Gå til innhold

Runforit; Running, motherhood and life in general.


Gjest Runforit

Anbefalte innlegg

Vi kjører også korte dager i hele August siden pappaen fortsatt er ute i perm. 
Vi hadde første dag i dag og den gikk kjempe fint. Du har skrevet at dere har vært en del i åpenbarnehage og det hjelper nok godt på at Mini allerede er vant til å være rundt andre barn. Det ser i alle fall ut til å være tilfellet for Trollet mitt. 
Og jobben kommer man fort inni igjen, overraskende fort faktisk! Jeg synes i alle fall det var godt å få lov til å være voksen-Beccy igjen og ikke bare mamma hele dagen. ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Runforit
Den 1. august 2016 at 19.09, Beccy87 skrev:

Vi kjører også korte dager i hele August siden pappaen fortsatt er ute i perm. 
Vi hadde første dag i dag og den gikk kjempe fint. Du har skrevet at dere har vært en del i åpenbarnehage og det hjelper nok godt på at Mini allerede er vant til å være rundt andre barn. Det ser i alle fall ut til å være tilfellet for Trollet mitt. 
Og jobben kommer man fort inni igjen, overraskende fort faktisk! Jeg synes i alle fall det var godt å få lov til å være voksen-Beccy igjen og ikke bare mamma hele dagen. ;)  

Ja, er litt blandete følelser rundt dette med å få litt frihet tilbake :P Men blir bra for alle! Etterhvert....:fnise:

I dag var vi på EKT dyretun. Tenkte jo ikke over at det er Norway Cup så var en smule fullt på bussen, men det gikk greit og var ekstra mye busser opp dit, så det var jo greit. Mini storkoste seg og lo, selv om det mest spennende var endene i dammen og ikke minst gjessene som angrep pappa :icon_lol: Hørte et hyl og der sto det en gås som hveste og bet pappa bak kneet :ler: Mini lo og hvinte av underholdning og glede, haha! 

Han sov som en stein på veien hjem mens jeg og pappa var litt småkvalm av å ha spist litt for mye søtt :P Vafler med syltetøy og sånne lange lakris snorer er ikke akkurat beste kostholdet, men var godt der og da. Nå er middagen i magen og Mini og pappa koser seg med bok og lek i sengen mens jeg henter meg litt inn etter å ha startet dagen med å jogge mine vanlige 6 km for å så vaske klær og tørke støv før vi dro.

Snart skal Mini få kvelds og legges så blir det Tarzan på oss :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Da har Mini hatt sin første dag i barnehagen:ohmy:

Det gikk veldig bra! Vi var der bare en time for å se avdelingen og prate litt bli litt kjent, men Mini ble fort varm i trøya og freste rundt på gulvet og begynte å hvine på slutten og det er et godt tegn :) I morgen skal vi være der 09.30 og så bli til lunsj rundt 11.00 og kaaaaanskje prøve på en dupp, men det kommer litt an på når Mini våkner. Mulig han slå seg vrang før den tid for han er vant med å sove rundt 09-09.30 så det kræsjer jo helt siden vi skal være i barnehagen da.

Nå har jeg pakket regntøy, softshellheldrakt, luer, ullklær, flaske, smokker og ekstra skift samt mat til å ha stående i barnehagen som jeg skal ta med i morgen. 

Mannen var med i dag og vi følte oss begge veldig trygg på personalet. Jeg skal alene imorgen, men da skal jeg få prate med pedagogisk leder og få igjennom litt mer detaljer og legge opp resten av uka. Jeg tror Mini kommer til å stortrives der, men kommer nok fremdeles til å bli litt tøft å forlate han der. Tror det skal teste på onsdagen :unsure: Jeg kommer vel til å henge utenfor :P Neida, det går seg nok til! (Overbevise meg selv much) :eeeh:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med første dag og gøy at det gikk så bra! 
Her hadde Trollet også egentlig første lur rundt 9:30 når vi startet forrige uke, men så gikk vi bare over til en lur for å passe med barnehagen og det har gått ganske greit egentlig. 
Har de en eller flere lurer i barnehagen da? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit
17 timer siden, Beccy87 skrev:

Spennende med første dag og gøy at det gikk så bra! 
Her hadde Trollet også egentlig første lur rundt 9:30 når vi startet forrige uke, men så gikk vi bare over til en lur for å passe med barnehagen og det har gått ganske greit egentlig. 
Har de en eller flere lurer i barnehagen da? :) 

De har én lur fra 11.30 og så sover de så lenge de vil frem til 14.00. Tror det blir bra og Mini vil nok svime av til legging innen 19.00 :P Vi ble ikke til luren i dag, men spiste lunsj det og koste oss. Mini sovnet i sekundet jeg la han i vognen så tror nok sovingen skal gå greit i barnehagen. Blir spennende å se hvor fort han slukner i kveld uten 2 dupper :) 

Mens Mini sov så fikk jeg gjort de siste små innkjøpene til å ha i barnehagen og i morgen skal vi være med å lege ute og så skal Mini spise lunsj og prøve å sove der...og da vil de at jeg skal gå :sukk:Blir så rart å forlate han!!!! Men de er supre de som jobber der og jeg så at han koste seg i dag :) Jeg blir vel lurende rundt og spionere, hahaha :ph34r:

Nå skal Mini få i seg litt middag og så skal vi kose og lese bok.

Ha en fin dag :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

I dag ble jeg nærmerst kastet ut av barnehagen klokka 10.00 😜 Jeg vinket farvel og 30 min senere fikk jeg melding om at han storkoste seg. En time senere hadde han spist og sov lur!  

Han sov ikke så lenge, men han sovnet på fellessoverommet alene uten noe tull. Er imponert! Nå EE han i sengen med pappa og leser bok før han skal legges. Blir spennende å se fremover om han sover hele natten i sprinkelsengen. Han sover lenger der nå, frem til ca midnatt, før han vil over til meg. I går sovnet han 19.30, men våknet 04.30(!). Etter litt grining og bitchslappe mamma fordi hun ignorerer Mini så sovnet han igjen til 07.00. Håper ikke det samme skjer i natt!

Så i morgen er planen å kjøre samme greie med å hente han etter dupp. Er så glad for at han er så trygg og har tilpasset seg så fort :) Han hadde storkost seg med de andre barna og personalet er kjempeflinke😊❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Runforit

Hepp torsdag!

Så jeg våknet med kniver i halsen i natt. Fytti! Halsbetennelse er noe herk ass! Måtte stå opp og drikke varm te og tok litt rå honning for å roe ned før jeg la meg igjen. Heldigvis roet det halsen litt ned, men søvn....? Mini våknet 04.00 igjen og var dritforbanna:angry: Spesielt når jeg ignorerte han så godt jeg kunne for at han skulle sovne igjen. Da ble det både bitchslapping og lugging(!) Jeg sa klart i fra at det ikke var ok og la han over på rygg igjen og etter ca. 20 minutter med sliten og syk mamma og forbanna baby så ga han etter for puppen og sov til 07.00 :P 

Da jeg våknet var kroppen tung og hodet føltes som afterpartyet til en hord med elefanter, så løpingen utgikk. Det ble istedenfor en rolig morgen med frokost på Mini og han var veldig ivrig etter å komme seg til barnehagen. Vi var der før 09.00 og Mini smilte som en sol da han så barnehagen og da vi kom inn freste han rundt på gulvet :) Ingen tvil om at han trives.

Jeg dro hjem og så en film og slappet av med Ibux og Pepsi Max som dietten min hovedsaklig har bestått av i dag. Fikk sovet en god time og følte meg litt piggere så lenge Ibuxen kom med jevne mellomrom. Da pappa vpknet tok vi en tur ut i finværet og satt oss på café og ventet på at Mini skulle våkne fra duppen sin i barnehagen.

Tenker at natten vil bli bedre når han blir vant med alt det nye. Bare i dag sov han to timer når de skulle duppe! Seier! Han hadde vært så blid, glad og trygg at de fleste trodde at han hadde vært der mye lengre enn 3 dager :) Vi hentet han da han våknet klokka 14.00 og etter litt yoghurt og grøt der trillet vi en tur til byen for å kjøpe noen småting til Mini. Nå har han offisielt alt han trenger på en stund. 

Nå legger pappa Mini og han har sovnet klokka 19.30 hver dag alene oppi sprinkelsengen siste dagene. Så i det minste funker det godt. Neste mål er at han sover der hele natten, men tror det vil gå seg til automatisk etterhvert. Han sovnet tross alt i helt nye omgivelser alene første dagen han skulle sove i barnehagen. 

Satser på at formen min er bedre i morgen. Om ikke så har jeg iallefall hele formiddagen til å sove og slappe av mens Mini koser seg i barnehagen. Jeg har en uke igjen av ferien før hverdagen virkelig starter så håper å være frisk over helgen; spesielt siden været ser ut til å bli mye bedre da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Hoppetihopp til mandag og siste ferieuken før jeg starter å jobbe igjen :ohmy: Jeg føler meg mye bedre i dag og er nok helt frisk selvom det føles litt som om lungene er litt hvesende når jeg jogger :P Tok fri torsdag og fredag for da var jeg skikkelig slapp, men lørdag og søndag følte jeg meg fin nok til å løpe rolig. 

Heldigvis hørte værgudene meg så i dag lå jeg og grillet meg i sola mens Mini storkoste seg i barnehagen. Han er bare blid og lykkelig han :) Eneste er at han våknet klokka 05.00 i dag så han var en smule(!) trøtt når jeg leverte han klokka 09.00 i dag og han måtte sove før de kunne gi han lunsj for han holdt på å svime av :sFun_sleeping:

Nå skal gutten få grøt før legging og så blir det "Vikings" på mor og far ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det blir rart, men ganske deilig likevel å begynne å jobbe igjen :)

Bare sånn for å stille det irriterende spørsmålet alle førstegangsmødre får ca umiddelbart etter at de får barn: Har dere tenkt å lage søsken? Har dere i så fall tenkt noe på hvor mange år dere vil ha mellom dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit
31 minutter siden, miore skrev:

Tenker det blir rart, men ganske deilig likevel å begynne å jobbe igjen :)

Bare sånn for å stille det irriterende spørsmålet alle førstegangsmødre får ca umiddelbart etter at de får barn: Har dere tenkt å lage søsken? Har dere i så fall tenkt noe på hvor mange år dere vil ha mellom dem?

Haha, alle maser om det :P Men ja; tenker på å fjerne spiralen om 1 års tid. Tenkte å kjøpe leilighet over jul/sommeren og så kanskje starte å prøve rundt oktober'ish :) Men stresser ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Runforit
1 time siden, miore skrev:

Hei! Hvordan går det? Gikk det greit å begynne å jobbe igjen?

Har gått fantastisk bra 😊 Alt kom kjapt på plass igjen og dagene har gått kjempefort! Mini har vært litt forkjølet så nettene har blitt litt amputert, men jeg klarer meg heldigvis på lite søvn :P 

Ellers har jo dagene hans vært litt lengre siden jeg må levere han 07.30, men pappa henter han senest 14.30. Fant ut at det passet best mtp dupper og måltid i barnehagen. Men han stortrives og vi merker stor utvikling uke for uke så han blir absolutt motivert av de andre barna 😄

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Runforit skrev:

Har gått fantastisk bra 😊 Alt kom kjapt på plass igjen og dagene har gått kjempefort! Mini har vært litt forkjølet så nettene har blitt litt amputert, men jeg klarer meg heldigvis på lite søvn :P 

Ellers har jo dagene hans vært litt lengre siden jeg må levere han 07.30, men pappa henter han senest 14.30. Fant ut at det passet best mtp dupper og måltid i barnehagen. Men han stortrives og vi merker stor utvikling uke for uke så han blir absolutt motivert av de andre barna 😄

 

Så bra :D Selv om det er utrolig koselig å være hjemme med de små, er det litt herlig å kjenne på voksenlivet igjen også!

Vi har fått første barnehageforkjølelsen med tilhørende dårlige netter her også, og jeg klarer meg tydeligvis ikke  godt på lite søvn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...