Gå til innhold

Poppsilopp skal plutselig ha tvillinger ❤️


Poppsilopp

Anbefalte innlegg

On 11/29/2017 at 7:15 PM, Poppsilopp said:

Har dårlig samvittighet for at jeg ikke er skikkelig glad over gravidteten enda. Nå er jeg bare sliten, kvalm og lei. M var våken 5 timer i strekk i natt, så det hjalp jo ikke akkurat på. Kjenner liksom ikke den kriblingen i magen når jeg tenker på at jeg er gravid som sist. Men jeg er jo mye mer kvalm denne gangen, og så ble det jo litt av ett sjokk å finne ut at det var to. Men føler det er dårlig gjort. I tillegg fungerer jeg fryktelig dårlig, noe som gjør at mannen må gjøre omtrent alt. I tillegg maser jeg og klager på han, og det blir det dårlig stemning av. Han fortjener det virkelig ikke. Han skulle egentlig hatt en medalje. Å leve med meg og mine hormonelle svingninger, dårlige form, og klaging er virkelig ikke lett. I tillegg har han kjempe mye han må gjøre også, så han jobber på med noe hele dagen. Off, håper virkelig ting bedrer seg, og så får jeg blir flinkere i mens å sette pris på den gode snille mannen jeg har.

Og stakkars M som har en mamma som omtrent ikke gjør noe annet enn å kose med han på sofaen. Er redd for hvordan dette svangerskapet blir, og hva det vil gjøre med forholdet både til meg og mannen, men og til meg og M. Ting blir jo ikke akkurat lettere med to inni der, pluss en på utsiden. Og jeg var ganske sliten sist også. Kanskje greit dette er siste gangen. Men så håper jeg veldig at jeg klarer å nyte dette svangerskapet slik jeg gjorde sist. For da elsket jeg virkelig å være gravid, etter uke 12 riktignok. 

Hei! Jeg er omtrent like langt på vei som deg og er også skikkelig dårlig! Den siste måneden har jeg kun klart å gjøre noen minutter husarbeid på søndagen (forrige uke fikk jeg satt på to klesvasker og uka før ryddet jeg litt...) ellers må mannen gjøre absolutt alt, inkludert å gi meg frokost på senga hver dag. Klarer ikke se for meg hvor slitsomt det må være for deg som har to i magen og klarer ikke se for meg hvordan det hadde vært hvis vi hadde barn i tillegg!

Det er bra hvis du er flink til å sette pris på mannen din men håper han også setter pris på den jobben du gjør også! Når han gjør husarbeid osv så er det ikke for å gi deg ferie, men fordi du er så dårlig at du ikke klarer det. Du har ikke valgt at du skal være så syk noe mer enn han har valgt (regner med at det var et valg begge tok å få et barn til?) og da må begge leve med konsekvensene så lenge det varer selv om det er slitsomt for begge i en periode. Når jeg klager over at jeg er i dårlig form sier noen ganger mannen takk for at du gjør dette for oss, og det gjør at jeg slipper å føle meg som en byrde eller som om hver gang han gjør noe for meg er det en tjeneste. Jeg prøver å si takk for det han gjør for meg og jeg setter pris på det når han sier takk for det jeg gjør for oss.:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 29.11.2017 den 20.36, LilleMy1989 skrev:

 

Hm så rart at det er forskjellig :klo:

Jeg ska definitivt ha Tul i uke 12 neste gang! Kjør på! :fnise: Åh den følelsen er nok ubeskrivelig :hjerte: Håper du snart kommer over verste kneika og formen bedrer seg. Det blir jo litt ekstra på mennene med gravid kjæreste og med tvillinger er det vel flere hensyn å ta :)

Har bestil time :nigo: blir samme dag som svangerskapskontroll, 19. desmeber. Fin tidlig julegave :hjerte: 

På 29.11.2017 den 20.38, Skadeskutt skrev:

Skal ikke kimse av morsbåndet. :)

Jeg har vært alvorlig syk og ute av stand til å ha omsorgen for mine to i ett år nå. Har samvær hver torsdag og annen hver helg hos min mor. Likevel er de begge skikkelig mammadalt fortsatt. Da yngste var på sykehuset for operasjon så var det kun mitt fang han ville sitte på. Ikke pappas, som er den som har omsorgen. 

Så du skal ikke være redd for forholdet til deg og M. :) Kanskje knytter han og faren et tettere bånd enn før, men deres bånd vil være like sterkt som det har vært. :)

Det er sant, fint at du deler. Det lå være vanskelig å ikke ha barna, men stort å ta den avgjørelsen for barna :hjerte: De har heldigvis veldig nært og godt forhold fra før av, noe som gjør det lettere :) 

På 30.11.2017 den 11.27, Frøkenanonym skrev:

Jeg kjenner meg igjen med dårlig samvittighet for å ikke føle samme gleden for å være gravid igjen, og det å føle en ikke er "nok" for det barnet man allerede har. Tror dette er veldig vanlig, og noe mange av mine venner som har flere barn har snakket om. Men den kosen på sofaen er da veldig god uansett :) Barnet ditt er kanskje i en periode hvor det lærer å leke mer selv også, kanskje dette pusher han til å bli flinkere på det?

Det er vel litt sånn det er ja. Den er godt satt pris på, han sier veldig ofte mamma kos :hjerte: Det er sant, han må jo bli litt mer selvstendig :) 

På 30.11.2017 den 12.41, Sisti skrev:

Han er 16 måneder og viser ingen tegn til å slutte. Han kan ca fem ord (utenom dyrelyder), et av dem er "puppi" i en veldig glad tone. :ler: Jeg koser meg veldig med ammingen, så har ikke helt lyst til å trappe ned, så dette kan bli vanskelig. :klo: Skal hvertfall ikke stresse med det ennå, gir det noen måneder før jeg eventuelt må sette inn noen mottiltak. :P

Uff, håper du greier å jage bort den dårlige samvittigheten. :klem:Man er jo i en helt annen livssituasjon når man har et barn fra før, enn som førstegangsgravid, så selvfølgelig oppleves det annerledes. Det som betyr noe er jo at du er glad i barna når de kommer, at du ikke er overbegeistret for å gå gravid nå har absolutt ingenting å si (for andre enn deg selv). Det er lov å være lei! I den store sammenheng er det en veldig liten periode av livet, du får vise mannen din takknemlighet og omtanke når du har energi til det, han tåler å trå ekstra til i en periode hvor kroppen din tross alt fostrer frem TO liv! Det er jo ganske fantastisk, er det ikke? Ikke rart du er sliten! Håper det blir lettere for deg etter hvert. :)

Da er det jo ikke noe å stresse med. Kos dere med ammingen :hjerte: 

ja, det e noe annet når man har barn fra før av altså! Sist kunne jeg jo ligge i senga og bare ta det med ro. Det går liksom ikke nå. Det er sant, men håper virkelig jeg kommer til å nyte det litt i hvertfall. 

Ja, to små inne samme livmor, ganske fantastisk :hjerte::hjerte: 

16 timer siden, Snegl skrev:

Hei! Jeg er omtrent like langt på vei som deg og er også skikkelig dårlig! Den siste måneden har jeg kun klart å gjøre noen minutter husarbeid på søndagen (forrige uke fikk jeg satt på to klesvasker og uka før ryddet jeg litt...) ellers må mannen gjøre absolutt alt, inkludert å gi meg frokost på senga hver dag. Klarer ikke se for meg hvor slitsomt det må være for deg som har to i magen og klarer ikke se for meg hvordan det hadde vært hvis vi hadde barn i tillegg!

Det er bra hvis du er flink til å sette pris på mannen din men håper han også setter pris på den jobben du gjør også! Når han gjør husarbeid osv så er det ikke for å gi deg ferie, men fordi du er så dårlig at du ikke klarer det. Du har ikke valgt at du skal være så syk noe mer enn han har valgt (regner med at det var et valg begge tok å få et barn til?) og da må begge leve med konsekvensene så lenge det varer selv om det er slitsomt for begge i en periode. Når jeg klager over at jeg er i dårlig form sier noen ganger mannen takk for at du gjør dette for oss, og det gjør at jeg slipper å føle meg som en byrde eller som om hver gang han gjør noe for meg er det en tjeneste. Jeg prøver å si takk for det han gjør for meg og jeg setter pris på det når han sier takk for det jeg gjør for oss.:) 

Han tåler og står i det altså! Men jeg har nok en tendens til å være sånn vanligvis også, så da kommer dette bare i tillegg. Men han er kjempe fin, og står på det han kan for oss :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i dag er jeg allerde 10 uker på vei! :strix: I går når jeg lå i senga sånn halveis på magen så følte jeg at jeg kjente de kjente fiskehaleslagene inni magen på to forskjellige plasser. Det er jo grusomt tidlig så jeg vet jo ikke om det er det, mulig det bare er luft :fnise: Men livmoren har allerede kommet opp til mellom skambenet og navlen, og det er jo to og jeg er ganske lav. Så hvem vet:vetikke:  Skal til en veldig erfaren gynekolog til ultralyd 19. desember, så jeg får spørre da om det er mulig å kjenne så tidlig. 

Ellers skal vi jo på ultralyd på sykehuset 17. januar, da er jeg 16 uker på vei. Så det er snart bare en måned til vi får vite kjønn. Føler det har gått så fort! Sist følte jeg det tok en evighet før vi val på ultralyd i uker 18, denne gangen flyr tiden for fort! Lurer veldig på hva det er. Håper mest på en av hver. Men så lenge de er friske så er jeg fornøyd :hjerte::hjerte: 

Ellers har jeg kommet godt i gang med hjemmeeksamen, har under 1 000 ord igjen, og over en uke til innlevering. Så det er deilig det! :nigo:

M er ganske slitsom for tiden, men du og du så god han er. Bruker en halv evighet på å sovne for tiden. Så holdt jeg han og sang for han her om dagen, så sier han "mamma" og ser på meg, så sier jeg "ja vennen min", så svarer han "glad i deg", så sier jeg "glad i deg og gutten min", så sier han "mamma", og jeg gjentar "ja vennen min", så sier "god natt mamma". Smelter helt av han! :rodmer: Men han vil ikke at jeg skal holde han for lenge, for da sier "lalle senga". Men jeg vet at hvis jeg legger han der med en gang så går det en halv time og så går han helt amokk, og dunker hodet i senga og styrer på. Derfor prøver jeg å få han trøtt først med å synge til han. Men må velge sanger med omhu om dagen, for velger jeg "feil" så ender han bare opp med å synge av full hals selv, og i hvertfall ikke bli trøtt :fnise: Bjørnen sover kan han for eksempel ordrett, vet til og med når han skal gjenta setninger. Så selv om det er en slitsom alder så er den også veldig givende og koselig altså. Han gir virkelig av seg selv :hjerte: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på første svangerskapskontroll. Selv om jeg kun er 10+5 så fikk jeg høre hjerteslag allerede :hjerte:  Hun sa det var litt riski siden det er så tidlig, men siden jeg er andregangs, det er to, og livmoren har begynt å komme opp av symfysen så tok hun sjansen. Hun mente også at den småboblingen jeg har kjent er tvillingene. Da skal det jaggu bli liv inni der hvis jeg allerede i uke ti kjenner de :fnise:

Ellers en veldig koselig jordmor. Men hun var veldig omstendelig, var der langt over en time. Men godt å vite at hun tar seg tid hvis det skulle være noe :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 11+1

Du og du så gravid jeg plutselig har blitt :fnise: Siden fredag har magen bare vokst kjempe mye, nå er den rett under navlen. Jeg har kjent at det har vokst de siste to dagene, for det har vært helt sprengt inni der. Og strekker og stikker i alle retninger. Denne uken skal de jo doble størrelsen, og de er jo to, så det merkes jo. Lurer på hvor dette skal ende hen? Men du og du så koselig å ha en liten mage å stryke på igjen!:rodmer: Det har jeg savnet. Sist følte jeg mange sa at jeg ikke var så stor, denne gangen blir jeg vel fornærmet motsatt regner jeg med :fnise: 

Gleder meg veldig til å se de igjen på ultralyden om en uke. Denne gangen blir det mer koselig, nå vet vi liksom hva vi går til og kan bruke mer tid på å følge med. Håper alt er bra med begge to! :hjerte::hjerte: 

I tillegg er kvalmen nesten over, og jeg er nesten helt ferdig med eksamenen! Jippi :mynona:Og humøret er mye bedre! Dette går virkelig rette veien. Liten minus at jeg begynner å kjenne det litt i bekkenet. Men det tar vi med. Mye før det enn kvalme! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.12.2017 den 19.00, kaffemor skrev:

Æææ GRATULERER så masse! Tvillinger! Så utrolig stas :hoppe: 

Takk! :nigo: ja, når når det har fått sunket inn litt er det ganske stas! :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen😘

Det gikk kjempe bra! Var en veldig flink lege, som sjekket og forklarte absolutt alt. De er omtrent akkurat like store, og alle mål var akkurat som de skulle. Det var skikkelig koselig å se de sprelle inni der. Og for første gang kjenner jeg en kjempe glede over de to skjønne små jeg kjenner inni der :hjerte: De drev og fiklet rundt i fjeset sitt begge to, og var kjempe aktive. 

Han sa forresten også at det ganske sikkert er liv jeg kjenner, siden livmoren har kommet så langt opp. I dag er jeg 12+3. Og jeg har kjent tydeligere liv i dag enn jeg har gjort før. Jeg har ikke noen av morkakene frem mot magen, så derfor kjenner jeg det også mye tydeligere enn sist.

 

Endret av Poppsilopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre 

:) Det må være så fint å se to på skjermen! Håper du føler deg litt bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Tenk at det er to stykker inni der ... :strix::hjerte::hjerte:

Jeg har tvillingbrødre - har skjønt at det var utrolig hektisk i begynnelsen, men så veldig, veldig fint etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19. desember 2017 den 21.15, Askmeagain89 skrev:

Det var godt å høre 

:) Det må være så fint å se to på skjermen! Håper du føler deg litt bedre. 

Føler meg heldigvis bedre nå :D 

På 19. desember 2017 den 21.40, LilleMy1989 skrev:

Hurra :hoppendeglad:

Så kult å få se og aklerede kjenne liv :rodmer:

Veldig deilig både å se og kjenne ja! Det blir med en gang mer virkelig :nigo: 

På 20. desember 2017 den 0.17, tweet skrev:

Jippi! Får så sommerfugler i magen av å lese dette ❤️

Så koselig :hjerte: 

På 20. desember 2017 den 21.18, missdior skrev:

hurra hurra hurra!!!!! for en gledelig nyhet :nori::nori:

Så gøy å se deg her igjen!! :strix: 

9 timer siden, lille_frosk skrev:

Tenk at det er to stykker inni der ... :strix::hjerte::hjerte:

Jeg har tvillingbrødre - har skjønt at det var utrolig hektisk i begynnelsen, men så veldig, veldig fint etter hvert :)

Og deg også! :hjerte: Ja, tenk det du :fnise: 

Så koselig! Det er det vi er innstilt på, veldig travelt, men også fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere alle har hatt en fin jul så langt! :hjerte: 

Det har jeg. Vi koser oss virkelig, og for første gang skal vi være hjemme hele julen. Veldig godt å få tid til å virkelig senke skuldrene. Siden sist har jeg kommet til 13+4. Magen vokser, men kjenner fortsatt ikke liv mer enn av og til. Men det er jo tidlig, så det er helt greit. Bare glad jeg har kjent det allerede, for det er veldig betryggende og koselig :rodmer:

Vet ikke om jeg har fortalt det, men M har fått barnehageplass fra januar av. Tror det blir godt for han, og godt for oss sånn at vi kan konsentrere oss litt om studier og mannen om firmaet. I tillegg vet jeg jo at ut over året så blir det jo ikke akkurat lettere å være gravid med tvillinger. Men du og du så rart det blir, gode store lille gutten min. Plutselig skal han være med noen som jeg ikke på noen måte vet om tar vare på han som som vi gjør. Men jeg er i hvertfall veldig glad for at han har fått være hjemme så lenge som han har. Han er en trygg og god gutt, med masse ord. Nå forteller han ting og setter ord på hva vi og han gjør dagen lang. Det er en veldig trygghet å vite at han kan gi uttrykk for hva han vil og trenger, og ikke minst fortelle oss ting. Men det er nok en hormonell vemodig mamma som blir med M i barnehagen på onsdag. Jeg får bare bli med første dagen, resten tar pappaen. Men det kan kanskje være like greit, tror kanskje han klarer å holde følelsene litt mer inn enn meg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.12.2017 den 23.41, Poppsilopp skrev:

Håper dere alle har hatt en fin jul så langt! :hjerte: 

Det har jeg. Vi koser oss virkelig, og for første gang skal vi være hjemme hele julen. Veldig godt å få tid til å virkelig senke skuldrene. Siden sist har jeg kommet til 13+4. Magen vokser, men kjenner fortsatt ikke liv mer enn av og til. Men det er jo tidlig, så det er helt greit. Bare glad jeg har kjent det allerede, for det er veldig betryggende og koselig :rodmer:

Vet ikke om jeg har fortalt det, men M har fått barnehageplass fra januar av. Tror det blir godt for han, og godt for oss sånn at vi kan konsentrere oss litt om studier og mannen om firmaet. I tillegg vet jeg jo at ut over året så blir det jo ikke akkurat lettere å være gravid med tvillinger. Men du og du så rart det blir, gode store lille gutten min. Plutselig skal han være med noen som jeg ikke på noen måte vet om tar vare på han som som vi gjør. Men jeg er i hvertfall veldig glad for at han har fått være hjemme så lenge som han har. Han er en trygg og god gutt, med masse ord. Nå forteller han ting og setter ord på hva vi og han gjør dagen lang. Det er en veldig trygghet å vite at han kan gi uttrykk for hva han vil og trenger, og ikke minst fortelle oss ting. Men det er nok en hormonell vemodig mamma som blir med M i barnehagen på onsdag. Jeg får bare bli med første dagen, resten tar pappaen. Men det kan kanskje være like greit, tror kanskje han klarer å holde følelsene litt mer inn enn meg :sjenert:

Ble juleferien og nyttårsaften fin? Tenk at du er over 13 uker allerede, hjelpe meg. Lykke til med barnehagestart, det kommer sikkert til å gå veldig fint! Og med tanke på alle de andre prosjektene deres er det sikkert ikke så dumt. Her er mannen også selvstendig næringsdrivende, med alt det medfører. Blir det mye jobb på han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...