Gå til innhold

Norske Talenter 2015


Gjest Jacklost

Anbefalte innlegg

Hvordan er det mulig å lage så mye oppstyr av det innslaget? Snakk om storm i et vannglass. Så utrolig typisk norsk å skal klage på dette. Er det mulig??? Det var ikke i nærheten av å være et ekte nyhetsinnslag, og jeg tenkte ikke tanken på at det var det heller.

Flaut.

Anonymkode: 871c7...761

Det så ekte ut...

Anonymkode: 44439...f19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må si jeg syns "nyhetsinnslaget" som ble sendt da Aces skulle danse, gikk over streken. Det første jeg tenkte var at jorden hadde blitt truffet av en meteroitt. Hvis det skjer, så vil været forandre seg - før jorden varmes opp til over 1000 grader celcius, slik at vi blir grillet i vår egen stue. Jeg ble derfor sykt redd i et par sekunder. Altså, dette er jo ting som kan skje når som helst egentlig. Samboeren min satt ved siden av, og han brydde seg ikke. Han tenkte at det var noe som hadde skjedd i et annet land, og som ikke hadde noe med Norge å gjøre. Så vi ble begge lurt på hver vår måte. Innslaget ble sikkert tolket på de rareste måter. Kall meg gjerne en hårsår pingle, men det handler jo litt om hva slags kunnskap man sitter inne med fra før. Hadde jeg ikke sett dokumentar om meteroitter på National Geo, så er det ikke sikkert at jeg hadde linket "jordas undergang" til denne naturkatastrofe-nyheten. 

Jeg syns heller ikke innslaget tilførte dansen noe. Hvis de ønsket å skape kunst, så syns jeg de kunne gjort det uten TV2-nyhetene. Eventuelt kunne de laget en nyhetssending som var annerledes, og ikke typisk TV2. Det ble litt for friskt å bruke nesten et autentisk innslag. Det var kreativt, men likevel ble det litt for mye. Jeg tror kanskje folk ble opprørt fordi TV2 misbrukte sin troverdighet som nyhetskanal - spesielt når det blir fremstilt som en slags ekstra nyhetssending. Så jeg syns ikke det er en diskusjon om hva folk må tåle. Jeg tror mange tåler å bli lurt. Men det er litt feil når man blir lurt på den måten. Selv om TV2 beklager, så forsvarer de fortsatt det som skjedde. Så vi må kanskje forvente flere falske nyhetssendinger? Her er det bare å stålsette seg.

Ellers er jeg glad for at Odin vant. Hadde egentlig Aces som favoritt, men jeg fikk ikke med meg dansen etter å ha sett nyhetsinnslaget. Når jeg så det i ettertid så syns jeg heller ikke dansen var så bra. Veldig mye rot på scenen med alle de andre folka som løp rundt. Det er flere deltagere som har hatt med et eget "crew" på scenen når de har danset. Dette har i flere tilfeller fungert som støy. Mye bedre når deltagerne er alene på scenen, bortsett fra orkester under eventuelle sang-nummer.

Anonymkode: 20525...f86

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Det er jo ikke akkurat normalt å begynne å vurdere om det som kommer på nyhetene er sant eller bare en spøk. Jeg fulgte ikke med på programmet før dette og vet ikke om det gikk an å skjønne ut i fra programmet at det som kom var en del av det. Men jeg, og sikkert mange andre, gikk ut fra at dette var en reell ekstasending. Da er ikke min første tanke at det må være en spøk. Man antar jo at tv2 nyhetene holder seg for gode til å tulle med noe så alvorlig. 

Men for all del, godt noen holder hodet kaldt når de får servert en slik nyhet. Skulle gjerne hatt en av dere i stuen her når jeg trodde slutten var kommet.. :P

 

Kritisk sans er viktig uansett nyheter eller ei. Mediehusene er ikke 100℅ nøytrale spesielt innen politikk.

Ser man på flyktningstrømmen for eksempel prøvde politikerne og mediene  å presse gjennom et uforholdsmessig høyt inntak, i tillegg ble den stakkars gutten som druknet i middelhavet brukt som pressmiddel. Alle vil hjelpe, men man kan ikke knekke lille norges nasjonale økonomi og hjelpe "alle". Hvis økonomien blir knekt kan vi fremtiden ikke hjelpe noen... Ikke u-land, ikke flyktninger, ikke oss selv. Desverre kan ikke ting gjøres kun med hjerte..

Generelt for mediene, så utnytter de ulike situasjoner og skaper " nyheter" for å gjøre et salg i en eller annen form. Hauser opp osv.

Anonymkode: 55481...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritisk sans er viktig uansett nyheter eller ei. Mediehusene er ikke 100℅ nøytrale spesielt innen politikk.

Ser man på flyktningstrømmen for eksempel prøvde politikerne og mediene  å presse gjennom et uforholdsmessig høyt inntak, i tillegg ble den stakkars gutten som druknet i middelhavet brukt som pressmiddel. Alle vil hjelpe, men man kan ikke knekke lille norges nasjonale økonomi og hjelpe "alle". Hvis økonomien blir knekt kan vi fremtiden ikke hjelpe noen... Ikke u-land, ikke flyktninger, ikke oss selv. Desverre kan ikke ting gjøres kun med hjerte..

Generelt for mediene, så utnytter de ulike situasjoner og skaper " nyheter" for å gjøre et salg i en eller annen form. Hauser opp osv.

Anonymkode: 55481...077

Helt sant at man må være kritisk til det som blir vist i nyhetene, noe som spesielt den såkalte "flyktningkrisen" er et eksempel på. Her har jeg faktisk måttet ty til utenlandske medier for å forstå hva som faktisk foregår. Men det blir noe helt annet når man gir inntrykk av å avbryte med en ekstra nyhetssending for å fortelle om en naturkatastrofe og at vi ikke har lenge igjen å leve. Det er noe helt annet. 

Anonymkode: 20525...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt kler den smukke. Solveig Kloppen er enda penere i virkeligheten. Har sett henne mange ganger i butikken.

For et rørende dikt av den gamle poeten, men fikk ikke helt tak i begynnelsen. De skulle blitt lagt ut på nett.

ååh hvor handler du, kanskje jeg bor i nærheten XD hilsen kjendisstalkeren 

Anonymkode: 33bcd...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg syns "nyhetsinnslaget" som ble sendt da Aces skulle danse, gikk over streken. Det første jeg tenkte var at jorden hadde blitt truffet av en meteroitt. Hvis det skjer, så vil været forandre seg - før jorden varmes opp til over 1000 grader celcius, slik at vi blir grillet i vår egen stue. Jeg ble derfor sykt redd i et par sekunder. Altså, dette er jo ting som kan skje når som helst egentlig. Samboeren min satt ved siden av, og han brydde seg ikke. Han tenkte at det var noe som hadde skjedd i et annet land, og som ikke hadde noe med Norge å gjøre. Så vi ble begge lurt på hver vår måte. Innslaget ble sikkert tolket på de rareste måter. Kall meg gjerne en hårsår pingle, men det handler jo litt om hva slags kunnskap man sitter inne med fra før. Hadde jeg ikke sett dokumentar om meteroitter på National Geo, så er det ikke sikkert at jeg hadde linket "jordas undergang" til denne naturkatastrofe-nyheten. 

Jeg syns heller ikke innslaget tilførte dansen noe. Hvis de ønsket å skape kunst, så syns jeg de kunne gjort det uten TV2-nyhetene. Eventuelt kunne de laget en nyhetssending som var annerledes, og ikke typisk TV2. Det ble litt for friskt å bruke nesten et autentisk innslag. Det var kreativt, men likevel ble det litt for mye. Jeg tror kanskje folk ble opprørt fordi TV2 misbrukte sin troverdighet som nyhetskanal - spesielt når det blir fremstilt som en slags ekstra nyhetssending. Så jeg syns ikke det er en diskusjon om hva folk må tåle. Jeg tror mange tåler å bli lurt. Men det er litt feil når man blir lurt på den måten. Selv om TV2 beklager, så forsvarer de fortsatt det som skjedde. Så vi må kanskje forvente flere falske nyhetssendinger? Her er det bare å stålsette seg.

Ellers er jeg glad for at Odin vant. Hadde egentlig Aces som favoritt, men jeg fikk ikke med meg dansen etter å ha sett nyhetsinnslaget. Når jeg så det i ettertid så syns jeg heller ikke dansen var så bra. Veldig mye rot på scenen med alle de andre folka som løp rundt. Det er flere deltagere som har hatt med et eget "crew" på scenen når de har danset. Dette har i flere tilfeller fungert som støy. Mye bedre når deltagerne er alene på scenen, bortsett fra orkester under eventuelle sang-nummer.

Anonymkode: 20525...f86

enig, jeg var helt på gråten, fikk hjertet i halsen og ble skikkelig redd, skalv lenge etterpå :s synes det var litt drøyt

 

Men de er jo flinke dansere :)

Anonymkode: 33bcd...502

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De trenger ikke skremme barn som sitter å se på, og venninna mi xD For det går utover meg!

Hvis ungene skremmes av dette så har man som forelder kanskje en jobb å gjøre med å fortelle barna at verden faktisk ER et krigsområde? At vi dreper mer enn vi før, at vi mister regnskog, bier osv og at det betyr at vi før eller senere også dør hvis vi ikke snur snart? Jeg syns jentene gjorde en kjempeflott opptrende og fikk frem akkurat det poenget de ønsket - og at enkelte fikk seg en vekker er bare helt supert! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritisk sans er viktig uansett nyheter eller ei. Mediehusene er ikke 100℅ nøytrale spesielt innen politikk.

Ser man på flyktningstrømmen for eksempel prøvde politikerne og mediene  å presse gjennom et uforholdsmessig høyt inntak, i tillegg ble den stakkars gutten som druknet i middelhavet brukt som pressmiddel. Alle vil hjelpe, men man kan ikke knekke lille norges nasjonale økonomi og hjelpe "alle". Hvis økonomien blir knekt kan vi fremtiden ikke hjelpe noen... Ikke u-land, ikke flyktninger, ikke oss selv. Desverre kan ikke ting gjøres kun med hjerte..

Generelt for mediene, så utnytter de ulike situasjoner og skaper " nyheter" for å gjøre et salg i en eller annen form. Hauser opp osv.

Anonymkode: 55481...077

 

Selvsagt er kritisk sans viktig når det kommer til det meste her i verden, men det betyr fortsatt ikke at man skal behøve å ta høyde for at det de tilsynelatende presenterer på nyhetene er rent tull, spesielt ikke når det gjelder noe så alvorlig. Selvsagt kan man si i etterpåklokskap at man i dagens samfunn trolig hadde fått en del varsler på at noe slikt kom til å skje. Men jeg har faktisk ikke kompetanse til å si 100% sikkert at noe slikt aldri kunne skjedd uten forvarsel, og da velger jeg å tro på det som blir presentert av noen jeg regner mer har et snev av grunnlag for sine uttalelser (spesielt de første 5 sekundene etter man får høre noe så alvorlig). En sånn type nyhet har jo ikke akkurat rom for å vri og vende på sannheten på samme måte som i saker som omhandler politiske konfliker osv. 

 

Endret av Faith-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ungene skremmes av dette så har man som forelder kanskje en jobb å gjøre med å fortelle barna at verden faktisk ER et krigsområde? At vi dreper mer enn vi før, at vi mister regnskog, bier osv og at det betyr at vi før eller senere også dør hvis vi ikke snur snart? Jeg syns jentene gjorde en kjempeflott opptrende og fikk frem akkurat det poenget de ønsket - og at enkelte fikk seg en vekker er bare helt supert! 

Det var jo ikke krig å sånt. Det var verdens undergang eller jorda som bare er lei oss. Det kan ikke folk stoppe uansett om de får øynene opp. Ikke rart folk og barn blir redd det. Naturkreftene styrer seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo ikke krig å sånt. Det var verdens undergang eller jorda som bare er lei oss. Det kan ikke folk stoppe uansett om de får øynene opp. Ikke rart folk og barn blir redd det. Naturkreftene styrer seg selv.

Såå, heller enn å snakke med barna da om at verdens undergang i vid forstand kan være reel så skal man heller kritisere en dansegruppe for at de brukte det som virkemiddel? Personlig syns jeg det går helt fint å forklare barn hva virkemiddel er heller enn å la all fornuft falle og fyke opp med krass kritikk som i manges øyne slår bena under en selv i all sin ulogiske argumentasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå, heller enn å snakke med barna da om at verdens undergang i vid forstand kan være reel så skal man heller kritisere en dansegruppe for at de brukte det som virkemiddel? Personlig syns jeg det går helt fint å forklare barn hva virkemiddel er heller enn å la all fornuft falle og fyke opp med krass kritikk som i manges øyne slår bena under en selv i all sin ulogiske argumentasjon. 

Det er unødvendig og skremme folk og barna unødvendig for en forbanna dans. Hadde det vert ekte er det noe annet. De beklaget seg ihvertfall og det er bra.

Endret av Hummels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får du gi deg!

Det er unødvendig og skremme folk og barna unødvendig for en forbanna dans. Hadde det vert ekte er det noe annet. De beklaget seg ihvertfall og det er bra.

Bare å ignorere henne, hun er fast bestemt på at det er greit å skremme livet av barn og voksne...

 

 

Anonymkode: 44439...f19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å ignorere henne, hun er fast bestemt på at det er greit å skremme livet av barn og voksne...

 

 

Anonymkode: 44439...f19

Nå kom mitt sitat til henne inni ditt sitt sitat av en eller annen grunn...

Anonymkode: 44439...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nyhetsklippet var fjernet når de sendte reprisen nå. Da fikk jeg faktisk sett dansen deres, det var jeg hakket for satt ut til å få med meg i går. Flinke jenter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er unødvendig og skremme folk og barna unødvendig for en forbanna dans. Hadde det vert ekte er det noe annet. De beklaget seg ihvertfall og det er bra.

De beklaget, og slik jeg tolket den beklagelsen; dersom folk misforsto og håpte de aller fleste så poenget de ønsket formidle :D Jeg syns fortsatt deres opptreden var knallgo! 

Endret av Carrot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De beklaget, og slik jeg tolket den beklagelsen; dersom folk misforsto og håpte de aller fleste så poenget de ønsket formidle :D Jeg syns fortsatt deres opptreden var knallgo! 

Drittungene beklagde ikke, de sa der var kunst...

Anonymkode: 44439...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har egentlig alltid trodd at den historien om Orson Welles og War of the Worlds har vært ganske overdrevet, men må nok revurdere dette nå etter å ha sett at langt mer medievante folk så enkelt lar seg lure av dette lite overbevisende "nyhetsinnslaget".

"Alle må umiddelbart komme seg i sikkerhet fra denne uspesifiserte naturkatastrofen som nå rammer hele verden. Vi setter over til Norske Talenter."

Anonymkode: 32f52...9a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig alltid trodd at den historien om Orson Welles og War of the Worlds har vært ganske overdrevet, men må nok revurdere dette nå etter å ha sett at langt mer medievante folk så enkelt lar seg lure av dette lite overbevisende "nyhetsinnslaget".

"Alle må umiddelbart komme seg i sikkerhet fra denne uspesifiserte naturkatastrofen som nå rammer hele verden. Vi setter over til Norske Talenter."

Anonymkode: 32f52...9a2

Nå får du gi deg...

Anonymkode: 44439...f19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De beklaget, og slik jeg tolket den beklagelsen; dersom folk misforsto og håpte de aller fleste så poenget de ønsket formidle :D Jeg syns fortsatt deres opptreden var knallgo! 

Flink å danse var de, men ikke min favoritt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittungene beklagde ikke, de sa der var kunst...

Anonymkode: 44439...f19

Så hyggelig du er som viser deg fra din beste side og ikke skjønner at akkurat det de gjorde var kunst... Synd på...

Flink å danse var de, men ikke min favoritt ;)

De var ikke min favoritt heller, men de skal ha ros for sin opptreden og sin fremstilling syns jeg. Denne kritikken er langt fra fortjent. 
Regner med alle som ble skremt av dette ikke ser nyheter :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...