Gå til innhold

Runforit; Running, motherhood and life in general.


Gjest Runforit

Anbefalte innlegg

Gjest Runforit

Så gøy med rulling da! :)

Har han rullet andre veien allerede?

Hvilken vei er vanlig å begynne med? :klo:

Han har ikke rullet på magen enda(heldigvis :P) Tror begge deler er like vanlig(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Runforit

Hallo mandag og ny uke :)

I går ville ikke mini sovne gitt. La oss 20.30, og alt var vel, men klokka 21.20 så ble han rasende! Nektet å ligge stille og kavet som en gal. Løsningen ble å bare stå opp med han så pappa koste og dullet med han mens jeg tok en 8 km løpetur :)

Da jeg var ferdig og dusjet var mini mør og fin til å sove, men han ville ha ha mamma der og skulte på meg med jevne mellomrom for å sjekke at jeg ikke sto opp igjen, så jeg ga etter og la meg med han, men gjorde ikke noe for jeg var temmelig trøtt. Vi sov faktisk til 10.00 i dag!

Merker jeg fremdeles er litt sliten og antisosial så kalenderen skal få stå åpent noen dager til, men til torsdag har jeg på trilledate og skal få lagt bak meg noen kilometer og sosialisere meg litt :P Føler meg litt sosialt utbrent, om det er noe som heter det :P Men av og til så er det deilig å bare ha egentid og ikke ha noen planer, spesielt med en baby som krever all oppmerksomheten min.

Ha en flott start på uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ny soverekord for deg det?! :-) godt å bare ta det litt med ro innimellom. Vi har hatt en skikkelig lat start på uka her også. Passer utmerket etter ei sosial helg of våkenperiode fra 0200-0400 i natt.

Riktig god mandag ønskes!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Det var vel ny soverekord for deg det?! :-) godt å bare ta det litt med ro innimellom. Vi har hatt en skikkelig lat start på uka her også. Passer utmerket etter ei sosial helg of våkenperiode fra 0200-0400 i natt.

Riktig god mandag ønskes!! :-)

Ikke langt i fra :P

Støtter den, er veldig fint å bare ta det helt med ro hjemme. :)

Ja, det ble en god trilletur i sola da, rastløsheten slo til når det var sol ute, men det var bare koselig :)

Det ble også en kort joggetur på 6 km i går kveld. Mini ville ikke sove i går heller så klokka 21.00 satt vi han i vippestolen med pappa mens jeg løp og da sovnet han i den til jeg var ferdig. Han slappet av litt til etterpå mens vi så The Walking Dead og så sov han som en stein med meg til klokka 08.00 i dag :)

I dag har han sovet mye bedre dagdupper også; 2 før klokka 13.00 og 2 til mens vi trillet. Da vi kom hjem var han våken og fin og dupper igjen nå, så satser på å legge han litt senere i dag så vil han forhåpentligvis sovne gjennom natten uten å bli urolig. Er en påkjenning for han med nattesøvnen disse utviklingssprangene, men det går seg heldigvis til :)

Nå skal vi kule an litt med How to get away with Murder og så blir det en joggetur litt senere :)

Ha en herlig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Hepp til lillelørdag :)

Ble en 8 km joggetur i går kveld. Mini ville ikke sove klokka 20.30, men badet han og vippet han litt frem til 21.30 og da var han kake puppet i 5 min og så var han i lalaland :)

Jeg våknet klokka 06.30 og hadde ikke sjanse til å sove lenger. Siden mini fremdeles sover med pappa så benyttet jeg sjansen til å sette i en hårkur, spise en god frokost og få i meg en herlig kopp svart kaffe.

Planen i dag er en liten tur ut, men ser ut som om været ikke er helt på topp og værmeldingen er ikke akkurat positiv. Men trilleturene er terapi for kropp og sjel og ikke minst så sover mini så godt og han koser seg alltid på cafépausene, så en kort tur må vi ta i dag også. Blir lengre tur i morgen med trillevenninnen og da skal det også være sol, wuhu!

Oh! Og ja, det ER for tidlig med julevarer, men da jeg kom over kakemenn på Rimi så klarte jeg ikkr å la være å ta med meg 4(!) pakker :P Barndomsminner!!! Så vi skal kose oss med kakemenn fremover :)

Ha en flott lillelørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Runforit

God morgen...

Mini sovnet fint i går klokka 21.00; samme gjorde mammaen :P Våknet 23.00 og bare "Whaat?" Mannen hadde kubbet på sofaen mens han ventet på meg, haha! Da jeg sto opp var jeg fresh og fin og la bak meg en kort, men god 6 km joggetur :) Så jeg fikk ikke lagt meg igjen før 01.30, perfekt timing for da våknet mini for bleieskift og mat.

Mini bestemte seg for å våkne 05.00(!) i dag...prøvde å ligge i 30 min med han, men han sprellet og hadde kulerunde øyne så måtte bare gi etter. Som vanlig blir jeg lys våken når jeg først står opp og mini sovner selvsagt etter 30 minutter :P

Men, men; er heldigvis et A menneske så nå er dagen allerede godt i gang :) Klokka 12 blir det en god trilletur med en venninne og i dag skal det være fint vær så det blir koselig.

Ha en herlig dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Hei fredag!

Det ble med den herlige trilleturen i solen i går. Siden jeg ikke la meg før 01.30 og mini bestemte seg for å vekke meg 05.00 i går så kjente jeg at jogging ikke sto høyt på lista når kvelden kom. I tillegg måtte jeg opp tidlig for å rekke en legetime i dag klokka 08.00, så da var jeg oppe 05.30, så ble ikke så mye søvn i natt heller :P

Da jeg kom hjem ble det en liten halvtime på øyet og så var det lek og kos med mini frem til mannen våknet. Da ble det trilletur et par timer og innkjøp av helgekos og masse Dim Sum!!!! Mmmmm! Lovet it!

Nå har vi akkurat fått i oss litt middag og så kommer besteforeldre på besøk hvert øyeblikk :) Får se om det blir jogging i kveld. Henger litt etter på søvn kjenner jeg. Mulig jeg får energi når jeg har spist bøtten med Dream Caramel Brownie isen jeg har kjøpt :P Om ikke så vil isen og en skikkelig natts søvn legge et bra grunnlag for jogging lørdag og søndag :)

Ha en flott helg!

Endret av Runforit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Så koselig med besøk av besteforeldre!

 

Har dere mye familie i nærheten? :)

Nja, halvannen time unna, så ikke veldig nært :)

Plutselig var det søndag. Dagene har flydd og mini har krevd litt mer enn ellers disse dagene. Må være frustrerende for han disse sprangene, men det er hovedsaklig etter klokka 17 at han blir litt mer urolig og sutrete. Frem til nå har jeg gitt etter og tatt han med meg inn igjen på stuen for han har bare villet ligge oppå eller nært meg, men han trenger å sovne skikelig før 23-24 som han har gjort de siste dagene. Han blir så trøtt stakkars.

Så i dag var det ingen nåde. La han klokka 20.15 og først gikk det greit som vanlig, litt kavete armer ved amming, men han roer seg greit, så; Vræææææl!!!!! Nekter å sove selv om jeg er dautrøtt!!!!! som han har gjort de siste dagene.

Det er ikke noe kjekt å høre han gråte, men å ta han opp for mye vekker han bare opp så jeg lå ved siden av han og strøk og roet han ned. Det tok faktisk ikke lange tiden før han sluttet å gråte(jeg som er litt rask ellers :P?) Begynte å hviske om at han skulle reise til Drømmeland og badabom! Kubbet som et lys klokka 21.00 og har ikke laget et pip siden :) HaHa!!!

I og med at han har kavet endel og kun har funnet roen oppå meg de siste dagene så ble det joggefri i 3 dager(rekord eller :P), men ærlig talt så har jeg vært temmelig sliten så det gjorde ikke vondt. Så i dag var jeg temmelig giret på en kort økt som ble til en herlig mil :)

Kjenner at selv om jeg har vært sliten, så fjerner joggingen den følelsen av at jeg føler meg drenert for energi. Nå er jeg skikkelig godsliten og skal straks finne sengen og joine mini i Drømmeland :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

OMG!!!!! Hva gjør ikke en joggetur og en skikkelig natts søvn med kropp og sinn? Mini sov frem til 00.30, perfekt i det jeg la meg, ga han litt pupp og sov videre til 05.00, pupp og så 07.00 var vi begge våkne og klare for å starte dagen :)

Han var blid og fornøyd og har pludret og kost seg frem til 08.30 og da la jeg han i vognen for en dupp og han sover som en stein :) Så nå blir det å fortsette med strenge leggetider for det har han godt av(og jeg :P)

Nå har jeg fått i meg frokost og kaffe og bare nyter litt stilletid. Senere blir det en solid trilletur og så skal jeg innom leketøysbutikk for å se om jeg finner gulvmatte til mini og noe rangler/leker.

Resten av uka så blir det noe cafe med venninne og familiebesøk mot helgen, men fra torsdag av så tør jeg ikke legge noe planer siden mini skal ta 3 mnd vaksinen....huff. Håper han ikke får noe feber eller noe.

Uansett: ha en flott start på uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Hallo tirsdag!

Wow! Dagen i går ble kort. Mini sov 2 gode dupper før trilletur klokka 13.00 og sov da de 3 timene vi trillet uten én eneste oppvåkning! Kom hjem, koste, lekte, spiste og så duppet han 2 ganger til før klokka 20.00. Da var han trøtt igjen og jeg var temmelig ferdig jeg også. Og badabing; Vi sov rundt til klokka 08.00 begge to. Vi var visst utslitt begge to etter disse urolige dagene :P

Da jeg våknet i dag følte jeg meg som et nytt menneske. Mini var glad og blid og har tydeligvis funnet roen igjen og er på sin andre dupp nå :) Mens han duppet så har jeg vasket, brettet klær, stelt meg og hatt herlig egentid :)

Snart skal vi ut på trilletur og så blir det cafékos i ettermiddag med en venninne.

Satser på en god joggeøkt i kveld nå som jeg er helt uthvilt igjen. Har hatt så dårlig appetitt og den blir ikke bedre av verken lite søvn eller lite trening så har gått ned over 1 kg på en uke. Treningen er superviktig for appetitten min merker jeg. Uten den så blir jeg ikke skikkelig sulten og glemmer helt å spise. Så skjerpings!

Ha en fortryllende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Runforit

:hoppendeglad:Hallo fredag og helg:hoppe:

 

Dagene her har gått litt i ett med litt sliten og bryggete mann og jeg begynte å få tendenser til å være overtrent. Mye løping,  trilleturer, lite søvn, lite mat og vektnedgang.....ikke noe bra kombinasjon. I tillegg tok mini 3 mnd vaksinen og krevde ekstra oppmerksomhet så hittil denne uka har det blitt med 2 korte økter på  tilsammen 12 km.  

 

Spørs om det ikke blir med det. Siste løpeturen så kjentes beina tung ut og pusten litt heseblesende og jeg vet at formen min ikke er dårlig, så det er er rødt flagg om å roe meg ned. Å bli syk eller utbrent med baby i hus er ikke ideelt:opplyser:

Heldigvis fikk ikke mini noe bivirkninger av vaksinen utenom litt urolighet, men han sov til gjengjeld fra 18.30 i går til 07.00 i dag(pluss 2 amminger). Våknet blid og fornøyd, vi tok en dusj og lekte litt og nå sover han som en stein igjen :biggrin:

 

Dagen i dag skal altså være ren kosedag og ikke noe anstrengelser på meg(!!!!!!) Nå ska jeg daffe noen timer før vi skal ut på en rolig trilletur. Senere kommer bestefar på besøk og så skal jeg bare slappe av på kvelden, prøve å spise nok og med mål om treningsforbud iallefall ut uka.

 

Håper dere får en fortryllende helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Hei til lørdag :bolledeig:

 

Selv om jeg har mammaperm og har fri hver dag så er det noe eget med helger og lørdager. Føler jeg kan senke skuldrene litt ekstra og bare kose meg. Mini var helt fin i formen i går også og det var en lettelse. Var så bekymret for at han skulle få feber, men heldigvis så har har han såvidt hatt bittelitt luft i magen, men siden jeg husket det fra sist så var jeg raskt ute med å gi fennikel te og Miniform og det har funket som bare det :gullengel:

 

Mini sovnet som en stein klokka 20.00 i går og jeg var flink og holdt meg unna mølla. I stedenfor utnyttet jeg at det er Halloween helg og koste meg med skrekkfilm og godis :popcorn: Satser på dacapo av gårsdagen med en lang trilletur og mer godis i kveld. Matlysten er fremdeles på bunn og da får jeg utnytte at jeg er trossalt er en fullammende msmma som trenger de ekstra kaloriene :nigo:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler også at det er ekstra godt med helg når den kommer, spesielt de helgene mannen har fri, da blir det med en gang litt mer liv her hjemme. :)

 

God helg til deg, her skal det også koses med godis i kveld! :popcorn:

Håper det kommer noen søte små og ringer på døra, vi har i alle fall utdelingsgodisen stående klar!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Runforit

:danse:Ingen tvil om at noen dagers hvile gjorde susen! Har trillet rolige turer, men 4 dager med joggefri gjorde at jeg hadde masse energi i går og fikk løpt en herlig mil :bolledeig:

På dagen hadde vi juleverksted og laget julegaver til familien med fotavtrykkene til mini med vannmaling på lerret. Det er IKKE enkelt å få et rent avtrykk av en sprellende baby!:bond: Men det gikk seg til etterhvert. I tillegg tok vi gipsavstøpning av hender og føtter til oss selv. Nå som alt er tørket skal jeg pynte med skrift og diverse stickers og så har beste og oldeforeldre en perfekt julegave. Må også fremkalle noen bilder som skal rammes inn. Vet at det er julegaver de vil sette pris på :) De tok tydeligvis masse krefter for mini kubbet som et lys klokka 18.30 og sov til 06.00 i dag 

 

I dag blir det barseltreff hjemme hos en av jentene så det blir koselig. 

 

Ha en fin dag :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Hei tirsdag :blomst:

Vi hadde en veldig koselig dag i går på barseltreff. Ble sittende og skavle og spise lunsj med babyer spredd rundt i 4 timer. Mot slutten ble mini lei og grinete da han ikke er helt vant med andre babyer og iallefall ikke deres støynivå(!) :fnise: Han ble dødtrøtt, men fikk ikke sove der så da takket jeg for meg og i sekundet vi var ute av døren og babyhylene fra de andre stilnet så sovnet han:sFun_sleeping: Skjønne mini.

 

Da vi kom hjem så kjente jeg at jeg var trøtt, men fant ikke helt ro til noe lur, så etter at mini hadde lagt seg så skulle mannen dulle litt med meg, pusse føttene mine og massere leggene mine og innen 20.30 så sov jeg steintungt på sofaen :veslejenta: Våknet sånn halvveis rundt midnatt, krøp til sengen :natti:og sov frem til 07.00. Nå har jeg akkurat dusjet og skal innta litt kaffe og frokost. Føler så helt fresh og uthvilt :hoppe: så i kveld blir det nok godt med en løpetur. Mini sover enda, så han var nok bra trøtt han også, da tar jeg og utnytter litt rolig morgentid:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med juleverksted! 

Vi har også tenkt å ta avstøp og avtrykk av hender og føtter. 
Har tenkt tanken helt siden vi kom hjem fra sykehuset, nå får jeg vel ta å hive meg rundt og gjennomføre en dag, plutselig er det jo jul! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Så gøy med juleverksted! 

Vi har også tenkt å ta avstøp og avtrykk av hender og føtter. 
Har tenkt tanken helt siden vi kom hjem fra sykehuset, nå får jeg vel ta å hive meg rundt og gjennomføre en dag, plutselig er det jo jul! :fnise:

Det er faktisk under 2 mnd:ohmy: Det går så sykt fort! 

Ikke noe tvil om at litt roligere dager med mer søvn og mindre trening har gjort susen. Fikk en god 6 km i går kveld og våknet faktisk fresh klokka 05.30 i dag og jogget 6 km til. Er noe eget med morgenjoggeturer altså, men den siste tiden har jeg ikke hatt sjanse å komme meg opp. Kanskje jeg får snudd på det litt av og til nå? Er iallefall en utrolig deilig måte å starte dagen på. I tillegg rakk jeg både hårkur og tørke støv før mini våknet. Nå sover han søtt igjen så nå skal jeg nye en stor kopp ingefærte :lillesky:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...