 3 minutters runder. Herremin så treg jeg har blitt siden sist vi gjorde det(for 2 år siden). Sist jeg bokset 2-3 ganger i uka så fikk jeg så fint markerte armer, rygg og mage.

Etterpå jogget jeg en mil og tok noen enkle øvelser for å styrke kjernemusklaturen og nedre del av magen. Magen har jeg jobbet litt sporadisk med siden 6 uker etter fødsel, men nå må jeg få gjort det mer effektivt.

Sov godt :)

Endret av Runforit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Runforit

God morgen :)

Startet dagen i dag med en herlig mil! Etterpå ble det noen enkle mage og kjernemusklatur øvelser. På tide å stramme og styrke opp igjen nå som magen har trukket seg noenlunde helt sammen.

Dagen i går ble treningsfri, men jeg gikk en solid trilletur på 7 km så helt latskap ble det ikke. Men kjente jeg var litt sliten på kvelden og de siste dagene så har mini slitt litt med å finne søvnen på kvelden og da er det ikke bare bare å jogge når det kun er mamma som er god nok til å trøste :P

Men man jobber rundt hans majestet så har nå allikevel lagt bak meg 2.5 mil hittil denne uka. Og takket vøre han så har det blitt over 3 mil hver uke ekstra i trilleturer(!) Oj, hørtes mye ut når jeg skrev det ned :P Men trilleturene er bare kos da <3

Nå sitter jeg med hårkur i håret og nyter litt fred og ro før mini våkner :)

Nyt torsdagen! Snart helg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Hei til fredag og helg :)

Ingenting er å som å starte dagen med en varm lang dusj, kose meg med frokost og kaffe mens mini sover fredfullt i sengen sin :) Han våknet blid som en lerke, fikk ny bleie og ble lagt i sengen på stuen og sovnet til uroen.

I dag blir det en ren kosedag med familien. Stolte besteforeldre kommer inn til sen lunsj i dag og vi skal kose litt her hjemme først før gi skal på restaurant for første gang med mini :)

Kvelden blir rolig med mann og baby, god mat og film og så blir det en joggetur på meg når mini er i seng og mannen drar på jobb.

Perfekt fredag og start på helgen :)

Kos dere masse!

Endret av Runforit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Mini var kjempeflink på restauranten :) Han pleier jo å være en engel på café så lenge bleien er ren og magen er full. Måtte amme han da vi kom og før dessert og to kjappe bleieskift, utover det var han bare rolig og hang litt over skulderen min og kikket rundt. Ellers lå han i vognbagen og pludret og sov :)

Den sene lunsjen ble til middag da vi var litt trege med å komme oss av gårde til restauranten. Maten var nydelig og jeg spiste masse Dim Sum, Crispy Duck med pannekaker og sjokoladefondant til dessert : P

Da vi kom hjem sovnet mini raskt etter kveldsstellet så jeg og mannen fikk kost oss med "How to get away with murder" og litt fredagsdigg :)

Etter at mannen hadde dratt på jobb var det på tide å bevege litt på skrotten og etter så mye god mat så hadde kroppen tydeligvis godt med energi for jeg løp en herlig mil :)

Nå koser jeg meg med litt skrekkfilm før jeg garantert kommer til å sove som en stein :)

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Runforit

God morgen til søndag!

Så "The Hoarder" i går kveld og....OMG!

Ufattelig dårlig, kjedelig og skuespillere som burde finne seg et annet yrke! Halvveis ga jeg opp og ble rastløs og tok heller en 8 km joggetur.

I dag våknet jeg av en hyper mini klokka 05.30. Etter å ha forsøkt å lure han til å sove med pupp så ga jeg opp da han var i ferd med å lette så mye som armer og bein sprellet :P Jeg ble lys våken og sto opp 06.00 med han og la han i vognbagen med uroen der han pludret og lo seg ihjel for å så selvsagt sovne innen 30 minutter :P Da var det selvsagt ingen vei tilbake for meg så nå er frokost inntatt og ser på trash tv mens jeg koser meg med en kopp te :)

Satser på en solid trilletur i dag også i sola og så blir det vel en joggetur i kveld.

Ha en herlig søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

 

Her kan jeg tenke meg å følge fremover.  :blomst:

 

Sitter her selv på morgenkvisten med en liten gutt på 5 uker. 

Han sov de to foregående nettene hele 5 og 6 timer i strekk for første gang og jeg tenkte at endelig skal jeg få lov til å føle på ordentlig natt igjen! 

Men gleden ble kortvarig da han holdt leven i hele går kveld og nektet å falle til ro før litt over kl 2.

Nå våknet han igjen litt over kl 6, vanligvis holder det med bleieskift og litt pupp også sovner han igjen, men han ser ut til å har tatt opp igjen tråden fra i går og ligger for øyeblikket på teppe på gulvet og kaver.  :bond:

 

Jeg er i motsetning til deg stuuup trøtt og nekter å sette over kaffen, håper i det lengste at lille snart sovner igjen så jeg kan få meg et par timer til på øye.  :glare:

 

Ønsker deg en flott Søndag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Hei! 

 

Her kan jeg tenke meg å følge fremover.  :blomst:

 

Sitter her selv på morgenkvisten med en liten gutt på 5 uker. 

Han sov de to foregående nettene hele 5 og 6 timer i strekk for første gang og jeg tenkte at endelig skal jeg få lov til å føle på ordentlig natt igjen! 

Men gleden ble kortvarig da han holdt leven i hele går kveld og nektet å falle til ro før litt over kl 2.

Nå våknet han igjen litt over kl 6, vanligvis holder det med bleieskift og litt pupp også sovner han igjen, men han ser ut til å har tatt opp igjen tråden fra i går og ligger for øyeblikket på teppe på gulvet og kaver.  :bond:

 

Jeg er i motsetning til deg stuuup trøtt og nekter å sette over kaffen, håper i det lengste at lille snart sovner igjen så jeg kan få meg et par timer til på øye.  :glare:

 

Ønsker deg en flott Søndag! :)

De er ikke helt forutsigbare enda nei :P Her pleier mini å sovne innen 21.00, men i kveld så fikk han absolutt ikke sove. Store tallerkenøyne, men helt rolig da så han lå nå og pludret og smattet på knucklesandwichen sin :P

Men han sov godt på trilleturen i dag da. Endte opp med å gå 9 km med barselgruppen min og så ble det en 8 km joggetur på kvelden i dag så er bra utladet og mør i kroppen nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Hei og hopp til onsdag :)

Dagen i går ble en lat dag. Endte opp med å sove leeeenge med mini på morgenen i går og siden det var så surt og kaldt ute så ble det med et par småærend før vi krøllet oss sammen i sofaen med stearinlys og film :) Var uansett godt med en innedag etter den lange trilleturen på mandag.

På kvelden ble det en deilig joggetur på 8 km etter at mini var lagt for kvelden.

I går testet jeg også ut flaske for første gang. Fikk råd fra en i barselgruppen at det kunne være lurt å venne han til flaske så han ikke blir helt tverr senere. Har investert i Medela sin spesial tupp som gjør at baby må jobbe like mye som ved pupp for å få melk så han ikke skal foretrekke flaske fordi melken kommer fortere.

Og det gikk forbløffende bra :) Skjønte ikke helt greien med en gang og så litt ut som en spørsmålstegn, men plutselig så "schvopp" så satt den og han drakk 100 ML uten stress :) Kommer til å kjøre litt flaske innimellom så han blir vant med det i tilfelle jeg trenger avlastning så pappa kan mate. Han fikk teste det i går og synes det var veldig koselig å mate mini selv om han gulpet et tonn opp like etterpå, haha :P

Dagen i dag går i å vente på elektriker(tralallalaaaa, for de er alltid presise......!) så skal jeg ut en tur med mini. Må lufte oss litt mer i dag siden det ble så kort tur i går.

Blir som vanlig en kveldsjoggetur når mini pensjoneres for natten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...