Gå til innhold

Appelsinjuice prøver på clementin...


appelsinjuice

Anbefalte innlegg

Den 11. april 2016 at 15.25, Sjela skrev:

Det kan jo være at han vender seg til bæreselen etterhvert da? :) Jeg tenkte også på å kjøpe bæresjal, men synes det kanskje er like greit å kjøpe en ergobaby 360 med spedbarnsinnlegg slik at den kan brukes lenger. Er ikke så tilhenger av å kjøpe noe som kun skal brukes en veldig kort periode når det er så dyrt. Derfor digger jeg BBhugme-puta. Den kan virkelig brukes til alt :nigo: 

Ja, BBhugme er en favoritt her også. Det eneste aberet med den er at den er temmelig tungvin å vaske. Lillegutt har hatt to bleielekkasjer på den hittil, og den er dypt savnet hver gang den er "ute av drift" pga. vask :fnise: 

Vi håper bæreselen blir en større vinner etter hvert. Kanskje når Lillegutt kan sitte i den uten puta fra spedbarnsinnlegget. :blomst: Bæresjal liker han heller ikke, så jeg skulle jo ønske jeg ikke hadde kjøpt to før han kom :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den siste uka har jeg gitt meg selv shoppe-nekt, men etter å ha pakket bort 5 pysjamaser som er for små de siste dagene har jeg nå fått "tillatelse" av mannen til å kjøpe tre nye (eller var det to ? :P:fnise: ) 

Etter å ha oppdaget bambusviskoseproduktene fra Joha har jeg igjen fått bambusdilla, så jeg har bestilt den ene bambuspysjen fra Joha som Lillegutt ikke har fra før. De to andre pysj-innkjøpene må vurderes nøye, siden jeg får shoppenekt igjen så snart de er kjøpt inn :fnise: 

Ellers har jeg bestilt 10 par ammeinnlegg i bambus slik at mannen skal slippe å måtte kjøpe engangsinnlegg hele tiden, samt 50 gaskluter til rumpevask som vi kan kokvaske, slik at vi slipper å kjøpe Mesoft hele tiden. 

Lillegutt er god som gull, som alltid :blomst: Nå har han begynt å ha daglige latterkramper, hvor han ler og ler mens vi tuller og tøyser med han :hjerte: I dag har Lillegutt og jeg lest bok for første gang; Lille Larven Aldrimett :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååå lille larven aldri mett :)Beste boka. Jeg har fortsatt boka fra jeg var liten, så må lese den snart jeg og :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vips så gikk shopping-forbudet mitt i vasken :fnise: 

Jeg så etter pysjamas og endte opp med å bestille to pysjamaser, to bukser med fot, to bodyer med lange ermer og tre bodyer med korte ermer (må jo ha noe til sommeren :P ) 

Men nååå har jeg shoppingforbud på ordentlig :fnise::P 

Lillegutt har vært litt gråtete i dag. Syntes så synd på han når han gråter :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går måtte jeg rydde bort klærne i størrelse 62 fra Polarn O. Pyret. Mannen sa for noen dager siden at det var for smått, og jammen hadde han ikke rett. Nå føler jeg igjen at Lillegutt har alt for lite klær, og shoppingforbudet er herved løftet :P 

Det hører med til historien at vi skal hente to heldrakter, to leggings med fot, to langermede bodyer, tre kortermde bodyer, to pysjamaser, tre luer og 4 bukser på Posten i dag :P Men ingen av bodyene er omslagsbodyer, og Lillegutt er jo bare 3,5 måneder og han liker fortsatt ikke klær som må dras over hodet. Favoritten Polarn har kun omslagsbodyer opp til størrelse 68, og jeg gidder ikke kjøpe mer av den størrelsen siden det nok kommer til å være for smått innen et par uker, og Lillegutt alt har tre sett derifra i denne størrelsen. Jeg har funnet omslagsbodyer i bambus fra Hust & Claire i 74, som jeg nok kommer til å bestille for å ha noe han kan bruke med de 4 bambusbuksene jeg har bestilt. 

Lillegutt har grått temmelig mye den siste uka, og både pappaen hans og jeg er temmelig slitne. Vi vet ikke helt hvorfor han er så sutrete for tiden, kanskje han har et utviklingssprang ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha skiftet på Lillegutt 5 ganger før kl. 10 i morges så er shoppestoppen avlyst. Vi har jo ingenting å ha på han etter at vi ryddet bort størrelse 62 fra Polarn O. Pyret. Og klær fra 74 og opp fra samme merke er vi ikke så interessert i, siden bodyene ikke er omslag. Nå har jeg bestilt to omslagsbodyer i bambus i størrelse 74, ei tynn sparkebukse, et teppe og heldress fra Lillelam. Sistnevnte håper jeg passer til høsten igjen, siden den er av det tykke slaget som han har en han har vokst ut av fra tidligere. Evt. kan vi bruke den hvis vi skal ut om morgenen, når det fortsatt er temmelig kaldt. 

Jeg bestilte ei søt heklet rangle også :blomst: 

Her er dagene fortsatt hektiske, med masse besøk. I går var Lillegutt hos manuellterapeuten. Han er fortsatt litt stiv i rygg og nakke. Han var i litt bedre humør i går enn han har vært tidligere i uka, og hittil i dag har han bare hylt litt en gang da han var sulten. Vi lurer litt på om han har økedøgn igjen, siden han har vært oftere sulten det siste døgnet. I går kom mormoren og morfaren til Lillegutt innom. Det var koselig :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillegutt har vært i litt bedre humør de siste tre dagene, men han har begynt å sove nesten hele dagen og være våken på kveldstid, når han egentlig burde sovet. Han sutrer på kvelden, og vi må bære han rundt for å unngå sutring. I går kveld gikk vi faktisk og la oss før kl. 22, i håp om at Lillegutt skulle sove hvis vi la han i senga si på mørkt soverom. Han sluttet å sutre da han ble lagt i senga si, men lå og kavet en stund før han tok kvelden. Tidligere har vi kunnet legge han i vugga eller babynestet i stua, og kun ha på et lys i et hjørne. Siden vi ikke har babycall tør jeg ikke helt å legge han på soverommet alene. 

I går bestilte jeg dåpskjole fra Lillelam til navnefest. Den var på salg, så nå må vi jo bare komme i gang med planleggingen :fnise: Vi har i underkant av 60 personer vi ønsker å invitere, så vi må finne et lokale å leie. 

I tillegg bestilte jeg en shorts og en pysjamas. Jeg syntes fortsatt vi har for lite klær etter vi måtte pakke bort størrelse 62 fra Polarn, og jeg finner ikke stort av klær i størrelse 74 som er like søte som de minste størrelsene hos Polarn. Gidder ikke kjøpe mer i størrelse 68 siden det kommer til å være for smått før vi omtrent kommer hjem fra butikken :P 

I går trillet mannen, hunden, Lillegutt og jeg en lang fin tur. Det ble litt kaldt, håper ikke jeg får brystbetennelse slik som alle har advart om. Er bekymret for å miste melka dersom det skjer, siden jeg syntes det er så koselig å amme den vesle gutten vår :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin dåpskjole :) Måtte nesten google den ;) Hvor gammel har lillegutt blitt nå?

Det er virkelig skummelt å ikke la seg friste av alle de søte plaggene i butikkene. Og angående bambus, så leste jeg en artikkel om at dette bare var "juks og fanteri" og egentlig "bare" viskose. Så jeg har liksom sett for meg et klamt og elektrisk stoff, men så kjente jeg på det i butikken og det er jo bare sååå mykt! Mange skryter jo hemningsløst av dette stoffet, så jeg må definitivt skaffe noen plagg i bambus også etterhvert :nigo: Forutinntatte meg altså :P

Fikk du vasket BBHugme-puta? :klo: Hun i butikken sa at det ikke var farlig om den "lakk" sånne pellets fordi de var lagd av mais og kunne fint spises. Men om de er laget av puffet mais så vil den vel ikke tåle vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25. april 2016 at 10.44, Sjela skrev:

Så fin dåpskjole :) Måtte nesten google den ;) Hvor gammel har lillegutt blitt nå?

Det er virkelig skummelt å ikke la seg friste av alle de søte plaggene i butikkene. Og angående bambus, så leste jeg en artikkel om at dette bare var "juks og fanteri" og egentlig "bare" viskose. Så jeg har liksom sett for meg et klamt og elektrisk stoff, men så kjente jeg på det i butikken og det er jo bare sååå mykt! Mange skryter jo hemningsløst av dette stoffet, så jeg må definitivt skaffe noen plagg i bambus også etterhvert :nigo: Forutinntatte meg altså :P

Fikk du vasket BBHugme-puta? :klo: Hun i butikken sa at det ikke var farlig om den "lakk" sånne pellets fordi de var lagd av mais og kunne fint spises. Men om de er laget av puffet mais så vil den vel ikke tåle vask.

Jeg syntes jeg vasker BBHugme puta oftere enn jeg bruker den :P:fnise: Jeg tror det står på vaskelappen at den kan vaskes i maskin (?), men den får ikke plass i vaskemaskinen så jeg må håndvaske flekken hver gang Lillegutt gjør i buksa på den :fnise: Det er godt mulig det ikke står på vaskelappen at den kan maskinvaskes, men at jeg rett og slett ble så lei av å håndvaske den at jeg forsøkte å stappe den inn i maskinen likevel :fnise::P 

Jeg har også lest artikkelen lm at bambusviskose er "juks" siden prosessen med å fremstille stoffet ødelegger bambusens naturlige egenskaper, slik at det ikke spiller noen rolle hva viskosen er laget av, men det er veldig mykt :) 

Lillegutt er snart 4 måneder, så det begynner å haste litt med planleggingen av navnedag. Dåpskjolen vi bestilte finnes ikke i større størrelse enn 68, noe som er på kanten til å bli for lite allerede, men siden det er en kjole regner jeg med at den passer likevel :P Grunnen til at navnedagsplanleggingen står litt stille er fordi vi ikke har funnet et passende lokale i nærheten som ikke koster skjorta. Stedet det hadde vært mest praktisk å ha det, og som ligger innen gangavstand fra der vi bor, koster 8000,- å leie for en kveld. Når vi da i tillegg skal beverte 60 mennesker kommer det til å koste skjorta. Så jeg vet ikke helt hvordan vi gjør det. Vi har sett på å korte ned på gjestelista uten hell, så vi kommer vel ikke utenom å måtte leie lokale. Kanskje vi kan fjerne alle møbler i stua vår og dekke hestesko-bord over hele stua ? Men nå har vi jo ikke 60 stoler heller, og jeg tviler litt på at det blir plass uansett :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, så smart! Det skulle jo egentlig bare mange at man kan vaske den da. Hadde vært idioti om det ikke gikk :P Har du flere trekk til puta? 

Håper dåpskjolen passer, men det gjør den nok. Er jo bare rundt armene/hodet som eventuelt blir et problem og der vil jeg tro at den er litt romslig sikkert. Du får oppdatere oss når den er testet ut :tommel: Det høres skikkelig styrete ut å planlegge et slikt arrangement! 60 mennesker er mye å stelle i stand for, men det er jo veldig koselig å samle slekt og venner rundt den nyfødte :) Her kunne jeg godt spart meg for både navnedag og dåp, men her har mannen satt seg fullstendig på bakbeina, så da blir det vel dåp mot min vilje :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 2. mai 2016 at 14.53, Sjela skrev:

Åja, så smart! Det skulle jo egentlig bare mange at man kan vaske den da. Hadde vært idioti om det ikke gikk :P Har du flere trekk til puta? 

Håper dåpskjolen passer, men det gjør den nok. Er jo bare rundt armene/hodet som eventuelt blir et problem og der vil jeg tro at den er litt romslig sikkert. Du får oppdatere oss når den er testet ut :tommel: Det høres skikkelig styrete ut å planlegge et slikt arrangement! 60 mennesker er mye å stelle i stand for, men det er jo veldig koselig å samle slekt og venner rundt den nyfødte :) Her kunne jeg godt spart meg for både navnedag og dåp, men her har mannen satt seg fullstendig på bakbeina, så da blir det vel dåp mot min vilje :P 

Jeg har ikke ekstra trekk til BBHugme-puta, men det står på ønskelista (nå kan man jo argumentere med at når trekket blir tilsølt blir puta det og, og trekket tørker langt raskere enn puta :P ) 

Vi har bestemt oss for å ha færre gjester til dåpen enn opprinnelig planlagt. I følge min mor er det ikke vanlig med så mange gjester, så vi dropper nok de som ikke er de aller nærmeste. Dagen etter jeg hadde bestilt dåpskjolen hadde dog min mor funnet fram kjolen jeg brukte i min dåp, som hun heklet i sin tid. Jeg syntes den var veldig fin, og hun lurte fælt på hvorfor jeg hadde kjøpt dåpskjole når de alt hadde. Jeg gadd ikke minne henne på at denne kjolen ikke har vært tema før nå, samt at jeg har fortalt henne at jeg hadde tenkt til å kjøpe :P Jeg regnet jo med at hun ville nevnt det dersom de hadde en kjole vi kunne bruke :P Jaja. Dåpskjolen har kommet, men vi har ikke prøvd den på. Vi har heller ikke kommet noen vei med planleggingen :P Tiden går så raskt! :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var Lillegutt og jeg ute og trillet tur med hunden i finværet, og jeg gjorde sikkert nok feil til å få meg arrestert :P 

Det begynte bra, bortsett fra at sola skinte inn i vogna. Jeg forsøkte å henge en gulpeklut i tråden vognleka henger i for å gi han litt skygge uten å dekke vogna til helt. Først hadde han på seg shorts, men han fikk jo sol på seg, så jeg tok ullpleddet han lå på over beina hans. Så tenkte jeg at det måtte bli veldig varmt, det var jo 26 grader i går og sikkert ikke noe mindre i dag, så jeg tok på han ei bukse for å skjerme mot sola. Etter vi hadde gått i litt over en time og nådd sentum begynte Lillegutt å bli skikkelig sutrete. Han spiste rett før vi gikk hjemmefra, men kanskje han ble tørst pga. varmen? Det eneste stedet med skygge slik at jeg kunne ta han opp var under ei bru, og vi var i et heller lite "ryddig" nabolag med biler over alt og masse folk som trasket rundt. Solhatten vi bestilte i forrige uke lå i postkassa da vi kom hjem, så Lillegutt hadde ingenting på hodet for å beskytte han mot den sterke sola, og det eneste skyggefulle stedet var altså under denne litt tvilsomme brua. Det var rett og slett ikke et sted hvor jeg følte jeg kunne dra ned kjolen min og amme Lillegutt. Det var over en time å trille hjem igjen, og jeg kunne heller ikke gå inn noen steder siden vi hadde med hunden. Lillegutt hylte. I full desperasjon svingte jeg inn ved butikken like ved, bandt hunden utenfor, løp inn med vogna og rasket med meg ei pakke ferdigblandet NAN og ei flaske. Nå har Lillegutt aldri fått flaske før, aldri drukket noe annet enn morsmelk og flasken var jo heller ikke sterilisert, men i og med at jeg befant meg midt i stedets mest lugubre område så jeg ingen annen utvei :P Lillegutt var heller skeptisk til (den usteriliserte) flaska (og dens innhold) og jeg tror mesteparten havnet nedover haka hans og på gulpekluten, men han sluttet i alle fall å gråte. Resten av turen sov Lillegutt søtt i vogna si. 

Vi brukte nesten 3 timer på turen, og i og med at det var såpass varmt ble vannflaska raskt tom. Jeg så etter et sted å binde hunden for å kjøpe mer vann til henne utenfor en annen butikk, men der var det kun plass midt på parkeringsplassen i solsteika. Jeg kunne jo ikke gå fra henne der, men hun pustet og peset såpass at jeg igjen ble rimelig deperat etter noe å drikke til henne. Da kom jeg på at jeg hadde jo mesteparten av morsmelkerstatningen igjen, og helte det i lokket på vannflaska slik at hun kunne drikke det :P:fnise: Så selv hunden fikk morsmelkerstatning. Selv fikk jeg digre blemmer på føttene siden jeg trodde det var en god ide å gå på tur i tyskertøfler (det var det ikke! :P ) 

Til neste gang har jeg lært følgende: 

-Aldri legg ut på tur med tvilsomme ammemuligheter uten å pumpe og ha med morsmelk på sterilisert (!) flaske :opplyser:

-Ta med nok vann til både hunden og meg selv. 

-Godt fottøy. 

 

:P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: synes du kom opp med gode alternative løsninger jeg! 

Men hva er tyskertøfler? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Sjela skrev:

:ler: synes du kom opp med gode alternative løsninger jeg! 

Men hva er tyskertøfler? :klo:

Birkinstock! :fnise: 

Jeg fikk temmelig dårlig samvittighet over å gi Lillegutt mat fra en usterilisert flaske, men han hylte jo og jeg var absolutt ikke komfortabel med å dra fram puppen under ei bru i sentrum i rushtiden :P Under neste bru, 100 meter lenger borte, sto det to fylliker og skreik til hverandre, slik at Lillegutt, hunden og jeg måtte gå en omvei for å slippe å trille forbi de på gangveien. Altså ikke et miljø hvor jeg ville dra ned kjolen og blotte puppen for å gi Lillegutt mat. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjaaa de ja! Kan se at de ikke er det beste alternativet på langturer :fnise: 

Uff, hadde nok virkelig ikke villet blottlegge meg der jeg heller. En sjelden gang går vel helt fint. Og så er jo ikke lillegutt helt nyfødt lenger heller, så da tåler han sikkert eventuelt de få bassiluskene som var i flasken :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk sikkert fint med den flasken :) Hadde nok ikke turt å sette meg der jeg heller... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den Wednesday, May 11, 2016 at 17.27, Porcelain skrev:

Jøss, hvor er det du bor? Bæresele funker fint å amme i :) 

Okei, dette hørtes litt krasst ut, det var absolutt ikke meningen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11. mai 2016 at 10.35, Sjela skrev:

Åjaaa de ja! Kan se at de ikke er det beste alternativet på langturer :fnise: 

Uff, hadde nok virkelig ikke villet blottlegge meg der jeg heller. En sjelden gang går vel helt fint. Og så er jo ikke lillegutt helt nyfødt lenger heller, så da tåler han sikkert eventuelt de få bassiluskene som var i flasken :) 

Lillegutt fikk ingen mén av den usteriliserte flasken :fnise: 

 

Den 11. mai 2016 at 10.41, Shinigami skrev:

Det gikk sikkert fint med den flasken :) Hadde nok ikke turt å sette meg der jeg heller... 

Det hadde kanskje funket dersom jeg hadde hatt på meg ammevennlige klær som kun viser det mest nødvendige, men jeg hadde på meg en kjole med stropper som måtte dras ned slik at jeg måtte blottlegge hele brystet :P Jeg har sett meg ut en plass på et kjøpesenter i nærheten hvor jeg kan amme litt mer usjenert, men siden jeg hadde med hunden kunne jeg jo ikke gå dit :P Jaja. Stilte forberedt med flaske og en kartong NAN på 17. mai, men heldigvis fikk jeg ikke bruk for det :fnise: 

 

Den 11. mai 2016 at 17.27, Porcelain skrev:

Jøss, hvor er det du bor? Bæresele funker fint å amme i :) 

Hehe, jeg bor kun 30 minutters gåtur unna et heller tvilsomt område med masse kommunale boliger :fnise:  Det er fullt mulig å gå til sentrum uten å gå gjennom dette området, men det er en veldig fin gangvei gjennom et grøntområde som leder dit. Går jeg den andre veien må jeg gå langs en hovedvei, og det er ikke en like fin tur :blomst: 

Når jeg tenker meg om er det et tredje alternativ for å komme til sentrum som innebærer å gå gjennom et boligfelt. Vi får vel heller ta den veien neste gang :P:blomst:

Vi har ikke hatt særlig hell med bæreselen hittil. Jeg har kun tatt Lillegutt med ut i den en gang, og da begynte han å hyle så høyt at vi måtte dra rett hjem igjen :P Forhåpentligvis kommer han til å like den bedre når han blir såpass stor at han ikke behøver å sitte på puta fra nyfødtinnlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det skjedd mye siden sist jeg skrev :) 

Lillegutt har begynt å smake på fast føde. Han har forsøkt både fruktmos, risgrøt med grønnsaker samt at han har fått sutte på en bit mango og spise banan gjennom et fruktnett. Mangoen var nok absolutt favoritten, men han så ut til å like bananen også. Risgrøten, derimot, var ikke like populær :fnise: 

Lillegutt har også snudd seg på egen hånd en gang. Jeg så det ikke, men mannen kunne fortelle at han la Lillegutt på ryggen på lekematta, og at han plutselig lå på magen da mannen kom inn igjen i stua. For noen dager siden fant han også tærne sine :) Det er nok ikke lenge igjen til han får tærne inn i munnen nå. Han jobber i alle fall med saken :fnise: 

Ellers har jeg gått til innkjøp av en Doomoo ammepute, siden jeg syntes BBHugme ble litt stor å drasse opp i senga for nattamming. Jeg er fornøyd med Doomoo'en, men i bunn og grunn fungerer Sebra ammeputa jeg har i stua like bra. Cozyfix'en skal jeg nok kvitte meg med, siden jeg aldri klarte å like den. Jaja. :blomst: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...